Eräs totuus Pentille

Pentti on mulkku

Pentti Nelonen joka pitää itseään herrasmiehenä (sallikaa minun nauraa!), ei olisi ollut tositilanteessa lainkaan herramies. Ai miten niin vai? Palataan ajassa taaksepäin vuoteen 1912 huhtikuun 14. päivän vastaiseen yöhön.
Tuona kohtalokkaana yönä valtamerihöyrylaiva RMS Titanic törmäsi jäävuoreen atlantin valtamerellä ja upposi parissa tunnissa.

Totuus Pentistä on se, että jos ajattelemme Pentin, tämän herranmiehen matkustajaksi Titanicille sen kohtalokkaana turmayönä, niin Penttihän ei olisi ollut lainkaan niin herrasmies. Nelosen Pentti olisi yrittänyt rahoillaan OSTAA itselleen paikan pelastusveneessä joltakin naiselta tai lapselta.

Kenties Pentti olisi kieroillut tiensä vieläpä ihan ilmaiseksi pelastusveneeseen ja ollut mukana katselemassa pelastusveneestä miten Titanicin kuoleva runko nousee pystyyn meren pinnalle kuin valtava kohtalon keskisormi ja uppoaa hyiseen mereen mukanaan 2215 ihmistä. Hyvin herrasmiesmäistä käytöstä Pentiltä vai mitä?

Kuka tahansa muu kunniansa tunteva mies olisi jättäytynyt kohtalon edessä pois pelastusveneestä ja odottanut Titanicilla loppuun saakka miten tapahtumat kulkevat, mutta todellinen herrasmies ei koskaan vie pelastusvenepaikkaa naiselta tai lapselta, joille sallittiin ensimmäisinä pääsy muutenkin liian vähäiseen määrään pelastusveneitä.

Kaikki kunnioitus Titanicin edesmenneille uhreille ja uhrien omaisille joita on edelleen elossa tänä päivänäkin.

Nyt täytyy huomata, että Pentti Nelosen kaltainen ahne paska aiheutti Titanicin tuhon. Kapteeni Edward J. Smithiä kiinnosti vain atlantin sinisen nauhan palkinnon voittaminen. Siksi tämä ahne mulkvisti ajoi täyttä vauhtia jäävaroituksista piittaamatta merellä.

Seuraavan kerran vastaava onnettomuus pääsi sattumaan vasta vuonna 1994 itämerellä, kun eräänä syksyisenä yönä Estonian kapteeni päätti ajaa säävaroituksista piittaamatta täyttä vauhtia kelissä johon MV Estoniaa ei ollut suunniteltu. Lopputuloksena keulavisiiri murtui irti tunnetuin seurauksin. 980 matkustajaa sai surmansa yhden Pentti Nelosen vastuuttoman hulluuden vuoksi. Kaikki vain taloudellisen voiton toivossa.

Onko Pentti Nelonen, tämä rikas paskiainen vielä joku herrasmies?

Linux-käyttäjänä olisin muuten itse vetäytynyt Titanicilla veneiden luota kauemmas kannelle katsomaan pelastustoimia loppuun asti. Se on todellista herrasmiesmäisyyttä Minulle ei Linux-käyttäjänä tuota vaikeuksia hyväksyä se kiistaton tosiasia, että olen kuolevainen. Olisin ottanut Titanicilla kuoleman vastaan herrasmiesmäisen tyynesti.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva satu.

Kannattaisiko ryhtyä kirjoittamaan novelleja ihan työkseen, kun tuota mielikuvitusta näköjään riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      67
      3056
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      23
      1929
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      248
      1464
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      85
      1456
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      253
      1145
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      23
      1040
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      97
      958
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      68
      944
    Aihe