Kertominen työpaikalla

HelloBaby88

Miten te olette työpaikalla toimineet suhteessa näihin lapsettomuushoitoihin? Oletteko kertoneet poissaolojenne aidot syyt, vai keksineet erilaisia hätävalheita poissaolojenne syiksi?

Itse pohdin pitkään, miten minun tulisi toimia. Nyt uuteen työpaikkaan siirtyessäni kerroin jo ennen työsopimuksen kirjoittamista, mikä meillä on tilanne, ja yllätyksekseni työpaikalla asia otettiin hienosti vastaan. Kiva tietää, että edessä ei ole salailua, ja jännittelyä sen suhteen että mitä milloinkin sanoisi. Kissa on nostettu pöydälle ja minähän en häpeile asiaa, johon olen vielä itse täysin syytön! Jos sattuu omistamaan polykystiset munasarjat, niin ei se rikos sentään ole (:

Kiitos, oli vain pakko avautua!

4

243

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty-

Minä kerroin ihan avoimesti hoidoista työpaikallani esimiehelleni sekä työkavereille. Myöhemmin toisessa työpaikassa kerroin myös, mutta koska tämä toinen työpaikka oli paljon isompi työyhteisö, kerroin siellä vain esimiehelle ja työparilleni. En halunnut keksiä tekosyitä lääkärikäyntien aiheuttamille poissaoloille ja hoidosta aiheutuville sairaslomille, joten koin helpoimmaksi kertoa. Kaikki muuten suhtautuivat asiaan todella hienosti, varsinkin sitten kun nykyisessä työpaikassani sain kertoa hoitojen onnistuneen =)

• en kerro töissä

Minä olen sanonut vain käymään lääkärissä (käynyt osan päivästä pois)
      ja punktiosta ja siitä aiheutuvasta sairaslomasta ilmoitin meneväni toimenpiteeseen ja olevani 3 pv sairaslomalla.

Kerron samalla, ettei kyseessä ole mikään vakava juttu.

• mun kokemus

Toi voi mennä yhden kerran läpikin, mutta sitten kun käyntejä alkaa vuodessa olla toistakymmentä, kolmen päivän sairaslomia viisikin kertaa vuodessa (jos riittää) niin kyllä työkaverit sen varmasti arvaa. tai sitten voi tulla ikäviä juoruja :(

Itse olen kertonut työpaikalla ja ovat ihanasti hengessä mukana se stemppaavat eteenpäin :)

• en kerro töissä

mun kokemus: Oho, aika monta poissaoloa? Minulla on kyllä tullut lääkärikäyntejä, mutta niissä tosiaan olen vain osan päivästä poissa. Voisin poissaolot käyttää liukumistakin, mutta olen niistä vienyt aina käyntitodistukset, että on mennyt sitten sairaslomasta.

Me olemme hoidossa julkisella puolella ja jotenkin epäilen, ettei hoitoja tehdä kovin montaa kertaa vuodessa, siinä mielessä siis ei tarvitse miettiä, jos tulee usein sairaslomia. Ainakin meidän polilla se jonotusaika on suunnilleen 4-6kk seuraavaan hoitokierrokseen.

Minä en tiedä maksaako työnantaja lapsettomuushoidoista johtuvista poissaoloista, joten sen vuoksi en ole sitten asiasta puhunut. Eipä sitä muutkaan juttele työpaikalla lapsentekoasioistaan, joten en minäkään halua puhua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe