Eikö tuonne asemalle nyt todellakaan kaupunki palkkaa tarpeeksi uusia työntekijöitä?! Lääkärin aikoja saa kuukausien päähän ja joskus kun olen tarvinnut sairaslomatodistuksen työtä varten, niin on sanottu, etteivät ehdi ottamaan vastaan! Kun taas menee kyllöön, niin sieltä sanotaan, että pitää mennä ensisijaisesti omalle asemalle. Vasta tiukan tivaamisen jälkeen löytyi aika. Tosi pahoihinkin infektioihin annetaan vain parin päivän sairasloma. Lääkärit vaihtuvat koko ajan, joten siellä ei kukaan paneudu oikeasti ihmiseen. Tähän nykyiseenkään vaivaani en ole saanut minkäänlaisia hoito-ohjeita tai kunnon tietoa asiasta. Vain parin minuutin puhelu. Itse olen tietojani netistä kaivellut.
Olen lukenut netistä juttuja, missä samassa tilanteessa olevia ihmisiä on lähetetty erikoislääkärille ja muihin tutkimuksiin jo aikapäiviä sitten pienemmillä oireilla, mutta tuolla ne eivät sitä tee.
Niin, ja olen työssäkäyvä ihminen joka maksaa niitä veroja. Hoitoa ei silti saa. Seuraavaksi yksityiselle.
Tapionkadun terveysasema
19
2490
Vastaukset
- Pieni kulkija
Lääkärit vaihtuvat siellä aika usein, on joukossa ollut hyviäkin lääkäreitä vuosien varrella jotka ovat paneutuneet työhönsä kunnolla, minullekkin muutama vuosi sitten lääkäri soitti kotiin jopa klo 20:n jälkeen, eikä vain yhden kerran ja selvitti asioita ja labran tuloksia.
Ikävä kyllä tällaiset lääkärit vaihtuvat usein. - Ihmettelevä_jkl
Ei nykyisiä lääkäreitä kiinnosta terveyskeskuslääkärin virka. Jyväskylässä oli kolme virkaa auki ja niihin tuli vain yksi hakemus. Tuoreet lääkärit menevät mieluummin yrityksiin, jotka vuokraavat lääkäreitä kunnalle (kun vakituisia ei saada ja kun laki vaatii palveluita niin ostetaan yksityisiltä kovaan hintaan). Se on kyllä omituista, että Suomessa lääkäriliitto voi vaikuttaa valmistuvien lääkärien määrään. Vaikuttaa siltä, että lääkäreitä pitäisi aina olla vähemmän kuin mitä tarve on jotta lääkäreiden palkkoja voidaan vetää ylöspäin.
- Tänään terve
Pelkkä tietoisuus siitä, että pikaista pääsyä laakärille voi pitää satunnaisena, lisää turvattomuuden tunnetta. Tilanne pahenee kesäksi, silloin ei kannata sairastua.
Tämä kannattaa pitää mielessä niiden, joilla on valinnan varaa asuinkaupungin suhteen. Mitä kerrotaan niille, jotka tosimielellä kyselevät arvioita Jyväskylästä asuinpaikkana?
- Olisko näin?
Parempi on hankkia esim. Afrikan sarvesta ja Lähi-idästä ammattitaitoisia lääkäreitä, joita suomalaisten lääkärien sijasta kiinnostaa kunnallisen puolen terveyskeskustyö?
- kummaaterveydenhoito
Kun asuin Rajakadulla, niin piti käydä hammaslääkärissä siinä mikä on siellä, piti poistaa rikkinäinen viisaudenhammas...
Oli joku vanha puoskari-hammaslääkäri joka repi väkisin sen irti, verta tuli viikon ajan sitten kuin häränsarvesta...
Samalla se vanha hammaslääkäri (oikea ammatti kyseiselle kokeneelle kaupungin hammasräätälille pitäisi olla eläinlääkäri)... hajorri vieressä olevan hampaan jotta sekin jouduttiin poistamaan.
Mistä haen noin 40000EUR korvaukset? - MK
Nykyään on lain mukaan mahdollista vaihtaa omaa terveysasemaansa, eli ei ole enää pakko asioida sillä oman alueen terveyskeskuksella jollei halua. Vaihtaa voi ilmoittamalla asiasta terveyskeskukseen (kaupungin sivuilta löytyy tästä varmaan lisäinfoa). Vaihdon voi tehdä kerran kalenterivuoden aikana. Ehkäpä sinunkin kannattaisi vaihtaa jonnekin toiselle terveysasemalle?
Itse olin keskustassa asuessani hyvinkin tyytyväinen Tapionkadulla saamaani palveluun, ajan sai aina pian, niin lääkärille kuin sairaanhoitajalle. Sairaslomatodistukset sai nopeasti. Ja mikä parasta, koskaan ei tarvinut kovin kauaa odotella, vaan hoitoon pääsi ajallaan. - kullössä koettua
Hähäää... erehdyit sanomaan, että oot työssäkäyvä ihminen... EI ne hoida työssäkäyviä... neuvovat varaamaan ajan työterveydestä... sehän on silkkaa säästöä kaupungille, minkä hoidettavan kulut saavat toiselle momentille.
- Shillälailla pojat!
Noin siinä sitten virolaisten kanssa kävi. Toiminimi Sonni & Co! Nyt katseet tiukasti kohti Afrikan sarvea ja Lähi-itää. Sieltä ne pätevimmät, ahkerimmat ja edullisimmat yleislääkärit Jyväskylään hankitaan.
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/yle-virolaisfirma-petti-vuokralääkärilupaukset/676105 - 25E
Vieläkö siellä on se opiskelija sairaanhoito.
- BissaLissu
Sama vika on kuulemma Palokassa sekä myös Kyllössä.
Itse kuulun Kyllön asiakkaisiin ja omalla asuinalueellani ei ollut lääkäriä ollenkaan tammi-huhtikuussa! Soittaessani aikaa lääkärille sanottiin,että ajan saa vasta toukokuussa kun saavat alueellemme lääkärin.
Sitä ennen hoito olikin sitten sitä,että ehkä saattoi puhelinajan saada toisenalueen lääkärille joka sitten puhelimessa määräsi verikokeita ja lääkkeitä,näkemättä potilasta ja kuulematta kunnolla mitkä oireet ovat (puhelinajat lyhyitä ja lääkärit eivät jouda kuuntelemaan kunnolla mitä sanottavaa sinulla on).
Toukokuulle sain viimein ajan Kyllöön lääkärille,joka hoksasi että olen tässä välissä saannut töitä ja minulla on siis nyt työterveys olemassa. Lääkäriltä karu toteamus,että tästä eteenpäin niin kauan kuin olet töissä,hoidat terveytesi työterveydessä tai yksityisellä.
Eli kuten jo joku aiemmin kirjoitti,kaupunki säästää rankalla kädellä ja julkiselle ei oteta vastaan mikäli katsotaan että on mahdollista,että asiakas voi käydä työterveydessä tai yksityisellä.
Niin,ja tosiaan helmikuussa yritin aikaa Kyllöön alavatsavaivojen takia, epäilin pissatulehdusta tai naistenvaivoja... ja tosiaan käskettiin odottaa toukokuuhun :P
Kun sanoin ettei sinne asti voi odottaa jos on tulehdusta (ettei leviä muualle ja tule vakavampaa),niin sanottiin ettei jää muuta vaihtoehtoa kuin mennä yksityiselle. Yritin jopa keskus-sairaalan päiviystyksenkin kautta,mutta sieltä ajettiin pihalle ja sanoivat etteivät nämä ole päivystys vaivoja.
Lopulta siis menin yksityiselle ja köyhdyin n.180€ saadakseni vain pissattua purkkiin ja saadakseni antibioottikuurin... Ai että kyrpiikö? No kyllä!
Mutta voimpa kuittailla sen verta,että yksityisellä puolella asiakasta sentään kohdellaan niinkuin asiakasta ja ihmistä kuuluukin :) Yhtä hyvää palvelua ja kohtelua on turha odottaa kaupunkin terveyskeskuksilta. Tämä on ikävää niiden puolesta joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin julkinen :( Mutta toisaalta julkisenpuolen terveydenhuollon henkilöstö voisi hieman katsoa itseään peiliin ja miettiä ovatko valinneet oikean alan kun eivät pysty/halua kohdella ihmistä kohteliaasti? - Näreitä
Haistakoon kaupunginjohtaja, apulaiskaupunginjohtajat, kaupunginhallitus ja -valtuusto pitkän vitun terveydenhuollon alasajon vuoksi. Ehkäpä voitaisiin vielä lakkauttaa lisää terveyskeskuksia (esim. Kuokkala ja Keskusta) ja rakentaa säästyneillä rahoilla esim. pysäköintiluola Kirkkopuiston alle tai uusia kaikki Seminaarinmäen mukulakivet. Suuret kiitokset, Sekoomus ja Kepu Pettää Aina -puolue!
- Kutina
Mulle tuli kutiava rakkulaihottuma joka levisi viikon aikana koko kehoon lukuunottamatta kasvoja. Soitin ajanvaraukseen ja sieltä sain vastauksen ettei aikoja ole ja päivystykseen turha mennä tämän vaivan kanssa. Antihistamiinia ja kortisonia kehotti ottamaan ja ei ole ollut mitään apua viikon käytön jälkeen. No äsken soitin taas aikaa ja kappas vaan sain sen ja vieläpä tälle päivälle ja tämä tulos kahden turhan soittokerran seurauksena sekä puolen tunnin odotuksena... Olet edelleen jonossa ja ärsyttävää jonotusmusiikkia.
- 62v_akka
Olin 6 vuotta Tapionkadun terveyskeskuksen asiakas ja aina kun lääkäriä tarvitsin sain ajan hyvinkin nopeasti, tosin kovin usein siellä ei tarvinnut rampata, ei edes joka vuosi ja lääkäriin ja saamaani hoitoon olen erittäinkin tyytyväinen.......
- Mitesinekipeolla
Tapiokadun yksikköä käyttävillä on mahdollisuus siirtyä Mehiläiseen asiakkaaksi sotekokeilun myötä. Sinne luultavasti pääsee kohtuuajassa, mutta vastassa saattaa olla samantasoinen virolaispoppamies kuin tk;ssakin.
- Hoidaetukäteen
Vaihdettiin Mehiläiseen. Ei sinnekään otettu vastaan. Lappu ovella: Jos on asiaa, koputa oveen ja istu tuolille odottamaan hoitajaa. Hoitaja tuli ja sanoi, ettei tällaisen vaivan takia tänne voi aikaa saada. Miksi tänne tulit. Vaiva olisi pitänyt hoitaa etukäteen ennen kesää. En ole ennustaja.
Niinpä varattiin tytölle aika yksityispuolelta. Ei jaksettu soitto-, ovillakuikuiluhommaa. Monta yritystä tehtiin. Välillä toimitettiin Kyllöön, mutta ei sinnekään otettu. Joten hukassa ollaan!
Olen alalla itsekin ja osaan arvioida että nyt lääkäriä todella tarvitsemme. - Kallissalva
Isännällä tuli pykiäin elimeen, ihan terskavakoon. Ja siitä se sitten alkoi lennätys ja pompotus tohtorilta toiselle. Missään ei kajottu, lieneekö pelätty katsoa, mutta yksityiseltä apu heltisi. Kalliiks tuli pykisalvat sitä kautta. Jotta siilleen. Toivottavasti uudistukset puree!
- Tarkistavakosi
Niitähän saa likaisista emättimistä. Yleinen vitsaus ilotaloissa ja Kauko-Idän lomakohteissa.
- Eikka78v
Minulle soitti eilen hoitaja Tapionkadun terveysasemalta ihan yllättäen. Oikein miellyttävä neitonen. Sanoi että lääkärini oli kysellyt minua kun ei ole aikoihin näkynyt työmaallaan. Olisi kuulemma hyvää aikaa käydä rupattelemassa jos jotakin pikkuvaivoja sattuisi olemaan. Ollut kuulemma hiljaista viime aikoina. Kun ei oikein ollut mitään erikoista, niin sovittiin että tehdään vaikka muutama skopia, alapäästä, yläpäästä ja palkeisiin.
Täytyyhän noita lääkäripalveluja yrittää käyttää etteivät supista niitä. - Potilas
Oliskohan jo aika kerätä tarvittava määrä nimiä lakialoitetta varten , että saadaan lääkärikoulutus kaksinkertaistettua Suomessa . Parempi olisi suomalainen kuin hoono soomi-lääkäri .
Lääkäriliitto tietysti vastustaa, koska johtopaikalla yksityivastaanottoa pitävä lääkäri.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718