opintotuelta ent. koulutustuelle?

rahaton opiskelija

Hei!

Opiskelen ammattiopistossa, minulla on ensi lukuvuosi vielä jäljellä opintoja. Olen 25-vuotias. Huonon rahatilanteeni vuoksi olen joutunut turvautumaan toimeentulotukeen, olen perheellinen. Nyt sosiaalitoimisto kuitenkin ilmoitti minulle antavansa 6 kk "jäjestelyaikaa" opintojen rahoittamisen suhteen, sen jälkeen minun perusosaani alennetaan (jos olen vielä sosiaalitoimiston asiakkaana). Syy miksi asiakkaaksi olen alunperin päätynyt on se, että en ole saanut valtiolta takausta opintolainaan, enkä pelkällä opintorahalla (n. 220 e/kk) pysty itseäni lapsiani elättämään), lapsilisällä ja elaireilla.

Tämä järjestelyaika tarkoittaa käytännössä sitä, että minun pitää etsiä töitä. Käytännössä tämän toteuttaminen tulee olemaan hyvin hankalaa, olen yh ja lapset ovat jo opiskelujeni vuoksi päivähoidossa ma-pe klo 8-16. Toisekseen miten todistan sosiaalitoimistolle, että haen aktiivisesti töitä, kun en voi olla yhtäaikaa kirjoilla työkkärissä ja opiskelijana opintotuella?

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että voisiko olla mahdollista siirtyä opintotuelta entisille koulutustuelle (eli nykyisin kai minun tapauksessani työmarkkinatuelle) vaikka en olekaan työkkärissä kirjoilla? Silloin pystyisin elättämään perheeni ja jatkumo koulusta töihinkin sujuisi kitkatta, kun olisin työkkärissä kirjoilla...

0

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
        Maailman menoa
        65
        2572
      2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
        Ikävä
        241
        1585
      3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
        Ikävä
        94
        1380
      4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
        Ikävä
        8
        901
      5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
        Ikävä
        65
        882
      6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
        Ikävä
        46
        700
      7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
        Ikävä
        2
        652
      8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
        Ikävä
        39
        579
      9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
        Ikävä
        73
        562
      10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
        Ikävä
        22