Turun amk muotoilun pääsykoe?

milkru

Onko kellään kokemusta kyseisistä pääsykokeista? Itsellä on edessä 31.5.-1.6. enkä tiedä yhtään minkälainen koe on edessä, kutsussa oli vaan hirveä lista tavaroita joita pitää ottaa kokeeseen mukaan. Kuinka paljon painoarvoa annetaan esim. haastattelulle joka on kokeen yhteydessä? Ja kun on kaksipäiväiset valintakokeet niin ovatko ne myös kaksivaiheiset, eli tippuuko porukkaa toisena päivänä pois? Jos joku tietää niin pliis kertokaa! Kiitos!

12

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heheh....

Nykyisenä opiskelijana vastaan. Tästäkin on ollut jo keskustelua täällä, samaan aikaan järjestetään kaikkien muotoilun linjojen pääsykokeet, joten hiukan olisit voinut tarkentaa kysymystäsi.

Eivät ole kaksivaiheiset, kaikki ovat molemmat päivät kokeissa.

Mulkvistina en kerro mitä kokeet pitävät sisällään.

Hajoile.

• milkru

Ilkee! Joo, siis tuotemuotoilun pääsykokeisiin oon menossa, sori, unohin mainita. Oisko jotain muuta halukasta vastaamaan?

• Opiskelija 2. vuosi

Mitä tavaroita listassa oli tällä kertaa?

• flux_capacitor

Vaatetusmuotoilun listassa on:

paperia A3
      paperia A4
      suttupaperia
      kynä, kumi
      viivoitin
      vesi- tai peitevärit
      sivellin
      kuppi
      puu- tai liituvärit
      sakset
      teippi
      liima
      silmäneula, parsinneula
      lankoja

Kuis?

• louh

FFFUUU... Kohta ne ovat ja päivät käy vähiin, itsellä teollisen muotoilun valintakokeet edessä, kerran aiemmin käynyt onnea kokeilemassa.

Montako tuonne kutsutaan per' linja/suuntautuminen valintakokeisiin?

Kuulemma muutama vuosi sitten ei ollut etukäteistehtäviä muotoiluun, mistä mahtaa johtua paluu etukäteistehtäviin..

• flux_capacitor

Hemmetti ihan kamala kuumotus päällä. Odotan huomista, silloin varmaan oksentelen pitkin kämppää... Ärsyttävää, kun ei tiedä mitä odottaa valintakokeilta - en ole ollut aikaisemmin vaatetusmuotoiluun pyrkimässä. Voipi olla vähän liskoöitä tiedossa tässä muutaman päivän aikana. Tsempit muille pyrkijöille!

• pew pew!

Teolliseen muotoilun listalla oli:

Muistiinpanovälineet
      Viivotin
      Harppi
      Teippiä
      Sakset
      Rullamitta
      Värit (puu, peite tms)
      Puukko, mattopuukko tms.
      Linjapihdit.

Eiköhän tuollaisella repertuaarilla luulisi pärjäävän.. :D

• miiiinä!

Pari vuotta sitten olin turun amk:ssa tekstiilimuotoilun pääsykokeissa... Siinä ainakin oli suht koht samanlainen lista mitä piti ottaa mukaan.

Eka tehtävä tais olla, että suunnittele erilainen festari ja siitä piti sit piirtää/maalata A2 kokonen juliste. Se tehtävä tais olla sama myös tuotemuotoilun pääsykokeessa.

Sit toisessa tehtävässä piti sanomalehdestä etsiä uutinen ja sit piti siitä itse sanomalehdestä, liimaa sun muita välineitä käyttäen, rakentaa joku tekele siihen uutiseen liittyen :D

Kolmannessa piti vissiin joku kuva väsätä mis piti käyttää neulaa, sanomalehtiä sun muita tarvikkeita..

Haastattelua meil ei ees ollu ku oli niin paljon hakijoita ettei niil olis ollu aikaa :D

• pew pew!

Eka päivä pulkassa, teollisen muotoilun toiseksi viimeisessä tehtävässä meinasi tulla kiire.

Montako linjoille otetaan muuten porukkaa?

• Ei vittttuuuu

Sissus mitä paskaa ne kaksipäivää olivat, onneksi on ohi.

• flux_capacitor

Kuulin jotain huhua, että ainakin vaatetusmuotoiluun otettaisiin vain joku 10 - 12 ihmistä sisään. En tiedä onko muilla suuntautumisvaihtoehdoilla sama.

• TurQstan

Jostain luin, että kaiken kaikkiaan otettaisiin 45 muotoiluun, eli 15 opiskelijaa per' linja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4651
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2447
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1929
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1256
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      994
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe