Onkohan kunnassamme rakennettu yhtään rakennusta viimeisten vuosikymmenten aikana, jossa ei olisi valmistumisen jälkeen pian esiintynyt kosteus- ja homeongelmaa?
Monet remontitkin on pitänyt tehdä kunnan rakennuksiin uudestaan.
Toivalan uusi koulu, Vuorelan koulu, kirjasto, kunnan virastotalo, ala-aste, päiväkoti, Hamulan koulu. Tämä on aivan uskomatonta!
Onnistuneita rakennuksia on kuitenkin muutama. Pöljän koulu ainakin toistaiseksi ja Leppäkaarteen päiväkoti.
Mistä tällainen asia johtuu?
Mielestäni se johtuu huonosta sunnittelusta, huonosta valvonnasta ja rakennusten huonosta ylläpidosta. Kunnassa on ollut viimeisten vuosikymmenten aikana teknisellä puolella vaikka kuinka paljon henkilöstöä, ei se voi olla ainakaan resurssipulasta kiinni.
Ottakaa kantaa tähän!
Rakentaminen
2
301
Vastaukset
- Keppanatuoppi
Jos raha ei ole este niin valitaan laadukkaana rakentajana tunnettu firma - esim. Hartwall rakennutti pääkonttorinsa Hartelalla, joka on tunnettu laaturakentajana. En tiedä mitkä firmat ovat mainitsemasi talot rakentaneet.
- homesieni
Hartela on pysynyt poissa köyhästä Savosta. Siilinjärvellä Luja-Yhtiöillä ollut voimakas asema. Kun halvalla rakentaa, niin kalliilla korjaa. Sillä tyylillä pitäisi kunnan asiantuntemuksen olla paremassa jamassa tai kalliiksi tulee. Kannattaisiko Siilinjärven kunnan ulkoistaa kokonaan kiinteistötoimialansa. Pahalta näyttää kun kunta on taas vuokrataloyhtiönsä kautta suunnittelemassa rakentavansa uuden ikuisten korjausten rakennuksen eli Risuharjuun palvelutalon tyyppisen laitoksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238