Seronil / fluoksetiini

chandraaaaaa

Minulle on määrätty 20mg Seronilia ( aloitin ensin 10 mg ) ja nyt syönyt 20mg. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.

Onko ruokahalu lähtenyt? ( kohdallani olisi positiivinen juttu, koska kiloja löytyy 160 / 63 )

kaikkea kyseisestä lääkkeestä.

4

1915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pliiplää

Mulla alotettiin Seronil pari vuotta sitten, menee vain 30mg päivässä. Mulla toimi aluksi hyvin, alkoi vaikuttaa siinä kuukauden aloittamisen jälkeen, nyt on lakannut vaikuttamasta niin hyvin, tai sitten on masennus mennyt pahemmaksi ja oireet tulee tuolla annoksella voimakkaampina, mene ja tiedä.

Seroniliahan käytetään suurina annoksina (60mg eteenpäin) joillain bulimikoilla estämään ahmimista, mutta omalla kohdallani ainakaan nämä pienet annokset eivät pidemmänpäälle ole vaikuttaneet ruokahaluun. Seronil on sellainen lääke mitä useille nuorille määrätään ensimmäiseksi lääkkeeksi, joillain toimii hyvin, joillain ei mitään vaikutusta. Hyvin yksilöllistä siis. Vaikutuksen pitäisi alkaa tosiaan siinä muutamien viikkojen päästä kun lääkitys on aloitettu ja jos ei toimi niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa, josko voitaisiin kokeilla jotakin toista lääkettä.

• tervee.

Fluoksetiini on fluoriyhdiste, joka sitoutuu mm. kilpirauhaseen. Fluoria käytetään ihmisten tyhmentämiseen, kun sitä sekoitetaan juomaveteen, tai hammastahnaan. Se saa mm. kilpirauhasen toimimaan epänormaalisti jo milligramman pitoisuuksina. Sen vaikutusaika on mitä sattuu, joillekin se tehoaa jo päivässä, joillekin ei koskaan. Ja sillä on tosiaankin tuollainen mielialaa tylpentävä vaikutus että mikään ei enää tunnu miltään. Seksihalut myös lähtee, joskus pysyvästi. SSRI:t, kuten fluoksetiini ovat myös yhdistetty diabeteksen riskin kasvuun.

• tyyt.

Hyvin toimii, annokseni on 80 mg ja indikaatio on BED.

• musta morsian

Seronil aiheutti minulle mm. kovaa päänsärky ja pahoinvointia. Tätä jatkui 2-3kk:tta. Lopulta keho tottui vieraaseen aineeseen. Seksihalut ja nautinnon se vei mennessään! En huomannut mitään positiivista vaikutusta annostuksella 40 mg/vrk. Tätä jatkui 2 vuotta ja lopetin lääkityksen vähitellen. En laihtunut, en parantunut masennuksesta. Minulle on kokeiltu n. 20 eri lääkevalmistettta masennukseen mutta olen kaikille yliherkkä. Tulee jopa haittavaikutuksia joita selosteen mukaan löytyy enintään yhdellä 10 000:sta....Mitkään lääkkeet ei ole masennusta poistaneet. Toisaalta tiedän, että elinolosuhteet joissa elän, aiheuttavat/pahentavat masennusta. Jos voisin elää rauhassa yksin saattaisin ehkä paranutakin ainakin suureksi osaksi.

Olen miettinyt mitähän haittavaikutuksia nykyisillä neurolepteillä on kun katsotaan 20 vuotta eteenpäin. Silloin alkaa olla varmaan tutkimustuloksia niistä ihmisistä jotka syövät näitä nykyajan lääkkeitä. Mahdollisesti viimeistään ruumiinavauksessa löytyy merkillissä juttuja ihmisen kehosta... Pitkäaikaisvaikutkista kun emme tiedä kun ei ole ollut verrokkiryhmää tässä kokeilemassa lääkkeitä vuosia.

Ikävää se, että lääkäri usein määrää lääkkeen hyvin helposti, ikään kuin "ensiavuksi". Nämä ovat kuitenkin sen verran tutkimattomia lääkkeitä sivuvaikutukisineen kaikkineen että täytyisi olla varma siitä, että potilas todella tarvitsee ko lääkkeen enne sen määräämistä. Myös lääkkeenkäytön seurannan täytyisi olla tarkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      223
      4111
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2593
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1298
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1037
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      913
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      896
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      891
    Aihe