Onko ketään, joka on jo aikaisemmin käynyt sosiologian pääsykokeessa? Haluaisin todella paljon päästä opiskelemaan sosiologiaa, mutte pääsykoket stressaavat todella paljon. Pääsykoe on jo viikon päästä, ja olen vasta kohta lukenut kerran kirjan läpi. Eli heikolta näyttää ;/ Opettajat kuitenkin sanovat minulle, että osaan soveltaa tietoa, eikä sosiologia edes mielestäni ole vaikeaa. Ja kirja on mielenkiintoinen, joten kai siitä nyt jotain on jäänyt päähän! Olen yrittänyt löytää vanhoja pääsykokeita, mutta niitä ei julkaista. Olen saanut selville että siinä on aineistotehtävä, mutten mitään muuta. Millainen aineistotehtävä? Tiivistelmä aineistosta? Monivalintakysymyksiä? Entä miten kirjan sisällöstä kysellään? Monivalinnoilla, esseillä? Ja kuulin myös huhua, että sosiologian kokeeseen kuuluisi myös tilastotiedettä, mutten ole löytänyt sille minkäänlaista todistetta. Kirjassakaan ei ole tilastotieteestä mitään, joten voidaanko olettaa, että hakijat osaavat aiheesta mitään? Oliko kyseinen huhu vain huuhaata? Toivoisin asiallisia vastauksia, koska olen ihan oikeasti yrittänyt etsiä tietoa, ja paniikki hiipii jo sieluun.
Sosiologia
3
172
Vastaukset
- zärre
Tuolta löytyy vanhoja pääsykokeita...
http://www.yhteiskuntatieteet-yhteisvalinnat.fi/sosiologia/valintakoetehtavat.html - yliopistoonkiitos
aaah, ihanaa!! kiitos, kiitos, kiitos, kiitos!!!! ite en löytäny mistään ^^
- Opiskelemassa jo
Aika hyvä todistus pitää olla hakijalla, että noin huonolla lukemisella pääsisi opiskelemaan sosiologiaa, joka on kuitenkin kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta. Mikäli sosiologia sinua kiinnostaa, niin ota huomioon, että lukemisen on voinut aloittaa jo alkutalvesta ja moni on varmasti niin myös tehnyt. Pääsykokeethan olivat ja menivät, mutta mikäli ovet eivät aukea, niin jatkossa kannattaa pitää mielessä, että pääsykoekirjat ilmoitetaan kyllä melko hyvissä ajoin. Tilastotiedettä tulee opinnoissa vastaan, mutta jos kvantitatiiviset menetelmät eivät esimerkiksi kandissa tai gradussa ole painotettuina, niin kai sitä voi ykkösellä semmoiset kurssit suorittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1021072
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614