En jaksa yksin.
Aviomieheni on kertonut että kuuli ääniä ekan kerran 20-vuotiaana. Olen laittanut ne hänen harhaäänensä ja harhakuvansa viinan juonnin piikkiin. Hänellä on muistikatkoja, ja hän kertoo minulle muistoja jotka jo tiedän, mutta hän ei tiedä minun tietävän.
Hän pitää itseään härkänä, sitten jäniksenä, ja toimii sen mukaan mm.konttaa, ja muutenkin hän on aina ihan ihme asennoissa. Katatonista asentokäyttäytymistä?
Hän ei kykene noudattamaan mitään käytöstapoja, ja hänen arvomaailmansa on sellainen että voin kertoa että on vaaraksi, itselle ja muille.
Hän kokee uhkaa taivaalta, ts.pelkää lentokoneiden tippuvan niskaansa, ja jatkuvasti hän epäilee ja on vainoharhainen.
Hän joutuu elämään jotain illuusiota, josta kertoo, ja ne kertomukset kuulostavat valheilta.
Nyt on syytä epäillä että hän olisi käynyt vieraissa,ja tuloksena olisi lapsi.
Mies väittää ettei tunne koko ihmistä.
Olen rakastunut mieheen näin paljon, tosi paljon,koko sydämestäni. En haluaisi menettää sairaudelle.
Apua!
106
6277
Vastaukset
- 1+1
Kai miehesi on hoidon piirissä? Ellei ole niin pikaisesti hoitoa!
Siis onko hänellä diagnosoitu skitsofrenia?- kiusaantunut
Ei ole diagnosoitu.
- selvänsaaja
kiusaantunut kirjoitti:
Ei ole diagnosoitu.
Hulluista on ottanut selvää Pyllykirjan päivystävä dosentti Aina Ilona. Katso ohjeet http://www.pyllykirja.fi/2011
- naureskeleva.vieras.
Et haluaisi menettää sairaudelle? Siis mitä osaa siitä miehestä kun mitään tervettä ei siitä ole edes jäljellä!? Toi ukkohan on täysin valmista kamaa suljetulle ja toivon että tää aloitus oli provo. Ootte ihanan hulluja.
- 0987
Oikealla lääkityksellä miehesi saattaisi tulla paljon parempaan kuntoon. Kuitenkin hänet täytyisi ensin saada myöntyväiseksi hoitoon. Toivottavasti saat hänet asiantuntijan puheille!
- kiusaantunut
0987 kirjoitti:
Oikealla lääkityksellä miehesi saattaisi tulla paljon parempaan kuntoon. Kuitenkin hänet täytyisi ensin saada myöntyväiseksi hoitoon. Toivottavasti saat hänet asiantuntijan puheille!
Hän on ollut työterveyslääkärin puheilla ja saanut siksi masennuslääkereseptin.
Hän on kertonut minulle ettei se auta eikä hän tahdo jäädä mihinkään lääkkeisiin koukkuun.
Muutamalle naispuoliselle ystävälle olen kertonut näistä ns.näyistä, joita on sillon varsinkin kun mies juo.
Heistä se ei ole mitään.
Mies on kertonut mulle että kuulee viemäriputken kautta miehen ja naisen puhuvan..
Minusta ei ole enää viinasta silloin kyse pelkästään.
Hän täyttää minun mielestä kaikki ne kriteerit hebefreeniseen skitsofreniaan: tykkää olla yksin, on eristäytynyt muista, ja jopa muakin pelkää. Mieluiten "juttelee"linnuille pihalla, "lintujen kieltä"eli vislailee ja viheltelee niille.
Muutenkin kaikki normaali puhe on hänelle mahdotonta ymmärtää..
Normaali elämä ei riitä..Hän elää vain sitä omaa mielikuvitusmaailmaansa todeksi..
Esim.hänestä on o.k. paloitella ihminen, jos paloittelijat on työssäkäyviä ihmisiä. Näin hän on minulle sanonut, ja näin hän sen ajattelee.
Hän on kertonut minulle ettei tunne mitään, eli on täysin tunteeton. Ehkäpä juuri sama että tunteet on latistuneita, vai miten se virallisesti on.
Joka tapauksessa. En tiedä miten edetä sillä hän ei itse koe olevansa millään tavalla sairas. - neuvoja.
kiusaantunut kirjoitti:
Hän on kertonut minulle ettei se auta eikä hän tahdo jäädä mihinkään lääkkeisiin koukkuun.
Muutamalle naispuoliselle ystävälle olen kertonut näistä ns.näyistä, joita on sillon varsinkin kun mies juo.
Heistä se ei ole mitään.
Mies on kertonut mulle että kuulee viemäriputken kautta miehen ja naisen puhuvan..
Hän täyttää minun mielestä kaikki ne kriteerit hebefreeniseen skitsofreniaan: tykkää olla yksin, on eristäytynyt muista, ja jopa muakin pelkää. Mieluiten "juttelee"linnuille pihalla, "lintujen kieltä"eli vislailee ja viheltelee niille.
Normaali elämä ei riitä..Hän elää vain sitä omaa mielikuvitusmaailmaansa todeksi..
Esim.hänestä on o.k. paloitella ihminen, jos paloittelijat on työssäkäyviä ihmisiä. Näin hän on minulle sanonut, ja näin hän sen ajattelee.
Hän on kertonut minulle ettei tunne mitään, eli on täysin tunteeton. Ehkäpä juuri sama että tunteet on latistuneita, vai miten se virallisesti on.
Joka tapauksessa. En tiedä miten edetä sillä hän ei itse koe olevansa millään tavalla sairas.Pakkohoitoon tuollainen. Kuulostaa skitsofrenian oireille, vaikkei sitä voikaan heti diagnosoida. Mahdollisimman pian todellakin hoitoon ja jos on havaittavissa, että itselleen tai muille vaaraksi pakkohoidon kriteerit ovat täyttyneet.
Jos ei koe olevansa sairas, ei varmasti lähde helpolla hoitoon. Soita terveyskeskukseen tai mieluummin kuitenkin mt-toimistoon ja kerro kaikki. Muista kertoa tuo, vaikuttaa olevan vaaraksi itselleen sekä muille. Tuolla kriteerillä niitten täytyy tulla hakemaan hänet hoitoon tai ainakin tarkistamaan, mikä on tilanne. - EN OLE LÄÄKÄRI...
MIKÄÄN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ...APU SAA JOS HAKEE..SOITAPPA AIKAA LÄKÄRILLE..JA MEETTE YHDESSÄ SINNE..OLET TUKENA... SAATTE APUA..ITSE OLIN POIKANI KANS SAMASSA TILANTEESSA N 2v SITTEN JA NYT HÄN ON PÄÄSSYT TYÖELÄMÄÄN..LÄÄKITYS AUTTANUT ,EI HARHOJA ENÄÄ ELÄÄ TÄYTTÄ NUOREN MIEHEN ELÄMÄÄ ELÄMÄ HYMYILEE...PITKÄSTÄ AIKAA...ALKUUN OLIN MUKANA LÄÄKÄRILLÄ YM TOIMISTOISSA...NYT HÄN KÄY ITSE ASU YKSIN YSTÄVIÄÄN TAPAA JA TAVANNUT SAIRAUDENKIN AIKAAN,EI HE HÄNTÄ HYLÄNNEET EI SAIRAUS TARTU..OTTAKAA IHMISET TIETOA ASIOISTA...PELOTTAVAA MUTTA KUN OTTAA SELVÄÄ NIIN ASIAT ON HELPOMPI KOHDATA JA APUA SAA JA TUKEA ..KAIKKEA HYVÄÄ ...LÄÄKÄRIREISSULLE JA AIKAA VARAAMAAN E ON MUN NEUVO..ETTEI TILANNE PAHENE...TARVITSETTE APUA---SOITA AIKA ENSIN..SIITÄ SE LÄHTEE..JA KAIKKI SELVIÄÄ :)
- Isäni myös
kiusaantunut kirjoitti:
Heistä se ei ole mitään.
Joka tapauksessa. En tiedä miten edetä sillä hän ei itse koe olevansa millään tavalla sairas.Hei! "Kiusaantunut". Tekstisi todella kosketti minua. Minulla on todella omakohtainen kokemus hebefrenisestä skitsofreniasta, koska oma isäni sairasti aikoinaan kyseistä sairautta. Oireet mitä kuvailit, olivat meidän perheessämme arkipäivää. Isäni oli aina todella varautunut ja hermostunut joka tilanteessa ja oli muutenkin todella herkkä esim. kun olimme pieniä niin emme hänen mielestään saaneet tehdä mitään normaaleja lasten juttuja (leikkiä yms.), koska siitä lähti kuulemma liian kova ääni. Ja tosiaan hänellä oli mielestäni (vielä kun pieni olin) hauska tapa matkia muiden ihmisten ja eläinten ääniä sisällä ja pihalla. Muistan kun usein isäni yhtäkkiä meni nukkumaan keskellä päivää kun oli aina todella väsynyt emmekä me lapset tajunneet tietysti, että mikä isää vaivasi. Äitimme koitti kaikin tavoin koota onnellista perhe-elämää oikeasti sairaan ihmisen kanssa, mutta kyllä sen järkikin sanoo, että eihän se ikinä sitten onnistunutkaan. Isälläni todettiin skitsofrenia vasta todella myöhäisessä vaiheessa, kun ei aikaisemmin hoitoon suostunut menemään. Siinä kariutui isäni ja äitini hieno avioliitto, mutta mikä kaikista ikävintä tietysti me lapset kärsimme eniten asiasta (ja kärsimme vielä tänä päivänäkin). Sinun kannattaisi mennä itse psykiatrin puheille tai ainakin käydä neuvolassa ensin neuvottelemassa, jos vaikka pääsisitte johonkin yhteispalaveriin, jossa oikeasti ammattitaitoiset ihmiset voisivat avata miehesi silmät ja miehesi pääsisi pikaisesti asianmukaiseen hoitoon. Koeta jaksaa vaikeiden aikojen kanssa ja onnea tulevalle elämälle!
- kiusaantunut.
neuvoja. kirjoitti:
Pakkohoitoon tuollainen. Kuulostaa skitsofrenian oireille, vaikkei sitä voikaan heti diagnosoida. Mahdollisimman pian todellakin hoitoon ja jos on havaittavissa, että itselleen tai muille vaaraksi pakkohoidon kriteerit ovat täyttyneet.
Jos ei koe olevansa sairas, ei varmasti lähde helpolla hoitoon. Soita terveyskeskukseen tai mieluummin kuitenkin mt-toimistoon ja kerro kaikki. Muista kertoa tuo, vaikuttaa olevan vaaraksi itselleen sekä muille. Tuolla kriteerillä niitten täytyy tulla hakemaan hänet hoitoon tai ainakin tarkistamaan, mikä on tilanne.Tämä on näköjään otsikoissa siinä missä Mika Myllylästäkin kertova juttu.
Olen ollut tosi ahdistunut kun olen näitä kirjoittanut........
Se onko mies vaaraksi itselle ja muille... En tiedä..
Kuitenkin jostain syystä hänellä on tuo asenne että paloittelusurma on ok, jos paloittelijat on työssäkäyviä ihmisiä...
Tuollaista ei terve ihminen päästä suustaan.. ikimaailmassa. - rukous ja voima
neuvoja. kirjoitti:
Pakkohoitoon tuollainen. Kuulostaa skitsofrenian oireille, vaikkei sitä voikaan heti diagnosoida. Mahdollisimman pian todellakin hoitoon ja jos on havaittavissa, että itselleen tai muille vaaraksi pakkohoidon kriteerit ovat täyttyneet.
Jos ei koe olevansa sairas, ei varmasti lähde helpolla hoitoon. Soita terveyskeskukseen tai mieluummin kuitenkin mt-toimistoon ja kerro kaikki. Muista kertoa tuo, vaikuttaa olevan vaaraksi itselleen sekä muille. Tuolla kriteerillä niitten täytyy tulla hakemaan hänet hoitoon tai ainakin tarkistamaan, mikä on tilanne.neuvojalle. Eikös Jeesus tullut juri tuollaisia varten miksi hoitoon kun Jeesus kaikkivaltiaana visi rukouksen voimalla parantaa aamen.
- lökuljh
Minusta tuntuu myös, että miehelläsi voisi olla skitsofrenia. Itselläni on paranoidinen skitsofrenia ja minulla oli monia miehesi oireista ennen kuin sain lääkityksen. Pelkäsin alkuun myös lääkkeitä (että niillä myrkytettäisiin tai että jäisin niihin koukkuun).
Olisiko mahdollista, että puhuisit miehesi työterveyslääkärin kanssa ja miettisitte, miten miehesi saadaan hoitoon. Toinen vaihtoehto voisi olla, että menisit/menisitte avoterveydenhuollon lääkärille ja selittäisitte tilanteen. Ehkä pakkohoitokriteeritkin täyttyisivät, jos hän puhuu, että on oikein paloitella ihminen tms. Hoitoa miehesi joka tapauksessa tarvitsee.- kiusaantunut
"Olisko mahdollista, että puhuisit miehesi työterveyslääkärin kanssa"jne.
Ei ole mahdollista.
Nuo hänen paloittelusurmaus-,jne toinen nainen - jutut on ihan mielikuvitusta kai. Mun onparempi olla kuvittelematta itselleni mitään ns.mielikuvituskavereita.. Mies on kai katsonut liikaa kauhuelokuvia. Paranoidinen mies tuskin on, vaikka tarkistelee kaikki mitä teen, että olenko puhunut totta.
tuhat kiitosta teille tuesta, hätänumeron tiedän ja soitan siihen jos jotain sattuu. - kiusaantunut
kiusaantunut kirjoitti:
"Olisko mahdollista, että puhuisit miehesi työterveyslääkärin kanssa"jne.
Ei ole mahdollista.
Nuo hänen paloittelusurmaus-,jne toinen nainen - jutut on ihan mielikuvitusta kai. Mun onparempi olla kuvittelematta itselleni mitään ns.mielikuvituskavereita.. Mies on kai katsonut liikaa kauhuelokuvia. Paranoidinen mies tuskin on, vaikka tarkistelee kaikki mitä teen, että olenko puhunut totta.
tuhat kiitosta teille tuesta, hätänumeron tiedän ja soitan siihen jos jotain sattuu.Jatko....
Luin tuon aloitukseni ja olen itse ollut aikalailla vainoharhainen kun tuon kirjoitin.
En ala selittämään...
Alan kuitenkin: pikkujoulun aikaan mies oli paljon pois. Naapuri jonka lapset asuvat isillään, oli tullut yhden illan jutusta, raskaaksi. Mieheni kertoi jotta saman-niminen nainen on muuttanut tähän lähelle. Ko naisesta hän väitti että hän on tehnyt tämän kanssa lapsen. Kun tarkistin juttua isältänsä niin kertoi että koko juttu oli pelkkää valetta. Mies on sanonut ettei tiedä kumman lapsi on: hänen vaiko poikansa,eli mun miehen.
Pelkään olla tässä.. en pysty miestäni muuttamaan. Ontotta mitä hänen isä selitti"jotkut tykkää elää sellaisessa mielikuvamaailmassa."
Joopajoo, VUOSIA mieheni on jaksanut valehdella ja on saanut minut uskomaan kaiken. Hän mm.sanoi törmänneensä tuohon salaperäiseen naiseen kaupassa.
Ja kunkirjoitin aloituksen.... olin varma vain siitä että mies valehtelee. Ko yksinhuoltaja joka oikeasti tässä lähellä asuu, häntä mieheni ei varmastikkaan tunne... - Mie***
Sinun kannattaa ihan oikeasti mennä hoitoon, ITSE.
- kiusaantunut
Aloittaja. Sinä olet seko. Mieheni kaltainen, jutuistasi päätellen. Tee ensikerralla edes kunnon rivitykset jutullesi
VOISIKOT KÄYTTÄÄ ERI NIMIMERKKIÄ, SOTKET VIELÄ AVAUKSEN PELLEHÖLMÖ!
Toivoen, alias :kiusaantunut - EI PUOSKAROINTIA!
>> Miehesi on mitä ilmeisimmin riivaajahengen vallassa!
- ei näin
Hyvä trolli,
koita sinäkin elää todellisuudessa, raamattu ei ole kaikki mitä elämään kuuluu. itse uskon lähinnä suurimpaan osaan kymmenestä käskystä, ne ovat kristinuskon keskeisin ja oikeasti tärkein osa. Kaikkea ei ratkaista yhden kirjan tekojen mukaan.
Kiitos. - ei näin
kiusaantunut kirjoitti:
Aloittaja. Sinä olet seko. Mieheni kaltainen, jutuistasi päätellen. Tee ensikerralla edes kunnon rivitykset jutullesi
VOISIKOT KÄYTTÄÄ ERI NIMIMERKKIÄ, SOTKET VIELÄ AVAUKSEN PELLEHÖLMÖ!
Toivoen, alias :kiusaantunutSekaannus on mitä ilmeisimmin kyseisen kirjoittajan tarkoitus. Jos olisi vähänkin älykkäämpi, olisi käyttänyt vielä samaa nimimerkkiä eikä vain "-Aloittaja." perus trolleja siis. Suosittelisin tutustumaan aiheeseen ja mahdollisesti tekemään pysyvän käyttäjätunnuksen, että ihmiset erottaisivat sinut näistä vähä-älyisistä roskapostia lähettävistä ääliöistä, jos aiot täällä sivulla vielä paljonkin asioista puhua. Ja muista, että pahinta mitä voit tehdä tuollaisiin trolliviesteihin, on se että suutut ja alat valittamaan niistä. Se kun on niiden päätarkoitus.
- .Tarkkailija.
ei näin kirjoitti:
Hyvä trolli,
koita sinäkin elää todellisuudessa, raamattu ei ole kaikki mitä elämään kuuluu. itse uskon lähinnä suurimpaan osaan kymmenestä käskystä, ne ovat kristinuskon keskeisin ja oikeasti tärkein osa. Kaikkea ei ratkaista yhden kirjan tekojen mukaan.
Kiitos.HALOO!
Kuka poisti "Yakov ei-kirj." nikillä kirjoitetun asiallisen viestin juuri tähän Kristinuskoa mitätöivään kommenttiin ja tätä edeltäväänkin viestiin?
Mitä ihmeen Kristinuskoa vihaavia mielipideterroristeja täällä luuhaa? Jos kyseessä oli sheriffi, niin häipyköön muualle sekoilemaan!
Onko Suomi.24 foorumi jo näin antikristillistä? - -kiusaantunut-
.Tarkkailija. kirjoitti:
HALOO!
Kuka poisti "Yakov ei-kirj." nikillä kirjoitetun asiallisen viestin juuri tähän Kristinuskoa mitätöivään kommenttiin ja tätä edeltäväänkin viestiin?
Mitä ihmeen Kristinuskoa vihaavia mielipideterroristeja täällä luuhaa? Jos kyseessä oli sheriffi, niin häipyköön muualle sekoilemaan!
Onko Suomi.24 foorumi jo näin antikristillistä?Mies on väittänyt isänsä naiselle jotain jonka isän nainen on uskonut. Tuli tekstari"kumpi on tärkeämpi, tytär vai pano", josta syystä aloin epäillä onko kyseessa enemmän kuin oii sihen asti kerrottu.
En tiedä, ja ihan sama miten asia on.
en vain ymmärrä miksi minut on sotkettu valhesotkuun.
Ihan sama.
- kaarina46
Kuule, minusta sinun kannattaisi juosta kovaa ja mahdollisemman kauas!
Oma terveytesi on vaarassa.- -kiusaantunut-
Oma terveyteni on vaarassa. Muutaman tekstarin vuoksi joista minulle on mitä ilmeisimmin valehdeltu. Kiitti vinkistä, moikka ...
- Aika yleistä
Tiedän, että on erittäin raskasta menettää läheinen omaan mielikuvitusmaailmaansa. Juuri, kun luulet kaiken toivon menneen, niin hän saattaakin palata takaisin tähän maailmaan. Tätä voi jatkua vuosia ja se on erittäin kuluttavaa. Ilman lääkärien diaknoosia et voi tietää, kuinka vakava sairaus on juuri oman miehesi kohdalla. Pahennat vain tilannetta odottamalla. Menkää yhdessä lääkäriin.
Sisarellani on skitsofrenia ja hän on tällä hetkellä avohoidossa ja jatkuvalla lääkityksellä. Niiden avulla hän pysyy siinä kunnossa, että voin käydä hänen luonaan ja jutella lähes normaalisti. Sairastuessaan hänellä ei ollut sopivaa lääkitystä ja hänen kanssaan oli mahdotonta tulla toimeen. Hoitoon saaminen on ainoa ratkaisu, vaikka se on hyvin vaikeaa. Yritä silti ottaa yhteyttä esim. terveyskeskuslääkäriin ja selittää, että miehesi ei erota mielikuvitusta ja todellisuutta ja on vaaraksi myös itselleen. Miehesi ei pysty hakeutumaan hoitoon itse, vaikka hän myöntäisikin olevansa sairas. Vikahan on kaikissa muissa.- kiusaantunut(alkup)
Paras vastaus tähän mennessä. Kiitos tosi tosi paljon. Luulin aluksi ettei kukaan voi ymmärtää mua.
Hän on työpaikalla pyytänyt päästä hoitoon monta kertaa.., siksi tämän kerron kun tuo on totta hän ei pysty hakeutumaan hoitoon itse.
Nyt on tilanne kyllä vähän jo eri kuin ennen, silloin kun tuon aloituksen tein
- EN OO LÄÄKÄRI
JOS POLVESSA PIPI SITÄ MENNÄÄN LÄÄÄRIIN...NO JOS MIELEN ONGELMAA..ASIANTUNTIJA LÄÄKÄRIT AUTTAA...TIEDÄN ETTÄ LÄÄKITYSELLÄ..JOTA MONET PELKÄÄ ..PARANEE JOPA TYÖKUNTOON.. JA NYK ON LÄÄKEITÄ JOISSA EI JÄÄ KOUKKUUN... TERAPIAA JA LÄÄKITYSTÄ NIIN KAIKKI ASIAT PARANEE..ELI LÄÄKÄRILLE EIKÄ ARVUUTELLA TÄÄLLÄ..DIAGNOOSI SELVIÄÄ MYÖS ...HAKEKAA APUA AJOISSA...NIIN HOITO AUTTAA
- kiusaantunut
vitun pelle nkkii "EN OO LÄÄKÄRI
" OTA SE CAPS LOCK POIS PERSEESTÄSI
t. kiusaantunut - EN OLE LÄÄKÄRI
kiusaantunut kirjoitti:
vitun pelle nkkii "EN OO LÄÄKÄRI
" OTA SE CAPS LOCK POIS PERSEESTÄSI
t. kiusaantunutNIIN EN OLE LÄÄKÄRI,VAAN NUOREN MIEHEN ÄITI..POIKANI TERVEHTYNYT...TUKEA KUN ON SAANUT JA HOITOA...kiitos kommetista VIISASTELIJA OTAN HT YLLÄPITOON ELLET LOPETA! KYLLÄ SE POLIISIN TOIMESTA SELVITETÄÄN KUKA NIMIMERKIN TAKANA MESOAA...
- ei näin
EN OLE LÄÄKÄRI kirjoitti:
NIIN EN OLE LÄÄKÄRI,VAAN NUOREN MIEHEN ÄITI..POIKANI TERVEHTYNYT...TUKEA KUN ON SAANUT JA HOITOA...kiitos kommetista VIISASTELIJA OTAN HT YLLÄPITOON ELLET LOPETA! KYLLÄ SE POLIISIN TOIMESTA SELVITETÄÄN KUKA NIMIMERKIN TAKANA MESOAA...
EN OLE LÄÄKÄRI ei vaan ole mikään omaperäisin nimimerkki, ja kieli- ja kirjoitusopin käytännön käyttö on sallittua. Anteeksi, mutta joidenkin ihmisten mielestä tuollainen kirjoittaminen saattaa näyttää varsin idioottimaiselta.
http://tinyurl.com/43npg5q
- bipolaarin puoliso
Olen ymmällä. Siis onko miehelläsi diagnoosi (lääkärin tekemä) ? Ellei ole, hänet tulisi pikaisesti saada hoidon piiriin. Itse voit saada tukea vaikkapa
Omaiset mielenterveystyön tukena-järjestöstä.Uhrina ei pidä olla, eikä
tukea toisen sairautta - sen teet, ellet toimi. - hoitoon molemmat
tää on ihan seko ketju.. pakko olla provo. ei tuollaisia oikeesti pidetä vapailla markkinoilla, jo se jos on nuo sairaat paloittelu ym jutut kertonut työterveyslääkärile pakottaa lääkärin ohjaamaan pakkohoitoon. niin munkin mies ohjattiin vaikkei ollut muille vaarallinen. kuuli käskeviä ääniä jotka komensi tekemään itselleen pahaa. siitä ku kertoi lääkärille niin kävi käsky suljetulle osastolle.
ny on menty jo vuosia miehen sairauden ehdoilla, pakko ollut sopeutua. skitsofrenia hälläkin on mutta ei koskaan oo ollut noin pöhkö. ei oo kyllä kuvitellu olevansa kukaan muu ku itsensä.
muistikatkot ja tuommonen käytös viittaisi (jos siis tää ei oo provo) huumeisiin ja/tai viinaan. luultavasti taustalla on mielenterveysongelmaakin.- EN OO LÄÄKÄRI
Haista sinä PASKA. Suomi24 on lukenut, tehnyt oman etusivut sekä NOSTANUT JUTTUNI SUOMEN SUOSITUIMMKASI
HAAHHAHAHAHAHAHAAH
nIMIMERKKI " hoitoon molemmat" KUULOSTAT NIMIMERKISSÄSI SKITSOLTA HEIHIEIHIEIHEHHE! - OON LÄÄKÄRI
EN OO LÄÄKÄRI kirjoitti:
Haista sinä PASKA. Suomi24 on lukenut, tehnyt oman etusivut sekä NOSTANUT JUTTUNI SUOMEN SUOSITUIMMKASI
HAAHHAHAHAHAHAHAAH
nIMIMERKKI " hoitoon molemmat" KUULOSTAT NIMIMERKISSÄSI SKITSOLTA HEIHIEIHIEIHEHHE!Onneksi olkoon hyvästä jutusta, nyt voitkin sitten vetäytyä taka-alalle trollauksessasi, niin kuin S24 sinun olettaa tekevän. hehehehehehheee
- kiusaantunut
sUOMI24:n STADILAISPaskat ylläpitäjät varastivat ketjuni ilman lupaani "Tästä Suomi puhuu nyt" -osioon. Homoja ovat!
Olen itseni kanssa täysin samaa mieltä. tstä asiasta. - EI NÄIN
Vaihda hyvä ihminen miestä vielä kun ehdit, kunnollisia on maa täynnä.
- piipurk
Kyllä kai terveyskeskuslääkäriajan saa jos ei saa kesällä psykiatrille. Kyllä terv.keskuslääkäri sitten ohjaa teidät oikeaan paikkaan ja osaa kirjoittaa reseptin harhoja poistavaa lääkettä. Parempaa kesän jatkoa teille, toimikaa !
- ei näin
ai joku olikin jo käyttänyt samaa nikkiä CAPS LOCKIN KANSSA
- OMG!
ei näin kirjoitti:
ai joku olikin jo käyttänyt samaa nikkiä CAPS LOCKIN KANSSA
Hui kauheeta! Hirveää! Tee äkkiä valitus oikeuskanslerille!
- meitämoneenjunaan
Lääkäriin ja heti! Jos et häntä lääkäriin saa niin pyydä kaupungin kotihoidosta sairaanhoitaja vaikka käymään ja juttelemaan miehesi ja sinun kanssa. Lääkitystä ja mahdollisesti ihan laitoshoitoa hän tarvitsee ja pikaisesti.
Skitson diagnoosia en heti alkaisi veikkaamaan. Paljonko hän oikein juo ja kuinka usein? Äitini joi eläessään jonkin verran ja hänellä oli aikoja jolloin taulujen takaa jokin puhui hänelle, hyökkäili vastaamaan lankapuhelimeen vaikka se ei edes soinut ja yhteen aikaan, noin parisen kuukautta ravasi taksin kanssa hautausmaalla päivittäin. Siellä hautausmaalla piti olla joka ilta klo 23. Hän sanoi, että hänen kuolleet veljensä, vanhempansa ja muut tutut heräävät silloin uniltaan ja hänen pitää olla paikalla silloin jos meinaa heidät tavata. Kiikutti myös mukanaan aina vaatetta ja ruokaa, kun näille herääjille voi tulla nälkä tai kylmä. Nämä tapahtumat siis osuivat tammi-helmikuulle ja pakkasta sekä lunta riitti. Äitee lähti lähes aina vain paljas jaloin ja yöpaita päällä liikkeelle. Sanoi et jaloissa toimii kuullemma verenkierto paremmin kuin muilla, kun pakkasessa lääpystää paljas jaloin 1/2-1h vuorokaudessa.
Kaikki tää oli alkoholista johtuvaa, juoppohullun touhua. Ei ainakaan skitsoa oltu diagnisoitu, kun ei äiti halunnut lääkäriä.- meitämoneenjunaan
lisäksi joutui suolihuuhteluun.
- möykkysuoli
meitämoneenjunaan kirjoitti:
lisäksi joutui suolihuuhteluun.
Suolihuuhtelu
Suolihuuhtelu eli paksusuolen vesipesu on hyvin vanha hoitomuoto,
, jossa tarkoituksena on pestä vajaan kahden metrin mittainen paksusuoli. Suolihuuhtelu on terveysvaikutuksiltaan kiistanalainen.
Suolihuuhtelussa säiliöstä johdetaan letkun kautta haaleata tai lämmintä vettä peräaukkoon. Veden annetaan juosta vapaasti suoleen, ja kun suolessa tuntuu jännitystä, vedentulo katkaistaan ja ulostetaan välillä.
Suolihuuhtelu voidaan tehdä myös koneellisesti, jolloin peräaukkoon laitetussa suulakkeessa voi olla erilliset meno- ja tulovesiletkut.
Koneellinen suolihuuhtelu kestää vajaan tunnin.
Suolihuuhtelua käytetään esimerkiksi poikkeuksellisen vaikeissa ummetustapauksissa ja se on suosittu myös paastojen yhteydessä.
Myrkytyspotilaiden hoidossa annetaan nenämahaletkun kautta huuhteluliuosta, jonka annetaan kulkeutua koko suoliston läpi.
Terveysvaikutukset
Suolihuuhtelun tekijöiden mukaan se auttaa väsymykseen,
ummetukseen, turvotukseen ja ilmavaivoihin sekä puhdistaa suolen kuonasta.
Suolihuuhtelun vaikuttavuudesta on tehty vain vähän tutkimuksia, koska esimerkiksi lumevaikutusta ei voida testata.
Suolihuuhtelulaitteiden välillä ei havaittu suurta eroa 1993 Kuopion yliopistollisessa sairaalassa tehdyssä tutkimuksessa.
Kuonan vähenemisestä ei saatu selvää näyttöä eikä myöskään elohopean esiintymisen vähenemisestä, mutta veressä olevien haitallisten fenolin ja kresolin pitoisuudet näyttivät pienentyvän suolihuuhtelun seurauksena[1]. Tiedetään myös, että suolihuuhtelulla voidaan poistaa suolistosta kiinteiksi muodostuneita möykkyjä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suolihuuhtelu
- käynyt
kaikki hoitoon vaan kerralla, siellä pumpataan täyteen mömmöjä, että ette osaa sen jälkeen kuin vain myönnellä mitä "asiantuntijat" sanovat. Sitten pääsette kotiin katsomaan telkkaria mistään mitään tietämättä. Ja ruoka maistuu hyvälle.
- lukkojen takana myös
Kaunis kesä ja ihmiset on sisällä suljetulla osastolla..
kirjottelemassa tänne kun uloskaan ei pääse ;D - Hankalatilanne
Aloittaja sanoi rakastavansa miestään. Hänen ei pitäisi antaa miehensä pahentaa omaa ja läheistensä hyvinvointia hoitamattomalla sairaudella. Flunssa paranee itsestään, mutta skitsofrenia ei parane. Jos potilas pääsee huonoon kuntoon, niin sieltä on vaikeampi nousta. Harhojen lisäksi nousee mieleen epämiellyttävät tapahtumat, jotka ovatkin totta.
Potilaalla on lisäksi taipumus pelkotiloihin ja hän voi soittaa poliisille tai palokunnalle, vaikka olisi itse varaksi muille. Hälytyspäivystäjä tietää, että soittaja on mielenterveyspotilas ja apu saattaa jäädä tulematta, vaikka olisi tarvettakin. Näitä sairaita soittelijoita on niin paljon, ettei kaikkien perään voi lähteä.
Varatkaapa aika sieltä terveyskeskuksesta ihan heti. Ellei miehesi tule mukaan, niin mene itse.- lääkärinplanttu34
Vasta asiantuntijan (lähinnä psykiatrin) tutkimus voi varmistaa, sairastaako mies skitsofreniaa vai ei. Työterveyslääkäri ei ole näissä asioissa asiantuntija.
Monet skitsofreenikot juovat paljon, ja monet kärsivät myös masennuksesta.
Masennuslääkkeisiin (joihin ei muuten jää "koukkuun") ensisijaisesti voi olla täysin riittämätön - ja luultavasti onkin, jos miehelläsi todella "on skitsofrenia".
Moni muukin mieleterveyden häiriö tosin olisi kuvauksesi perusteella mahdollinen.
Muuten, katatonia ja "katatoniset asentotilat" ovat nykyään melko harvinaisia, oli potilaalla toimiva lääkitys tai ei.... Kuvauksesi on, hm, aika rönsyilevä.
Niin tai näin, erikoislääkärille!
- 865634
Tyhmä oot ollut sinäkin. Älä kuule ikinä mene naimisiin ihmisen kanssa joka kuulee ääniä sun muuta pimeää. Ei ne mistään viinan juonnista johdu.
- 988897
Mikähän helvetin avioliittoneuvoja sinä luulet olevasi!??
- provoporvari
Eipä siinä paljo muu auta kun ostat paljon porkkanoita etkä pukeudu punaaseen miehen nähden.luulin minäki 30 vuotta olevani mies,mutta sitten tuli vaimo ja kerto jotta olen sika.
- -kiusaantunut-
Hahehhah..
Me ollaan tehty hiilipiirroksia härkä&jänis horoskooppimerkeistä.
Ja kirjoitan sen päiväkirjaan. Sen sitten vien sairaanhoitajalle,jota olen tavannut jo muutaman kerran. Nyt hän on lomalla.
Aviomieheni on työtön... pitkään (yli 10 v.)oli töissä(aloituksen aikoihin vielä työssä), nyt hän on työtön, ja on A-klinikalla hoidossa, ja tietää tämän ketjun.
Ps. just"pää lähti minulta irti".. ol kommentti, tässä kävi.. tykkään miehestäni, rakastan, olen tottunut tämmöseen....
- sairaus
Hoitoon millä keinolla hyväänsä.Tänäpäivänä sairauteen on lääkitys.Ja parempi vaihtoehto terapia koko perheen kanssa.Sinulla varmasti vaikeaa,mutta kyllä sen jaksaa,kun ajattelet että kaikki tuo kummallisuus ovat sairauden oire.
Hyvin monet omaiset sen jaksavat, mutta hakeudu silti itsekin lääkärin juttusille.
Minä myös olin muutama vuosi sitten läheisen rinnalla,kun hän sairastu.Ja voi hyvänenaika mitä kaikkea sitä ihminen jaksaakaan kun läheinen sairastaa.
Hae ammatti apua. - skitsofrenia on
todella ikävä sairaus :( Voin uskoa että jotkut näkevät harjoja ja kuulevat ääniä :( Se on varmasti todella ahdistavaa sairaalle itselleen kuin läheisille. Ehkä lääkkeet voi auttaa jonkun verran. Toivottavasti aivo- ja hermostotiede eli neurologia voi joku päivä korjata koko ongelman. Joku osa aivoista varmasti toimii väärin aistiharhoissa. Aistiherkkyys on eri asia. Olen itsekin tosi herkkä esimerkiksi melulle, kirkkaalle valolle ja tuntoaistille (lämpötila.) Se on kuitenkin faktaa. Vainoharha on kyseenalaista ainakin yhteiskunnan tiimoilta. Virkavalta tavallaan vainoaa kaikkia, mutta sellainen vainoharha on harhaa, jossa kuvitteellinen henkilö jahtaa ja seuraa tekemisiä.
- kiusaantunut
No, juu... minäkin inhoan melua. Sellaisen sairaan, joka ei ymmärrä mikä on oikein, ja mikä väärin, se vasta tuntuu...
Ensin olisi selvitettävä se, jo aivan lastenkin takia.
Aviomieheni isä on epileptikko. Paitsi että en tiedä, onko oikeasti. En tiedä syytä siihen miksi epileptikkojen ja skitsofreenikkojen kohdalla käytetään samaa lääkitystä.....
Sen olen jostakin lukenut(wikipedia?), että epilepsia oli vielä 60-luvulla avioeste.. En tiedä.
Minulla on vähän sama tuo"kirkkaan valon pelko"... johtunee kun olen enemmän sellainen pohdiskelijaluonne. Esm.masennuksessa käytetään kirkasvalohoitoa... Ehkä joillekin sopii.
Hedonistinen, nautinnonhakuinen kulttuuri... joillekin se sopii, minusta viisaammille ei.
"Vainoharha on kyseenalaistaa yhteiskunnan taholta", kirjoitit... mä koen sen enemmän niin että EHKÄ koet yhteiskunnan ... vaikka pitäisi kokea vain yksilö...
- tuota-
"viinan juonnin piikkiin"
Alkoholiongelma? Jos sen lopettaa ensin. - äitee51
viinan juonnin piikkiin kaikki...vai ei....no kyllä antaa asiantuntijan selvittää mistä kyse....DIGNOOSIN TEKO kuuluu heille..me vain arvaillaan...APUA hakemaan...yleis lääkäri antaa sitten suosituksen hoidosta ja miten saa terapiaa ja psykiatrista hoitoa ym...alkoholikin on sairaus eipäs vähätellä...mitä nopeemin saat apua hankittua...lääkäriltä niin saat asiaa selvitettyä..hoito alkaa vaikuttaa...ja sinullakin helpottaa---itsekin aikuisen poikani rinnalla kulkenut..nyt hän terve,työssä..En HYLJÄNNYT eikä ystävätkään..EI SE TAUTI TARTU....KUKA VAAN VOI SAIRASTUA---TAI JOUTUA PAHAAN KOLARIIN. menee elämä aika hankalaksi...HYLKÄÄMINEN ei auta----Haluaisitko itsekään sellaista kohtaloa? Kulkemalla rinnalla vaikeatkin ajat opimme mitä elämä oikeesti on....
- kiusaantunut
-Ei saa hyljätä -
- gsgs rr ss
Voi hyvänen aika mitä juttuja hoitoon tuo mies ja äkkiä täys SEINÄHULLU!!!!!!!
jos leikkii jänistä ja härkää ja juttelee linnuille jne.. ei hyväpäivä sentää,pitäskö itkiä vai nauraa???
Mun yhellä tosi hyvällä kaverillaki on Paranoidinen Skitsofrenia,mutta ei se nui hullu oo,siitä ei ees tietäis jos se ei ois sanonu sairastavansa.. - nuuubb
mistä näitä trolli alotuksia ilmestyy
Vastaus: noliferit tekee ne- ei näin
paljon juu ylimääräistä aikaa näilläkin ihmisillä elämässä
näillä ihmisillä? elämä?
vastaus: Ei todellakaan. - kiusaantunut
ei näin kirjoitti:
paljon juu ylimääräistä aikaa näilläkin ihmisillä elämässä
näillä ihmisillä? elämä?
vastaus: Ei todellakaan.Se että syytellään ylimääräisestä elämästä ei auta. Mika Myllyläkin teki varmaan itsemurhan leimaamisen takia?
Miun miehellä ei oo skitsofreniaa sen takia että joku hänet ois leimannut. Ei ollut!
Se on kauheaa jos kaverit ei tykkää....(esm.facebookissa.) TARKOITAN tällä sitä että jokaisen teidän mielipiteellä on merkitystä---
En ole itte lukenu mitään Mika Myllylästä... mutta olen itse joutunut(!)kokemaaan miltä se tuntuu että kaikki ajattelevat pahasti.
Siksi en myöskään ole miestäni toimittanut hoitoon, edes omassa mielessäni... minä vaan ymmärrän....
Miksi ymmärtäminen on pahasta? Ehkä siksi... että sen ymmärryksen(RAKKADEN)voi antaa vain se joka todella tuntee!!!! kiusaantunut kirjoitti:
Se että syytellään ylimääräisestä elämästä ei auta. Mika Myllyläkin teki varmaan itsemurhan leimaamisen takia?
Miun miehellä ei oo skitsofreniaa sen takia että joku hänet ois leimannut. Ei ollut!
Se on kauheaa jos kaverit ei tykkää....(esm.facebookissa.) TARKOITAN tällä sitä että jokaisen teidän mielipiteellä on merkitystä---
En ole itte lukenu mitään Mika Myllylästä... mutta olen itse joutunut(!)kokemaaan miltä se tuntuu että kaikki ajattelevat pahasti.
Siksi en myöskään ole miestäni toimittanut hoitoon, edes omassa mielessäni... minä vaan ymmärrän....
Miksi ymmärtäminen on pahasta? Ehkä siksi... että sen ymmärryksen(RAKKADEN)voi antaa vain se joka todella tuntee!!!!tsemppiä hirveästi sulle ,olis kivaa kirjoitella noin myötätuntoisen ihmisen kaa,koita jaksaa:)
- jaa kolmella
Mun mielestä kannattaisi kokeilla avokado banaani sosetta. sivele sitä vasemman käden selkämykselle ja laula oksalla ylimällä. toista kolmekertaa peräkkäisinä karkausvuosina. Toimii............... on kokeiltu.
- EpätietoinenTeini
Nyt ei oo sentään "mitä mä teen kun poikaystävä ei tykkää / puoliso pettää, kauheeta " juttuja. Tai sitten johonkin homoasioihin liittyvää. Tän sivuston työntekijät taitaa tosiaankin olla uransa huipulla. Seuraavaks jotain peppuseksistä ja virka on taattu.
- Mth-70
Kulostaa huolestuttavalta!!
Joka tapauksessa psykiatriaan erikoistunut lääkäri voi antaa tähän sen tyhjentävän vastauksen, että mikä miestäsi vaivaa. Monissa sairauksissa on tai VOI olla myös harhoja kuten bipolaarisessa häiriössä(vaikeahoitoisessa, tasoltaan I-tyyppiä), alkoholisteilla delirium tremens-tilassa, myöskin traumaatisissa reaktioissa voi ihminen mennä jopa harhaiseksi, tilanteen karattua liian pitkälle. Puhdas masennuskin voi olla pahimmillaan paranoidisuutta ja realiteeteista ulkona olevaa. Mutta heti vaan tällaisissa tapauksissa yhteys hoitaviin tahoihin. Akuteissa tilanteissa paikalle voi kutusua ambulanssin. Akutti tilanne on vaikkapa sellainen että miehesi on harhainen, itselleen tai ympäristölleen vaarallinen. - TIEDÄN MISTÄ PUHUN
KIIREESTI HOITOON TIEDÄN MISTÄ PUHUN VOI TEHDÄ SINULLEKKIN JO JOTAIN KUN VAIKKA NUKUT! MIEHESI ON TODELLA HÄIRIINTYNYT!
TOIVOTTAVASTI TEILLÄ EI OLE LAPSIA! TULEE RANKAT AJAT!
kIIREESTI HOITOON!!! - pikkupölli
Ystäväni, joka sairastaa skitsofreniaa, on psykoottisemmissa vaiheissaan (ennen lääkitystä ja diagnoosia) mm. kuvitellut itselleen ihmissuhteita ja tilanteita, joita ei todellisuudessa ollut olemassakaan. Hän koki esimerkiksi setänsä hyväksikäyttävän häntä jne, mutta parantumisen päästyä hyvin vauhtiin hän käsitti kuvitelleensa kaiken.
Sairastuneen ahdistus voi kerta kaikkiaan olla niin suuri, että se muuntuu vilpittömäksi uskoksi alitajuisiin pelkoihin.
On mahdollista, että miehesi kuvittelee pettäneensä sinua ja järkiin tuleminen voi viedä aikaa, mutta se vaatii ehdottomasti hoidon piiriin pääsemistä. Skitsofrenia vaatii lääkityksen. Kun se on kohdallaan, te voitte kumpikin paremmin ja tilanne helpottuu.
Mainitsemani ystäväni on ainakin aika terve nykyään, kun psykoottiset tilat ja harhat pysyvät kurissa lääkityksellä eivätkä enää sekoitu todellisuuteen. Jos niitä jonkin verran hetkittäin onkin, niin hoitoon päässyt skitsofreenikko oppii onneksi tiedostamaan niiden epätodellisuuden itse.- kiusaantunut
Joo, hän on kertonut mulle, psykoottisena, että hänen isänsä on hyväksikäyttänyt häntä.
En usko sitä.
Mä olen joutunut näkemään ne faktat..mm. tekstiviestit, ja niiden pohjalta sanosin että hänen isä on ollut se jota on petetty.
Yhteiskunnalla on kaiki mahdollisuudet auttaa. Joskus tuntuu vain että eivät halua auttaa. Ongelmat kartoitetaan, seuraillaan. ja siihen se vittu jääkin. - ruusumies_
kiusaantunut kirjoitti:
Joo, hän on kertonut mulle, psykoottisena, että hänen isänsä on hyväksikäyttänyt häntä.
En usko sitä.
Mä olen joutunut näkemään ne faktat..mm. tekstiviestit, ja niiden pohjalta sanosin että hänen isä on ollut se jota on petetty.
Yhteiskunnalla on kaiki mahdollisuudet auttaa. Joskus tuntuu vain että eivät halua auttaa. Ongelmat kartoitetaan, seuraillaan. ja siihen se vittu jääkin.Mun kaveripiirissä on myös skitsofreenikko, joka kuvittelee perheenjäsenensä hyväksikäyttäneen häntä. Tai ennen kuvitteli siis, nyt tilanne on lääkityksellä korjattu ja kuvitelmat ovat hävinneet.
Niitä aikoja muistellessa... Oli kyllä mahdoton sanoa kaverille, että jokin hänen väitteistään olisi valhe, koska siitäkös hän meni paniikkiin kun ei enää saanut uskoa eikä ymmärrystä ympäristöstä.
Luultavasti miehesi luulot hyväksikäytöstä ja muusta ovat hänelle totisinta totta, joten ilman lääkitystä siitä voi olla vain haittaa jos väittää hänen kuvitelleen kaiken. Hän nimittäin ei voi vapautua harhoistaan, ellei saa lääkkeitä. Tämä on varma juttu, sellainen sairaus skitsofrenia on. - kiusaantunut
ruusumies_ kirjoitti:
Mun kaveripiirissä on myös skitsofreenikko, joka kuvittelee perheenjäsenensä hyväksikäyttäneen häntä. Tai ennen kuvitteli siis, nyt tilanne on lääkityksellä korjattu ja kuvitelmat ovat hävinneet.
Niitä aikoja muistellessa... Oli kyllä mahdoton sanoa kaverille, että jokin hänen väitteistään olisi valhe, koska siitäkös hän meni paniikkiin kun ei enää saanut uskoa eikä ymmärrystä ympäristöstä.
Luultavasti miehesi luulot hyväksikäytöstä ja muusta ovat hänelle totisinta totta, joten ilman lääkitystä siitä voi olla vain haittaa jos väittää hänen kuvitelleen kaiken. Hän nimittäin ei voi vapautua harhoistaan, ellei saa lääkkeitä. Tämä on varma juttu, sellainen sairaus skitsofrenia on.;Niin.
http://www.awmi.net/tv/2011/week14 ( 1: 50 - 2: 50)
In the old testament law you see a wrath and a punishment from God that is absent in the New testament. And because of this people think “did God change?” But the Bible says that He is the Lord he changes not. Or they may think he is scitsofrenic. He is either God of the new cabinet or the God of the old cabinet which is he? And I tell you if you do not truly get your questions answered and come to understanding that God is love and if you do not harmonize these apparent ways of dealing with these things then it is going to hinder you understanding how God will deal with you. It will make you receptive to satans condemnation get you to thinking that God is angry at you. But under the new cabinet God placed all of his wrath for your sin upon Jesus and God is not angry with you.
Kun kerran uskontunnuksen on sanonut silloin ainakin mä uskon siihen että Jumala minulle puhuu kun joku puhuu eikä joku toinen. Toivon miehellesi kaikkea hyvää ja että hän parenee pian- työtä vailla
miten miehesi voi selvitä työelämässä tuossa kunnossa? pähkähullu ja rapajuoppo? ainakin kirjoituksestasi saa sen käsityksen. työttömänä on monta tervejärkistä ja raitista, kyllä heille saattaisi kelvata miehesi työpaikka...
- pauppi
Mies pitäisi toimittaa pikaisesti hoitoon. Kuulostaa skitsofrenialta. Voi olla vaarallinen myös sinulle. Ole varovainen, mitä sanot hänelle. Tilaa ambulanssi tai poliisi, jos siltä tuntuu.
- Mielenterveyshoitaja
Täytyy muistaa että skitsofrenia on pahin mielenterveysongelma, se on pelottavaa saada sellainen diagnoosi, sama kuin saisi syövän diagnoosin. Skitsofreniaan todella kuuluu harhoja, ääniä jotka ovat hyvin pelottavia ja itseään tuomitsevia sekä negatiivisia. Pahoja ihmisiä skitsofrenikot eivät ole ja yleensä äänet käskevät tekemään itselleen pahaa, eivät muille. Vainoharhaisuuttakin esiintyy, pelkää että joku jättää hänen ruokaansa myrkkyjä, valtio laittaa jogurteihin pieniä siruja, lentokoneet tippuvat niskaan jne...
Pitää muistaa että ihmiselle joka näkee tai kuulee harhoja, ne ovat hänelle todellisuutta, hän todella näkee niitä ihan yhtä hyvin kuin minä näen tämän tietokoneen nyt edessäni. Se että ihminen ymmärtää mikä on harhaa ja mikä totta menee aikaa ja se vaatii kärsivällisyyttä. Skitsofreniaa sairastava ei välttämättä koskaan parane sairaudesta kokonaan ja ääniharhat sekä näköharhat voivat jäädä ainiakseen mutta ihminen oppii elämään niiden kanssa, hän erottaa silloin mikä on todellisuutta, mikä harhaa. Sopivalla lääkityksellä ihminen kykenee elämään normaalia elämää mutta siihen tarvitaan laitoksen omainen hoitoympäristö jossa nämä harhat saadaan hallintaan, kotona se ei onnistu.
Kun hän on oikein harhainen, neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä poliisiin tai päivystävään lääkäriin, sitä avun hakemista ei kannata pelätä, kyllähän sinä soitat apua sellaisellekin ihmiselle jolla on esim. jalka poikki, ihan yhtä lailla se mielikin täytyy hoitaa jos se on kipeänä!!
Minä ihailen sinua, olet todella rohkea jos jaksat pysyä hänen rinnallaan, vaikeasta sairaudesta huolimatta!
Mitä tulee tuohon viinan juontiin ja niiden harhojen näkemiseen, sinä et ole alan ammattilainen ja olet sekä lähiomainen, vaikka harhat johtuisivat alkoholin käytöstä, delirium eli juoppohulluuskohtaus on todella vaarallinen jos sen jättää hoitamatta!!- kiusaantunut
Nm.mielenterveyshoitaja..
Kiitos vastauksestasi.
Se oli todella rankkaa kuunnella ja miettiä sitä, että onko mieheni todella ahdistunut siitä tippuvatko lentokoneet hänen niskaansa.
Aikani seurasin, ja havaitsin. että kyllä, hänestä oli vaikea ylittää lentokenttää,,jonka yli pienlentokoneet, joka päivä, menevät...
Itse, 26-vuotta asuneena, lentokentän lähellä, en niistä piitannut.
Ikinä ne ei minun niskaani uhanneet tippua.
Harrastelijoita joitain.. en tiedä keitä.
Joitain jolta ehkä saa polttareihin palvelua... tai tietoa jos aikoo itse alalle....
-- Anyway... ei ole normaalia pelätä lentokoneen alle. Silloin on kyse harhoista.. KIITOS sinulle.
- jane82
Ex-mieheni sairastaa skitsofreniaa ja eromme johtui pääasiassa siitä sekä hänen alkoholiongelmastaan.
Liittomme kesti 2½vuotta ja se oli hyvin vaihtelevaa,hyviä ja huonoja aikoja/hetkiä oli ja mieheni joutui sinä aikana osasto hoitoon useita kertoja.
Osasto hoidon jälkeen hän käytti vähän aikaa lääkitystä mutta oli pian sitä mieltä että hän pärjää paremmin ilman niitä ja että ne väsyttävät liikaa.
Muutama kuukausi ja alamäki alkoi,harhat , agressiivinen käyttäytyminen ja alkoholi.
Ajattelin että koska kyse oli sairaudesta en voinut jättää miestäni ja rakastin hantä todella paljon.
Annoin aina anteeksi ja jatkoimme yhteistä taivalta.
Tulin raskaaksi ja muutama kuukausi ja sitten taas alamäki miehelläni alkoi.
Raskauden loppuvaiheessa jouduin turvakotiin,mieheni osastolle ja juuri ennen lapsen syntymää ensikotiin.
Siellä ollessani erosin miehestäni.
Skitsofrenia perheessä on vaikea asia ja myötätuntoni kaikille jotka joutuvat sen kanssa elämään.- tuota noin
En haluaisi pelotella, mutta ootteko ajatelleet lapsen parasta missään vaiheessa, jos se periytyykin sukupolvelta toiselle? Siis sairaus kun sairaus ei ole kiva yllätys lapselle myöhemmin.
- sari73,..,,
Jane 82.
Olen kertonut itsestäni n.40vuotisena ja siksi koska elämäni on mennyt näin_ olen uskonut miehiä ja kohtaloita.... en ole halunnut kuunnella yhteiskuntaaa. JA en ole katkera kellekkään. VAAN sinullekKIN haluan sanoa että Z E M P P I Ä !! ;no moi - kiusaantunut
tuota noin kirjoitti:
En haluaisi pelotella, mutta ootteko ajatelleet lapsen parasta missään vaiheessa, jos se periytyykin sukupolvelta toiselle? Siis sairaus kun sairaus ei ole kiva yllätys lapselle myöhemmin.
Se periytyy, mutta ei välttämättä.
S.Freud on puhunut mm.mallioppimisen puolesta. Lapsi jos ei saa muuta mallia vanhemmastaan, kuin tietynlaisen, esm.että on oikein syyttää, ja huutaa... kuten joskus skitsofreenikko pahoissa harhaluuloissaan tekee, niin lapsi oppii että niin kuuluu tehdä.
Monilla skitsoilla on harhoja(ääniä,näkyjä..), ja harhaluuloja, jotka pitää myös ottaa vakavasti......
He luulevat ettei kukaan halua ajatella heistä(hänestä)mtn hyvää, vaan pelkästään pahoja ajatuksia.....
Ymmärtänet että lapsi ei saa tuollaista ajattelumallia omaksua.. se on sama että maailma on kokonaan paha.. maailmaa pitää välttää..
Erakko.. se sana kuvaa miestäni parhaiten. Hänellä on oma maailmansa... ja sen maailmankuvan mukaan kaikki on pahoja.
Pahoja ihmisiä, jotka tahtovat miehelleni pahaa... ja vain hän on se hyvä... niin hän ajattelee.. Surullista eikö?
- KANNABIS AIHEUTTAA
SKITSOFRENIAA JA MIELEN VAKAVAA JÄRKKYMISTÄ!
MIEHESI ON SAATTANUT ALTISTUA VAIKKA NAAPURISTA KULKETUVIIN KANNABIKSEN HUURUIHIN!, JOTKUT ON TODELLA HERKKIÄ TUOLLE MYRKYLLE JA HUUMEELLE!
KANNATTA SELVITTÄÄ ONKO NAAPURISSA NARKKEJA JOTKA OVAT TÄMÄN SAIRAUDEN AIHEUTTANEET!- ? ? ?
Trolli ?
- Ohoi .
Täysipäinen ihminen ei tuo oman rakkaansa sairauksia suomi 24
palstalle pällisteltäväksi .
Hän ymmärtää kääntyä asiantuntijoiden puoleen .
Ajatuksena tämäkin onko alkuperäisen kirjoitus fiktiota vai faktaa ?
Kuviteltua tähän johtopäätökseen tulin lukiessani sanomaa
joka kuulosti suoraan sanottuna vähän oudolta ...? - Entinen masentunut
Kannattaisi yrittää hankkia miehelle hoitoa ja miettiä pystyykö teidän seurustelusuhde jatkumaan niin kauan kun hän on tuossa kunnossa.
Tiedän mt-ongelmista paljonkin, en voi sanoa itseänikään tasan terveeksi koska olen ollut voimakkaasti sosiaalisesti fobinen, sekä sairastanut masennusta. Harhoja tai psykoosia en ole ikinä kokenut. Tuon tyyppiset oireet mitä kuvailit kuulostaa jo vakavilta.
Vaarana on se, että sinä sairastut myös. Kun masennut, tarvitset sen jälkeen aina paljon tukea jotta jaksaisit ja sitä et voi sairaalta kumppanilta aina täysin kunnolla saada. Sinun tulee olla terve, jotta voit olla parisuhteessa miehesi kanssa ja tukea häntä.
Itselläni oli skitsofrenikko ystävänä ja hän pelkäsi jopa minua. Joskus hän pelkäsi suoraan sanoen että tekisin hänelle jotain, ja piti minua pahana. Hän pelkäsi että puukottaisin häntä yöllä ja mietti tulisiko hänen jotenkin puolustautua. Vaarana on siis että skitsofreenikko voi alkaa ilman hoitoa "puolustautua" sinua vastaan, vaikka siihen ei ole mitään syytä. Voit saada jopa puukosta tai sinulle voidaan olla kohtuuttoman ilkeitä pelkkien olettamuksien tai harhojen perusteella.
Niin ja tämä ystäväni tosiaan petti kumppaniaan, koska ei ollut oma itsensä laiminlyötyään hoitonsa ja lääkkeensä. Sairas ihminen ei missään nimessä tee noita asioita ilkeyttään, vaan siksi ettei ole oma itsensä. Se ei kuitenkaan tarkoita ettetkö olisi vaarassa! - n22w
Olen ollut töissä psykiatrisessa sairaalassa ja voin vain toivoa, että viet miehesi lähimpään päivystykseen. Sairaalan suljetulla osastolla ei todellakaan ole mitään niin kauheaa kuin jenkkileffoissa maalataan. Siellä on tilavat potilashuoneet, joissa kaikissa on oma vessa ja peseytymistilat. Osastoilla on myös yhteisiä tiloja ja potilaille järjestetään aktiviteetteja voinnin mukaan. Myös ruokailu tapahtuu osastoilla. Voinnin mukaan potilaat saavat käydä ulkona ja asioilla tarvittaessa. Voit myös itse soittaa tai käydä paikan päällä katsomassa miestäsi. Mikään vankila tälläinen laitos ei todellakaan ole.
Sairaalassa on myös monenmoista toimijaa, jotka auttavat miestäsi elämänhallinnassa. Lääkäri hoitaa miehesi sairautta ja sosiaalityöntekijä auttaa hoitamaan talouden ja elämän hallinnan käytännön asiat. Sairaala järjestää myös hoitotapaamisia, johon potilaan lisäksi osallistuu lääkäri, sosiaalityöntekijä, perhe, tukiverkosto ja erilaisia toimijoita tarpeen mukaan. Miehesi saa tarvittaessa hoitoa voinnin mukaan myös sairaalahoidon jälkeen, esim. avohoito.
Älä pelkää! Mitä nopeammin miehesi saa hoitoa, sitä paremmat edellytykset hänellä on saada lievennystä oireisiinsa. Olen nähnyt myös niitä potilaita, jotka on liian myöhään hoitoon toimitettu ja siinä vasta onkin ongelmapesäke, jota saatetaan hoitaa todella pitkään.- jesstas sentään
Missähän tämä paratiisi sairaala on etkö voisi kirjoittaa kun tunnetusti
Psykiatrian Sairaalat ovat potilaille ei sitä mitä kirjoitat.sairaalat toimivat
kyseenalaisesti ainoa hoito muoto on vain lääkitys ja hoidot pitkiä,vain
hyvä hoito tuottaa tuloksia ja sitä ei maasssa Suomi saa.Mainitsit olet
ollut töissä Psykiatrisessa sairaalassa,miksi et enään jatkanut.järkyttävää
suosittelua jos olet ollut suljetulla osastolla töissä tiedät tosi hyvin miten
hoito etenee................FI
Kannattaa pyytää työterveyslääkäriltä lähete psykiatrille. Jos ei muuten ilkee, niin tilaa ajan toisesta kaupungista.
- ....................
Joo ne äänet on jäätäviä, varsinkin öisin, kun se alkaa aina tossa klo 20-23 kieppeillä. Sittenkun joku tulee vielä lässyttämään sulle, että sun pitää kuntoutua 10vuotta siitä mitä kritisoit.
Itse lasken ne normaaliin babylonin mölinään. Talvella oli paljon enemmän mölinää, kun kesällä.
Mullekkin yksi pikkuinen kääpiövaimo ;P Voin hommata paremmat työpaikat ja asunnot =) - kiusaantunut
Hän jollain lailla projisoi(ohjaa?)ongelmat minuun.
- hölynpölyä kaikki
Voi itku, mikä kettinki tääkin on!
- kiusaantunut
Niin onnistuin taas pilaamaan kaiken.
Ja mies on ihan ymmärrettävää suuttunut että olen mennyt kertomaan meidän asioita muille.Kysyi miltä se minusta tuntuisi.
Minä kyllä olen ollut joskus vastaavassa tilanteessa eikä se tuntunut hyvältä.
Hän ja minä mietitään ketkä kaikki tässä meistä on kiinnostunut. Jokaisella onse oma elämä.
Niin kuuluu olla.
- psykiatri
En löydä skitsofrenian oireita noista kuvauksista.
- Låla
Kertokaa te, joiden omainen on ollut suljetulla, miten sinne pääsee? Kyse on veljestäni, joka tosin on jo avun ulottumattomissa - kuoli tapaturmaisesti ollessaan psykoosissa. Eli turha näitä on periaatteessa pohtia,mutta pohdin silti. Hän oli pakkohoidossa sairaalan psykiatrisella kaksi viikkoa syksyllä,mutta eihän se mihinkään riittänyt. Hän olisi tarvinnut pidempiakaista hoitoa. En osannut sitä vaatia,koska en tiennyt että tilanne oli niin paha. Veli ei itse kertonut eikä lääkäritkään koskaan ottaneet meihin yhteyttä. Hän asui toisellapaikakunnalla 200 km pässä,joten ei tavattukaan mitenkään säännöllisesti.
Totta puhuen luulin,että kyse oli alkoholista. Hän oli myös alkoholisti. Nyt kun olen tutkinut veljeni papereita, niin sain selville,että diagnoosi oli skitsofrenia. Miksei omaisille kerrota mitään? Olisin vaatinut hänet suljetulle osastolle. Ties vaikka se olisi pelastanut hänen hengen.
Miten lääkärit voivat päästää niin harhaisen potilaan kahden viikon pakkohoidon jälkeen pois hoidosta? Lääkitys hänellä oli,mutta ei kukaan katsomassa perään käyttääkö sitä. Tuskin käytti.
Tiedän että näitä on turha vatvoa,mutta ihmetyttää. Onko mielenterveyspotilaan edun mukaista salata hänen tila omaisilta? Tässä tapauksessa lähimmät omaiset olemme me kaksi siskoa. Miksei meihin otettu yhteyttä kun hän oli viimeksi pakkohoidossa ja kerrottu kuinka paha tilanne on? Ei tiedetty yhtään mitään koko hoidosta.
Eikö olisi voitu keskustella hoitohenkilökunnan kanssa eri vaihtoehdoista ja tarkoituksenmukaisesta hoidosta? Nyt on keskusteltu vain potilaan kanssa, joka ei todellakaan tervehtynyt kahdessa viikossa.
Kun veljelle soitti, niin hän ei yleensä vastannut. Soitti joskus itse selvempinä aikoinaan. Siksi en tiennyt missä mennään. Alkoholiongelman tiesin ja sitäkin olisi pitänyt pakkohoidolla hoitaa,koska itse ei sitä ikinä myöntänyt.
Harmittaa, olen turhautunut. Nyt ei enään voi tehdä mitään.- -kiusaantunut-
Otan osaa.
Minulla on sellainen käsitys etteivät he kerro koskaan potilaan asioita, se on se laki. Ilmeisesti veljesi osasi selvinpäin ollessaan sosiaalisia taitoja sen verran ettei käynyt ilmi miten sairas hän itse asiassa oli.
Otan todella osaa menetyksesi johdosta.
- henkisesti terve
Minulla on ollut hajanaista ajattelua ja erikoista käytöstä , mutta olen silti henkisesti terve. Nyt kun latoin perunat kiehumaan, niin äitini oli ilmestynyt kylään, vaikka hän asuu yli 200 km päässä. Huomasin, että hä ei ollutkaan todellinen ja menin nukkumaan. Oletteko te kuorineet ja raastaneet porkkanat ennen syöntiä. Veljeni, joka on insinööri, on teknikkona valtion omistamassa laitoksessa sanoo useasti, etttä myös kurkut ja tommatit viihtyvät varjoisissa pakoissa, kuten myös kataja ja mänty tekee. Välillä tulee ihmeellisiä ajatuskatkoja ja tunne että joku tulee kylään.
Kyllä tämän ajatuksen kanssa voi elää, jos patongin ottaa sulamaan ennen uusniin laittoa. Ajattelin lukea ylioppilaakksi, mutta minun kesittymiskykyni on lähellä nollaa. Lääkkeitä syön niin paljon, että yksistään niistä tulee masu ihan täyteen.- Seppo Satunen
Vedän henkeä ja vastaan sulle että ala harrastamaan verbaalisia leikkejä vaan, kuten ylläolevassa tekstissäsikin hyvin yritit, pidä hauskaa, kehitä niistä hauskoja kivoja satuja ja tarinoita, mutta älä vaivu epätoivoon, muista ilo, rauha, rakkaus - ne kaiken uudeks´ luo !
- kiusaantunut
Voi hel..ti.
Tämä ketju se on ykkösenä, taas. - *SkitsoMan*
Minulla on skitsofrenia ja ei haittaa elämmä lainkaan. On mukavaa kun on juttuseuraa myös silloin kun on yksin kotona. Näen halluja, ihan kuin telkaa seuraisi, mutta paljon aidompaa.
- -kiusaaantunut-
Joo-o. Mieheni ei ole raportoinut ääniä enään.
Se että asia sai julkisuutta pelastytti "kaverit!.. kait. Heheh.. Ykkösenä tämä ketju edelleen.
Pääasia kun miehet viihtyy. Jokatapauksessa mielessä liikkuu jotakin vaikka on yksin. Monesti se ajatusmaailma on supisuomalaisen hullua vaikka koitat keskittyä vaikkapa mökillä polttopuiden tekemiseen sahalla ja kirveellä. Jos keität perunoita tai spagettia kattilassa niin siinäkin voi jotain käsittämätöntä juolahtaa mieleen niin että saattaa tokaista ääneen jotakin tyyliin:painu hel......... ja joku huoneessa olija luulee että sen sanoit sen vi.......... Että sillä tavalla.
- k.kiusaantunut
Ikävä kyllä... Ikävä kyllä mieheni saattaa tokaista minulle että lopeta se kyttääminen, vaikka istun lähellä tuolilla vain ihan seuran vuoksi vain.
PS. Sen kunniaksi että tämä ketjuseni on ollut skitsofrenia palstan ykkösenä jo vuoden, rekkasin nimmarini. Nyt ei muuta kun tutustumaan muihin ketjuihin.
- häh*
Mikä ketju?
- --------------------
Rakas T... tätä tarkoitin. Luulet että lentokoneet iskevät sinun päällesi ja että kaikki ovat sinua vastaaan !!!!!
Lopeta ja parane! On parempi ettei kukaan tiedä.
T: rakkaasi- -kiusaantunut-
Mitäs tämä on? Olet kirj.10.5. ja mieheni nimen eka alkukirjain on oikein. Tosin olen kertonut tästä ketjusta yhdelle: mieheni isälle.
Kohta minä olen paranoidisessa tilassa. Lopeta ole hyvä. Mieheni ei halua vilkaistakaan viestiäsi. Sanoo vain että toista naista ei ole.
Oikein veikkasit mieheni nimen ekan kirjaimen. perkele.
- -kiusaantunut-
Nyt kävi niin, että itse ole skitsofreenikko. Mieheni olikin koko ajan terve, mutta ne harhat olivatkin minussa koko ajan enkä huomannut lainkaan. Mieheni on siis täysin terve henkisesti, eikä sillä liiraa päästä yhtään, mutta mulla vippaa kaalista ja lujaa. Kuulen ääniä, myös silloin kun kukaan ei puhu. Silloin kun joku puhuu, nii kuulen vain osan puheesta ja lopun täyttää päästäni kuuluva ääni ja oikeastaan äänet, kun nytkin siellä mies ja nainen riitelee jostain kauppalaskusta. Oi oi otan ketipinor lääkettä 400 mg pääivässä ja se on helpottanut vähäsen, mutta outoa käytöstä on vielä. Äsken menin naapurin pihalle alati ja näytin sille pillunreikäni ja sitten pyllistin sille ja levitin persettäni sille. voi voi mitähän naapurit nyt ajattelee meistä tai oikeastaan musta, koska mulla se skitso sairaus on ollut koko ajan ja mä kun olen luullut että meiheni on ollut sairas. Nyt kuulen viemäriputkesta, kun ääni saanoo että vaattteet pois ja alasti naapurin pihalle persettä ja tissejä esittelemään. Onko mitään hyvää lääkettä tähän mun tautiin?
- Wanhan Neuvo
Luin koko keskusteluketjun ja mulle tuli sellainen olo että sinuna lähtisin tarkistamaan tosissaan onko miehesi todellakin uskollinen sulle? Ihan tosi. Koska jo epäilys siitä että hän pettää sua ja vielä lähinaapurisi kanssa, on omiaan aiheuttamaan vainoharhaisen olon sulle ja täma taas saa aikaiseksi ihan kenen tahansa terveenkin ihmisen sekoilemisen ja lopulta sekoamisen, vaikutat ihan terveen oloiselta tyypiltä, joten hae tukea joltakin lähimmältä ystävältäsi sille ajalle jolloin tarkkailet tosi tarkasti mitä tämä mies jonka kanssa asut, tekee.
Nyt tosi tärkeää että saat selvitettyä hänen uskollisuuden sua kohtaan, tämä minusta pointti, mulla tuli mieleen myös olisiko parempi jos voisit muuttaa erilleen hänestä joksikin aikaa? Itse tein tämän aikoinaan koska en jaksanut kumppanini kanssa enkä kadu kyllä yhtään, päinvastoin, minulla alkoi uusi elämä tämän jälkeen kunnes kaikki, siis kaikki elämäni osa-alueet selvisivät ja rauha laskeutui ympärilleni elämääni. Hae sinäkin tätä rauhaa elämääsi mutta koen ettet sitä tämän ihmisen läheisyydessä pysty saamaan, pettäminen joka jatkuu vuosia on kuluttavaa ja voi laukaista terveenkin ihmisen mielen horjumaan, ensin sun pitää olla rehellinen itsellesi ja rakastaa itseäsi, vasta sitten voit lähimmäistäsi rakastaa. Jos voit muuttaa vaikka jonkun ystäväsi luokse tai sitten kaupungin vuokra-asuntoon niin sieltä käsin, etäisyyttä hiukan ylläpitäen, pääset erittelemään aivan rauhassa tuntojasi, ja selviää varmaan onko miehesi todellakin ollut ja onko myös nyt sinulle uskollinen. - k.kiusaantunut(ei ki
Wanhan Neuvo kirjoitti:
Luin koko keskusteluketjun ja mulle tuli sellainen olo että sinuna lähtisin tarkistamaan tosissaan onko miehesi todellakin uskollinen sulle? Ihan tosi. Koska jo epäilys siitä että hän pettää sua ja vielä lähinaapurisi kanssa, on omiaan aiheuttamaan vainoharhaisen olon sulle ja täma taas saa aikaiseksi ihan kenen tahansa terveenkin ihmisen sekoilemisen ja lopulta sekoamisen, vaikutat ihan terveen oloiselta tyypiltä, joten hae tukea joltakin lähimmältä ystävältäsi sille ajalle jolloin tarkkailet tosi tarkasti mitä tämä mies jonka kanssa asut, tekee.
Nyt tosi tärkeää että saat selvitettyä hänen uskollisuuden sua kohtaan, tämä minusta pointti, mulla tuli mieleen myös olisiko parempi jos voisit muuttaa erilleen hänestä joksikin aikaa? Itse tein tämän aikoinaan koska en jaksanut kumppanini kanssa enkä kadu kyllä yhtään, päinvastoin, minulla alkoi uusi elämä tämän jälkeen kunnes kaikki, siis kaikki elämäni osa-alueet selvisivät ja rauha laskeutui ympärilleni elämääni. Hae sinäkin tätä rauhaa elämääsi mutta koen ettet sitä tämän ihmisen läheisyydessä pysty saamaan, pettäminen joka jatkuu vuosia on kuluttavaa ja voi laukaista terveenkin ihmisen mielen horjumaan, ensin sun pitää olla rehellinen itsellesi ja rakastaa itseäsi, vasta sitten voit lähimmäistäsi rakastaa. Jos voit muuttaa vaikka jonkun ystäväsi luokse tai sitten kaupungin vuokra-asuntoon niin sieltä käsin, etäisyyttä hiukan ylläpitäen, pääset erittelemään aivan rauhassa tuntojasi, ja selviää varmaan onko miehesi todellakin ollut ja onko myös nyt sinulle uskollinen.Vastasit jollekin joka esitti minua.
Tuosta mustasukkaisuudesta niin sitä ei enään ole. Mieheni on ollut nyt noin vuoden kotona eikä ole edes kavereitaan nähnyt. Hänellä ei ole ketään.
Joskus kauan sitten selitti kuinka hänen isänsä naisystävä on tehnyt lapsen hänelle eikä hänen isälleen. Se tuotti paljon päänvaivaa kun vielä naiselta tuli tekstareita joiden mukaan asia saattoikin hyvin olla niin.
Nyt tuo nainenkin on poissa kuvioista, eikä asia näy arjessa millään tavalla.
Mieheni yritti itsemurhaa tuossa vähän aikaa sitten. Hän ilmoitti syyksi sen että hänen äitinsä kohtelee häntä huonosti:(
Vieläkään hänellä ei ole mitään hoitosuhdetta mihinkään, vaikka sairaalasta olisi voitu laittaa hänet hoitoon.
Sieltä tulleista papereista luin että"ei ole itsetuhoinen", mutta diagnoosi oli lääkkeillä itseaiheutettu myrkytystila.
Joskus suututtaa tämä välinpitämättömyys. Jos hänet olisi pakotettu hoitoon niin hän varmasti alkaisi jo itse ajatella että kaikki ei ole kunnossa.
Mieheni lupasi ettei enään itsemurhaa yritä, joten kaipa se tästä, ilman hoitoakin.
- Sama Wanha
"lupasi ettei enää yritä"
No jospa se siitä.
Niinhän me kaikki täällä. Sinnitellään päivästä toiseen, tämä kolikon toinen puoli kaikilla, välillä on hyviä päiviä, välillä taas huonompia.
Hyvää jatkoa sulle ja miehellesi . .
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1042853Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1422035IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl591992Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al341674- 941620
Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t281564- 1411314
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4161113kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!211059Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa2571029