Jo jonkin aikaa konsertteja soitellut Dallape on nyt täydessä tanssilavavauhdissa. Valitettavasti nykyiset tanssijat eivät oikein taivu jatsiin ja swingiin. Mutta onneksi vaarit ja mummot näyttää nuoremmille esimerkkiä.
Ei ole oikean rytmimusiikin voittanutta.
Osoite suoraan keikkasivulle:
http://www.dallape.fi/keikat.php
Kotisivu:
http://www.dallape.fi
Dallape täydessä tanssilavavauhdissa
115
894
Vastaukset
- nuoret osaa
Kyllähän ne vaarit ja mummut siellä tanssilavoilla köpöttelee, vaan miten on svingin laita.
Ihan hyvä, että köpöttelevät. Liikunta on aina hyväksi, vaikka köpötellen.- Hyvää swingiä
Moni mummo ja vaari tanssii paljon tyylikkäämpää perusswingiä kuin mitä on typerältä näyttävä nytkyttely.
- Swinghuraa
Hyvää swingiä kirjoitti:
Moni mummo ja vaari tanssii paljon tyylikkäämpää perusswingiä kuin mitä on typerältä näyttävä nytkyttely.
Se typerä nytkyttely vakiintui suomalaiseen suomalaiseen swingtanssiin 90-luvun nytkytyskursseilla. Jo silloin vanhana swingien tanssijana silloinen nytkyttely tuntui aivan typerältä. Silloin jo huomasi sen että nytkyttely tekee swingistä aika tylsän tanssin. No onneksi ei kulunut kuin muutama vuosi kun alettiin järjestämään swingkursseja missä tietoisesti pyrittiin eroon siitä typerästä nytkyttelystä. On vieläkin monia nytkytystanssijoita kenelle ei esimerkiksi dallapen musiikki toimi, koska siihen ei voi nytkytellä 90-luvun kaavan mukaisesti.
Kauniinlesken aloitukseen tämäkin sopisi hyvin.
H.- on se nimimerkki
Pakko siis on kirjoittaa Sinunkin. Huvittavaa.
on se nimimerkki kirjoitti:
Pakko siis on kirjoittaa Sinunkin. Huvittavaa.
MInähän kirjoitan aina ja ihan kaikkeen mikä sieluani kutittaa.
Mitä mieltä olet musiikkialoituksista?
Haluaisitko ihan oman?
Aikasti harmaata on väkisin tekeminen.
H.- on se nimimerkki
hunksz kirjoitti:
MInähän kirjoitan aina ja ihan kaikkeen mikä sieluani kutittaa.
Mitä mieltä olet musiikkialoituksista?
Haluaisitko ihan oman?
Aikasti harmaata on väkisin tekeminen.
H.En näe pahana sitä, että tehdään joku musiikkiin viittava ketju, mutta näitä musiikkilinkitys ketjuja en availe.
En näe pahana sitä, että tehdään joku musiikkiin viittava ketju, mutta näitä musiikkilinkitys ketjuja en availe.
Ketjut eivät aina ole kivoja.
Monille tulee kestävyysvaje.
Ja niin on aina parempi tehdä oma aloitus.
H.- Mitä vikaa???
hunksz kirjoitti:
Ketjut eivät aina ole kivoja.
Monille tulee kestävyysvaje.
Ja niin on aina parempi tehdä oma aloitus.
H.Niin... mitkä ketjut eivät ole kivoja. Jos keskustelua syntyy, niin siitä muodostuu automaattisesti ketju. Se on myös keskustelualueiden tarkoitus.
- Mikä ketju. Missä?
En näe pahana sitä, että tehdään joku musiikkiin viittava ketju, mutta näitä musiikkilinkitys ketjuja en availe.
Ei noi linkit mihinkään ketjuun vie. Ainoastaan Dallapeen keikat sieltä avautuu ja kotisivu.
- lejanna*
Tallapee.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8526
.- lejanna*
hunksz kirjoitti:
Vai sinä se teit tämän aloituksen?
H.Vai niin, enpä tiennytkään??
Oletko sinäkin saanut tartunnan luulotaudista? Karrrrrmeaa.
Mää hyvä immeinen kiireenvilkkaa päivystykseen. :))
. lejanna* kirjoitti:
Vai niin, enpä tiennytkään??
Oletko sinäkin saanut tartunnan luulotaudista? Karrrrrmeaa.
Mää hyvä immeinen kiireenvilkkaa päivystykseen. :))
.Noh, haukutaan keskenämme, jatka sinä sairauksistani.
H.- lejanna?
hunksz kirjoitti:
Noh, haukutaan keskenämme, jatka sinä sairauksistani.
H.Häh, nyt ei ymmärrä yhtään??
Mistä sairauksistasi?
Luulotautihan on palstan perivitsaus, kun jotkut näkevät kirjoittajan persoonan pilkun ja pisteen muodosta.
Nokkavutko sinäkin, mies, noin neitimäisesti?
. lejanna? kirjoitti:
Häh, nyt ei ymmärrä yhtään??
Mistä sairauksistasi?
Luulotautihan on palstan perivitsaus, kun jotkut näkevät kirjoittajan persoonan pilkun ja pisteen muodosta.
Nokkavutko sinäkin, mies, noin neitimäisesti?
.Voi ystäväni ,me miehet ja hunksi ollaan hyvin herkkiä ihan kuin mustilaisen hevonen aikoinaan
eikös tää mun suosikki kipale oo kanssa tallapeen esittämä?
http://www.youtube.com/watch?v=5KHZcCik9JY- :))
koti-kiusattu kirjoitti:
eikös tää mun suosikki kipale oo kanssa tallapeen esittämä?
http://www.youtube.com/watch?v=5KHZcCik9JYMauri Härmä & Dallapé: Aropaimen
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=92&t=&a=8514 - :))
koti-kiusattu kirjoitti:
Voi ystäväni ,me miehet ja hunksi ollaan hyvin herkkiä ihan kuin mustilaisen hevonen aikoinaan
Aikasti paha, me miehet ja hunksi.
- :))
:)) kirjoitti:
Mauri Härmä & Dallapé: Aropaimen
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=92&t=&a=8514Vilho Vartiainen & Dallape
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8479 :)) kirjoitti:
Vilho Vartiainen & Dallape
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8479oli synkkä ja myrskyinen yö kun katsoin ulapalle ja siellä se oli.
Niin katsos kun on miehiä ja sitten on miestenmiehiä ja vieläpä naistenmiehiä.
Ota siitä sitten selvää .- eri :))
koti-kiusattu kirjoitti:
Niin katsos kun on miehiä ja sitten on miestenmiehiä ja vieläpä naistenmiehiä.
Ota siitä sitten selvää .Katunainen ja kadunmies, suuri ero.
eri :)) kirjoitti:
Katunainen ja kadunmies, suuri ero.
Turussa on ollut rauha niminen katunainen koska rauhankadulla on tullut käytyä.
Oiskohan siellä peräti tehty urotekoja ja hierottu rauhaa oikein urakalla.- erikeeper:))
koti-kiusattu kirjoitti:
Oiskohan siellä peräti tehty urotekoja ja hierottu rauhaa oikein urakalla.Jospa siellä on polteltu rauhan piippua?
erikeeper:)) kirjoitti:
Jospa siellä on polteltu rauhan piippua?
Aloin miettimään noita rauhanneuvotteluja jos siellä on mukana rauha niin sellaset neuvottelut on loputtomia.
Naisten jyräys menttaliteetin tuntien en ihmettele pakkorauha sanaa.- :)) liimavillensisar
koti-kiusattu kirjoitti:
Aloin miettimään noita rauhanneuvotteluja jos siellä on mukana rauha niin sellaset neuvottelut on loputtomia.
Naisten jyräys menttaliteetin tuntien en ihmettele pakkorauha sanaa.Miten selität sanan pakkorako?
:)) liimavillensisar kirjoitti:
Miten selität sanan pakkorako?
Jos vaimo kysyy miltä joku pusero näyttää ,olenko hoikemman näkönen tässä.
Olet pakkoraossa jos meinaat olla sisäruokinnassa..
Jotain muutakin tuli mieleen mut antaa nyt olla perheohjelma sentään.- riemurasia:))
koti-kiusattu kirjoitti:
Jos vaimo kysyy miltä joku pusero näyttää ,olenko hoikemman näkönen tässä.
Olet pakkoraossa jos meinaat olla sisäruokinnassa..
Jotain muutakin tuli mieleen mut antaa nyt olla perheohjelma sentään.Mullakin tuli mieleen se lapsilta kielletty asia. :))
- Haitarijatsia
Mauri Härmä & Dallapé: Aropaimen
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=92&t=&a=8514Esimerkki hyvästä jatsi-tanssimusiikista eli haitarijazz
- Tuutintäydeltäjatsia
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8479Onhan tänne löytynyt koko joukko hyvää tanssittavaa jatsia.
koti-kiusattu kirjoitti:
Oiskohan siellä peräti tehty urotekoja ja hierottu rauhaa oikein urakalla.... Ja ne "hierojathan" on joka ikinen olleet Kunnon Miehiä ja ihan hirveitä tuollaiset katunaiset, eikö vaan :-#
koti-kiusattu on syvästi ajatteleva mies.
Iloisen nöyrin mielin otan aina vastaan mitä hän minusta ja maailmanmenosta miettii.
Tässäkin hän kuvailee mitä miehet ovat. Tosin meitä on vain kaksi lajia, johtuen putkista.
Toinen on hilpeä huithapeli ja toinen sitten sellainen jonka edessä myös polvistutaan ja luvataan että: "Anteeksi, kyllä minä imuroin ensin".
H.- lejanna
koti-kiusattu kirjoitti:
Voi ystäväni ,me miehet ja hunksi ollaan hyvin herkkiä ihan kuin mustilaisen hevonen aikoinaan
Napautuikohan Hunksi minuuun kokonaan?
No, napavaltimo ja naparetki, sekä napakettu lievittänee tuskaani?
Pitäisi maailmanmestarin kestää sääsken pierun haju.
. - Mun mielipide
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8479Dallapen paras solisti, Mikko Järvinen Kotkan poika.
http://www.youtube.com/watch?v=O_saXKo6Vfs&feature=related - Kai kolmatta lajia
hunksz kirjoitti:
koti-kiusattu on syvästi ajatteleva mies.
Iloisen nöyrin mielin otan aina vastaan mitä hän minusta ja maailmanmenosta miettii.
Tässäkin hän kuvailee mitä miehet ovat. Tosin meitä on vain kaksi lajia, johtuen putkista.
Toinen on hilpeä huithapeli ja toinen sitten sellainen jonka edessä myös polvistutaan ja luvataan että: "Anteeksi, kyllä minä imuroin ensin".
H.mä oon si? Ku kelpaa vaan . Hiljaiset ja halukkaat .
Jotenkin tuolleen. http://www.youtube.com/watch?v=p6d83LnfUVM&feature=related
- :))
Tämä astronauttiko?
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=29&t=&a=5926 - Gene Kelly36
Mitä? Miksi meidän pitäisi harrastaa itseämme vielä vanhemman sukupolven tanssimusiikkia? On poloneesit, polskat, menuetit jne. olleet myös aikanaan tanssimusiikkia, mutta ei niitä yleisillä tanssipaikoilla enää soiteta, eikä ole syytäkään. Ihme valitusta, Dallape on vanhusten yhtye ja sellaisena saa pysyäkin.
Tässä taas näkyy tämä sukupolvien ikäero, jota nämä vanhukset eivät millään halua uskoa. Tullaan päälle seitsenkymppisinä nuorempien palstalle ja sitten ihmetellään, että kun ne ei nyt osaa sitä tai tätä, jota oli minun nuoruudessani. Voi pyhä jysäys, ei meidän tarvitse osata eikä tykätä.
Menkää omalle palstallenne muistelemaan nuoruutenne juttuja ikätovereittenne kanssa. Dallapeen musiikki ei ollut muodissa minunkaan nuoruudesani enää. Äitini kyllä tanssi sen tahdissa. Olet tosi vanha, koska äitini olisi nyt päälle 85 ikävuoden ja minä olen päälle kuudenkymmenen. Ei tosiaankaan ole ihme,että nuoremmat eivät jotakin Dallapeeta muista ja sen edustamaa musiikkia osaa tanssia.
Mitä tulee jazzin tanssimiseen nuoruudessani: kun yhtään jazzahtavia kappaleita soitettiin, niitä ei tanssinut kuin muutama ihme tyyppi. Lattia tyhjeni silloin täysin. Tanssiminen on kyllä liian hieno ilmaisu sille jatsijököttelylle. Eivät he taipuneet yhtään mihinkään, lähinnä seistä tönöttivät paikoillaan ja vähän liikuttelivat jalkoja. Se siitä ns. rytmimusiikista. Muistot näkojään kultaavat sulla todellisuuden.- korvavaikku.....
Enpä ole vielä edes kuuttakummentä, mutta musiikkia kuuntelen laidasta laitaan.
Ei pidä jäykistyä, mieleltään, siis, ja urautua, se on vanhuuden eräs oire.
Abraham Ojanperä: Serenada Don Zhuana, Merikannon Oskari säestää.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=47&t=325&a=2479 Olenko vanhus jos pirän vanhasta tanssimusikista?
Olkoon näin ja sen lisäksi iloitsen suunnattomasti kun lomaradio kuuluu jälleen
Kuulen sieltä suomalaista iskelmämusiikkia jonka tunnen omakseni.- .
koti-kiusattu kirjoitti:
Olenko vanhus jos pirän vanhasta tanssimusikista?
Olkoon näin ja sen lisäksi iloitsen suunnattomasti kun lomaradio kuuluu jälleen
Kuulen sieltä suomalaista iskelmämusiikkia jonka tunnen omakseni.Minen ala väen vängällä vänkäämään itseäni musiikin avulla itseäni nuoremmaksi.
Olen, mikä olen.
Laulan virsistä viisuihin, eikä se minua tee vanhemmaksi eikä nuoremmaksi.
Hallelujaa, Kalle ajaa lujaa! - Gene Kelly
korvavaikku..... kirjoitti:
Enpä ole vielä edes kuuttakummentä, mutta musiikkia kuuntelen laidasta laitaan.
Ei pidä jäykistyä, mieleltään, siis, ja urautua, se on vanhuuden eräs oire.
Abraham Ojanperä: Serenada Don Zhuana, Merikannon Oskari säestää.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=47&t=325&a=2479Herraisä, ei kai se ole minun jäykistymistäni, jollen pidä tuollaisesta musiikista. Te entiset junttinuoret olitte sitten jäykistyneitä jo toisella kymmenellä, kun soitettiin shakea ja rockia ja beat-musiikkia. Siellä landella oli suuri ja itsepäinen nuorisojoukko, joka ei tunnustanut muuta tanssimusiikkia kuin tankon. Jokunen beat-orkka jopa siitä syystä hakattiin, koskapa ei oikeaa musiikkia osannut soittaa. Niin,että sama jäykistyminenkö siellä vaivaa edelleen, kun tämä vanha tanssimusiikki on muka on nyt ainoaa oikeaa.
Tämä on makuasia ,ei mikään jäykistymiskysymys. Silti rouvat varmaan olisivat mielissään, jos siellä urospuolissa joskus tapahtuisikin jäykistymistä muuallakin kuin mielipiteissä ja asenteissa. Ja kyllä Dallapeen esittämä musiikki on tosi vanhojen juttuja, museokamaa. Se nyt vaan on minun mielipiteeni ja repikää siitä. Vai eikö taaskaan saa olla eri mieltä? Soromnoo, minä nyt kuitenkin vaan olen. - korvavaikku.........
Gene Kelly kirjoitti:
Herraisä, ei kai se ole minun jäykistymistäni, jollen pidä tuollaisesta musiikista. Te entiset junttinuoret olitte sitten jäykistyneitä jo toisella kymmenellä, kun soitettiin shakea ja rockia ja beat-musiikkia. Siellä landella oli suuri ja itsepäinen nuorisojoukko, joka ei tunnustanut muuta tanssimusiikkia kuin tankon. Jokunen beat-orkka jopa siitä syystä hakattiin, koskapa ei oikeaa musiikkia osannut soittaa. Niin,että sama jäykistyminenkö siellä vaivaa edelleen, kun tämä vanha tanssimusiikki on muka on nyt ainoaa oikeaa.
Tämä on makuasia ,ei mikään jäykistymiskysymys. Silti rouvat varmaan olisivat mielissään, jos siellä urospuolissa joskus tapahtuisikin jäykistymistä muuallakin kuin mielipiteissä ja asenteissa. Ja kyllä Dallapeen esittämä musiikki on tosi vanhojen juttuja, museokamaa. Se nyt vaan on minun mielipiteeni ja repikää siitä. Vai eikö taaskaan saa olla eri mieltä? Soromnoo, minä nyt kuitenkin vaan olen.Sanohan Gingerille terkkuja, tuhat vuotta on teidän ajastanne,
Enpä muuta vaivaudu oikaisemaan, etten sinun maallasumisiani tiedä. Itse olen ikäni asunut eräässä maamme suurimmassa kaupungissa, ja musiikkimakuni on sen mukainen.
Kuunnella voin kaikkea musiikkia, hyvillä mielin.
Enkä arvostele muiden arvostuksia, miksi sen tekisin.
Minusta yleissivistykseen kuuluu jopa inhoamatta kuunnella musiikkia, joka ei ole omaa sydänystvää. Mutta kukin tavallaan.
Minun nuoruuteni musaa olivat Beatlesit, Animalsit, Dylanit, Donovanit, suurin osa englanniksi laulavia, Meilla 60-luvun lukiolaisilla oli sellaiset vinkeet. - Dallapen tahtiin
Kullervo Linnan Humppaveikkojen ja Georg Liemolan Tanssiorkesterin ohella Dallape oli 60-luvulla ja vielä 70-luvullakin suosituin tanssiorkesteri. Myös 90-luvun Dallape veti tanssijoita hyvin ja jatsi (ei jazz) täytti parketit tanssijoilla, kun muutaman kerran kävin 60-luvun Dallape-muistoja verestämässä Dallapen tahtiin.
- Turvetta kansalle
Gene Kelly kirjoitti:
Herraisä, ei kai se ole minun jäykistymistäni, jollen pidä tuollaisesta musiikista. Te entiset junttinuoret olitte sitten jäykistyneitä jo toisella kymmenellä, kun soitettiin shakea ja rockia ja beat-musiikkia. Siellä landella oli suuri ja itsepäinen nuorisojoukko, joka ei tunnustanut muuta tanssimusiikkia kuin tankon. Jokunen beat-orkka jopa siitä syystä hakattiin, koskapa ei oikeaa musiikkia osannut soittaa. Niin,että sama jäykistyminenkö siellä vaivaa edelleen, kun tämä vanha tanssimusiikki on muka on nyt ainoaa oikeaa.
Tämä on makuasia ,ei mikään jäykistymiskysymys. Silti rouvat varmaan olisivat mielissään, jos siellä urospuolissa joskus tapahtuisikin jäykistymistä muuallakin kuin mielipiteissä ja asenteissa. Ja kyllä Dallapeen esittämä musiikki on tosi vanhojen juttuja, museokamaa. Se nyt vaan on minun mielipiteeni ja repikää siitä. Vai eikö taaskaan saa olla eri mieltä? Soromnoo, minä nyt kuitenkin vaan olen.Turvekansa huutaa turvetta. Se heille suotakoon.
- mitä tää teette?
Turvetta kansalle kirjoitti:
Turvekansa huutaa turvetta. Se heille suotakoon.
Oletko jotenkin saisas nostaessasi taas tämän 70v palstalle kuuluvan ketjun ylös?
Menkää ikäisiinne, vanhukset. - Suosittu Aihe
mitä tää teette? kirjoitti:
Oletko jotenkin saisas nostaessasi taas tämän 70v palstalle kuuluvan ketjun ylös?
Menkää ikäisiinne, vanhukset.Kyllä 60-luvun Dallape ja siitä eteenpäin on juuri 60PLUS ikäluokan bändi. Onhan Dallapen siihen aikaan solistina toiminut Mikko Järvinen mainittua 60PLUS ikäluokkaa. Nykyisin Dallapen tanssiyleisö koostuu osin 60PLUS ikäluokasta eli äskettäin eläkkeelle jääneistä. On myös vanhempaakin ikäluokkaa, mutta suurin osa on nuorempia kuin 60PLUS.
Dallapeesta kirjoitetaan nuorempien alueilla moninkertaiset määrät verrattuna tähän 60PLUS alueeseen ja niillä alueilla kirjoittelua Dallapeesta ei edes kyseenalaisteta.
Mistähän muuten johtuu että täällä 60PLUS alueella on erityisen suvaitsematonta porukkaa verrattuna moneen muuhun alueeseen.
Nykyinen Dallape on saavuttanut runsaasti huomiota kakkien ikäluokkien keskuudessa ja siitä myös johtuu runsas Dallape kirjoittelu kaikilla mahdollisilla ja mahdottomillakin alueilla. Myös täällä. - Lisää tulossa
mitä tää teette? kirjoitti:
Menkää ikäisiinne, vanhukset.Otsikossa luki selvästi että kysymyksessä on Dallape orkesterista juttua. Jos ei kiinnosta niin olisit voinut ohittaa. Mutta jos kiinnpostuksesi oli kuitenkin noinkin voimakasta niin eihän tämä turhaa ollut. Olihan jotain mielenkiintoista luettavaa sinullekin, koska tänne saakka vaivauduit. Ja lisääkin on luvassa, on sen verran kiinnostusta herättävä aihe.
- s-taka
Lisää tulossa kirjoitti:
Otsikossa luki selvästi että kysymyksessä on Dallape orkesterista juttua. Jos ei kiinnosta niin olisit voinut ohittaa. Mutta jos kiinnpostuksesi oli kuitenkin noinkin voimakasta niin eihän tämä turhaa ollut. Olihan jotain mielenkiintoista luettavaa sinullekin, koska tänne saakka vaivauduit. Ja lisääkin on luvassa, on sen verran kiinnostusta herättävä aihe.
Dallapé kiinnostaa nykyisin nimenomaan tanssivaa kansaa, siis ympäri maata levittäytyneiden tanssiseurojen jäseniä ja muista aktiiviharrastajia. Miksikö? Siksi että swing-tanssit ovat kovasti tulossa lavaparketeille, ja harva "aurarundin" orkesteri osaa tällaista svengaavaa musaa soittaa.
Niin, ikäryhmistä vielä. Tanssiseuroihin kuuluu kaiken ikäisiä, enemmistö varmaan alle kuuskymppisiä. Varsinkin aivan nuorten kakskymppisten ja jopa nuorempien invaasio on selvä asia.
Ei jotain Teijo Joutselaa kukaan ole herättämässä henkiin. Tällä palstalla vain on joku kuuskymppinen (joka henkisesti itse kuuluisi seitenkymppisiin) aina mäkättämässä jos aihe ei just hänen korviensa väliin tai varpaansa alle osu... Ja ilmiselvästi varsin tietämätön myös uusista tanssivirtauksista.
- Jatsihumppaa
Jatsi ei tässä yhteydessä tarkoittane jazzia, vaan nimenomaan vanhaa swingvaikutteista foksia mitä jatsiksi sanottiin. Siinä oli olla vain ripaus jazzia, mutta ei kovin paljoa. Vähän samaan tapaan kuin 50's populaarimusiikki oli lähes poikkeuksetta jazz/swing iskelmää. 50-luvun lopulla oli joku "Vanhan veräjän luona" kai ainoa suora foksi, mutta siitäkin varsin pian sovitettiin lavoille jazz/swing iskelmä. Ja Eila Pienimäkikin teki siitä myöhemmin oman jazz/swing iskelmälevytyksen.
Junnu Vainio teki toutantoaikanaan melkoisen määrän jazz/swing iskelmää, eli tanssimusiikkina uudempaa jatsia. Haitaristeista Jani Uhlenius ja Pedro Hietanen ovat ylläpitäneet kunniaqkkaasti haitarijatsiperinnettä.
Tanssimusiikkina jatsi ja jazz ovat täysin eri maailmat ja niitä ei pidä missään tapauksessa pitää samoina asioina.
50-luvun lopulla jatsista kehittyi suomalainen humppa ja Kullervolinnan Humppaveikkojen humppa on selvää jatsia. Myöhemmin humppa on menettänyt jatsimaisuuden lähes kokonaan ja on nykyisin jotakuinkin suoraa natkutusta.
Nykyisin onkin varsinainen namupala kun pääsee tanssimaan vanhanajan jatsihumppaa. Onneksi eläkeläistanssien bändit osaa myös vanhanajan jatsin ja jatsihumpan. - saimaantaka*
Mainoshan tämä oli, mutta ehdinpäs koukkaamaan linkin ja printtaamaan Dallapen kesän 2011 keikat. Saatan nimittäin hyvinkin mennä mukaan - vaikkapa Aitoon kirkastusjuhlille. Siellä ei ole tullut ennen käytyäkään.
Eri swing-tansseja tanssitaan ja siis opetellaan yleisesti Suomen Seuratanssiliittoon (Susel) kuuluvien tanssiseurojen kursseilla, onpa tullut oltua mukana. On aina kiva kun oppii jotain uutta. Tai tässä tapauksessa vanhaa mutta uusin virityksin. Totta hiivatissa nuori oppii näitä(kin) paljon nopeammin ja tanssii joustavammin, mutta eipä ne meiltä vähän vanhemmiltakaan tanssi-intoisilta hullummin mene. Pääasia että kivaa on. Vaikka myöntää täytyy että jokin jatsihumppa ei sisällykään favourite-repertuaariin.
Eiku Dallepen keikoille!- Haitarijatsia
Ei se jatsihumppa poikkea nykyisenkään humpan perusrytmistä. Siinä on vain hiukan enemmän eloa nykyisiin aika yksioikoisiin sovituksiin verrattuna ja on jonniin verran tanssillisempaa.
- 1943
Pääasia on, että kivaa on. Itse pidän vanhemmasta tanssimusiikista ja humppa on kivointa. Ei tanssiminen ole muille esittämistä, vaan nautintoa. Kukin tavallaan. Melutaso on monessa paikassa niin korkea, ettei musiikista voi nauttia. Tässä iässä voi tanssia ihan miten haluaa kunhan tahdissa mennään eikä taida tuo tahdittomuuskaan olla niin kauhea virhe, jos samassa epätahdissa mennään.
- "buukibuuki"
1943 kirjoitti:
Pääasia on, että kivaa on. Itse pidän vanhemmasta tanssimusiikista ja humppa on kivointa. Ei tanssiminen ole muille esittämistä, vaan nautintoa. Kukin tavallaan. Melutaso on monessa paikassa niin korkea, ettei musiikista voi nauttia. Tässä iässä voi tanssia ihan miten haluaa kunhan tahdissa mennään eikä taida tuo tahdittomuuskaan olla niin kauhea virhe, jos samassa epätahdissa mennään.
Miten niin "tässä iässä" voi tanssia miten haluaa? Eikö esim. 30-vuotias voi?
- 1943
"buukibuuki" kirjoitti:
Miten niin "tässä iässä" voi tanssia miten haluaa? Eikö esim. 30-vuotias voi?
Kyllä kai voi. Itse vaan olin nuorempana ujompi, jos ei osannut askelia kunnolla, ei tohtinut tanssia.
- Vanha unelma
Kun 90-luvulla 50v uskalsin arkaillen mennä swing ja bugg -kursseille niin ihmeekseni huomasin että kursseilla olikin runsaasti 50 ja 60-lukujen nuoria. Osa olikin vain kertaamassa vanhoja swing ja rock 'n' roll taitojaan ja osa oli päättänyt että nyt opetellaan rokkaamaan, kun se jäi 50/60 luvuilla opettettelematta. Vaikka silloin osattiinkin rokata ja tanssia swingiä, tanssilavoilla siihen ei useinkaan ollut mahdollisuuksia, koska lavat oli ääriään myöten täynnä ja lavoilla ei kertakaikkiaan ollut swingeihin ja rokkiin tilaa. Moni 50/60/70 -lukujen rokkari onkin vasta nyt 90 -luvulla ja sen jälkeen päässyt toteuttamaan vanhaa unelmaa tanssia erilaisia swing ja rock 'n' roll tansseja.
- Rantamökissä asuupi.
Tästä uudesta en tykkää.
- toinen tahti.
Suomessa on hyvin vähän tansseja.
Kiitos vain osoitteista.
Lauantaina oli tanssit tanssioiden ikä 15--85 vuotta täysin normaalia.- Tase pappa
Minun musiikkimakuni on useinkin hetken tunnelmasta kiinni.
Usein kuuntelen Urkumusiikkia, Klassiset ikivihreät, esim Orjien Kuoro, on aina sykähdyttävää kuunneltavaa.
On ihania pianokappaleita, joita kuuntelee mieluusti.
Viulun soidessa taitajan käsissä, saa uskomaan Enkelin kosketukseen.
Berliinin Filharmoonisen Orkesterin käsissä, Mantovaanin johtaessa orkesteria, istrumentit saa sielun.
Usein vanha humppa pistää jalan hytkymään.
Aamu Airistolla saa hymyn huulille ja muistot mieleen.
Punatukkainen Tyttöni ja monet muut Tangot lämmittää muistoissa vieläkin.
Monesti huomaan hyräileväni jotakin kappaletta, mitään ajattelematta.
Se voi olla Jatsia, Vanhan Kansanlaulun pätkä tai Virsi.
Kuitenkin sen hetken tunnelman mukaan.
Mitenkä siis voi sanoa, että joku musiikkityyli ei voi kuulua johonkin ikäkauteen. - Tanssiohjelmistoa
Aika paljon edelleenkin olisi tansseja tarjolla. Lisäksi tässä listassa ei ole kaikkia vanhemille ikäluokille suunnattuja tansseja mukana.
http://tanssi.net/fi/k/kalenteri.html - kaski nopeaa kaksi h
Tanssiohjelmistoa kirjoitti:
Aika paljon edelleenkin olisi tansseja tarjolla. Lisäksi tässä listassa ei ole kaikkia vanhemille ikäluokille suunnattuja tansseja mukana.
http://tanssi.net/fi/k/kalenteri.htmlOn tietenkin, mutta verrattuna Ruotsiin on vähän. www.danslogen.se
Latasin sisään uuden webläsaren enkä osaa käyttää.
Tanssi Suomessa on hyvä kun paljon erilaista tahtia, mutta täällä nuorilla on tullut mukaan paljon sexsuaalisuutta tanssiin ja katsoessa heitä tein samoin hetken, mutta oli liian kuumaa. - Seksisylitanssi
kaski nopeaa kaksi h kirjoitti:
On tietenkin, mutta verrattuna Ruotsiin on vähän. www.danslogen.se
Tanssi Suomessa on hyvä kun paljon erilaista tahtia, mutta täällä nuorilla on tullut mukaan paljon sexsuaalisuutta tanssiin ja katsoessa heitä tein samoin hetken, mutta oli liian kuumaa.Jooo Ruotsalaiset kehitteli seksibaarien sylitanssista sopivan sylitanssimuodon mitä voi tanssia myös tanssilavoilla. Kieltämättä aika julkeaa lantioiden vastakkain hinkkaamista se onkin. On joku vieraileva ruotsalainen bugg-opettaja sitä ylimääräisenä tanssina suomessa vieraillessaan opettanutkin. Ei ole suomessa lavatanssijat sylitanssia omakseen ottaneet. Täällä vaan pysytellään kiltissa perinteisessä hitaassa foksissa ja tangossa - jos nyt joskus joku sattuu niitä sylitanssimaisestikin yrittämään.
- s-taka
kaski nopeaa kaksi h kirjoitti:
On tietenkin, mutta verrattuna Ruotsiin on vähän. www.danslogen.se
Tanssi Suomessa on hyvä kun paljon erilaista tahtia, mutta täällä nuorilla on tullut mukaan paljon sexsuaalisuutta tanssiin ja katsoessa heitä tein samoin hetken, mutta oli liian kuumaa.Kylläpähän Ruotsi taitaa suomalaisittain ajatellen olla tanssin takapajula. Siellä mennään aina vaan sitä ikuista buggia, aina ja aina. Tylsää. Kun musiikki on aina sitä samaa jumputusta niin eipä siinä muita tansseja pysty menemään. Nimim. kokemusta on, tosin ei paikan päältä Ruotsista vaan useista ruotsalaispaikoista maailmalla.
- osoite oli...
s-taka kirjoitti:
Kylläpähän Ruotsi taitaa suomalaisittain ajatellen olla tanssin takapajula. Siellä mennään aina vaan sitä ikuista buggia, aina ja aina. Tylsää. Kun musiikki on aina sitä samaa jumputusta niin eipä siinä muita tansseja pysty menemään. Nimim. kokemusta on, tosin ei paikan päältä Ruotsista vaan useista ruotsalaispaikoista maailmalla.
NO. Takapakula tuskin niin, sillä täällä voi katsoa jo etukäteen ketkä ovat tanssiat yleensä. Täällä on tanssi viikot jne. Te olette aina jäljessä siitä mikä on Ruotsi, Norja, Tanska itä on aina itä.
- Ruotsista mallia
osoite oli... kirjoitti:
NO. Takapakula tuskin niin, sillä täällä voi katsoa jo etukäteen ketkä ovat tanssiat yleensä. Täällä on tanssi viikot jne. Te olette aina jäljessä siitä mikä on Ruotsi, Norja, Tanska itä on aina itä.
Muutama vuosi aikaa kun kiersin ruotsalaisia kaupunkeja ja aika monessa kaupungissa oli tanssilava, jopa useampiakin aivan keskustan tuntumassa. Osa oli uusia ja myös vanhemmat lavat erittäin hyvässä kunnossa. Suomalaisia tanssibändejä solisteineen oli monen lavan ohjelmistoissa.
Suomessakin vastaavia kaupunkilavoja on joskus ollut runsaastikin, mutta suurin osa niistä on annettu rapistua ja ne on lähes kaikki purettu. Osaa lavoista on yritetty rakentaa uudelleen mutta lupia ei ole näille hankkelle annettu. Maaseudullakin olevien lavojen uudelleen elvyttämisiä on suomen viranomaisten toimesta estetty.
Suomessa kaupunkilavat ovat joutuneet väistymään tuottavamman toiminnan tieltä. Tanssilava kaupungissa tuottaa surkeasti verrattuna vaikkapa kerrostalojen antamaan tuottoon.
Ruotsissa lavatanssi on hyväksytty viranomaisten toimesta yleishyödylliseksi toiminnaksi ja tästä syystä tanssilavojen rakentamista on yhteikunnan toimesta tuettu. Monet kaupunkien puistojen tanssilavat ovat kaupunkien toimesta rakennettuja ja niitä annetaan edulliseti tanssien järjestämiseen. Suomessakin kaupunkien päättäjät voisivat ottaa oppia ruotsalaisista. Kaupunkien puistojen ohjelmalavat voisi rakentaa ruotsalaisten tapaan myös tanssilavakäyttöön sopiviksi. Suomessa viranomaisilla on kuitenkin erittäin kielteinen asenne siihen että puistojen tai torien ohjelmalavan voisi rakentaa myös tanssikäyttöön sopivaksi eli tanssilavaksi. - 1943
Ruotsista mallia kirjoitti:
Muutama vuosi aikaa kun kiersin ruotsalaisia kaupunkeja ja aika monessa kaupungissa oli tanssilava, jopa useampiakin aivan keskustan tuntumassa. Osa oli uusia ja myös vanhemmat lavat erittäin hyvässä kunnossa. Suomalaisia tanssibändejä solisteineen oli monen lavan ohjelmistoissa.
Suomessakin vastaavia kaupunkilavoja on joskus ollut runsaastikin, mutta suurin osa niistä on annettu rapistua ja ne on lähes kaikki purettu. Osaa lavoista on yritetty rakentaa uudelleen mutta lupia ei ole näille hankkelle annettu. Maaseudullakin olevien lavojen uudelleen elvyttämisiä on suomen viranomaisten toimesta estetty.
Suomessa kaupunkilavat ovat joutuneet väistymään tuottavamman toiminnan tieltä. Tanssilava kaupungissa tuottaa surkeasti verrattuna vaikkapa kerrostalojen antamaan tuottoon.
Ruotsissa lavatanssi on hyväksytty viranomaisten toimesta yleishyödylliseksi toiminnaksi ja tästä syystä tanssilavojen rakentamista on yhteikunnan toimesta tuettu. Monet kaupunkien puistojen tanssilavat ovat kaupunkien toimesta rakennettuja ja niitä annetaan edulliseti tanssien järjestämiseen. Suomessakin kaupunkien päättäjät voisivat ottaa oppia ruotsalaisista. Kaupunkien puistojen ohjelmalavat voisi rakentaa ruotsalaisten tapaan myös tanssilavakäyttöön sopiviksi. Suomessa viranomaisilla on kuitenkin erittäin kielteinen asenne siihen että puistojen tai torien ohjelmalavan voisi rakentaa myös tanssikäyttöön sopivaksi eli tanssilavaksi.Ihan hyviä ideoita. Joskus 1970-luvulla Hesingissä oli Merimelojien maja, missä oli hyvä meininki, miten lie nykyään? Puistopäivätanssit Espalla, ei huono ajatus. Musiikiksi riittäisi haitaristi ja laulusolisti, ei olisi liikaa melua.
- merimeloja
1943 kirjoitti:
Ihan hyviä ideoita. Joskus 1970-luvulla Hesingissä oli Merimelojien maja, missä oli hyvä meininki, miten lie nykyään? Puistopäivätanssit Espalla, ei huono ajatus. Musiikiksi riittäisi haitaristi ja laulusolisti, ei olisi liikaa melua.
Merimelojien majalla tanssitaan yhä, vaan se paikka on aina ollut iäkkäiden pariskuntien paikka.
- 1943
merimeloja kirjoitti:
Merimelojien majalla tanssitaan yhä, vaan se paikka on aina ollut iäkkäiden pariskuntien paikka.
Eipä ollut 1970-luvulla. Itsekään en ollut iäkäs, eikä pariakaan ollut. Oli Helsingin Kansantanssin Ystävien kantapaikka. Siellä tanssittiin polkkaa, jenkkaa, valssia, masurkkaa. Paljon oli omaa ikäluokkaanikin eli kolmekymppisiä.
- Rokkifaari
merimeloja kirjoitti:
Pariskuntien paikka. Mutta siellä herrat hakee ja rouvat ovat haettavina ja päinvastoin. Eli siellä on hyvät mahdollisuudet päästä tanssimaan vaikka ei pariskunta olisikaan. Nuorempien kannattaa sinne mennä oman parin kanssa.
Siellä nääkee että kyllä vanhemmiltakin jivet ja fuskut vääntyy ja lattarit. - merimeloja
1943 kirjoitti:
Eipä ollut 1970-luvulla. Itsekään en ollut iäkäs, eikä pariakaan ollut. Oli Helsingin Kansantanssin Ystävien kantapaikka. Siellä tanssittiin polkkaa, jenkkaa, valssia, masurkkaa. Paljon oli omaa ikäluokkaanikin eli kolmekymppisiä.
Sory, luulin että puhuttiin normi tanssipaikoista, en kansantanssipaikoista.
Itse aloitin tanssimisen v.-67, eikä nuo tanssit kuuluneet enää tanssipaikoille.
Silloin käytiin Hämiksella, Kultsalla, Klubilla, Kirjalla jne., kunnes ikää tuli ja siirryttiin ravintoloihin, syystä, että nuo paikat lopettivat.
(tiedän toki, että yhä saattaa joku toivoa esim. polkkaa ja lattialla on vaan se yksi joku) - 1943
merimeloja kirjoitti:
Itse aloitin tanssimisen v.-67, eikä nuo tanssit kuuluneet enää tanssipaikoille.
Silloin käytiin Hämiksella, Kultsalla, Klubilla, Kirjalla jne., kunnes ikää tuli ja siirryttiin ravintoloihin, syystä, että nuo paikat lopettivat.
(tiedän toki, että yhä saattaa joku toivoa esim. polkkaa ja lattialla on vaan se yksi joku)Tanssittiinhan siellä myös tavallisempia tansseja kuten tangoa, latinalaisia jne. Itse tutustuin paikkaan tuon tanssiryhmän kautta. Paikka oli samantyylinen kuin lavatanssipaikat maalla tuolloin. Itse kävin ylioppilastansseissa Hämiksella, Bottalla jne. Puolituntia vanhoja tansseja kuten krakowiakkia, kehruuvalssia jne kuului asiaan.
- s-taka
merimeloja kirjoitti:
(tiedän toki, että yhä saattaa joku toivoa esim. polkkaa ja lattialla on vaan se yksi joku)Täällä maaseudun lavoilla orkesterit soittavat yleensä ainakin yhden polkan, jenkan ja masurkan illassa, joskus enemmänkin. Niiden taitoja on elvytetty Susel'in tanssiseurojen kursseilla.
Olen itse tanssinut esim. polkkaa ja jenkkaa vähän yli 10-vuotiaasta, siis jo 50-luvulla, mutta yllätyin iloisesti seuratanssikursseilla kun niihin molempiin on kehitelty uusia kuvioita. Esim. swingpolkka on tosi hauskaa, sitä vaan harva osaa. Jenkkaankin on nyttemmin tullut paljon vaihtoehtoisia askelluksia ja kuvioita, ja lavoillakin niitä tanssitaan laajasti. Eikö muka jossain Pavillakin? Polkkaa monet luulevat muuten osaavansa mutta kuitenkin menevät hiukan väärällä rytmityksellä, kuin humppana. No, mikäs siinä.
Humpasta en suuremmin nauti, tanssin toki. "Oonesteppinä" mieluiten. Mutta jos/kun Dallapé soittaa niin varmasti olen lattialla. Orkesteri vaikuttaa fiilikseen ratkaisevasti, ja Dallapélta odotan paljon.
Suosikkitanssejani lavoilla ovat kuitenkin ihan muut tanssilajit kuin edellä mainitut. - ooonesteppi
s-taka kirjoitti:
Täällä maaseudun lavoilla orkesterit soittavat yleensä ainakin yhden polkan, jenkan ja masurkan illassa, joskus enemmänkin. Niiden taitoja on elvytetty Susel'in tanssiseurojen kursseilla.
Olen itse tanssinut esim. polkkaa ja jenkkaa vähän yli 10-vuotiaasta, siis jo 50-luvulla, mutta yllätyin iloisesti seuratanssikursseilla kun niihin molempiin on kehitelty uusia kuvioita. Esim. swingpolkka on tosi hauskaa, sitä vaan harva osaa. Jenkkaankin on nyttemmin tullut paljon vaihtoehtoisia askelluksia ja kuvioita, ja lavoillakin niitä tanssitaan laajasti. Eikö muka jossain Pavillakin? Polkkaa monet luulevat muuten osaavansa mutta kuitenkin menevät hiukan väärällä rytmityksellä, kuin humppana. No, mikäs siinä.
Humpasta en suuremmin nauti, tanssin toki. "Oonesteppinä" mieluiten. Mutta jos/kun Dallapé soittaa niin varmasti olen lattialla. Orkesteri vaikuttaa fiilikseen ratkaisevasti, ja Dallapélta odotan paljon.
Suosikkitanssejani lavoilla ovat kuitenkin ihan muut tanssilajit kuin edellä mainitut.Aika vakio on soittaa polkka, jenkka ja masurkka. Muutamalla bändillä on ohjelmistossa masurkkoja mitä voi tanssia myös jenkkana.
Osa bändeistä soittaa vähemmän ja osa ei ollenkaan. Jos väliaikamusiikki soitetaan lavan toimesta, niin muutamalla lavalla on tapana soittaa näitä "tanhuja" jos niitä ei ole bändin ohjelmistossa.
Nykyisin tanssitaan yhä enemmän humppamusiikkiin "oooneteppiswingiä" eli humppamusiikkiin ooonesteppiä swingkuvioin eli neljällä askel-iskulle askeleella swing kuvioita. Suljetussa otteessa tanssittu ooonesteppikin on lisännyt aika voimakkaastikin suosiotaan viimeaikoina. - paljon halausta tans
Ruotsista mallia kirjoitti:
Ruotsissa lavatanssi on hyväksytty viranomaisten toimesta yleishyödylliseksi toiminnaksi ja tästä syystä tanssilavojen rakentamista on yhteikunnan toimesta tuettu. Monet kaupunkien puistojen tanssilavat ovat kaupunkien toimesta rakennettuja ja niitä annetaan edulliseti tanssien järjestämiseen. Suomessakin kaupunkien päättäjät voisivat ottaa oppia ruotsalaisista. Kaupunkien puistojen ohjelmalavat voisi rakentaa ruotsalaisten tapaan myös tanssilavakäyttöön sopiviksi. Suomessa viranomaisilla on kuitenkin erittäin kielteinen asenne siihen että puistojen tai torien ohjelmalavan voisi rakentaa myös tanssikäyttöön sopivaksi eli tanssilavaksi.Niin on lavatansseja, mutta täälläpäin ovat vanhat maalaistalojen tilat tehty tanssipaikoiksi, siis katto hyvin korkealla ja paljon peltoa ympärillä sadoille autoille, asuntovaunuille, jne. lavoja on kaupunkein lähellä, myös ravintola usein vieressä täysillä oikeuksilla (maaseudulla) Humalaisia en koskaan ole nähnyt.
Talvisin on myös paljon tansseja. - 1943
paljon halausta tans kirjoitti:
Niin on lavatansseja, mutta täälläpäin ovat vanhat maalaistalojen tilat tehty tanssipaikoiksi, siis katto hyvin korkealla ja paljon peltoa ympärillä sadoille autoille, asuntovaunuille, jne. lavoja on kaupunkein lähellä, myös ravintola usein vieressä täysillä oikeuksilla (maaseudulla) Humalaisia en koskaan ole nähnyt.
Talvisin on myös paljon tansseja.Onko kyse Huittisten Suulista? Olen kerran käynyt ja minä tyttö taidan mennä toiste. On erikoinen,tunnelmallinen paikka. Meille sattui samana iltana ohjelmaan Punkalaitumen Särkkä. Sekin on hieno paikka.Täällä on tanssimahdollisuuksia melko lähellä sekä talvisin, että vielä enemmän kesäisin.
- ihmettelen vain.....
1943 kirjoitti:
Onko kyse Huittisten Suulista? Olen kerran käynyt ja minä tyttö taidan mennä toiste. On erikoinen,tunnelmallinen paikka. Meille sattui samana iltana ohjelmaan Punkalaitumen Särkkä. Sekin on hieno paikka.Täällä on tanssimahdollisuuksia melko lähellä sekä talvisin, että vielä enemmän kesäisin.
Yksi vastauksistani on poistettu, niin olkoon koko asia.
- vanhukset vauhdissa
Viekää nyt hittoon tuo teini Dallape, eihän sielä ole ainuttakaan alkuperäistä ukkoa enää hengissä. Siirtykää 70v palstalle sinne kuuluu myös tallapeet :(
- jeehjeeh.
Älä nyt revi, hyvä ihminen, pelihousujasi. Kaikki musa on kuunneltavaa, jallajeekin.
- hymyä suupieleen
No no, äläpäs nyt hiilly. Eihän tämä nyt ole tämän palstan ainoa ketju, jos ikääntyminen näkyy.
- Lehmän häntä.
Silloin kun Järvisen Mikko lauloi siinä,orkesteri oli vielä Dallape.
- Mikko 60+
Lehmän häntä. kirjoitti:
Silloin kun Järvisen Mikko lauloi siinä,orkesteri oli vielä Dallape.
Mikko Järvinen on hyvässä vedossa vieläkin. Samaa 60 ikäluokkaa. Noin vuosi sitten olen ollut tanssimassa Mikon rytmien tahtiin.
- Dallape otsikko
Hei halooo! Tämä sattuu olemaan Dallape aiheinen. On luonnollista että Dallape aiheisen otsikon alla kirjoitetaan Dallape bändistä ja dallapemusiikista. Koko joukko 60PLUS jengiä on tanssinut 60 ja 70 -luvuilla Dallapen tahtiin.
- "Dallapemusiikkia"
Nykynuoriinkin iskee "dallapetyylinen" musiikki. Hyviä esimerkkejä siitä on Visa Luttisen ja Ilkka Alangon ja Riku Niemen "dallape-musiikkia" soittavat bändit. Vähän tuntemattomampia ovat Sunny Side ja Barbeque Dance Band, mutta "dallape-musiikkia" soittavat hyvinkin ansiokkaasti.
Swing-tanssien suosio on yksi syy mikä on lisännyt "dallapemusiikin" suosiota myös nuorison keskuudessa.Tiedän että ainakin Sunny Side (P.Leander ja kumppanit) on tosi hyvä, silloin tällöin soittavat ainakin Pavilla, mutta tanssikeikkoja kaiketi harvakseltaan. Tuota Barbeque'a en tunne, pitää googlettaa, joku jazz-tuttu saattaa olla siinäkin.
Olen huomannut saman, että swing-tansseja on alettu tanssia nykyisin paljon, tanssikurssejakin järjestetään siellä sun täällä. Tuo "auramusiikkirundi" ympäri Suomen - eli kaikilla lavoilla samat orkat vuoron perään - alkaa toistaa itseään, joten mielenkiintoisempia orkestereja ja rytmejä on jo kaivattukin.
Odotan innolla Dallapé-kiertuetta, enköhän ainakin yhdelle keikalle osu.- Barbeque Jazz band
saimaantaka kirjoitti:
Tiedän että ainakin Sunny Side (P.Leander ja kumppanit) on tosi hyvä, silloin tällöin soittavat ainakin Pavilla, mutta tanssikeikkoja kaiketi harvakseltaan. Tuota Barbeque'a en tunne, pitää googlettaa, joku jazz-tuttu saattaa olla siinäkin.
Olen huomannut saman, että swing-tansseja on alettu tanssia nykyisin paljon, tanssikurssejakin järjestetään siellä sun täällä. Tuo "auramusiikkirundi" ympäri Suomen - eli kaikilla lavoilla samat orkat vuoron perään - alkaa toistaa itseään, joten mielenkiintoisempia orkestereja ja rytmejä on jo kaivattukin.
Odotan innolla Dallapé-kiertuetta, enköhän ainakin yhdelle keikalle osu.Oletettavasti "barbeque" kokoonpanossa on tuttua porukkaa.
Tässä bändi - vaikka nimi onkin hiukan eri.
http://www.orkesteri.fi/sivu1.htm - Dance jazz ym.
Barbeque Jazz band kirjoitti:
Oletettavasti "barbeque" kokoonpanossa on tuttua porukkaa.
http://www.orkesteri.fi/sivu1.htmJa tässä vielä hiukan asian tiimoilta
http://www.kolumbus.fi/juhamusic/html/orkesterit.html - s-taka
Barbeque Jazz band kirjoitti:
Oletettavasti "barbeque" kokoonpanossa on tuttua porukkaa.
http://www.orkesteri.fi/sivu1.htmAlan epäillä että minut on "tunnistettu" ;-D mutta jos niin shhhhhh, please!
Onhan siellä pari vanhaa hyvää tuttua, ja rumpalinkin tiedän mutta en voi sanoa tuntevani. Kiitosta kovasti! - s-taka
Dance jazz ym. kirjoitti:
Ja tässä vielä hiukan asian tiimoilta
http://www.kolumbus.fi/juhamusic/html/orkesterit.htmlSunny Sidessa näkyy tuttujen nimien (Leander, Korpinen, Järvelä, Rönnholm, Olkkonen) lisäksi kuvassa olevan myös kitaristi Petri Krzywacki. Nimeä ei vain näkynyt missään.
Kiitos näistä, uudemmissa/nuoremmissa kokoonpanoissakin näkyi jokunen kaukaisempi tuttu, esim. Kimmo L.
Mukavaa kesän jatkoa, lienet jazzin harrastaja ja kukaties vaikka "lähipiiristä", mene tiedä? Svengaavaa kesää, ja kiitos linkityksistä, minun ei tarvinnut kuin istua ja aukoa linkkejä - tässä vaiheessa. Sitten koittaa kovemmat ajat kun joutuu lindyhoppaamaan varsinaisilla keikoilla... mutta kivaahan se vaan on! - Tanssiswingiä/jazzia
Janne Maarala häärii milloin missäkin jazz - swing puitteissa. Mutta käsitykseni mukaan hänellä on myös oma projekti tai toinenkin.
- Jazziskelmää
Tässä hiukan suomalaisesta jazziskelmästä
http://webmagx.jazzrytmit.com/index.php/2009-03-18-20-04-02/kirja-arvostelut/2352-ari-poutiainen-a-risto-kukkonen-toim-suklaasydaen-tinakuoret-jazziskelmae-suomessa-1956-1963 - Dallapen tahtiin
Hangan lavan tanssit dallapen tahtiin oli kerrassaan mainiot. Moista herkkua täällä päin saa harvoin maistella Varmaa on että useammankin kerran bändin tahtiin hakeudun tämän kesän aikana tanssimaan, kun näyttää mahdollisuuksiakin olevan. Ja voin heidän takiaan ajaa pitempiäkin matkoja.
Huippumuusikoilta huipputanssimusiikkia. Oli hienoa päästä tanssimaan lavatansseja oikean suomalaisen svengimusiikin tahtiin.- Ruotsin tyyliin toiv
Kiitos tiedosta, hyvä kun lavatanssi nostaa päätä Suomessa, siellä on hyvin vähän tansseja kun vertaa Ruotsiin ei ole tannsi viikkoja jne.
- s-taka
Ruotsin tyyliin toiv kirjoitti:
Kiitos tiedosta, hyvä kun lavatanssi nostaa päätä Suomessa, siellä on hyvin vähän tansseja kun vertaa Ruotsiin ei ole tannsi viikkoja jne.
Siellä? Eli täällä Suomessa?
Nytpä epäilen ettet ole oikein pereillä lavatanssitarjonnasta Suomessa, kyllä tarjontaa on ihan hirmuisesti ja lavoja melkein joka niemen nokassa. Lisäksi tanssikurssiviikkoja siellä sun täällä.
Suomen tanssipalvelin eli www.tanssi.net on tanssijoiden perusinfosivusto Suomessa, ehkä tiesitkin? - Tanssiviikko
Ruotsin tyyliin toiv kirjoitti:
Tässä malliksi yksi tanssiviikko.
http://tanssi.net/fi/p/qK.html
- Kaakonkulmalta
Kaakonkulman tunntumassa vaalitaan ison tanssiorkesterin perinteitä.
http://www.kangastus.info/index.htm - Muusikko 22v
Mikä videossa mättää ? esim " muista minua".
- Niinkö ?
Jalonen Reino orkesteri Kangastus ?
- Eri kokoonpanot
Tanssiorkesteri Kangastus
Big Band:
Ismo Varis - trumpetti
Risto Vesala - trumpetti
Juhani Kulhela - flyygelitorvi, percussiot
Rauno Kahri - alttosaksofoni
Pekka Sjöblom - tenorisaksofoni
Sanna Sorvo - pasuuna
Kai Homan - hanuri
Juha Vanhatalo - kitara, laulu
Risto Sorsa - basso, laulu
Esa Sjöblom - rummut, laulu
Iso tanssiorkesteri:
Ismo Varis - trumpetti
Juhani Kulhela - trumpetti
Rauno Kahri - alttosaksofoni
Pekka Sjöblom - tenorisaksofoni
Markku Seppälä - hanuri, laulu
Juha Vanhatalo - kitara, laulu
Esa Sjöblom - rummut, laulu
Pieni tanssiorkesteri:
Ismo Varis - trumpetti
Rauno Kahri - saksofonit
Markku Seppälä - hanuri, laulu
Esa Sjöblom - rummut, laulu - Mikä on "Niinkö?" ?
Mikä on "Niinkö?" ?
- Onko ?
Kaksi tai kolme kangastus orkesteria. Niinkö ?
- Kangastus Big Band
On niitä aikakin viisi, jos Kaakonkulman sisäkkäiset vaihtoehdot lasketaan eri orkestereiksi, eli Esa Sjöblomin Kangastus.
Joka kunnassa on joskus ollut oma Kangastus niminen tanssiorkesteri, joten en olis yllättynyt, vaikka niitä löytyisi yli kymmenen.
Vaikka täällä lännessä asustankin, niin tunnen Kaakokulman Kangastuksen parhaiten.
- Tuttavan poika soitt
Hurma Kotkasta on kesäillan valssi-ohjelman orkesteri tänä kesänä.
- Rummuttaako Hannu
Rummuttaako Hannu Rosendahl rumpuja enää missään bändissä.
- lejanna
A. Aimo ja Dallape-orkesteri
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=635&a=8526
.- kiven vierestä
Mutta missäpä on Dallape-kivi? Tietääkö kukaan?
- lejanna
kiven vierestä kirjoitti:
Mutta missäpä on Dallape-kivi? Tietääkö kukaan?
"Ulkoilualue sijaitsee Vanhankaupunginlahdella Kulosaaren ja Herttoniemen välissä. Siellä on uimaranta, lasten leikkikenttä, Maijan kioski-kahvila, satoja pieniä kesänviettomökkejä, Dallape-kivi, puumerkkipolku ja lintulava."
http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/kulttuuri-ja-media/8871/
.
- ipkisa
jee jee
- Kaikki kukat kukkii
Hei kaikki tanssijat,tulkaa Ouluun:
21.4.2013 klo 15 ja klo 19 suuri näyttämö
Dallapé
Klo 15 KONSERTTI kesto n. 1 t 45 min sisältäen väliajan
Klo 19 ILTAMAT & TANSSIAISET kesto n. 4 t
Nostalginen tanssiorkesteri Dallapé konsertoi suureen, mannermaiseen tyyliin. Samana iltana myös perinteiset vanhanajan iltamat sekä kunnon lavatanssit.
Vuonna 1925 perustettu Dallapé herätettiin henkiin uudelleen vuonna 2010. Keikoille palanneen orkesterin solisteina toimivat Juha Hostikka ja Sami Saari. Dallapéta voidaan pitää täydellä syyllä kansallisorkesterina, sen musiikin tahdissa Suomi rakennettiin. Dallapé on instituutio, johon koko suomalainen rytmimusiikki on ankkuroitunut. Perinteikäs, viihdyttävä, ihastuttava Dallapé puhkuu jazzia kahdentoista soittajan ja kahden solistin voimalla. Paikkoja rajoitettu määrä, varaa omasi hyvissä ajoin!
Liput lippupalvelusta!- 11.1.
Kiitos tiedosta ja kutsusta. On vaan tuota matkaa aika paljon...
- ??? OSOTE ???
SIIS teatterissako, vai missä
vai madetojan salilla,
kerro osote ! - ?????
??? OSOTE ??? kirjoitti:
vai madetojan salilla,
kerro osote !lapsellista ????
- !!??
????? kirjoitti:
lapsellista ????
mikä ??
- ???
??? OSOTE ??? kirjoitti:
vai madetojan salilla,
kerro osote !Kai se on teatterissa, eihän missään Madetojan salissa ole pieniä, saati suuria näyttämöitä.
Kaarlenväylä 2
PL 5
90015 Oulun kaupunki
http://teatteri.ouka.fi/ohjelmisto/vierailut/866
- Anonyymi
Dallape esiintyy perjantaina Kapiksella, aivan mahtavaaaaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1394279- 892069
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152041Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi641745Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541492Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1391475VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021362- 741266
- 981201
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181090