Minulla on postikortti, joka on postitettu Sotkamoon Antrea kk:sta (kirkonkylästä?). Postileiman päiväys on epäselvä, mutta kuukausi näkyy selvästi, se on VII. Vuosiluvun toinen numero on selvä 2, mutta toisesta ei saa mitään selvää. Merkki on oranssi, siinä on leijona, ylhäällä teksti SUOMI ja alhaalla FINLAND. Oikeassa laidassa lukee penniä ja oik. alakulmassa on ilmeisesti lukema 50. Luku ei näy, sillä merkkiin on lyöty leima, jonka kaksi mustaa palkkia peittää penniluvun ja merkin keskellä, hiukan puolivälin yläpuolella on 1,25 MK. -leima, lyöty samalla mustalla kuin pennien päällä olevat palkit.
Itse kortti on kuin mustavalkokuva männikköisestä rannasta, olisiko maisemakuva Antreasta. Sekä kortti että merkki ovat hyväkuntoiset ja kortin osoite ja viesti on kirjoitettu vanhan ajan mustekynällä. Minkähän arvoinen kortti ja merkki mahtavat olla?
Oranssikeltainen leijonamerkki 20-luvulta
2
205
Vastaukset
- lapesta lisää
Se on vaan lisäpainama.
- em.em.em
Kyseessä on päällepainama v.1931.Merkki sinänsä ei ole kovinkaan arvokas,tosihintana luultavasti kymmeniä senttejä mutta jos se on tyyppiä II niin hinta on monikymmenkertainen.Hae kirjastosta postimerkkiluettelo ja siitä näet onko kyseessä tyyppi I vai tyyppi II. Päällepainatuksen kohdistuksessa on eroja.
Mitä todennaköisemmin kyseessä on tyyppi I elikkä halvempi mutta aina kannattaa tarkistaa.Lisäksi postikortilla voi olla arvoa luovutetun Karjalan korttien keräilijöiden keskuudessa.Mun tietotaito ei riitä sen määrittämiseen.Arvio on 5-30€???? Pitäisi saada alan harrastajan arvio.(p-kortin harvinaisuus)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791