Ehkä hölmö kysymys, mutta miten paljon äidin syömät ruuat sekä äidin ylipaino vaikuttavat lapsen kokoon syntyessä? Voiko ylipainosta huolimatta syömisillään tai muulla vaikuttaa siihen, ettei lapsesta tule jättimäistä? Kiitos ;D
Lapsen koko?
3
142
Vastaukset
- terveellinen ruoka
Jos verensokerit nousevat reilusti syömisen jälkeen, niin silloin lapsesta helposti kasvaa iso.
Mutta eipä muuten lapsi kasva "ylisuureksi". Terveellinen ruokavalio kaikilla on hyvä on sitten ylipainoinen tai ei. Laihduttamista ei suositella raskausaikana, mutta jos on tottunut syömään "liikaa", niin ei siitä ruuan vähentämisestä haittaa ole.
Itse yritin ruokavaliolla pitää verensokereita kurissa. Ei riittänyt eli insuliinit oli käytössä. Tarkan ruokavalion ja jatkuvan oksentelun takia itse laihduin raskausaikana reilusti ja silti vauva sai tarvitsemansa ravinnon. Itse kyllä olin aika "kuihtunut" synnytyksen jälkeen ja imetys ei oikein ottanut sujuakseen. (Painoin siis ennen raskautta 67 kg ja viikko synnytyksen jälkeen 54 kg -eli laihduin aika paljon raskauden aikana) - maatalonemäntä
minä itse olen ylipainoinen, ja on tullut syötyä miten sattuu ennen raskautta, ja 2 tyypin diabeeteksen uhka oli aika suuri, nyt sit seurailen niitä sokereita, ja välillä kohoilee aamupalan jälkeiset arvot, mutta ei pahoin...
jännäks tän tekee se, että meil kaikki aijemmin syntyneet 3 poikaa ovat olleet pieniä!
2800g, 2580 g, ja nuorin, joka oli porukkansa painavin 3050 g.
että mitään jättiläistä en odota tulevastakaan, keskimmäisen pojan pieni paino johtui ennenaikaisuudesta. syntyi viikolla 36 päivä kaks päälle. yksikään lapsista ei ole menny meill yli 39 viikon.
ekaki syntyi viikolla 38 noin... ja nuorin sitte tais olla viikolla 37 6.
tällä hetkellä menossa viikkoja 26. painokäyrät ja pituus käyrät menee alhaalla tälläkin. vaikka syön suht hyvin. ja kun siis itsellä on ruokavalio hoitoinen tällä hetkellä tuo db, niin senkin tähden seurailen tarkkaan että syön hyvin... eli vähän ja 2 tunnin välein. kuten ohjeet sanoi :) - ckjgcxkh
VOI! Sopiva energiansaanti ja hyvä ruokailurytmi edistää sitä, että vauvastakin tulee sopivan kokoinen. Oli odottaja raskauden alkaessa sitten 50-kiloinen tai 150-kiloinen. Eli ei todellakaan kannata heittää hanskoja tiskiin jos on raskauden alkaessa ylipainoinen, että peli on jo muka menetetty, eikä kannata normaalipainoisena kuvitella että voi turvallisesti syödä mitä sattuu raskausaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat279686- 107614
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511