Iso kipeä paise pois? APUA?

Sattuujakaihertaa

Paripäivää sitte huomasin että mulle alko ilmestymään nokkaan paise ja yritin torjua alkua hammastahnalla.
Seuraavana päivänä se oliki valtava 1,5cm halkasijan oikeen kipeä paise. Hankala piilottaa meikin alle ja tuntuu niin jumalattoman pahalta se kipeä sykkiminen että en malttanu pitää käsiä erossa.
Odotin iltaan ja löin neulalla reikiä ja puristin eikä mitään tullut ulos.
Nyt sitte kolmatta päivää, edelleenkään ei näy valkoista päätä ja jumalattoman kipeä että ei tuu mitään.

Mitähän apua tuohon ois ku ei hammastahna auta eikä neulalla tökkiminen?

16

15499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sattuujakaihertaa

Ja tuntuu että mulle on 3kk välein tullu tollanen jumalattoman iso finni jonnekki naamaan. Sitä saa viikon puristaa pois, ja seuraavan viikon odottaa että rupi heltiää ja siitä seuraavat viikot että arpi häviää. :S Eniten ärsyttää se miten kipeä finni voi olla. Tosiaan oon parikymppinen ja muuten ihan finnitön, tai ainakin niin että toisten finnien kanssa tulee toimeen.

• _moikkelis

eiks toi sykkiminen tarkota et se on tulehtunut? voisit saada antibioottikuurin siihen jos käyt lääkärillä:)

• Pattipää

En halua mitenkään masentaa, mutta itse olen painiskellut saman ongelman kanssa jo parisen kuukautta :( Ensin ilmestyi poskeen yksi tuommoinen tosi kipeä ihonalainen paise, joka turposi aivan tajuttoman kokoiseksi palloksi. Muutaman päivän sisään tuli toinen samanlainen viereen. Molempiin tuli sitten joidenkin päivien päästä ihan pieni valkoinen pää ja olihan mun pakko alkaa puristelemaan niitä, kun ne oli niin tajuttoman kokoset. No niistä kyllä tulikin tavaraa ihan kiitettävästi, ah sitä tunnetta, kun sieltä oikein tursusi mätää ja lopuksi verta. Mutta eivät ne silti kokonaan tyhjentyneet ja ihon alla tuntui edelleen kova patti.

Minulla oli se tilanne, että imetin, joten en voinut syödä kaikkia lääkkeitä. Sainkin ensin 2 antibioottikuuria Kefexin 750mg (eli yht. 20pv) ja sen jälkeen Dalacin 500mg 10pv. Noh, nekään ei vieneet paiseita pois vaan sitten oli lopetettava imetys (oli jo muutenkin loppumaisillaan) ja nyt on 100 tabl. kuuri Apocyclin 500mg! Ihotautilääkäri on 2 kertaa puhkaissut tuon toisen paiseen (toinen tuntuu enää ihon alla) ja sieltä on tullut vain verta, mutta on kummallakin kerralla pienentynyt jonkin verran. Nyt todella toivon, että tämä kuuri saa paiseet katoamaa, tämä on niin tuskastuttavaa, koska ihoni on muuten ihan suht ok, pieniä finnejä satunnaisesti. Ihotautilääkäri olisi määrännyt minulle Roaccuttanin, mutta itse kysyin, että olisiko vielä jotain akneen tarkoitettua antibioottia, kun tuntuu "hölmöltä" syödä roaccuttan-kuuri kahden paiseen takia. Mutta jos nämä nyt ei ala pikkuhiljaa katoamaan, niin kai se on sitten se edessä. Toivoa kuitenkin on, koska toinen on jo melkein hävinnyt, iho vain punoittaa siitä kohtaa ja tämä toinenkin paise on pienentynyt jo "siedettäväksi". Edelleen se kyllä tuntuu siltä, että siellä sisällä olisi jotain. En saa edes meikillä noita piiloon. Kysyin voinko mennä kosmetologille, niin ei saa nyt mennä, kun tulehdus on päällä.

Kannattaa siis sinunkin mennä lääkäriin varsinkin, kun sinulla on ilmestynyt niitä noin tiuhaan. Itse kokeilin Basironia, Fucidinia (antibioottivoide) ym. kuivattavia paikallisvoiteita, mutta patit ovat niin syvällä, etteivät nuo paikallisvoiteet auta mitään :(

• _moikkelis

niijoo itelläni on myös alkanut tulemaan noita isoja ihonalaisia patteja, mut ne ei niinkään tulehdu, louis widmerin täsmäpuikolla saan hoidettuu ne pois mut kivan kokonen punanen läiskä (arpi) niistä aina jää:( olis kiva saada naama nyt kesäks kuntoon mut noi läiskät kestää sairaan kauan ennenku ees vaalenee, saatika sit lähtee kokonaan, meikillä saa jotenki peittoon ku laittaa kauheen pakkelikerroksen, voivoi tätä elämää:/

• Sattuujakaihertaa

Tuntuu hölmöltä lähtä yhden finnin takia lääkäriin asti. :/ Ja varsinkin kun joka kerta on tullut eri kohtaan naamaa iso finni. Jos aina tulisi samaan kohtaan niin voisin mennäkin, järki lähtisi. Haluan yrittää ensin omat keinot läpi ja viimeisenä vaihtoehtona lääkäriä. Eikö ihotautilääkärikin ole aika kallis?

Täsmäpuikkoa mietin, mutta ei ole 10€ ylimääräistä opisiskelijabudjetissa nyt. Ja teepuuöljyä kans ku sitä on kehuttu, mutta sitä ei edes saa täältä paikkakunnalta, täytyy tilata. Ja tilaankin heti kun rahaa tulee.

Tökin lisää reikiä neulalla ja hieroin desifiointi aineella niin tää on pienentyny jo ihon tasalle eikä oo sellanen valtava motukka. Ja jääpala autto siihen järkyttävään kipuun. Se vaan että iho on rikki finnin kohdalta ja punoittaa ja meikillä ei saa piiloon kun rupikohta hylkii meikkiä. Vielä en oo sisuksia saanut ulos mutta on tää jotenki edistystä että edes pienentyny ja kipu lakannut.

Onko kenelläkään tietoa miksi tällaisia jätti motukoita sitten syntyy? Ja parhaimpia vinkkejä miten ne saa pois? :S

Kun minäkin oon yleensä muuten finnitön (mustapäitä on mutta niitä ei juuri nää ja pieniä valkopäitä joskus jotka saa helposti nitistettyä), huolehdin ihon hoidosta, pesen päivittäin ja kuorin kerran viikossa ja pyrin syömään terveellisesti.

Kiitos niille jotka on viitsinyt kommentoida. :)

• _moikkelis

minä taas:D suosittelen sitä täsmäpuikkoa mitä tossa jo ennempääkin sanoin niin heti kun vaan saat rahaa, se on kyllä mulla ainakin toiminut niin hyvin vaikka ei yleensä mikään oo auttanut, mut sitä pitää laittaa heti ku huomaa et on tulos johonki joku paise:)
      Kai se hormooneista vois johtuu, tai sit jos kokeilisit jättää vilja ja maitotuotteet pois vähäks aikaa? se vois ehkä auttaa ei voi tietää:) niinjoo ja sit KOSTEUTUS on kaikista tärkein, jos vaan peset ja puhdistat kokoajan etkä rasvaa, nii iho alkaa ite rasvottaman itteensä ja siit sit syntyy niit finnei, sillee oon kuullu ainaki,ja sit meikkivoide kannattaa vaihtaa sellaseen kevyempään, mut tsemppiä!:)

• Sattuujakaihertaa

Joo, täsmäpuikonki voisin hankkia jos se kerran hyvin toimii. On se varmasti parempi ku ei mitään tai se hammastahna kikka. :D
        Varmaan hormooneja sitte. Koska kosteutanki puhdistuksen lisäksi. Toisaalta oon ihan vasta alkanu rasvaamaan aamuin illoin kunnon rasvalla jotta voihan seki osaltaan vaikuttaa.

Kiitos vinkeistä! :)

• _moikkelis

jeps, ja sit vettä pitää juoda vähintään litra päivässä:)

• aamuvuoroon

mulla autto betadine voide

• ne

Tämä on jo nyt vanhentunut keskustelu, mutta jos joku sattuu googlettelemaan niin näkeepähän tämänkin vastauksen. Itsellä nimittäin tulee noita kipeitä patteja tupakoinnista. Tyhmästä päästä kärsii kasvot (ja koko muukin ruumis). :P

• isäsi

Mullakin saatto tulla tupakoinnista.. Ja oli muuten aivan helvetin iso :D peitti varmaa puolet koko oikeenpuoleisesta poskesta.. eka kokeilin siihen kaikkee ja puristelin, mutta ei auttanut joten laitoin siihen vain kosteutusvoidetta aina pesun jälkeen ja hävis 2 päivässä

• Namelessssssssbb

Kuule se vaa pahenee jos räpläät sitä likasilla sormilla..
      Parempi olisi ettet koskisi finniin yhtään, se tulehtuu vaan. Paras keino on vaa pestä kasvot päivittäin ja odotella että se häviää. Ei siinä oikeen muu auta :(

• apua6kerfs

mullakin tuli eilen kulmakarvojen väliin sellanen punanen iso patti..turvonnut vielä.. ei ole finni... MITEN SEN SAAA POISS? :(

• 21v

Ää mulla kans! Ja toinen on leuassa.. ja ne on valehtelematta peukolan pään kokosia. Vähintään. En tiedä enää mitä teen naamalleni. Näppylöitä on aivan hirviästi ja pahenee vain. Paljon ihonalaisia isoja patteja joihin ei tule päätä kuukausienkaan jälkeen. Kyllähän tämä näppynen naama masentaa kun ei saa piilonkaan mitenkään..

• roaoaoaoaoa

Mulla oli monta vuotta samallainen ongelma, ei hävinnyt millään, puristelu ei onnistunut, ei peittynyt meikillä ym... Huomasin että nopeiten ne hävisivät jos en koskenut niihin _YHTÄÄN_, en koittanut puristella enkä laittaa mitään "ihmeaineita", ainoa mitä tein erillä tavalla, oli että pesun jälkeen en laittanut siihen kohtaan kosteusvoidetta, jotta pää kuivuisi nopeammin. Nykyään syön toista kuukautta roaa tohon vaivaan, koska se alkoi pahentua ja paiseita saattoi loppupäivinä olla jopa kolme kerrallaan... Roan jälkeen ei ole tullut kuin yksi paise!!! :) Ja sekin alkoi parantua ennenkuin ehti puhjeta pahimmilleen, käytin siihen kyllä kortisonia aina yön aikana heti kun huomasin sen tulevan. Suosittelen kyllä kaikille roaa, netistä löytyneet kauhutarinat on ihan övereitä, itelläni ainoo sivuoire mikä on pysynyt koko kuurin aikana on suht kuivat huulet :)

• Eliisa

Ihonalaisiin paiseisiin auttaa apteekista saatava Wicnelact-liuos. Tuote on lääkeliuos, jonka saa ilman reseptiä.

Vaikuttava aine, salisyylihappo, läpäisee ihon pintakerroksen, ja aknebakteeria sekä talia tuhoava liuos imeytyy sisäiseen pattiin ja haihduttaa sen.

Uskoni siihen, että ilman reseptiä saatava liuos, tai ylipäätään mikään, auttaisi poistamaan ihonalaiset patit, oli todella heikko. Olin aivan ihmeissäni ja onnessani, kun Wicnelact auttoi! Ihon pinta patin kohdalta toki kuivuu väliaikaisesti hieman, mutta patti pienenee nopeasti ja lopulta haihtuu kokonaan!

Wicnelactia ostaessani minulla oli leukaperässä ihonalainen patti-finni. Kun sivelin sille Wicnelactia pumpulilla 2-3 kertaa päivässä, se kirjaimellisesti haihtui n. 2 vuorokaudessa. Suosittelen erittäin voimakkaasti kokeilemaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe