Alan juuri olla 7-kybänen virkeä nuorimies. Omistan 75 neliön kerrostaloasunnon (ehkä vajaat 100t euroa) maaseutukaupungissa ja velkaa ei ole. Löysää rahaa runsas satatuhatta euroa pankissa.Ei huollettavia tai muutakaan rasitetta. Kielitaitoakin löytyy ihan tarpeeksi. Eläke ei kovin suuri ole kuitenkaan. Yksin elelen nyt kuudetta vuotta terveenä tähän asti mutta joitain ikään liittyviä ongelmia vaikuttaisi jo olevan tulossa, vaikka mitään lääkitystä ei olekaan ainakaan vielä eikä muutakaan höyläystä tehty. Sukulaissuhteet ei mitenkään kiinteät. Hellempi puoliso ei kuitenkaan hassumpi olisi.
Jotenkin pitäisi alkaa ajatella elämän reaaliteetteja. Asuako kylmässä Suomessa lopun elämäänsä ja odotella putkiremppaa 10-15 vuoden päästä, vai möisikö kaikki ja muuttaisi jonnekin etelämpään ja nauttisi lämmöstä lopun ajan. Sosiaaliturva tietysti menisi silloin?
Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
Mitä tekisit?
90
188
Vastaukset
- ei ahista
Mene hyvä nuorimies ulkomaille ja lämpöseen.
Osta vain menotiketti. Kyllä se siitä vanhuus tulee kuitenkin. - ihana haave sulla
Jaaa, aikamoinen ajatus, jos sinulla olisi puoliso, suosittelisin osittain muuttoa etelän lämpöön siten että talvet eteelässä ja kesät suomessa, voisit myydä kämmpsi, ostaa pienemmän kesä asumista varten.
Tämä oli meidän haave, valitettavasti puoliso kuihtui pois, yksin en muutaisi, kaksin aina turvallisempaa ulkomailla tässä ijässä.
Jokaisen meidän on itse tehtävä ratkaisu elämän loppukiriä varten.
Mukava seurata minkälaisen ratkaisun olet tehny, etelästäkin voi sättäillä tänne suomeen kuulumisia. - .
"Sosiaaliturva tietysti menisi silloin?"
Ota asiasta selvää.
Täällä on vaikkapa Espanjassa suomalaisen saamasta sosiaaliturvasta.
http://www.suomiespanjaseura.fi/fi/sosiaaliturva.php Ahah, nuorimies....Ajattelin ihan vakavissain tilannettasi, kovin elämänhaluinen tunnut vielä olevan. Omalla kohdallani vastaavaa tilannetta....lähtisin toki.
Monet kerrathan olen itsekin ollut lähdössä milloin minnekin, se on täällä palstalla ollut melkeinpä vitsi. Portugalissa olisi ollut asuntokin viittä vaille vuokrausta vailla, mutta sijainnin takia tuli probleemeja. Unkari, Tsekki, Etelä-Ranskakin, Puolakin...etc. Kummaa vetoa tunnen ns.köyhimpiä maita kohtaan, koska niissä elämä on vielä elämää, ei liian hyvinvoinnin pilaamaa, on yritettävä itse.
Viro oli pitkään ihan päähänpinttymä, no asuinhan siellä kymmenen vuotta sitten, ja mieheni kuolikin siellä. Kielitaidostahan ei puute, pärjään kuudella kielellä plus kolmella sanakirjan avulla...elekielellä missä vain.
Yksin olen yleensä kulkenut...kuten virolainen , puoli vuotta sitten edesmennyt hyvä ystävä, sanoi lämmöllä...kuin yksin kulkeva kissa. Nopeitten päätösten ihminen olen, mutta yksin en enää lähtisi, sopivaa mukaan lähtijää ei vain ole sattunut kohdalle.
Mitäs sosiialietuuksista, onhan se kansainvälinen sairaanhoitokortti ihan riittävä, ei täällä Suomessakaan ole kovin nauttinut mistään "sosiaaliturvasta", yhä kovemmaksi menee maailma...vieläkin lähtisin. Ei todella olisi mitään menetettävää.
Lämpimiksein haastelin näin aivojen aamuvoimisteluksi.Good questonin on turha ajatella sosiaaliturvaa, tuleehan eläke ulkomaillakin ollessa.
Espanjassa on etu, joka on merkittävä eläkeläisille: ILMAINEN TERVEYDENHUOLTO
Lääkärissä käynti ei maksa terveyskeskuksissa mitään ja lääkkeet ovat ilmaisia.
Kaihileikkauksia ja vastaavia ovat suomalaiset teettäneet ja kehuneet tulosta.
Paikaksi suosittelen minulle tuttua Benalmadenaa!
Lycka till !
Kirjoittakaa sitten kuulumisia! nettikonttoreita on paljon eikä liittymää kannata ottaakaan, ei siitä pääse haudassakaan eroon.
- ,.,..,.,.,.,.,.,.,.,
Vaimo järjestyy hetkessä kun etsit Thaimaasta tai itä naapurista ja kerrot että se sata tonnia on pankkitilillä. Suhde on taattu niin kauan kuin rahaa riittää.
Tai vaihtoehtoisesti lähde vaikka Espanjaan tai Thaimaahan kokeilemaan talveksi ja katso miten viihdyt ja valitse sitten. Tuttavapiirissäni on useita talviulkomaalaisia, toiset ovat viihtyneet vuosia, toiset palanneet kotiin pysyvästi. Sinkkuna sinulla on helppoa siinä mielessä, että ei tarvitse ottaa puolison mieltymyksiä huomioon. - 16 talvea Espanjassa
Kela maksaa köntti summan vuosittain Espanjaan Suomalaisten tervyden hoidosta. Toisekseen ei sinne kannata kovin raihnaisena mennä olemaa ei terveyden hoito ole verrattavissa suomen terveyden hoitoon Sanoisin, että ukkoutuneet miehet ja vanhat naiset eivät ole kuin taakaana Espanjassa vakinaisesti asuville Suomalaisille. Aina kerjäämässä apua.
Kielitaidottomat suomalaiset jotka ovat yleensä kehnosti pukeutuvia kansasta erottuvia reppanoita. Heitä viruu sitten paikallisissa sairaaloissa yksin ja hylättyinä.
Alkuunsa kannattaa vuokrata asunto. Kaikki eivät suinkaan viihdy Espanjassa. Suomalaisia välittäjiä on aurikorannoilla paljon ja he rakentelevat omia systeemejään hankkiessaan tyhmmempien kustannusella lisätuloja. Jonkin moinen kielitaito on perusasia joka on syytä olla hallinnassa.
Benalmadena on pieni mäkisessä' maastossa oleva Getto jossa korkeissa vanhoissa apartomentoissa ilman lämmitystä palelee suomalaisia.Kyllä tuo Getto on lähinnä sinun käsityksesi. Palellakaan ei tarvitse ellei halua.
Lämmittimiä on ja lämpöä ä saa ostaa jos jaksaa ja haluaa maksaa.
- KELA antaa kortin
Sosiaali turva ei mene jos ei sano irti suomen kansalaisuutta, siis pitkiä aikoja kestäviä lomia voi viettää , kela antaa uuden ulkomaille tarkotetun sos turvakortin , mullaki se on , ota kelaan yhteyttä se tulee sieltä kaikki suomen kansalaiset sen saa.
KELA antaa kortin SUOMEN KANSALAISELLE, ei muille. - otatko siivelle
Mä voisin lähteä mukaan, otatko siivelle ? olen suomalainen samanikänen mummeli, usein matkustelle espanjassa lomilla.
- espanjaan
Jos sinusta olisi kumppaniksi vielä sänkyhommiin niin miksipäs ei. Kerro vähän itsestäsi. Oletko lihava vai solakka ?
- elämän valtti kortit
En ole lihava enkä laiha, tosi mukava rehellinen sympattinen empaattinen suomalainen , jos rakastun kaikki muukin on mahdollista.
Se onkin ongelma, kuinka tutustua, tietoja ei julkisuuteen anneta.
- Kerrohan sp-osoittee
si, niin johan alan kertoa!
Yleiselle palstalle en tietojani levittele. En ole yleinen nainen. - Good question
- elämän valti kortit
vastaan kun olen muodostanu sähköpostin en ole varma osaankin, yritän muodostaa.
- Kukkiva tölli
Käy kirjastossa siellä osaavat neuvoa sinua tuon sähköpostin lähettämisessä, Ota varmuuden vuoksi kela mukaasi voivat sitä kirjastossa kysellä. Jos eivät osaa neuvoa niin ilmoita siitä tänne niin neuvotaan.
- huh huh..?
Kukkiva tölli kirjoitti:
Käy kirjastossa siellä osaavat neuvoa sinua tuon sähköpostin lähettämisessä, Ota varmuuden vuoksi kela mukaasi voivat sitä kirjastossa kysellä. Jos eivät osaa neuvoa niin ilmoita siitä tänne niin neuvotaan.
En voi kuin ihmetellä, kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovat. Ei ihme, että huijareita ja huijattavia on maassamme niin paljon.
- pilkettä silmään ,,
huh huh..? kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä, kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovat. Ei ihme, että huijareita ja huijattavia on maassamme niin paljon.
Otitko tosissaan ?
- huh huh..?
pilkettä silmään ,, kirjoitti:
Otitko tosissaan ?
Kyllä otin, taitaakin olla itselläni siniset silmät.
- iloa matkailusta
75-vuotiaalle 'nuorelle' miehelle:
Minä ainakin pitäisin tukipisteen eli asuntoni Suomessa. Mutta se asunto voisi olla aivan hyvin pieni kaksio - turha ylläpitää liian suurta asuntoa ja kaksioon mahtuu hyvin kaksikin, jos kohdalle osuisi sellainen onni.
Kesät kyllä viettäisin ehdottomasti Suomessa - sillä Suomen suvi on se suloisin.
Sitähän on mahdollista matkustaa esim Espanjaan tai muualle pitkäkestoiselle ruuatmatkalle täysihoidolla/ilman tai valmistaa aamu- ja iltapalat itse - miksei muutkin ruuat.
Tässä iässä en nyt ihan äkkiseltään vaihtaisi maata ja maisemaa ihan totaalisesti, mutta vanhanakin voi reissata ja nauttia matkustamisesta.
Nuorena minä tykkäsin koluta mahdollisimman paljon turistina, mutta näin vanhana nautin jo mielelläni rauhallisemmasta ja turvallisesta turistipaikasta.
Hotelli tai apartamentos lähellä rantaa, kauppoja ja ruokapaikkoja lähellä.
(Tulee mieleeni ihana lomani Kreetalla näin keväällä, hotelli hiljaisella kadulla, upeaan merenrantaan muutama sata metriä ja kauppoja ja ihania ruokapaikkoja lähellä. Oli loistavat uintimahdollisuudet ja ihan kävellenkin näki upeata Kreetan maisemaa - mutta bussilla pääsi helposti suurempiin liikekeskuksiin jos haluaa.
Itse olin reissussa 2 viikkoa, mutta apartamentossamme oli toisia paljon pitemmillä lomareissuilla).
Terveyshuollosta, Kela-kortin toimivuudesta ulkomailla kannattaa kysyä. Vakuutukset pitää olla myös ehdottomasti ajan tasalla.
Hyvä on myös olla luotettava ihminen kotimaassa, joka informoi ja huolehtii asioistasi kotimaassa - jos olet pitkään poissa ulkomailla reissussa.
Et kai ihan ummikkona matkusta - osaathan jonkin verran englantia ja kiinnostunut opiskelemaan vaikka esim tarkeimpiä lauseita espanjaksi, kreikaksi, italiaksi, ranskaksi, saksaksi ja miksei myös viroksi, venäjäksi ym.- Tepposet
Samoilla linjoilla.
Kerrostaloasunto, 3h k kh Suomessa, pienessä kaupungissa.
Kerrostaloasunto, 3h k kh Espanjassa, keskikokoisen kaupungin keskustassa, rannassa.
Tämä on meille sopiva ratkaisu.
Paikan voi aina valita vuodenajan ja mielijohteen mukaan
Meilläkin omatoimimatkat rajoittuvat nykyään kesäisin ja jouluisin tehtäviin viikon matkoihin Keski-Eurooppaan.
Muuten, asunnoilla oleilujen lisäksi, teemme sydäntalvella jonkin risteily-/ kiertomatka lisäviikko yhdistelmän.
Poikamies aloittajalle sanoisin että esimerkiksi Espanjan kylämme suomalaisreservatioissa on naisleskiä pilvin pimein ja luulisi siitä joukosta löytyvän fiksulle, viriilille miehelle seuraakin. - Semmoista haen
Tepposet kirjoitti:
Samoilla linjoilla.
Kerrostaloasunto, 3h k kh Suomessa, pienessä kaupungissa.
Kerrostaloasunto, 3h k kh Espanjassa, keskikokoisen kaupungin keskustassa, rannassa.
Tämä on meille sopiva ratkaisu.
Paikan voi aina valita vuodenajan ja mielijohteen mukaan
Meilläkin omatoimimatkat rajoittuvat nykyään kesäisin ja jouluisin tehtäviin viikon matkoihin Keski-Eurooppaan.
Muuten, asunnoilla oleilujen lisäksi, teemme sydäntalvella jonkin risteily-/ kiertomatka lisäviikko yhdistelmän.
Poikamies aloittajalle sanoisin että esimerkiksi Espanjan kylämme suomalaisreservatioissa on naisleskiä pilvin pimein ja luulisi siitä joukosta löytyvän fiksulle, viriilille miehelle seuraakin.On ne Espanjassa asuvat Suomalaiset vanhat haaskat tullu nähdyksi. Ei niist'ä ole enää mihinkään, Pimeissä kopperoissaan kyyhöittävät uskaltamatta iltaisin liikkua missään. Pelkäävät varkaita.
En todellakaan tahdo seurakseni mokomia vanhuksia joilla toinen jalka jo roikkuu haudan kynnyksellä.
Rahani haluan pistää iloiseen elämään ja tarvitsen seurakseni viriilin naisen jonka vehkeet kostuvat vielä. Semmoista haen, - Tepposet
Semmoista haen kirjoitti:
On ne Espanjassa asuvat Suomalaiset vanhat haaskat tullu nähdyksi. Ei niist'ä ole enää mihinkään, Pimeissä kopperoissaan kyyhöittävät uskaltamatta iltaisin liikkua missään. Pelkäävät varkaita.
En todellakaan tahdo seurakseni mokomia vanhuksia joilla toinen jalka jo roikkuu haudan kynnyksellä.
Rahani haluan pistää iloiseen elämään ja tarvitsen seurakseni viriilin naisen jonka vehkeet kostuvat vielä. Semmoista haen,Ratkaisuna kumppani Kauko-Idästä tai seuralaispalvelusta!
Meillä on ollut asunto Espanjassa 25-vuotta mutta sinne suomalaisten reservatioihin emme ole liiemmälti tutustuneet.
Emmekä Suomi-Seuraan.
Eipä niitä tytönhupakoita todellakaan ole keskustassa iltamyöhällä näkynyt. - 'Pojanhupakoita'?
Tepposet kirjoitti:
Ratkaisuna kumppani Kauko-Idästä tai seuralaispalvelusta!
Meillä on ollut asunto Espanjassa 25-vuotta mutta sinne suomalaisten reservatioihin emme ole liiemmälti tutustuneet.
Emmekä Suomi-Seuraan.
Eipä niitä tytönhupakoita todellakaan ole keskustassa iltamyöhällä näkynyt.Miksi puhutaan 'tytönhupakoista'?
Naisethan niitä järjellisiä olentoja ovat. - järjellinen
'Pojanhupakoita'? kirjoitti:
Miksi puhutaan 'tytönhupakoista'?
Naisethan niitä järjellisiä olentoja ovat.Se on ihan sama tietynlaisille miehille, onko naisella järjenhiventäkään. Ne on ihan muut arvot, jotka ratkaisevat.
- Tepposet
järjellinen kirjoitti:
Se on ihan sama tietynlaisille miehille, onko naisella järjenhiventäkään. Ne on ihan muut arvot, jotka ratkaisevat.
Noin on!
Luonne ratkaisee!
- Älä nyt mene
meidän yhteistä rakastamme sinne kauppaamaan!
No hihiii...
°°°°°°°
Vähän aikaa tuntui, että nyt vastaan tälle ihanalle miehelle,
mutta sitten muistui mieleeni pienin lapsenlapsi.
Kyllä haluan vielä pysyä hänen kanssaan samoissa maisemissa. - kannattaamiettiä
Kannattaa miettiä tosiaan tarkkaan, mitä tekisit.
Itse en naisihmisenä varmaan myöskään yksin lähtisi etelän lämpöön vastaavassa tilanteessa. Ostaisin itselleni kesäpaikan, talviasuttavan, tie perille, jossa paikassa voisi sitten kesäkuukaudet vaikka kalastella tai tehdä asioita, mitkä kiinnostais tai vaikka Lapista lomaosakkeen, jossa vois osan vuodesta viettää ja patikoida, marjastaa ja jos rykimäviikot sattuu, vaikka tanssahdella..
Itselläni vähän sama tilanne, kun pitäs vanhasta talopahasesta päästä eroon, tai sitte tehdä täys remontti ja myydä, enkä osaa päättää mitä tekisin.
Siinä mahdollisen kaverin löytämisessä, tuskin vaikeuksi tulee, kovinhan jotkut hövelisti itseään välittömästi "siivelle" tarjoavat, kannatta kuitenkin varoa.- ei siipeilijä
Niin, kaikenlaisia onnenonkijoita ja siivelläratsastajia maailma on täynnä.
- Älä nyt mene-
nikkiini jatkan vielä hiukan.
Pystyisinkö keskittymään uuteen ihmiseen tämän ikäisenä?
I doubt it.
:) - elämän valttikortit
En ole vielä vastannu sulle, olisko muuta konstia tutustua kuin sähk. post. ?
Olin kaupungilla asioilla monta tuntia, tulin basta kotiin.- Good question
Sähköposti on parastapa siihen ei asiattomat pääse väliin, Voimme sitten sopia tapaamisen.
Ole ystävällinen vastaa pikaisesti olen jo saanut sähköpostiin useampia tarjokkaita, Mieluusti tutustuisin sinuun, Kuten kerroin rahaakin on riittävästi.
Sexin harrastus täytyy sisällyttää ainakin kahdesti viikossa tapahtuvaksi.
[email protected] - Yksin hyvä..
Good question kirjoitti:
Sähköposti on parastapa siihen ei asiattomat pääse väliin, Voimme sitten sopia tapaamisen.
Ole ystävällinen vastaa pikaisesti olen jo saanut sähköpostiin useampia tarjokkaita, Mieluusti tutustuisin sinuun, Kuten kerroin rahaakin on riittävästi.
Sexin harrastus täytyy sisällyttää ainakin kahdesti viikossa tapahtuvaksi.
[email protected]Voi sinnuu Good question, et ole sitä mitä luulevat.
Meillä mummeleillakin on rahaa, ei tarvitse enää pakkoseksiä harrastaa kenenkään kanssa, luojan kiitos:)
- poh.karj, mummeli
EU-- maahan niin sosiaali turvasi pysyy, KESKITY tutustumaan paikkoihin,suomalaisia on paljon tavallisia jukkiksia manner espanjassa. Henkilö kohtaisesti pidän paikasta,mutta valitse itse. Onnea elämääsi ,älä sorru houkutuksiin.
- .,<.,<
Minulla on sama tilanne kuin aloittajalla, omaisuuskin samaa luokkaaa, vaatimaton mökki on myös.
Erona on se, että putkiremppa tulee noin neljän vuoden päästä. Ei se haittaa sinänsä, asunnon arvo nousee vaikka maksaakin.
Olen ajatellut että laitan tämän isomman 80 neliön asunnon vuokralle ja ostan edullisen yksiön jostain missä hinnat ovat edulliset. Sitten vuokraisin asunnon syksystä kevääseen jostain etelän lämmöstä.
Varmaan tämän asunnon vuokratulot kattaisivat lähes kokonaan yksiön vastikkeen ja etelän asunnon vuokran..
Kesät asuisin mökilläni ja huonoilla ilmoilla yksiössäni.
Mitä mieltä olette?Minusta järkevä ajatus!
Vuokralaisen onnistunut valinta on tärkeää.
Thaimaan tai Turkin vuokramarkkinoita en tunne.
Ainoastaan Espanjan jossain määrin.
Ehdottoman järkevää on käyttää aikaa ja harkintaa vuokra-asunnon valintaan paikan päällä ja heti alkuun tehdä itselleen selväksi että muita kuin suomalaisia välittäjiä ja asuntoja on erittäin paljon enemmän.
Vuokrataso kylällämme vaihtelee hurjasti, vuokraajasta ja paikasta riippuen.
Vuokra- ja hoitovastiketasoista riippuen saatat päästä kustannuksissa voiton puolellekin.
Tukikohtien säilyttäminen kotimaasa takaa ajasta riippumattoman valintamahdollisuuden.
Kuten meillä nyt. Tulimme hetken päätöksellä Suomeen viikkojen etuajassa.
Me hankimme aikanaan kesäasunnoksi pienen kaupungin keskustan rannan kerrostalon kaksion mutta se on ollut vuokralla jo vuosia.
8-vuotta sitten muutimme ok:sta toisen kaupungin keskustan kerrostalon kolmioon joka toimii pääosoitteenamme.
Tässä on heinäkuussa alkamassa noin 40000E:n rempat (meidän osuutemme )
mutta sen vuoksi emme muuta kuumaan Espanjaan vaan ratkaisemme väliaikaisen poissaolon muuten.
Kokonaisuudessaan, rajattomassa viisaudessanikaan, en pystyisi asiaasi sinua paremmin suunnittelemaan.
Yksityiskohdissa on hieromista.
Muuttopäässä ne vaikuttavat oleellisesti viihtymmiseen.- pihis
Monella jo varttuneemalla tuntuu olevan samansuuntaisia kuvioita, olis mielenkiintoista tietää, kuinka monen suunnitelmat toteutuvat.
Fiksulta suunnitelmasi kuulostaa, toivottavasti onnistut.
Itsekin olen kohta puoli vuotta, siis heti eläkkeelle jäätyäni, suunnitellut tämän omakotitaloni myyntiä tai vuokrausta, kun alkaa kuuskymppiselle naisihmiselle jo ison pihan hoito tuntumaan välillä raskaalta, mutta nautin kuitenkin tästä pihapiiristä niin, että saattaa vielä mennä pari vuotta ennenkuin saan muutosta asuntokuvioihin.
- topi '
Nyt voi kysyä, mikset valinnut 50 vuotta sitten sitä vähän yli parikymppistä sorjaa neitoa, jonka kanssa olisit elänyt näihin päiviin saakka.
Siihen voi esittää vastakysymyksen: Mitä nyt tekisit sillä päälle seitsemänkymmenen ikäisellä ja päälle yhdeksänkymmenen painoisella kaunokaisella?
Suo siellä, vetelä täällä.- pihis
Ymmärsin aloittajan kuudetta vuotta yksin elävän syystä tai toisesta. Tuntuu kuitenkin aika uskaliaalta tulla tänne omaisuuksiaan kertoilemaan ja sähköpostiosoitteitaan kirjoittelemaan, ja onko se edes luvallista. Tuntuu meissä naisissakin olevan kaikenlaisia, jos noin pienin tiedoin ovat valmiita yhteydenottoihin. Itse en uskaltaisi. Sen verran olen maailman pahuutta nähnyt. Jotenkin tuntuu provoilulta koko juttu.
- Ajattelevainen*
pihis kirjoitti:
Ymmärsin aloittajan kuudetta vuotta yksin elävän syystä tai toisesta. Tuntuu kuitenkin aika uskaliaalta tulla tänne omaisuuksiaan kertoilemaan ja sähköpostiosoitteitaan kirjoittelemaan, ja onko se edes luvallista. Tuntuu meissä naisissakin olevan kaikenlaisia, jos noin pienin tiedoin ovat valmiita yhteydenottoihin. Itse en uskaltaisi. Sen verran olen maailman pahuutta nähnyt. Jotenkin tuntuu provoilulta koko juttu.
Pieni epäilys tuli minullekin mieleen.
Olen kuullut nettijutuista yhtä ja toista, joten pysyn edelleen omassa varovaisessa tyylissäni.
Tunnen vastuuta lähipiiristäni, en halua heille huolia itsestäni.
Niitä aiheuttaisin, jos ryhtyisin uhkarohkeaksi netissä. - tasavertaisuutta
Ajattelevainen* kirjoitti:
Pieni epäilys tuli minullekin mieleen.
Olen kuullut nettijutuista yhtä ja toista, joten pysyn edelleen omassa varovaisessa tyylissäni.
Tunnen vastuuta lähipiiristäni, en halua heille huolia itsestäni.
Niitä aiheuttaisin, jos ryhtyisin uhkarohkeaksi netissä.Minä en naisena moiseen voisi missään tapauksessa alistua, että lähtisin jokun nettiosoitteen perään huutelemaan, puhumattakaan, että noin huterilla tiedoilla rohkenisin lähempää tuttavuutta ajatellakaan.
- omillaan hyvä..
tasavertaisuutta kirjoitti:
Minä en naisena moiseen voisi missään tapauksessa alistua, että lähtisin jokun nettiosoitteen perään huutelemaan, puhumattakaan, että noin huterilla tiedoilla rohkenisin lähempää tuttavuutta ajatellakaan.
En ole seuraa vailla.
Ajattelen jos olisin, tutustua voi monella tavoin, varovaisuus on toki paikallaan, kuten entinen poika sanoi, hätäkö isällä kun äidin otti, mutta minun täytyy ottaa vento vieras.
Rahan perään on moni vanhempi ihminen, vaikka itsellä on omaisuutta liikaakin.
Aina pitäisi hyötyä, useimmilla on lapsia, he perivät ja saattavat pitää silmälläkin ettei isukki tai äiti hukkaa perintöä turhuuteen.
Aloitus saattoi olla toista mitä annettiin ymmärtää, mistä noita tietää... - pihis
omillaan hyvä.. kirjoitti:
En ole seuraa vailla.
Ajattelen jos olisin, tutustua voi monella tavoin, varovaisuus on toki paikallaan, kuten entinen poika sanoi, hätäkö isällä kun äidin otti, mutta minun täytyy ottaa vento vieras.
Rahan perään on moni vanhempi ihminen, vaikka itsellä on omaisuutta liikaakin.
Aina pitäisi hyötyä, useimmilla on lapsia, he perivät ja saattavat pitää silmälläkin ettei isukki tai äiti hukkaa perintöä turhuuteen.
Aloitus saattoi olla toista mitä annettiin ymmärtää, mistä noita tietää...Onko ihmiset tosiaan noin rahanahneita? Ilmanko olenkin pysynyt köyhänä, kun en halua /osaa käyttää muita ihmisiä hyväkseni.
- topia' ei ilmeisesti
hyväksynyt partnerikseen kukaan sorja neito aikoinaan
tuon luonteen ilkeyden takia ja onnekseen eivät sillä
mitä tekisitkään tuollaisella älykääpöllä jolla ''lihakset'' ovat alavatsan kohdalla?? MAHA siellä vetelä alempana.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.- topi ´
Joku määritteeseen sopiva ämmänkuvatus antoi näköjään heti kuulla itsestään. Tosin erehtyi topin älyn ja ulkomuodon kuvailemisessa.
- he
SINÄ ALOITTAJA,älä ihmeessä luota netti ystävyyteen.Päätä itse asiasi kaverin suhteen. Manner espanjasta löydät paljon SUOMALAISIA ,etenkin nais leskiä ,kasvotusten on aina varmempaa. Kokeile vähä kerrallaan muuttamista,se parhaiten selviää viihdytkö. muista varoa naisia.heta
- Ketjun aloittaja
Ohhoh, ketjun aloittajana hämmästyin tätä metakkaa täällä. Tämä on vasta toinen kirjoitukseni. Siilävälin joku on näköjään ominut käyttämäni nimimerkinkin. Sehän ei ole rekisteröity, joten kukahyvänsä on vapaa käyttämään sitä, vaikka samassa ketjussa käytettynä alkaa herättää epäilyksiä ja tarkoitusperiä moinen käytös. Sähköpostiosoitekaan ei siis ole minun ei sillä ole mitään tekemistä kanssani. Huijareita paljon liikkeellä? Onkohan lainkirjainta tarkalleen noudatettu tuollaisella toiminnalla? Saattaisi tulla epämukavia jälkiseurauksia jollekin.
Aloitustekstissäni en suinkaan ollut ruinaamassa naisseuraa vaikka jostain hellyydestä vihjaisinkin. Kysymys oli vain yleisestä elämäntilanteesta pysyä kotimaassa tai siirtyä joko pitemmäksi tai lyhemmäksi ja ainakin kylmiksi ajoiksi lämpimämpään.
Kaikenlaisia varteenotettavia vinkkejähän on tullut ihan kiitettävästi. Kaikkein hellyttävimpiä tietysti tuollaiset äitimäiset varoitukset varoa seikkailunhaluisia naisia. Muistuu isäni varoitukset samasta asiasta pian 60 vuotta sitten, kun ensikertaa lähdin merille. Uskoisin sitä kokemusta jo niistäkin ajoista lähtien kertyneen enemmän kuin useimmilla täällä ikinä tulee olemaankaan. Joten olkaa rauhassa ja huoletta minun suhteeni. Ja älköön ihmeessä kukaan menkö vastailemaan tuollaisiin sähköpostiosoitteisiin mistä ei ikinä tiedä mitä sieltä löytyy!!
Siis olen se alkuperäinen nimimerkki "Good question"Rauhoitti mieltäni!
Lukiessani kommentteja ajattelin jo hetken olevani hyväuskoinen hölmö koska mielestäni aloituskysymys on täysin asiallinen ja johdonmukainen.
Mielestäni pitkään sinun ei kannata päätöstäsi tuumia.
Ratkaisun yksityiskohtia on syytä harkita!
- toinen "Good questio
Hauskaahan täällä on pidetty. Kukapa 70 nen olisikkaan niin hölmö, että alkaisii tältä sinun laillasi varallisuuttaan kehumaan (pötyähän sinäkin kirjoitit) ja kyselmään tältä porukalta neuvoja. Monet naurut olemme saaneet ketjua lukiessa.
Laittele vaan uusi hauska avaus...- Tosikko?
Minusta aloittaja ei millään muotoa kehunut.
Totesi asiat varsin uskottavasti.
Mainittujen summien ilmaisu ei nyt varmaan hurmaa ketään.
Kyseli mielipiteitä, ei neuvoja!
- Alla Trudilutzkaja
Kummallista, kun ei tiedä minne mennä ja kusta tulee.
- u-atu
Naisseuraa tarjoteltiin, mutta ketjun aloittaja ei sitä näytä etsineen.
Jos sitä etsii harkiten, niin tuskin silloin tämän palstan käyttäjien puoleen kääntyy. - pihis
Niin, tuskinpa tänne mitään asiapitoista kannattaa kirjoittaakaan ainakaan omista yksityisaisioistaan.
Joskin ihmettele joidenkin ihmisten huumorintajua ja sitä, mistä hauskuutensa repivät. - liiankovarovainen?
Ihmetyttää kyllä joidenkin fiksuinakin pitämieni nikkien avautuminen näillä palstoilla.
- sakkerius
Kertoneeko hyvien ystävien puutteesta, mutta hyvä että on jokin kanava, missä voi tilittää, jos on tarve.
- u-atu
sakkerius kirjoitti:
Kertoneeko hyvien ystävien puutteesta, mutta hyvä että on jokin kanava, missä voi tilittää, jos on tarve.
Ei vain hyvien ystävien, vaan yleensä ystävien puutteesta.
Tännehän voi kirjoitella ujostelematta.
- hih hih hih !
Niin onhan täällä mukana kolme tunnistettavaa nikkiä.....
Satiiri on hieno laji .................
Ei tuommoisella aloittajan tompelilla voi olla sataa tuhatta tilillä. Ei rahaihmiset ole niin tyhmiä että antaisivat inflaattion syödä säästönsä.
Hyvä provo avaus kuitenkin on ja naurattaa ihmisten vastaukset,- älä unta nää !
Eiköhän avaaja jo ala selviämään unen pöpperöstään ja hakeutumaan sossun luukulle hakemaan viikonlopuksi eväs euroja.
- topi `
Aloittaja tarkoitti ilmeisestikin sitä, että hänellä on varoja noin satatuhatta kiinni arvopapereissa.
Osakkeista, obligaatioista ja velkakirjoista kertominen olisi tässä enimmiltään vähävaraisten joukossa mennyt yli hilseen. Monet eivät olisi ymmärtäneet, mistä on kyse. Niinpä hän tyytyi mainitsemaan, että "rahaa on tilillä".Se sentään ymmärrettiin. - liiankovarovainen?
Jos vastasit minulle, kirjoitin näillä palstoilla, en tässä ketjussa!!!!!!!
- Etelän aurinkoon
älä unta nää ! kirjoitti:
Eiköhän avaaja jo ala selviämään unen pöpperöstään ja hakeutumaan sossun luukulle hakemaan viikonlopuksi eväs euroja.
Minä muuten luulen, että kysymyksessä saattaa olla hyvin rumamies jos ei sitten joku seksuaallisesti kieroutuva tyyppi. Meinaa minäkin olen 70 nen aivan pulassa näiden naisten kanssa. Kihloissakin olen ollut parikymmentä kertaa. Vitun pihtarit eivät ole muuten antaneet sitä rasiaansa. Nyt on tossa jo lyöty jarruja päälle. Kakaroita on puoli tusinaa ja niilläkin jo jälki kasvua.
Onhan meidän kyllälläkin tämmöinen höntti poikamieskin joka on säästää kitutuuttanut koko ikänsä. Nyt sitten havittelee lähtevänsä Etelän aurinkoon. No saahan sitä suuria haaveilla. se ei ole kiellettyä. - liiankovarovainen?
liiankovarovainen? kirjoitti:
Jos vastasit minulle, kirjoitin näillä palstoilla, en tässä ketjussa!!!!!!!
Tuo äskeinen vastaus oli tuolle hihittäjälle.
- Gulliver
topi ` kirjoitti:
Aloittaja tarkoitti ilmeisestikin sitä, että hänellä on varoja noin satatuhatta kiinni arvopapereissa.
Osakkeista, obligaatioista ja velkakirjoista kertominen olisi tässä enimmiltään vähävaraisten joukossa mennyt yli hilseen. Monet eivät olisi ymmärtäneet, mistä on kyse. Niinpä hän tyytyi mainitsemaan, että "rahaa on tilillä".Se sentään ymmärrettiin.Kuuleppas topi. tässä osio tämän peräkamarin pojan päiväunesta. Aivan höpöjä se täällä kertoo . Ei rassukka ole onnistunut saamaan pillua vielä tuohon ikään.
Good question
22.5.2011 19:12
Alan juuri olla 7-kybänen virkeä nuorimies. Omistan 75 neliön kerrostaloasunnon (ehkä vajaat 100t euroa) maaseutukaupungissa ja velkaa ei ole. Löysää rahaa runsas satatuhatta euroa pankissa.Ei huollettavia tai muutakaan rasitetta.
- elämän valttikortit
Onhan ihana haaveilla , kaikki nämä vastukset on haaveitten ihanasta maailmasta .
Mä tulisin siivelle, ihana olisi olla pasttavana, kaikkeni antaisin, puolisoni kanssa viljelimme paljon huumosria.
Olkaamme siipiveikkoja toisillemme.
Tarviiko olla aina tosikko ?- itsekunnioitus talle
Mitä ihanaa moisessa olisi? Kirjoitusvirheistä päätellen olit juuri sama henkilö, joka siipeilemään oli lähdössä niin auliisti ja niin tosissaan, kyllähän teitä riittää.
- otatko siivelle
itsekunnioitus talle kirjoitti:
Mitä ihanaa moisessa olisi? Kirjoitusvirheistä päätellen olit juuri sama henkilö, joka siipeilemään oli lähdössä niin auliisti ja niin tosissaan, kyllähän teitä riittää.
heh, tosissaanko ?? ota pois jo tiukka pipo se pusristaa, aivot ei saa verta, seuraukset voi olla tuhoisia.
- itsekunnioitus talle
otatko siivelle kirjoitti:
heh, tosissaanko ?? ota pois jo tiukka pipo se pusristaa, aivot ei saa verta, seuraukset voi olla tuhoisia.
Voihan sitä jälkeenpäin hymistellä, kun peli on menetetty ja alkaa vaikka muita syyttelemään, kun ei muuta keksi.
Minusta et saa tiukkapipoa tekemälläkään, mutta hölmökään en ole, kuten.... - elämän valtikortit
Voihan sitä jälkeenpäin hymistellä, kun peli on menetetty ja alkaa vaikka muita syyttelemään, kun ei muuta keksi.
Minusta et saa tiukkapipoa tekemälläkään, mutta hölmökään en ole, kuten....selitys melkein täydellinen, hym, juu, meni täydestä, kuin väärä raha.
- itsekunnioitus talle
elämän valtikortit kirjoitti:
selitys melkein täydellinen, hym, juu, meni täydestä, kuin väärä raha.
Kyllä palstalainen kertoo paljon itsestään, kun kertoo mistä huvinsa saa.
- elämän valttikortit
Kyllä palstalainen kertoo paljon itsestään, kun kertoo mistä huvinsa saa.
Samaa mieltä, kirjallinen ilmaisu sinullakin erittäin puhuttelevaa, paljon kertovaa.
- .
Minusta et saa tiukkapipoa tekemälläkään, mutta hölmökään en ole, kuten...."itsek.talle "uskalla epäillä, poistit kommentisi !
- Good question
elämän valttikortit
Nähtävästi olet leski ja haluaisit olla vielä passattavana. Olen valmis kuin partiopoika. Saat heittää geissa kuulat roskiin...Ota yhteyttä katsotaan sitten mitä kimppakivaa saataisiin yhdessä aikaiseksi. Vastaa nopiasti, on meinaan muitakin tuoreita leskiä tyrkyllä.
[email protected]- elämän valttikortit
älä hättäile, hittaasti hyvä tulee
- Eric Retey
Ihmetyttää kaikki tuo kateus vai mitä lie täällä köyhälistö ilkkuu kaveria. Eihän tuo aloittaja edes kehunut varallisuudellaan ja mainitsi myös eläkkeensäkin olevan pieni. Jos asuu kerrostalossa pienessä hikisessä kämpässä ja rahaa tilillä satatuhatta mikä sekin menee putkiremonttiin, niin mitä hurraamista siinä on?
Minusta tuo on melko surkeanpuoleinen tilanne äijällä. Täytyy olla tosi köyhää sossunasiakasta täällä jos sille on kateellinen. Jotkut ei kai ole varakasta ihmistä edes nähneetkään. Siltä vähän tuntuu kun lukee näitä sepustuksianne.
Aloittajan asemassa ottaisin yhteyttä lakimieheen tuon identiteetin varkauden vuoksi. - Täällähän nyt juuri
on sellainenkin eukko, joka sanoo vain vuokralla-asuvien olevan 'AITOJA' ihmisiä, tyyppi kehuu aina itseänsä, ja on ylpeä siitä, että ihan omalla nikillään uskaltaa haukkua kaikkia muita. Edustaa jotain kummallista 'kulttuuria'.
Toi pentumainen itsekehuskeluko on sun mielestä keskustelupalstojen kilpailuvietin tyydytyksen ainoa pointti?
Oletko sama pervo,joka aikoinaan kerroit,että mersun etupenkki on vapaa.
Pennuille on ihan oma palsta- Roope?
Missä kehu?
En havainnut aloituksessa sellaista!
Vain toteamuksen taloudellisista reunaehdoista ja edllytyksistä suunnitellun elämänmuutoksen toteuttamiseksi.
- Roope?
Joillakin on äveriäisyyden rima alhaalla.
Et mielestäni ole kehunut tippaakaan mutta jotkut tulkitsevat asiasi ilmaisun siten.
Toisaalta, jos tuollainen n. 200000E:n erimuodoissa oleva pääoma edustaa rikkautta niin alhaalla on siten ajattelevien rima.- tgbnhy
Jos on toimeentulotuella tai minimieläkkeellä kädestä suuhun eläjä, sellaiselle parisataatuhatta omistava on rikas.
Kaikki on suhteellista, pärjään hyvin, ei tarvitse joka penniä laskea, voin jopa asua talvet ulkomailla jos haluan, olen siis tyytyväinen. En todellakaan tarvitse enempää.
Rima olkoon missä on, niin paljon ei omista etteikö lisää haluaisi saada, jos ihmiskunnassa omaisuus jaettaisiin oikeudenmukaisemmin, ei olisi sitä äärimmäistä köyhyyttä mistä suomessa ei tiedetä mitään.
- seAloittaja
Samaa mieltä. Ihmisillä on heikko suhteellisuudentaju. En tunne itseäni ollenkaan varakkaaksi. Vasta 5 miljoonaa ehkä saisi niin tuntemaan ;-)
- Roope?
Taidan olla dementoitunut?
En ole, enkä pysty ilmaisemaan summaa joka antaisi minulle äveriäisyyden tunteen.
Elämme vaimon kanssa tilanteessa jossa mahdolliselle lisätulolle ei oikeastaan ole välitöntä käyttöä.
Mitään tarpeelliseksi kokemaamme meiltä ei puutu.
Paino on sanoilla "tarpeelliseksi kokemamme"! - Raha ei tuo onnea
Roope? kirjoitti:
Taidan olla dementoitunut?
En ole, enkä pysty ilmaisemaan summaa joka antaisi minulle äveriäisyyden tunteen.
Elämme vaimon kanssa tilanteessa jossa mahdolliselle lisätulolle ei oikeastaan ole välitöntä käyttöä.
Mitään tarpeelliseksi kokemaamme meiltä ei puutu.
Paino on sanoilla "tarpeelliseksi kokemamme"!Osaapa tuon paremmin sanoa ""tarpeelliseksi kokemamme"! Näinhän se on mennyt nuoruuden haaveet niin Mersuista kuin muistakin unelmista on toteutuneet, Nyt on mahdollista tehdä kaikkea mitä haluaa, Omistaminen tuo kuitenkin muassaan pelkää huolta, kun joutuu vaivaamaan päätään niin pankkien kuin pörssienkin luvuilla ja koroilla, Kiinteistö varallisuutta en minäkään juuri arvosta. Rakennuskanta etelä Suomessa on pääosin vanhaa eikä vuokratuloistakaan suuria jää verotuksen jälkeen, Kiinteistöjen hoitokulut ovatt mittavat vaikka ne teetetäänkin Virolaislla ale hintaan, kuten maan tapa on. Ensiviikolla Suunataan kuitenkin Floridaan. Siellä Suomalainen vanha pariskunta on sairastunut ja vaimo on hoidettavana paikallisessa sairaalassa. Täytyy etsiä uudet vuokralaiset. Tämmöistä ylimääräistä huolta näistäkin vuokralaisista.
- Roope?
Raha ei tuo onnea kirjoitti:
Osaapa tuon paremmin sanoa ""tarpeelliseksi kokemamme"! Näinhän se on mennyt nuoruuden haaveet niin Mersuista kuin muistakin unelmista on toteutuneet, Nyt on mahdollista tehdä kaikkea mitä haluaa, Omistaminen tuo kuitenkin muassaan pelkää huolta, kun joutuu vaivaamaan päätään niin pankkien kuin pörssienkin luvuilla ja koroilla, Kiinteistö varallisuutta en minäkään juuri arvosta. Rakennuskanta etelä Suomessa on pääosin vanhaa eikä vuokratuloistakaan suuria jää verotuksen jälkeen, Kiinteistöjen hoitokulut ovatt mittavat vaikka ne teetetäänkin Virolaislla ale hintaan, kuten maan tapa on. Ensiviikolla Suunataan kuitenkin Floridaan. Siellä Suomalainen vanha pariskunta on sairastunut ja vaimo on hoidettavana paikallisessa sairaalassa. Täytyy etsiä uudet vuokralaiset. Tämmöistä ylimääräistä huolta näistäkin vuokralaisista.
Ymmärrän huolesi.
Minä sekaannuin muutaman kerran henkilökohtaisesti vuokraukseen mutta jo vuosia olen jättänyt sen alan yritysten tehtäväksi.
Espanjan asuntomme vuokrauksen hoiti aikanaan talon portero mutta laikistuttuamme emme ole, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, enää vuokranneet sitä.
Kotimaassa alan yritys hoitaa ne rutiinit eikä yllätyksiä ole tullut.
Vuosikausiin emme ole nostaneet vuokria.
Kunnossa pysyminen ja säännölliset vuokran maksut ovat muutamaa euroa tärkeämpiä.
60-luvun puolivälissä olisi käytetty amazon ollut toiveiden täyttymys.
Sitten kun sen porshen olisi pystynyt ostamaan ei se enää niin tärkeältä tuntunutkaan.
Vaatimattomien mielitekojen tyydyttäminen ja terveyteen liittyvät toimenpiteet riittävät hyvin.
Silmien kaihileikkaukset ja olkapään saneeraus yksityisellä.
Tai aikataulumuutos ja paikat koneen peräpään asemesta edestä mukavuuden vuoksi.
Yms. pientä mukavuutta.
Kulutamme nyt niitä euroja jotka jäivät aikanaan markkoina käyttämättä.
- .
Raha kummasti rauhottaa, rahan puuttumine vasta helvettiä on !
- moikkelis !
Niinhän se on mutta ajatteleppas m.v. meitä muita rakkoja joilla eläke riittää nipin napin elämiseen. On leikatut indeksit ja kaiken karvaiset terveyskeskus maksut jotka suorastaan raastaa meidät helvettiin. Joskus omkin käynyt mielesssä oisko se sitten oikeassa helvetissä sen kummempaa. Täällähän nämä sosiaalipummit ja kaiken karvaiset luuserit näkevät päivä unia ja haaveilevat kaikesta kadehtien kaikea sitä mitä sinullakin on. Kerro Eikalle sinne Floridaan terveisiä. Eikka on mun vanhoja ryyppykavereita, Nyt se on ollut selvinpäin jo pitkät ajat.... Golffaa siellä talvikausina.
- millitpäässä
Köyhän ainut huvitus on rikas mielikuvitus! Hah, hah, kaikkeahan sitä...
- 500 000, 00 euroa
millitpäässä !
voi sinua Lasarus joka osaat nauttia kaikesta siitä mitä näiden rikkaiden palstalaisten pöydiltä tippuu.
Se on taas sulla Hurstin reissu edessä. Älä ole kade monet meistä on varallisuutensa hankkineet omalla työllään.
- u-atu
Huomasi että aika moni oli valmis täyttämään kysyjän keskeisetkin naisseuralle asettamat vaatimukset. Kuinka monihan niistä lienee Espanjassa asuva leskirouva?
On aika lohdullista.- mie oottelen....
Juu tiellähän mie oottelen Benalmadenassa, Miul on tääl pien asunto tässä IIRIS nimisessä apartomentossa, Täällä tahtoo nää Suomalais miehet olla järestään juoppoi retkui. Jo aamul hyö istukelloo tuos kalja bubis. Lerppui ovat, tuu sie tänne mie majotan siut.tähän lukalliin. tääl on wessa ja vesiposti ihan kun siel. Eristee on kehnot, vähän häirithtöö. Napur on vanha äijä jostain Raisioata hään juoksoo alvariinsa kusel. Etu rauhanen kuulem remppaa. siihen mieh herään ain öisin.Ois lämminn yhes maates, tääl ku tuo siivooja sulkee ain sähköpatteri kun mie en oo paikal...
- hih,hih....
Tämäpä on hauska ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946