Eräs totuus Pentille

Pentti on mulkku

Pentti Nelonen joka pitää itseään herrasmiehenä (sallikaa minun nauraa!), ei olisi ollut tositilanteessa lainkaan herramies. Ai miten niin vai? Palataan ajassa taaksepäin vuoteen 1912 huhtikuun 14. päivän vastaiseen yöhön.
Tuona kohtalokkaana yönä valtamerihöyrylaiva RMS Titanic törmäsi jäävuoreen atlantin valtamerellä ja upposi parissa tunnissa.

Totuus Pentistä on se, että jos ajattelemme Pentin, tämän herranmiehen matkustajaksi Titanicille sen kohtalokkaana turmayönä, niin Penttihän ei olisi ollut lainkaan niin herrasmies. Nelosen Pentti olisi yrittänyt rahoillaan OSTAA itselleen paikan pelastusveneessä joltakin naiselta tai lapselta.

Kenties Pentti olisi kieroillut tiensä vieläpä ihan ilmaiseksi pelastusveneeseen ja ollut mukana katselemassa pelastusveneestä miten Titanicin kuoleva runko nousee pystyyn meren pinnalle kuin valtava kohtalon keskisormi ja uppoaa hyiseen mereen mukanaan 2215 ihmistä. Hyvin herrasmiesmäistä käytöstä Pentiltä vai mitä?

Kuka tahansa muu kunniansa tunteva mies olisi jättäytynyt kohtalon edessä pois pelastusveneestä ja odottanut Titanicilla loppuun saakka miten tapahtumat kulkevat, mutta todellinen herrasmies ei koskaan vie pelastusvenepaikkaa naiselta tai lapselta, joille sallittiin ensimmäisinä pääsy muutenkin liian vähäiseen määrään pelastusveneitä.

Kaikki kunnioitus Titanicin edesmenneille uhreille ja uhrien omaisille joita on edelleen elossa tänä päivänäkin.

Nyt täytyy huomata, että Pentti Nelosen kaltainen ahne paska aiheutti Titanicin tuhon. Kapteeni Edward J. Smithiä kiinnosti vain atlantin sinisen nauhan palkinnon voittaminen. Siksi tämä ahne mulkvisti ajoi täyttä vauhtia jäävaroituksista piittaamatta merellä.

Seuraavan kerran vastaava onnettomuus pääsi sattumaan vasta vuonna 1994 itämerellä, kun eräänä syksyisenä yönä Estonian kapteeni päätti ajaa säävaroituksista piittaamatta täyttä vauhtia kelissä johon MV Estoniaa ei ollut suunniteltu. Lopputuloksena keulavisiiri murtui irti tunnetuin seurauksin. 980 matkustajaa sai surmansa yhden Pentti Nelosen vastuuttoman hulluuden vuoksi. Kaikki vain taloudellisen voiton toivossa.

Onko Pentti Nelonen, tämä rikas paskiainen vielä joku herrasmies?

Linux-käyttäjänä olisin muuten itse vetäytynyt Titanicilla veneiden luota kauemmas kannelle katsomaan pelastustoimia loppuun asti. Se on todellista herrasmiesmäisyyttä Minulle ei Linux-käyttäjänä tuota vaikeuksia hyväksyä se kiistaton tosiasia, että olen kuolevainen. Olisin ottanut Titanicilla kuoleman vastaan herrasmiesmäisen tyynesti.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva satu.

Kannattaisiko ryhtyä kirjoittamaan novelleja ihan työkseen, kun tuota mielikuvitusta näköjään riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6556
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4191
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3509
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2891
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1501
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      918
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      903
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      889
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      868
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      849
    Aihe