Eli tällaista on jatkunut syksystä 2009 asti: toinen sierain aina enemmän tai vähemmän tukossa, välillä vaihtaa puolta. Toisesta aukosta ilma kulkee normaalisti. Urheilu helpottaa vaivaa, tosin limaa tuntuu erittyvät luonnottoman paljon. Aamuisin sitä tulee kuin paineella ulos kun niistää, mutta tukkoisuus jää. Usein tulee paksua limaa, jota voi venyttää. Se on kuin kiisselissä niitä läpinäkyviä perunajauhopaakkuja, jos tiedätte mistä puhun.
Ennen tätä tukkoisuutta minulla ei ollut mitään ongelmia hengityksen kanssa. Minulla oli kesällä 2009 keuhkoputken, tai poskiontelontulehdus josta voin sanoa tukkoisuuden lähteneen liikkeelle. Oloni on myös ollut koko ajan väsyneempi tämän taudin (?) aikana, en tiedä johtuuko siitä. Nieleskelen myös jatkuvasti koska kurkussa tuntuu jotain liikkuvan, en tiedä onko joku ihopoimu tai onko sitten sitkeää limaa kun ei tahdo irrota sieltä. En tunne keuhkojen kapasiteetissa tapahtuneen laskua, vaan ehkä jopa päinvastoin. Urheilen kovasti. En tiedä mahdollisista homeista täällä, mutta oire alkoikin toisessa paikassa kuin kotonani. Juon myös paljon colajuomia, mutta tällä ei liene vaikutusta?
Eli mitä luulette, oliko tämän oireen alkuperäinen aiheuttaja se tulehdustauti vai puhkesiko allergia/astma yhtäkkiä, noin viikossa? Olen myös epäillyt, että nenän kanavat ovat liian ahtaat sillä niitä venyttämällä saa ilmaa kulkemaan paremmin. Entä siis poskiontelo-, kyynelkanava-, otsaontelo-oireet yms? Käyn lääkärissä piakkoin mutta olisi kiva tietää jo jotain niin ei tule yllätyksenä..
Kiitos avusta etukäteen!
Mikä minulla on?
5
476
Vastaukset
- mulla myös!
Mulla on ollu samanlaista vaivaa, nenä siis tukossa vvähän väliä.. en osannut edes aavistaa ennenkuin lääkäri katsoi nenääni ja sanoi että on toinen sierain on paljon ahtaampi kuin toinen, että röntgen pitäisi ottaa. että nuhailu voi johtua myös siitä.ja totesi myös keuhkokipujeni voivan johtua tulehduksesta joka ilmeisesti pesii ahtaan kanavan takia? lääkäri oli siis tämän alan spesialisti--
- mene lääkäriin
Vaikuttaa tutulta. Minulla on jatkuva allerginen nuha ja nenään kasvaa polyyppeja. Vain kortisoni ja polyyppinen poisto auttaa.
- Polyfoni
Joo samanlaista ongelmaa nenän kanssa ja syy on polyypeissä, jotka tahtovat uusiutua aina uudestaan, hoitokeinona käyttänyt suolakannuhuuhtelua johon lisään vielllä sen mitallisen ruokasoodaa (jostain luin että auttaisi polyypien kanssa) flixonase sumute käytössä jatkuvasti, samoin antihistamiini, olen myös nyt syönyt sinuswars13 merkkistä netistä saatavaa homeopaatista tuotetta jonka pitäsisi vähentää polyypeja, kauheasti ei tunnu auttavan mikään noista täysin ainakaan poistamaan onglemaa, mutta luulen että vähentää polyypien kasvua ja uusien syntymistä kylläkin.
- poskipossu
Ei ole nenässä mitään vikaa, mutta poskiontelotulehdukset alkoivat vuoden 2009 lopussa. Ei ole allergiaa. Aina vain jatkuu samalla puolella. Nasonexia käytän ja huuhtelen joskus - ei mitään juurikaan lähde. Keuhkoissa on myös pientä vikaa.
Se oli sikainfluaikaa, kun poskarit alkoivat. Lieneekö semmoinen iskenyt, vaikken mitään flunssaa huomannut. Nivelvaivoja oli ja sitten sydän otti nokkiinsa ym. - oma kokemus joskus
Mulla oli tollasta kans ja siihen auttoi työpaikan vaihto. Entinen työpaikka oli sisäilmaltaan huono ja jatkuva tukkoisuus kroonistui kunnes alkoi koko ajan poskiontelotulehdus ja sitten antibioottikuurien sarjat... Ei mitään järkeä ja lääkäri ei tiennyt syytä, kunnes lopulta kysyi, että onko teillä työssä tai kotona huono tunkkainen ilma, onko jotain outoja hajuja tai meneekö nenä aina tietyssä paikassa tukkoon... Töissä oli ummehtunut maakellarimainen haju ja siltä kuulemma haisee jotkut homeet... Se riitti minulle tiedoksi vaihdoin työpaikkaa. Sittenpä loppui yhtäkkiä ne poskiontelotulehduksetkin. Olin jo syönyt monta antibioottia poskionteloitten takia. Sen jälkeen en ole syönyt poskionteloiden takia kertaakaan kun lähdin. Tämä joskus yli 10 vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418