Rakentaminen

Onkohan kunnassamme rakennettu yhtään rakennusta viimeisten vuosikymmenten aikana, jossa ei olisi valmistumisen jälkeen pian esiintynyt kosteus- ja homeongelmaa?
Monet remontitkin on pitänyt tehdä kunnan rakennuksiin uudestaan.

Toivalan uusi koulu, Vuorelan koulu, kirjasto, kunnan virastotalo, ala-aste, päiväkoti, Hamulan koulu. Tämä on aivan uskomatonta!
Onnistuneita rakennuksia on kuitenkin muutama. Pöljän koulu ainakin toistaiseksi ja Leppäkaarteen päiväkoti.
Mistä tällainen asia johtuu?
Mielestäni se johtuu huonosta sunnittelusta, huonosta valvonnasta ja rakennusten huonosta ylläpidosta. Kunnassa on ollut viimeisten vuosikymmenten aikana teknisellä puolella vaikka kuinka paljon henkilöstöä, ei se voi olla ainakaan resurssipulasta kiinni.
Ottakaa kantaa tähän!

2

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keppanatuoppi

Jos raha ei ole este niin valitaan laadukkaana rakentajana tunnettu firma - esim. Hartwall rakennutti pääkonttorinsa Hartelalla, joka on tunnettu laaturakentajana. En tiedä mitkä firmat ovat mainitsemasi talot rakentaneet.

• homesieni

Hartela on pysynyt poissa köyhästä Savosta. Siilinjärvellä Luja-Yhtiöillä ollut voimakas asema. Kun halvalla rakentaa, niin kalliilla korjaa. Sillä tyylillä pitäisi kunnan asiantuntemuksen olla paremassa jamassa tai kalliiksi tulee. Kannattaisiko Siilinjärven kunnan ulkoistaa kokonaan kiinteistötoimialansa. Pahalta näyttää kun kunta on taas vuokrataloyhtiönsä kautta suunnittelemassa rakentavansa uuden ikuisten korjausten rakennuksen eli Risuharjuun palvelutalon tyyppisen laitoksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe