Luomulisääntyminen

Reino´

Eriskummallista huolta lisääntymisestään kantavat mahot ja tuhkamunat. Jos luomulisääntyminen ei onnistu pitää hedelmöittää keinotekoisesti tai turvautua sijaissynnyttäjään.

Mielestäni ihmisen ei pitäisi mestaroida luonnon valintoja.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Parantaahan lääketiede nykyisin paljon muitakin vaivoja, joille ennnen ei osattu tehdä mitään.
      Parantaa syöpää, saa sokeille näön takaisin, poistaa kaihia, parantaa palovammoja.
      Pitäisikö nekin jättää tekemättä?

      Ihmiselle Luoja on antanut ajatuskyvyn toimia omaksi ja muiden parhaaksi.
      Ovatko kaikki lapsia saavat esimerkillisiä vanhempia?
      Raittiita, reippaita, hyviä maleja lapsilleen?

    • '*++

      Turhaa sinä Reino huolta kannat lisääntymisestäsi, ei kaltaisiasi enää tähän maahan tarvita, olet liian vanha ja aikaansaamaton.
      Jos joku nuori haluaa lisääntyä jollain keinolla se lienee hänen iki oma asia.

    • Ihmisellä on aina ol

      tava joku vaiva, ensin lapsettomuus, sitten jos lapsi on, sen kanssa vaiva ja valitus!

    • ??___??

      Syntyyköhän kaukana tulevaisuudessa luomulla ainuttakaan vauvaa, kun vaikkapa saasteet ja muut ympäristömyrkyt koko ajan alentavat sperman laatua?

    • tomukulli

      TAitaa olla sinulle hiukan liian myöhäistä kantaa huolta lisääntymisestä.
      Sinulla itselläsi ei pääse enää kuintomuinen tuprahdus.

      • Reino´

        Tee oma avauksesi aiheesta millainen tuprahdus Reinolta pääsee. Aihe kiinnostaisi varmasti keskustelijoita.


      • tätitäpykkä.
        Reino´ kirjoitti:

        Tee oma avauksesi aiheesta millainen tuprahdus Reinolta pääsee. Aihe kiinnostaisi varmasti keskustelijoita.

        Pojat, pojat, ei saa tapella!


    • tomukulli2

      Toivotaan jotta luonto hoitaa maapallonn ylikansoituksen ja tekee lissää tuhkamunia ja mahoja. Kallista touhua on keinohedelmöityskin. Käy kalliiksi verorahoilla alkaa uusia veronmaksajia tekeen.

      • /////

    • luojan luoma

      Samaa mieltä, homous / lespous on outo ilmiö ! sun muut hedelmöityshoidot !

      • niin tekisin

        Jos omaa lasta ei voi saada, on mielestäni adoptio hyvä vaihoehto. Orpoja lapsia on valmiina vailla kotia ja perhettä, miksi kalliit hoidot?
        Geneettistä itsekkyyttä pikemminkin ylikansoittuneella maapallolla.


      • .,,.

        Pian tuiki normaalia.


      • Kiinalainen aikuisek
        .,,. kirjoitti:

        Pian tuiki normaalia.

        si kasvettuaan käy kasvatusvanhempainsa päälle kiukkuisena miksi minut erotitte omasta perheestäni ja heimostani???


      • :((
        Kiinalainen aikuisek kirjoitti:

        si kasvettuaan käy kasvatusvanhempainsa päälle kiukkuisena miksi minut erotitte omasta perheestäni ja heimostani???

        Jokainen lapsi kiintyy rakkaaseen lähimmäiseensä. Ikävää, jos sinulla ei sellaista ole ollut.


      • /\
        Kiinalainen aikuisek kirjoitti:

        si kasvettuaan käy kasvatusvanhempainsa päälle kiukkuisena miksi minut erotitte omasta perheestäni ja heimostani???

        Kiinalainenko, siis?

        Jostain lastenkodista elämään pelastettu. No, johan sinulla onkin mielikuvitusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe