Minulle on määrätty 20mg Seronilia ( aloitin ensin 10 mg ) ja nyt syönyt 20mg. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.
Onko ruokahalu lähtenyt? ( kohdallani olisi positiivinen juttu, koska kiloja löytyy 160 / 63 )
kaikkea kyseisestä lääkkeestä.
Seronil / fluoksetiini
4
1764
Vastaukset
- pliiplää
Mulla alotettiin Seronil pari vuotta sitten, menee vain 30mg päivässä. Mulla toimi aluksi hyvin, alkoi vaikuttaa siinä kuukauden aloittamisen jälkeen, nyt on lakannut vaikuttamasta niin hyvin, tai sitten on masennus mennyt pahemmaksi ja oireet tulee tuolla annoksella voimakkaampina, mene ja tiedä.
Seroniliahan käytetään suurina annoksina (60mg eteenpäin) joillain bulimikoilla estämään ahmimista, mutta omalla kohdallani ainakaan nämä pienet annokset eivät pidemmänpäälle ole vaikuttaneet ruokahaluun. Seronil on sellainen lääke mitä useille nuorille määrätään ensimmäiseksi lääkkeeksi, joillain toimii hyvin, joillain ei mitään vaikutusta. Hyvin yksilöllistä siis. Vaikutuksen pitäisi alkaa tosiaan siinä muutamien viikkojen päästä kun lääkitys on aloitettu ja jos ei toimi niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa, josko voitaisiin kokeilla jotakin toista lääkettä.- tervee.
Fluoksetiini on fluoriyhdiste, joka sitoutuu mm. kilpirauhaseen. Fluoria käytetään ihmisten tyhmentämiseen, kun sitä sekoitetaan juomaveteen, tai hammastahnaan. Se saa mm. kilpirauhasen toimimaan epänormaalisti jo milligramman pitoisuuksina. Sen vaikutusaika on mitä sattuu, joillekin se tehoaa jo päivässä, joillekin ei koskaan. Ja sillä on tosiaankin tuollainen mielialaa tylpentävä vaikutus että mikään ei enää tunnu miltään. Seksihalut myös lähtee, joskus pysyvästi. SSRI:t, kuten fluoksetiini ovat myös yhdistetty diabeteksen riskin kasvuun.
- tyyt.
Hyvin toimii, annokseni on 80 mg ja indikaatio on BED.
- musta morsian
Seronil aiheutti minulle mm. kovaa päänsärky ja pahoinvointia. Tätä jatkui 2-3kk:tta. Lopulta keho tottui vieraaseen aineeseen. Seksihalut ja nautinnon se vei mennessään! En huomannut mitään positiivista vaikutusta annostuksella 40 mg/vrk. Tätä jatkui 2 vuotta ja lopetin lääkityksen vähitellen. En laihtunut, en parantunut masennuksesta. Minulle on kokeiltu n. 20 eri lääkevalmistettta masennukseen mutta olen kaikille yliherkkä. Tulee jopa haittavaikutuksia joita selosteen mukaan löytyy enintään yhdellä 10 000:sta....Mitkään lääkkeet ei ole masennusta poistaneet. Toisaalta tiedän, että elinolosuhteet joissa elän, aiheuttavat/pahentavat masennusta. Jos voisin elää rauhassa yksin saattaisin ehkä paranutakin ainakin suureksi osaksi.
Olen miettinyt mitähän haittavaikutuksia nykyisillä neurolepteillä on kun katsotaan 20 vuotta eteenpäin. Silloin alkaa olla varmaan tutkimustuloksia niistä ihmisistä jotka syövät näitä nykyajan lääkkeitä. Mahdollisesti viimeistään ruumiinavauksessa löytyy merkillissä juttuja ihmisen kehosta... Pitkäaikaisvaikutkista kun emme tiedä kun ei ole ollut verrokkiryhmää tässä kokeilemassa lääkkeitä vuosia.
Ikävää se, että lääkäri usein määrää lääkkeen hyvin helposti, ikään kuin "ensiavuksi". Nämä ovat kuitenkin sen verran tutkimattomia lääkkeitä sivuvaikutukisineen kaikkineen että täytyisi olla varma siitä, että potilas todella tarvitsee ko lääkkeen enne sen määräämistä. Myös lääkkeenkäytön seurannan täytyisi olla tarkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752