Hei, kysyisin mielipidettä teiltä. Olen miettinyt ensimmäisen asunnon ostamista. Nettotuloni on noin 2300e/kk, pääomaa vain noin 300e ja takaajia ei ole mahdollista saada.
Millainen mahdollisuus teidän mielestänne on saada noin 80000-90000e asuntolaina?
Ikää minulla on vasta 20v. Mutta haluaisinkin aloittaa mahdollisimman nuorena oman pääoman kartuttamisen.
Mielipiteitä teiltä!
7
254
Vastaukset
- omistusasuja...
Tulosi puolesta lainasumma on ihan ok. mutta olet vasta 20 vuotias. Oletko opiskellut ammatin?. Asuntovelallisena ei paljon lähdetä opiskelemaan enää ja rajoittaa monia muitakin asioita jossain määrin. Esim. muutto toiseen kaupunkiin työnperään.No ainahan sen asunnon voi myydä.
- Ensiostaja?
Hei, olen opiskellut jo ammatin. Töitä tulee olemaan 99% varmuudella.
Olen koko elämäni vaihtanu jatkuvasti maisemaa, joten nyt tunnostaa siltä että voisin asettua aloilleni. Nykyisellä paikkakunnalla olen asunut parisen vuotta enkä halua lähteä pitkään aikaan pois. aiemmin olen muuttanu toiselle paikkakunnalle noin vuoden välein. Ja tosiaan asunnon voi aina myydä/ottaa vuokralainen, jos haluaa vaihtaa maisemaa. - eeeeeee§§§§§§
Miten on mahdollista, että noin hyvillä tuloilla säästöön on kertynyt vaivaiset 300e?
- Ensiostaja?
Joo, siis tuli kirjoitusvirhe aiemmin. pääomaa on 3000e. Eihän sekään kyllä ole paljon mitään. En ole vielä kerennyt ollakaan työelämässä kauaa.
- just joooooo
Ei muuta kuin hakemaan sopivaa asuntoa ja sitten lainasta pankkiin neuvottelemaan. Jos eivät vielä anna lainaan, niin pian antavat kun säästösi nousee 3000:sta 13000:een ja sen ei piitäisi niin kauan kestää noilla tuloillasi.
- Harjakorva
Kerää vain kaikessa rauhassa lisää alkupääomaa. 2300 euron netosta ei varmaan vuokrallakaan ole mahdotonta säästää tonnin verran. Vuoden kuluttua sinulla on 15000 koossa ja sen jälkeen asiat lainaneuvottelussa näyttävät aivan toiselta. Ainakin vakuustilanne on silloin kunnossa.
- kijjji
Riippuu ihan mistä pankista lainaa lähtee hakemaan. Minulla ikää 23, nettotulot 2900/kk säästöjä 28000, luottotiedot kunnossa, ei velkoja entuudestaan. Nordeasta saisin vain n.170000e. Kipaisin Sampopankkiin josta luvattiinkin jo 250000 ja pienellä lisäsäästöllä irtoaa jo lähemmäs 300000. Että näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569