Onko ketään, joka on jo aikaisemmin käynyt sosiologian pääsykokeessa? Haluaisin todella paljon päästä opiskelemaan sosiologiaa, mutte pääsykoket stressaavat todella paljon. Pääsykoe on jo viikon päästä, ja olen vasta kohta lukenut kerran kirjan läpi. Eli heikolta näyttää ;/ Opettajat kuitenkin sanovat minulle, että osaan soveltaa tietoa, eikä sosiologia edes mielestäni ole vaikeaa. Ja kirja on mielenkiintoinen, joten kai siitä nyt jotain on jäänyt päähän! Olen yrittänyt löytää vanhoja pääsykokeita, mutta niitä ei julkaista. Olen saanut selville että siinä on aineistotehtävä, mutten mitään muuta. Millainen aineistotehtävä? Tiivistelmä aineistosta? Monivalintakysymyksiä? Entä miten kirjan sisällöstä kysellään? Monivalinnoilla, esseillä? Ja kuulin myös huhua, että sosiologian kokeeseen kuuluisi myös tilastotiedettä, mutten ole löytänyt sille minkäänlaista todistetta. Kirjassakaan ei ole tilastotieteestä mitään, joten voidaanko olettaa, että hakijat osaavat aiheesta mitään? Oliko kyseinen huhu vain huuhaata? Toivoisin asiallisia vastauksia, koska olen ihan oikeasti yrittänyt etsiä tietoa, ja paniikki hiipii jo sieluun.
Sosiologia
3
168
Vastaukset
- zärre
Tuolta löytyy vanhoja pääsykokeita...
http://www.yhteiskuntatieteet-yhteisvalinnat.fi/sosiologia/valintakoetehtavat.html - yliopistoonkiitos
aaah, ihanaa!! kiitos, kiitos, kiitos, kiitos!!!! ite en löytäny mistään ^^
- Opiskelemassa jo
Aika hyvä todistus pitää olla hakijalla, että noin huonolla lukemisella pääsisi opiskelemaan sosiologiaa, joka on kuitenkin kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta. Mikäli sosiologia sinua kiinnostaa, niin ota huomioon, että lukemisen on voinut aloittaa jo alkutalvesta ja moni on varmasti niin myös tehnyt. Pääsykokeethan olivat ja menivät, mutta mikäli ovet eivät aukea, niin jatkossa kannattaa pitää mielessä, että pääsykoekirjat ilmoitetaan kyllä melko hyvissä ajoin. Tilastotiedettä tulee opinnoissa vastaan, mutta jos kvantitatiiviset menetelmät eivät esimerkiksi kandissa tai gradussa ole painotettuina, niin kai sitä voi ykkösellä semmoiset kurssit suorittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954