Kävin sisätautilääkärillä, yksityislääkäriasemalla. Piti minua 1,5 tuntia vastaanotolla. Hinta tuolta ajalta 151 €, mutta nyt oli ilmestynyt alennussarake, jossa alennusta oli annettu 71 € ja tuosta jäljelle jääneesta osuudesta sitten Kela-korvaus 30,60 €.
No päättelin, että jos tuo oli eläkkeellä olevan lääkärin taktiikka, tai osaeläkkeellä olevan lääkärin hinnoittelu, sillä ilmiselvästi lääkäri ei enää ollut parhaassa iskussaan. Mutta mitäs siitä jos hommansa pystyi hoitamaan vaikka hitaammassa tahdissa. Hitaampihan hän olikin, joten ikä oli kyllä tehnyt tehtävänsä.
Seuraavana päivänä jouduin käymään verisuonikirurgilla, yksityisellä sekin, mutta mitä ihmettä. Hän nuori, vetreä ja hommansa terävästi oivaltava ja hoitava lääkäri, hänenkin lapussaan lukee a.hinta 112 € mutta alennussarakkeessa 72 €. Kustannus siis 40 €, josta vielä Kela-korvaus. Sitä Kelakorvausta en näe suoraan, koska hän teki verisuonten ultrauksen, niin Kela-korvaus on koko summasta.
Höh... todella alhainen käyntimaksu (40 €), kun ottaa huomioon vielä, että alansa huippuja, kysyttyjä, vaikeasti aikaa saatavissa, kun on niin kysytty lääkäri. ja viivyinhän minä toista tuntia hänenkin vastaanotollaan.
Nyt on herännyt ajatus, että onkohan yksityislääkäriasemilla meneillään joku "psykologinen" kampanja tuota uhattua Kelakorvauksen poistamista yksityislääkärikäynneistä silmällä pitäen, vai onko Tampereella jo niin paljon lääkäreitä, että tosiaan se jo vaikuttaa hintaan?
Kävin tuossa talvella Eurolääkäriasemalla lääkärissä, niin maksoi vaan 35 €. Alle lipan, en missään ollut näin edullisesti käynyt yksityislääkärissä.
Myös jotkut yksityishoidotkin näyttävät Tampereella olevan huimasti halvempia, kuin esim. Turussa.
Otsonihoitoa saan Tampereella, ja maksaa vain 40 € ja hoito vie n. 1,5 tuntia aikaa kun Turussa samaisesta hoidosta ja ajasta saa 68 - yli 100 € pulittaa.
Mitä ajatuksia Teille muille tulee tästä edullisesta Tampereen hintapolitiikasta?
Johtuuko se vain siitä, että lääkäreitä yksityissektorilla on jo riittämiin, vai mistähän tuo voisi kieliä?
Vai onko tämä yksityislääkäriasemien psykologista taktiikkaa varustautua Kela-korvausten lopettamista vastaan yksityislääkärikäynneistä?
Ymmärtäisin, jos kyseessä on esim. osa-aikaeläkkeelle jäänyt lääkäri, mutta kun tuo alennus on aktiivi-ikäisellä, vetreällä arvostetulla ja kysytylläkin lääkärillä.
Jokos yksityislääkäriasemien hintasopeuttaminen alkoi Kelakorva?
Ihmeissään oleva
0
102
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371511Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2871089Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94844Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68792Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 120643
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34584Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48485- 35471
- 32454
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21391