Onko kellään vinkkejä miten saisin yo-lakkini puhtaaksi, kun se likaantui eilen illalla juhlan humussa? Lakki tippui päästäni baarin lattialle ja nyt siinä on pöly-ja likatahroja.. Kiitoksia paljon jo etukäteen!
Ylioppilaslakki puhtaaksi?
13
8132
Vastaukset
- Vanha ylioppilas
Ylioppilaslakkia ei missään nimessä saa mennä puhdistelemaan saatikka pesemään. Kaikki likatahrat kertoo menneistä juhlista ja mukavista hetkistä! Tämä on traditio!
Terveisin ylioppilas yhdentoista vuoden takaa, jonka lakki on kaikkea muuta kuin valkoinen..- toinen vanhus
Kaikki (bile)jäljet kuuluvat yo-lakkiin, usko pois. Näet sen ensi vappuna! Noloa on mielestäni jos lakki hohtaa puhtauttaan. Elämänkokemus se siitä paistaa. Ei siis missään nimessä pesua.
- Yök
Mahdatkohan, törkyturpa-haisuli, pestä muitakaan vaatteitasi? Puhumattakaan muusta henkilökohtaisesta hygiasta. Hyh hyh...
- junnu
Yök kirjoitti:
Mahdatkohan, törkyturpa-haisuli, pestä muitakaan vaatteitasi? Puhumattakaan muusta henkilökohtaisesta hygiasta. Hyh hyh...
vain niin että yo-lätsää EI PESTÄ , siinä näkyy eletty elämä , tällä ei ole mitään tekemistä henk. koht. hygienian kanssa .
- vanhus
Yök kirjoitti:
yo-lakin pesemättömyydellä ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen hygienian kanssa. vai pesetkö itse lippiksesi joka käyttökerran jälkeen? tuskin.
et taida edes omistaa kyseistä lätsää.. - Uffe
vanhus kirjoitti:
yo-lakin pesemättömyydellä ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen hygienian kanssa. vai pesetkö itse lippiksesi joka käyttökerran jälkeen? tuskin.
et taida edes omistaa kyseistä lätsää..Yök teki aivan oikein nuhdellessaan mahdollista törkymöykkyä, sillä henkilökohtainen hygieniahan on tärkeää. Sarkasmia on olemassa ja sen voi oppia tunnistamaan.
Tosiaan, sitä lakkia ei saa pestä. Joka vuosi voi kuitenkin ostaa uuden lakin, jos haluaa ikuisesti näyttää tuoreelta ja vastaleivotulta ylioppilaalta. - Anonyymi
Kuvitelkaa, minun lätsäni näkee 60. keväänsä tänä armon vuonna 2019!
Kellertävä se , mutta vielä pahempaa, ei meinaa mahtua päähän!! Aivot ovat varmaan kasvaneet 60 vuodessa!
terv. Mummeli
- jotain tietävä
jotkut pesulat pesevät yo-lakkeja! Joten kysy heiltä...kotikonstein ei onnistu vahingoittamatta
- tuore ylioppilas
vaikka se vain pyörikin paarin lattialla mutta kun joku oli "oksentanut" siihen lattialle juuri sitä ennen...
- Ponu
Koska ko. lakin peseminen on periaatteessa loukkaus perinteitä kohtaan, kannattanee sinun ostaa uusi lakki. Esim. Yo-juhlien aikoihin ne ovat kaupoissa edullisia, kunhan ostat uuden viime hetkillä tai ehkä pian niiden jälkeen. Se on vähän niinkuin lippujen kanssa, joita ei myöskään saisi pestä (vaikka niinkin tehdään).
- blacknblack
myös oma lakkini on ensimmäisenä iltana baarinlattiaa pyyhkinyt, ja sen jäljet kyllä huomaa. kaupoissa en enää ole edes niitä nähnyt (stockalla ja sokoksessa en ole vielä ehtinyt käymään) mutta olisi mahtavaa saada puhdas lakki, kun oma lähentelee jo mustaa ja on jalanjälkiä täynnä. esimerkiksi kuvat ovat vielä ottamatta, ja niihin en paskaista lakkia kuitenkaan tahtoisi.
- lakkilakki
http://pukeudu.fi/blogi/ylioppilaslakki
"Lakin säilyttäminen
Kerran lakitustilaisuudessa päähän asetettu lakki on se oma ja ainut, eikä siitä hevillä luovuta. Ei vaikka se olisi kokenutkin kovia ja likaantunut. Tahrat ja läntit lakissa taitavat jopa kuulua asiaan ja muistuttaa meitä vilkkaista opiskeluajoista ynnä muista ratkiriemukkaista hetkistä. Lakkia on hyvä säilyttää alkuperäispakkauksessaan. Näin se säilyy päivänvalolta suojassa ja riski muiltakin vahingoilta pienenee."
näin lukeepi myös tuolla sivulla. - Anonyymi
Onhan tuolla kaapin pimennossa sekä yo-lakkki että tupsuinen teekkarilakki. Yo-lakkikin rapiasti yli 40 v. Vitivalkoisina hohkaavat ja lähes neitseellisen koskemattomina. Tavallinen lippalakki vappuna riittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289