Mustasukkaisuutta

@---@

Olisko kellään mitään keinoo, jolla pystyis lievittämään mustasukkaisuutta. Tiedän ihan ilman saarnoja, että se on lapsellista, tyhmää ja mitä milloinkin, mutta kun sitä on olemassa ja todellista, niin minkäs teet. Olen ihastuksestani mustasukkainen, eikä hän ainakaan minun tietääkseni edes tiedä, että olen häneen tavattoman ihastunut. Näemme lähes päivittäin ja olemme erittäin hyviä ystäviä ja minä onneton menin ja ihastuin häneen ;( Ihastus tuli ihan nurkan takaa, eikä siinä ole mitään seksuaalista latausta, tekisi mieli vaan halata, pussata ja pitää lähellä sylissä, ei sen enempää. Jos hän jakaa kovasti huomiota muille läsnäolijoille, niin tunnen kouraisevan mustasukkaisuuden rinnan alla ja välittömasti tuntuu, ettei hän välitä minusta lainkaan. Jos hänestä ei kuulu pariin päivään mitään, niin ajattelen heti, että on löytänyt uuden ystävän ja on minuun kyllästynyt. Tunteistani hän ei tiedä mitään, joten jos jotain neuvoja löytyis, niin olisin todella kiitollinen.

2

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei saarnata

      "Tiedän ihan ilman saarnoja, että se on lapsellista, tyhmää ja mitä milloinkin, mutta kun sitä on olemassa ja todellista, niin minkäs teet."

      Ei mustasukkaisuus ole lapsellista tyhmää tai mitä milloinkin, vaan kuten sanot, se on olemassa oleva tosiasia, jonka kieltäminen vasta olisi typerää. Kieltää omat tunteensa? Eiei, kaikkien tunteiden käsittelyn lähtökohtana on tunnistaa ne, ja taidat sikäli olla jo hyvällä alulla kun pystyt myöntämään olevasi tunteva ihminen.

      Tiedä nyt puolestasi että aika tulee vääjämättä laimentamaan tämänkertaista ihastumistasi ja mustasukkaisuuttasi. Hyvä tietenkin olisi jos voisit puhua jonkun kanssa asiasta mutta kyllä pelkkä asiasta kirjoittaminenkin auttaa. Vastaisuuden varalle kannattaa tutustua tunne-elämäänsä, sillä kuten niin monessa muussakin asiassa tieto ja tosiasioiden tunnustaminen on hyvä lähtökohta kaikelle.

    • ootvaanmun

      En niinkään haluaisi tietää "kuka keksi rakkauden" vaan kuka keksi mustasukkaisuuden. Se on niin raastavaa, typerää ja syö ihmistä sisältäpäin. Itse en ainakaan pysty sitä piilottelemaan, vaikka kuinka yritän. Ja toisaalta on imartelevaa kun oma ihastus on minusta mustis, silloin en halua muistella miltä tuo tunne itsessä vaikuttaa...

      Eikä auta vaikka tiedän hänen tunteensa ja hän minun. En halua hänen puhuvan, hymyilevän tai mitään muutakaan KENELLEKÄÄN muulle. Voi kun jaksaisi kasvaa aikuiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe