Kannattaako noita hotellien all inclusive paketteja ottaa vaiko ei?
Onko ruoka niissä hyvää ja vaihtelevaa? Onko ne edullisempia ottaa matkanjärjestäjältä jo täällä Suomessa vaiko paikanpäällä?
Jos esim viideltä hengeltä (3 aik 2 lasta) puolihoito on 308 eur ja all inclusive 616 eur onko hinta mielestänne ok?
All inclusive vai ei?
31
3127
Vastaukset
- hyvä niin.
All inclusive sisältää ruuat ja juomat hotellin paukkutiskillä. Kleopatra Dreams Beach hotellissa oli hyvä ruoka, mutta saisi olla monipuolisempaa. Kalaa ei ollut tarjolla koko viikkona. Paikallisissa pikkuravintoloissa on hyvä ruoka, mutta se vaatii aina lähtöä hotellilta etsimään sopivaa paikkaa, ja hintaakin on aivan kotimaan mittapuun mukaan.
- piiiija
Mun mielestä puolihoito on paras. Aamupala ja joko lounas tai illallinen. All inclusive on aika tylsä juttu. Periaatteesa olet omalla hotellillasi koko ajan. Samat ruoat koko loman ajan pienin muutoksin. Ei kovin innostavaa. Ja AI:ssa on mukana myös drinksut ja oluet. Itse en tykkää tissutella kovinkaan paljoa lomalla, enkä halua maksaa "turhasta".
Helppoahan se on varsinkin lasten kanssa. Mutta on aika kivaa lähteä iltaisin etsimään joku uusi/tuttu kiva ravintola jossa illastaa.
Ja hyvä se suosia myös paikallisia yrittäjiä :-) - matkapörriäinen'
Riippuu varmaan hotellista, kuinka laaja allinclusive on.
meidän hotellissamme on joka ruokailulla valinnanvaraa enemmän kuin ruotsin laivojen puffetissa niiden kulta-aikaan.
Samoin hotellin rannalla on myös tuo allinc. voimassa.
minusta on äärettömän kätsyä, kun ei mene aikaa sen ruokapaikan etsimiseen, siellä tilauksen tekemiseen, annosten odottamiseen ja lopuksi laskun odottamiseen.
ja varsinkin lasten kanssa todella helppoa, aina löytyy mieleistä sapuskaa.- jetsetteripetteri
jos se ykkösprioriteetti on saada minimaalisella hinnalla kitattua kaksin käsin paikallista viinaa vedellä laimennettuna niin antakkee mennää vaan sitten sinne all inclusiveen
- 94832
On siis sillä tavalla että all incl jossain 3* hotellissa on ihan eri juttu kuin AI hyvässä 5* hotellissa. On kuin vertaisi makkarakioskia loistoravintolaan. Kokemusta on molemmista
- Samaamieltä !!!
'' minusta on äärettömän kätsyä, kun ei mene aikaa sen ruokapaikan etsimiseen, siellä tilauksen tekemiseen, annosten odottamiseen ja lopuksi laskun odottamiseen.''
Juuri noin ! - 136 kiloa lihaa!
Juu kätsyä on kun ei tarvitse liikkua mihinkään. Voi olla koko loman hotellissa ja hotellin uima-altaalla. Ilmasta viinaa ja helppo osata kännissä omaan huoneeseen ja aloittaa kännäily uudestaan aamulla. aamupalaksi voi heti kiskoa viinaa. Aurinkoa saa ihan hyvin hotellin altaalla ja altaassa voi käydä kusella. ool inklusiivi on ehdoton. Nähtävyydet voi katella netistä kun palaa suomeen krapulassa.
- Hyvää on ollut !
jetsetteripetteri kirjoitti:
jos se ykkösprioriteetti on saada minimaalisella hinnalla kitattua kaksin käsin paikallista viinaa vedellä laimennettuna niin antakkee mennää vaan sitten sinne all inclusiveen
"jos se ykkösprioriteetti on saada minimaalisella hinnalla kitattua kaksin käsin paikallista viinaa vedellä laimennettuna niin antakkee mennää vaan sitten sinne all inclusiveen "
,,,no, huhu-huh ! ! !
Olihan varsinainen väläytys ! ! !
Olen itse ottanut useasti All Inc:in hyvästä hotellista - en ole koskaan vetänyt niissä viinaa kaksin käsin, en edes yksin käsin.
Ruokaa todellakin ollut paremmin kuin Ruotsin laivoilla parhaimmillaan.
Todella tyytytyväinen ollut. - Egypti riitti
94832 kirjoitti:
On siis sillä tavalla että all incl jossain 3* hotellissa on ihan eri juttu kuin AI hyvässä 5* hotellissa. On kuin vertaisi makkarakioskia loistoravintolaan. Kokemusta on molemmista
En tiedä alanyasta mutta ainakin afrikan mantereella on ihan sama onko 5 tähden tai 1 tähden hotelli, AI on kusetusta. Ruuat on aina samalta maistuvaa vaikka valikoimaa onkin, joitan harvoja hyviä ruokia löytyy. Juomista en viitsi edes mainita! Lapsiperheelle lienee hyvä vaihtoehto mutta ei muille. Ja aina nälkä iskee just silloin kun ei ole ruokaa pöydässä ja ei kun ostamaan...
- jetsetteripetteri
all inclusive = myydään pierupöksyjunteille kalliilla niin paskaa ruokaa että rupeavat syömään muualla ja safkat ja juomat on jo veloitettu eli talo ns. voittaa aina
sitä saa mistä maksaa - luuletteko että viitsivät johonkin kitsasteleviin vantaalaisiin junttituristeihin panostaa ruokamielessä; eivätköhän ensisijaisesti koita saada vaan mahdollisimman isot katteet jäämään taloon tuosta AI-maksusta
sitä saa, mistä maksaa - tyhmä maksaa erikseen siitä, että olisi mahdollisimman vähän valinnavaraa siinä, missä syö
(mut pitäähän junttien lapsille olla ne ketsuppispagetit halvalla toisaalta) - TsuikkelisVaan
"Samoin hotellin rannalla on myös tuo allinc. voimassa."
Koskeekohan tuo kaikkia hotelleja vaiko vain tiettyjä? Meillä on AI matka varattuna mutta tuosta en ole nähnyt mainintaa? - hyvä niin
Ainakin Kleopatra Dreams Beach hotellin all inclusive tarjosi rannalla mehut ja oluet ilmaiseksi. Mutta jos otat viiniä, niin siitä maksat.
- Never all inclusive!
Mielestäni ja kokemukseni perusteella suosittelen hotelleja joissa mahdollista saada aamiainen buffetpöydästä. Sillä pärjää pitkälle. Mukavinta matkustelussa on käydä joka ilta eri paikoissa syömässä ja nautiskelemassa viiniä. Tylsää olisi viettää koko loma saman hotellin tienoilla. Haluan nähdä muutakin kuin hotellialueen!
- vapaa turisti.
Jokainen saa itse valita mitä haluaa. Toiselle sopii all inclusive, toiselle ei. Jokainen päättää itse mikä on paras ratkaisu, eikä niitä ratkaisuja ole syytä arvostella. All inclusive sopii toiselle, mutta ei sovi toiselle. Se on niin.
- Hygieniaa
Katsoisin tarkkaan hotellien kuvista, miten ruoat on laitettu esille. Monissa hotelleissa näyttävät olevan siististi pöytäliinan päällä aivan tavallisella pöydällä. Ei ole mitään kylmäkalusteita, joten ei ihme, että vatsatautia pukkaa.
Ihan noin tuosta laskisin, että all inclusive maksaa 8,8 euroa vuorokaudessa enemmän kuin puolihoito (per nenä). AI kannattaa siis vaikka ei lounasta söisikään hotellissa. Kyllä kai muutama juomaa tulee hotellillakin juotua vaikka liikkuisi paljon hotellin ulkopuolella.
AI:n kokonaishinta 17,6 euroa per nenä vuorokaudessa ei ole paha sekään... ei vaikka söisi kaikki lounaat muualla ja osan illallisistakin.
Oman kokemuksen mukaan AI tulee edulliseksi vaikka kiertelen normaalisti päivät hotellin ulkopuolella. Syön kuitenkin liki kaikki illalliset hotellilla, koska en pidä uusien ruokapaikkojen etsimisestä. Juomiakin tulee hotellilla jonkin verran juotua. Jo illallisen yhteydessä menee alkudrinkki, pari kolme viiniä ja brandy tms. kahvin kanssa. Lisäksi tulee juotua muutama drinkki ruokaa sulatellessa ennen kuin lähden kaupungille illalla. Turkissa nuo AI:t ovat varsin halpoja (tosin tuossa oli mukana kaksi lasta). Esimerkiksi Kanarialla hinnaksi tulee liki 30 euroa vuorokaudessa.
Plussana tulee se ettei hotellilla tarvitse käsitellä rahaa. lapset voivat itse hakea välipalaaja juomia.- BonApart
Otimme mieheni kanssa viime kesänä määrittelemättömän äkkilähdön ja pääsimme BonApartiin, joka AI hotelli. Meille se ei sisältynyt äkkilähdön takia. Otimme kuitenkin testaukseen pariksi päiväksi. Paikan päällä maksettuna se maksoi 15e/hlö päivältä. Ymmärrän, että sellaisen ottaa lapsiperheet koko loman ajaksi...mut joo, paljon mukavampi on vaihtaa ravintolaa ja valita mieleistään ruokaa. Jäin kaipaamaan kunnon lihaa/ kanaa buffetissa. Kasviksia oli sitäkin enemmän.
Kuka nyt haluaa hotellin aikataulujen mukaan viettää lomaansa? Ei kiitos enää..edes niitä kahta päivää :) - 13
Joo itse olin myös Bonapartissa. meillä oli mukana kaksi aikuista ja kaksi lasta. Molemmat lapset nirsoja syömään. Olin tyytyväinen kaikki kuuluu pakettiin. Lapset löysivät aina jotakin syötävää pöydästä ja oli todella helppoa, kun saivat hakea juomaa silloin kun halusivat. Lasten kanssa All ehdottomasti, jos mieheni kanssa mentäisiin kaksin, sitten varmaan puolihoito. Tykkäsin Bonapartin ruuasta, minä kun tykkään vihanneksista muutenkin. Viikon aikana oli lihaa, kalaa ja kanaa. Ruoka oli aina tuoretta ja hyvää. Ja kyllä All tulee halvemmaksi ainakin lasten kanssa. Suosittelen lapsiperheille ilman muuta All, ja se kannattaa ostaa paikan päällä, on siellä halvempi.
- miumiuu
Itse suosittelen lämpimästi, Long Beach-hotellista juuri palanneena. Joka päivä oli muutamia samoja perusruokia, mutta myös paljon vaihtelua! Kahdessa viikossa miehen kanssa ei ehditty kyllästyä. Sitten myös oluet ja viinit, limsat, baareissa paikallisista viinoista väsätyt drinkit - todella jees! Lapsiperheille varmasti tosi hyvä vaihtoehto. Eikä todellakaan ollut mitään kellon katsomista ja hotellilla 'laiskottelua'! Muuallekin pääsee syömään jos vain tahtoopi.
- Kyllä kannattaa AI !
Kannattaa ehdottomasti, eihän se estä käymästä syömässä hotellin ulkopuolella. Mukava kun ei tartte olla raha kourassa koko ajan jos muksut haluaa jätskiä tai itte muutaman vilvoittavan drinksun allasbaarissa. Hintakaan kun ei juuri ole sen kummenpi ai hotelleissa ja mikäs sen mukavanpaa kun sattuu hyvä porukka hotellille, istua iltaa laskematta mitä mikäkin maksaa. Sopii meikäläiselle sulo vileenille ;)
- paikallinen
Jos laittaa paljon painoa ilmaisille juomille niin AI on hyva. Siina siis saastyy rahaa jos aikoo juoda paljon alkoholia.
Sen sijaan niille joille nimenomaan ruoka on tarkeaa, suosittelen kylla hotellia jossa on vain aamiainen. AI-ruokailut eivat koskaan voi vastata paikallista ruokaperinnetta vaan ruoka on vaistamatta aika halvalla valmistettua.
Tietysti jos rahasta ei ole valia niin voi ottaa AI-hotellin ja juoda siella ja syoda ulkona:) - inttura61
Itse juuri varasin All-Icl. lomasen...mielenkiintoista oli se, että hintaheitto verrattuna ilman ruokia tai puolihoitoon oli peräti 50,- /viikko kahden hengen matkassa...(4 ateriaa)eli jos sattuu olemaan hotellilla voi käydä syömässä, jos ei, niin eipä paljon menetä???? Mielestäni olisi ollut tosi tyhmää tolla hinnalla jättää väliin, eihän se velvoita syömään ;) Ja hintaanhan sisältyy ruokien ja juomien lisäksi ohjelma hotellin rafloissa, rantatuolit maksutta , hamam, niin että itse asiassa tuli halvemmaksi kuin pelkkä reissu ilman Allia ;)
- kannatan
Missä hotellissa ja kenen matkatoimiston on näin, vai onko ihan yleistä?
- matkalainen_minakin
Olen Alanyassa käynyt yksin ja lasten kanssa. Jos yksin menee, niin kaipaa vaihteluan ja uusia kokemuksia. Lasten kanssa taas kaipaa helppoutta, jota AIl tarjoaa; ruokaa (niin lämmintä buffetruokaa kuin pikkupurtavaa ja makeaa) saa aina kun haluaa, eikä tarvitse rahoja laskea ja lasta kieltää. Syököön lapsi mitä haluaa ja milloin haluaa. All -pakettiin kuuluu lähes aina myös jotain ohjelmaa lapsille, jonka aikana vanhemmat voivat rentoutua. Tosin, all-paketti sitoo asiakkaat hotellin, jolloin hotellin alueelta tulee poistuttua aika vähän ruokailujen ja ohjelman takia.
Tiivistettynä voin sanoa, että All-paketti on heti valmis viihde- ja ruokakokonaisuus henkilöille, jotka kaipaavat rentoutta ja helppoutta lomaansa. Ilman All-pakettia matkustava joutuu itse kehittelemään itselleen ja lapsilleen viihdykettä ja ruokapaikkoja etsimään, jolloin hotellin alueella ei tule vietettyä niin paljon aikaa. Olen ottanut usein AI-paketin (aina kun on ollut tarjolla). Se ei ole koskaan sitonut minua hotelliin. Yleensä lähden liikkeelle aamiaisen jälkeen ja palaan hotellille suihkuun, vaihtamaan vaatteita iltapäivällä. Otan pari drinksua illallista odottaessani ja syön illallisen hotellilla. Illalla suuntaan taas "kaupungille".
Joskus vietän hotellilla aikaa puolille päiville ja syön lounaan hotellilla. Joskus taas syön illallisen jossain muualla kuin hotellilla. Tuolloin syön jotain erikoista ehkä paikallista ruokaa.
Joskus en jaksa lähteä illalla enää kierrokselle vaan vietän hotellilla rauhallisen illan kirjaa lukien, AI:n tarjouksista nauttien ja muiden hotellivieraiden kanssa jutellen. Tässä iässä ei enää jaksa joka ilta "bailata".
Liikkumiseni ei eroa mitenkään siitä onko minulla AI-paketti vaiko ei. Jos minulla ei ole AI-pakettia, tulee vietettyä enemmän aikaa omalla parvekkeella kaupoista hankittuja virvokkeita nauttien. AI-hotelleissa hakeudun muiden matkalaisten seuraan baarin tuntumaan.
Plussaa on se ettei hotellin allasalueella tarvitse ottaa lompakkoa mukaan. Lompakon voi jättää "turvalaatikkoon" hotellissa olon ajaksi.
Alanyan AI-hotelleista minulla ei vielä ole kokemusta. Kanarialla on osassa käyttämistäni AI-hotelleista ollut myös yksi tai kaksi ns. teemaravintolaa, joissa on tarjolla esimerkiksi vuoroiltoina Espanjan eri alueiden perinneruokia tai kiinalaista ruokaa. Tyypillisesti noihin ravintoloihin sai varata pöydän kerran per ravintola per viikko.
Hyvä nyrkkisääntö on se, että mitä isompi hotelli on sitä monipuolisempi AI:n ruokatarjonta on. Turkissa on paljon pieniä hotelleja, jotka tarjoavat AI:ta niissä saattaa tarjonta olla suppeampaa, jotta ei tulisi paljoa hävikkiä? Hinta on ainakin Turkissa edullisempi kuin Kanarialla isoissa hotelleissa.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään ja tekee sellaisia matkoja kuin tykkää. Väitän vain ettei AI sido yhtään mihinkään... ellei ole pihi luonteeltaan. Ei kaikkea "ilmaista" ruokaa tarvitse syödä eikä kaikkea "ilmaista" juomaa juoda.- Karat
Tänään Turkista palanneena suosittelisin ehdottomasti tuota Allia :) Helppo ja hintansa väärti ainakin meidän hotellissa, pieni kolmen tähden hotelli.
- efsafds
Minä suosittelen, vaikka oma kokemus ei ehkä ollut kaikista parhain.
Suurimmaksi osaksi olen ymmärtänyt, että All inc. hotellit kierrättävät ruokaa. Eli aamupalasta jääneet ruuat käytetään uudelleen päivällisenä (esim ylijäämät kananmunat upotetaan majoneesiin ja tarjotaan sellaisena) ja päivällisenä jääneet käytetään mahdollisesti illallisella (meillä näkyi esim. spagetin ylijäämät oli maustettu, lisätty sipulia ja kasviksia, tehty näin ylimäärinen ruokalaji illalliselle). Vaikka tuntui vähän oudolta ja olo oli jotenkin pettynyt, ruoka oli silti hyvää, vaikkakin jotkut vähän kierrätettyjä. Söin itse esim juuri kuvailemaani spagettia ja se oli hyvää. Ei tullut mahavaivoja.
Mutta miten muuten. Meillä ainakin vaikka hotelli oli suht. pieni ja vaatimaton, oli vaihtelua ruokalistoissa. Tosin leipä ja jälkiruuat pysyivät lähes samana (suklaavanukas, riisipuuron tapainen, pikkuleivät, tuoreet hedelmät), mutta lämminruoka ja päivällinen vaihtelivat. Myöskin hotellissa oli kahvitauot, jonka aikana oli myöskin tarjoiltavaa. Meidän ollessa siellä sai hampurilaisia ja pitsaa. Sitten kaksi kertaa päivässä sai myös jäätelöä, mikä oli taivaallista.
Ruuan kanssa tulee sitten myös juomat. Meillä oli 4 erilaista mehua, kahvia ja teetä. Varsinkin niitä mehuja ja kahveja on ikävä, olivat niiiiin hyviä. Myös viini oli hyvää ja vesi oli ilmaista (pulloissa, eli saatiin ottaa myös huoneeseen).
Eri hotelleilla on varmasti eri käytäntö. Youtubesta saattaa hyvällä tuurilla löytää buffettien videoita, esim:
http://www.youtube.com/watch?v=Hvggpx2M6KA
(katso vähän pidemmälle niin tulee buffetti)
ja
http://www.youtube.com/watch?v=s6QNuMqkwJg
Meillä samanlainen buffetti oikeastaan kuin viimeisessä. Paljon paljon salaatteja, muutama lämmin ruokalaji.
Ei ollut ongelmaa myöskään menemisen kanssa. Käytiin heti aamusta aamupalalla, sen jälkeen heti rannalle. Siellä sai viettää tunteja, ennenkuin palattiin takaisin päivälliselle ja sitten taas menoksi ulos ja taas palattiin hotellille kun oli illallinen. Ei ongelmaa, ei tarvinnut joka heti hotellilla olla, yleisemmin vietimme illat hotellilla viiniä juoden ja nauttien iltahämärästä. Eli emme olleet bilehirmuja. 2 kertaa jätimme päivällisen välistä, söimme muualla, muuten hotelli oli niin lähellä rantoja ja paikkoja, että pääsi nopeasti takaisin syömään, kun oli tarve.
suosittelen siis, ensikertalisena kun en minä ainakaan tiennyt mistä olisi saanut ostettua ruokaa jos olisi mennyt huoneistohotelliin tai tiennyt missä on hyvät ja halvat ruokapaikat. Tai tiennyt yhtään mitään paikallisesta hinnastosta. - Vasco D. Kama
Ei-all-inclusive -asiakkaana majoittuneena all-inclusive hotelliin päätin että seuraavalla lomalla valitsen hotellin jossa ei kyseistä palvelua ole edes tarjolla. Siten voin kentiens paremmin vaihtaa kokemuksia ihmisten kanssa, jotka haluavat matkallaan nähdä muutakin kuin oman hotellinsa uima-altaan.
- 6+13
Fiksu päätelmä kokeneelta matkailijalta!
- All inc.
Vanha threadi, mutta kommentoin kuitenkin, kun Long Beachilla olen.
All Inclusive on hyvä, varsinkin lapsiperheille. Voi jättää "aivot narikkaan" ja keskittyä rentoutumiseen.
Olen ollut 4 eri AI paikassa viimeisen 5 vuoden aikana perheen kanssa (2 aik. 2 lasta) ja helppoa tosiaan on. Känniläiset eivät näihin paikkoihin ole eksyneet, varmaankin jo yleinen hintataso jättää heidät pois. Nuo kommenti joissa AI nähdään vain ilmaisena viinana, ovat henkilöiltä jotka eivät ole AI:ta koskaan ostaneet tai juuri heillä on ongelma sen ilmaisen juoman kanssa.
Nuo paikat joissa itse olen ollut, on tyypillisesti sijainniltaan taajamien ulkopuolella. Käytännössä siis vaihtoehtoa syömiselle pitäisi hakea lähikaupungeista, joka on melko hankalaa. Parina päivänä viikon ajalla tyypillisesti kuitenkin käymme jossakin lähikaupungissa, ja sieltä tosiaan kaivetaan hyvä ravintola, jossa sitten syödään, mutta pääosin syömme Hotellilla.
Jos taas pääsemme vaimon kanssa kaksin liikenteeseen, sijoitumme mielellämme taajamassa olevaan hotelliin, jolloin osa matkan viehätystä on erilaisten ruokapaikkojen etsiminen. Lasten kanssa siitä ei tulisi lomaa, vaan kiukuttelua ja pahaa mieltä.
Pitkä vuodatus, mutta kuten kirjoituksestani voi ymmärtää, itse olen All inclusiven kannalla, jos lasten kanssa liikkuu, tai ylipäätänsä valitsee sellaisen hotellin, joka on rakennettu sen ympärille. - lasten kanssa Alanya
Jokainen toki tyylillään, mutta itse en halua sitoutua hotellin ruokiin aamupalaa lukuunottamatta.
Haluan syödä eri paikoissa, erilaista ruokaa. Yleensä noi hotellien ruoat on samaa päivästä toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802