Minkä verran keskimäärin ajaa uudella autolla ,vaikkapa nyt mitsulla. Mikä on sellainen km määrä jolloin täytynee tehdä moottoriremppa. Entä käytetyn moottorin kulumisesta johtuva huohotus. Onko kokemuksia .Olisiko joku 200000km rempan paikka .Minkälaisessa kunnossa ovat autot joilla on ajettu 300000km.
kilometrejä
4
230
Vastaukset
- mitsubishi colt 1995
Meikäläisellä Colt CA1A-95 . 240 000 km mittarissa ja hyvin kulkee. Öljynkulutus on lisääntynyt eli männänrenkaat vaihdettava seuraavaksi.
- huoho
Mites on tuon huotuksen laita.Kuis pärjäät talvella.
- Colt 1995
huoho kirjoitti:
Mites on tuon huotuksen laita.Kuis pärjäät talvella.
no talvella ei mitään ylimääräisiä ongelmia, eli ei huohotus mene tukkoon. Just katsasttuin Coltini ja huomautuksetta hyväksyttiin. Takapyörän laakeri tosin kypsyi, mutta ne ovat kulutusosia.
- Joop.
Riippuu paljon autosta, ja olettaisin myös että dieselit kestää pidempään, muttei sekään aina niin mene.
Tässä taloudessa on 2003 uusimman korimallin opel vectra 2 litrainen diesel, ajettu nyt yli 400 000, ja ei moottori tai laatikko tiedä mitään. Enempikin kaikki sähköpuolen asiat, on ne joita on pitänyt säätää.
Sama se on Mitsuissakin. Sanoisin, että nykyajan atuoissa, moottori ja laatikko ovat mekaanisesti jopa selvästi parempia/vahvempia mitä vanhoissa autoissa yleensä. Enempi uusia autoja vaivaa elektroniikasta aiheutuvat murheet. Nykyään tuotekehitysvaiheessa moottoritkin pystytään tietokoneella simuloimaan, ja sen jälkeen ne vielä hyvin pitkällisesti testataan, joten mekaanisesti, olettaisin aika pitkää ikää.
Mutta, on sitten yksittäistapauksia, ja suunnitteluvirheitä, ja tekniikka voi hajota oletettua aiemminkin. Ja toki sitten on tämä nykyajan ilmiö, planned obsolence, eli suunniteltu vanheneminen, jota esimerkiksi mersu on näyttänyt alkavan toteuttaa tietyssä vaiheessa. Vielä W124 koppaisiin mersuihin asti tekniikka oli erittäin pitkäikäistä (koneessa tuplarivi ketju jne.), ja siksi tuon ikäluokan mersuja edelleenkin on paljon tien päällä. Toisin kuin seuraavaa väyrysmersua, joka oli talous lähtökohdista suunniteltu, tieten tahtoen tehty selvästi huonommista osista, ja siksi ne nyt ruostuukin, hajoaa, ja muuten häviävät liikenteestä kovaa vauhtia.
Autonvalmistajallehan auton pitkäikäisyys on huono juttu, he siis haluavat toki saada varaosamyyntiä, ja sen jälkeen ihmisiä uusimaan autonsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2804733Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353056Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k422918Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271232- 471169
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7976Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58961Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52959Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78931