kaksi kansansävelmää

musica...

15

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pianisssimo

      Tapani Kansa lauloi niin kauniisti.Tuossa "Niin minä neitonen sinulle laulan"
      säestys ei ollut yhtä hieno kuin laulajan esitys.Se soi liian kovaa ja häiritsi solistin herkkää tulkintaa.

      • OK.

        Ihan nätisti Tapsa laulaa kyllä. Tuon "Niin minä neitonen sinulle laulan" sovitus oli vaan vähän omituinen ja ärsyttävä. Etenkin kuin säestys tosiaan kuului niin häiritsevän kovana lauluun verrattuna.


    • ?Juuso

      En pitänyt kovin kauniina tätä esitystä. Tulkinta oli liian mahtipontinen, olisi saanut olla herkkyyttä paljon lisää. Heti alusta saakka nenään laulaminen haittasi. Muutamassa kohdassa Tapsan äänen sointi loppuu ja ääneen tulee vuotoa. Laulun lopussa kaksi viimeistä tavua a-ni on siitä hyvä esimerkki.

      • Pianisssimo

        Minä en huomannut mitään noista seikoista ja olen yksi Tapani Kansan parhaita asiantuntijoita, koska olen hänen kuuntelijansa.
        Minulle nuo laulut kuulostivat todella kauniilta ja herkästi esitetyiltä.
        Vain sillä on meille hänen kuuntelijoilleen merkitystä.


      • Kyllä täytyy olla raskasta teikäläisen musiikin kuuntelu kun pitää tavu tavulta laulamista analysoida. Tuossa Tapsan laulussa on tunnetta ja tunnelmaa. Se ei oo mitään steriiliä teflontaidetta.


    • ?Juuso

      Niin, kuuntelin kerran tämän laulun, enkä "tavu tavulta". Ero sinuun Justiinaxiin, että pystyn kuulemaan asioita, koska ymmärrän musiikista ja laulamisesta enemmän kuin sinä. Ethän väitä, että kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä analysoimaan musiikkia? Ei sekään, Pianissimo, että olet Tapani Kansan kuulija osoita mitään- ihan älytön väite. Pikemminkin päinvastoin- mitä enemmän kuuntelet "vain" Kansaa, etkä muita, eli parempia laulajia, sen vähemmän kuulet hänen virheitään.
      Ed.mainitusta laulusta olen kuullut paljon parempia esityksiä, itsekin laulan sen paremmin kuin Kansa.

      • Pianisssimo

        Täytyy myöntää ,että olen joskus kuunnellut joitakin muitakin laulajia.
        Pidän edelleen Tapani Kansan lauluista, laulamisesta, esiintymisestä.
        Saattaa olla, että minä ja monet muut hänen kuulijansa kuulevat ja kokevat sellaista, mitä sinä kysymysmerkkiJuuso et kykene kuulemaan.
        Musiikkia ei ole pakko ymmärtää, ymmärrätkö?

        Muuten nimimerkkini on Pianisssimo, tarkkuutta kolme s:ää.


      • Oik.koht
        Pianisssimo kirjoitti:

        Täytyy myöntää ,että olen joskus kuunnellut joitakin muitakin laulajia.
        Pidän edelleen Tapani Kansan lauluista, laulamisesta, esiintymisestä.
        Saattaa olla, että minä ja monet muut hänen kuulijansa kuulevat ja kokevat sellaista, mitä sinä kysymysmerkkiJuuso et kykene kuulemaan.
        Musiikkia ei ole pakko ymmärtää, ymmärrätkö?

        Muuten nimimerkkini on Pianisssimo, tarkkuutta kolme s:ää.

        Muistathan Pianisssimo mainita myös Justiinax nimimerkille miten nimimerkkisi kirjoitetaan? Hän kirjoitti sen väärin.


      • ettäsillleen
        Pianisssimo kirjoitti:

        Täytyy myöntää ,että olen joskus kuunnellut joitakin muitakin laulajia.
        Pidän edelleen Tapani Kansan lauluista, laulamisesta, esiintymisestä.
        Saattaa olla, että minä ja monet muut hänen kuulijansa kuulevat ja kokevat sellaista, mitä sinä kysymysmerkkiJuuso et kykene kuulemaan.
        Musiikkia ei ole pakko ymmärtää, ymmärrätkö?

        Muuten nimimerkkini on Pianisssimo, tarkkuutta kolme s:ää.

        Miten olisi pilkunnusssija?


    • "pystyn kuulemaan asioita, koska ymmärrän musiikista ja laulamisesta enemmän kuin sinä."

      Voi voi... Itseään on hyvä kehua. Ei muuta voi tommoselle pölvästille sanoa. eikä Pianissimo tai kukaan muukaan oo täällä väittänyt kuuntelevansa "vain" Tapsaa. Kyllä mäkin kuuntelen hyvinkin laajasti eri tyylilajien musiikkia ja laulajia. Tapsa vaan kaikista kuulemistani miellyttää mua eniten.

      "...itsekin laulan sen paremmin kuin Kansa. " HAHHAA! Niin varmaan laulatkin. Sopii laittaa näytettä kuultavaksisitten tänne veisuustasi.

    • ?Juuso

      Olen ammattilaulaja ja esiinnyn julkisesti, konsertein ja eri tilaisuuksissa. Minulle ovat tulleet kuulijat sanomaan: en ole kuullut koskaan noin hienoa ääntä, harvoin kuulee noin hienoa laulua. Alakoulun opettaja sanoi muistavansa minut, koska ei ollut eikä vieläkään ole kuullut niin kaunisväristä ääntä oppilallaan.
      Huom. nämä ovat muiden sanomia, en kehu itseäni.
      Se että sanon laulavani kyseisen laulun paremmin kuin Kansa, ei ole mitään ihmeellistä. Suomessa on tuhansia laulajia, jotka pystyvät samaan.

      • Juuso-parka

        Taidatkin olla kateellinene ja katkera kun sinusta ei erinomaisuudestasi huolimatta ole tullut kuuluisaa laulajaa ja Tapanista on.


      • Ei täydellinen itse
        Juuso-parka kirjoitti:

        Taidatkin olla kateellinene ja katkera kun sinusta ei erinomaisuudestasi huolimatta ole tullut kuuluisaa laulajaa ja Tapanista on.

        Kaikki jotka arvostelevat Tapsaa ovat kateellisia ja katkeria. Tapani Kansa on laulajana ja ihmisenä täydellinen, eikä hänessä ole arvosteltavaa.


      • voi tätä suoli24:ää

        Provosoiva viesti keskimääräistä heikkolahjaisemmalta ihmiseltä. Älkää ottako ihmiset tällaisten keittiödiivojen letkauksia tosissanne. Kyllä se kateus loppuu viimeistään haudassa.

        Itse esityksestä: se on ajalta, jolloin Kansan ääni ei ollut vielä kypsimmillään. Siitä huolimatta kansansävelmät sopivat hänen äänialalleen varsin mainiosti. Olisi hauskaa kuulla Tapanin laulavan Itkevän huilun.


    • Ei ei ei näin

      Tapsuliinin esitys on heikko, naismainen äänenkäyttö, yliteatraalinen, vinkuva. Yksinkertaistettuna myötähäpeää herättävä. Hänestä tykkäävät ovat yhtä lahjattomia kuin esikuvansakin. Surullista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      70
      853
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe