Rakentaminen

Onkohan kunnassamme rakennettu yhtään rakennusta viimeisten vuosikymmenten aikana, jossa ei olisi valmistumisen jälkeen pian esiintynyt kosteus- ja homeongelmaa?
Monet remontitkin on pitänyt tehdä kunnan rakennuksiin uudestaan.

Toivalan uusi koulu, Vuorelan koulu, kirjasto, kunnan virastotalo, ala-aste, päiväkoti, Hamulan koulu. Tämä on aivan uskomatonta!
Onnistuneita rakennuksia on kuitenkin muutama. Pöljän koulu ainakin toistaiseksi ja Leppäkaarteen päiväkoti.
Mistä tällainen asia johtuu?
Mielestäni se johtuu huonosta sunnittelusta, huonosta valvonnasta ja rakennusten huonosta ylläpidosta. Kunnassa on ollut viimeisten vuosikymmenten aikana teknisellä puolella vaikka kuinka paljon henkilöstöä, ei se voi olla ainakaan resurssipulasta kiinni.
Ottakaa kantaa tähän!

2

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keppanatuoppi

Jos raha ei ole este niin valitaan laadukkaana rakentajana tunnettu firma - esim. Hartwall rakennutti pääkonttorinsa Hartelalla, joka on tunnettu laaturakentajana. En tiedä mitkä firmat ovat mainitsemasi talot rakentaneet.

• homesieni

Hartela on pysynyt poissa köyhästä Savosta. Siilinjärvellä Luja-Yhtiöillä ollut voimakas asema. Kun halvalla rakentaa, niin kalliilla korjaa. Sillä tyylillä pitäisi kunnan asiantuntemuksen olla paremassa jamassa tai kalliiksi tulee. Kannattaisiko Siilinjärven kunnan ulkoistaa kokonaan kiinteistötoimialansa. Pahalta näyttää kun kunta on taas vuokrataloyhtiönsä kautta suunnittelemassa rakentavansa uuden ikuisten korjausten rakennuksen eli Risuharjuun palvelutalon tyyppisen laitoksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5137
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2149
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1807
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1424
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1207
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      970
    Aihe