laitoin parvekeruukkuun, 40 cm, liotettuja siemeniä ainakin kymmenen, olleet nyt 10 päivää ja yksi itänyt. Että sellainen menestystarina. Matala lajike. Ensimmäinen erä meni muutenkin tärviölle, kun jostain syystä sitten multa rupesi haisemaan eli taisi olla homentunutta, eli se erä piti heittää pois ja ruukkukin pestä kunnolla ennen uusien laittoa, ja nyt siis vasta yksi itänyt.
No, tänä vuonna vähän kaikki muutkin siemenet näyttäneet olevan huonompaa sorttia tai sitten muut olosuhteet heikommat kuin viime vuonna. Krassin siemenistäkään ei ole itänyt puoletkaan.
onpas tämä nyt: TUOKSUHERNE
4
156
Vastaukset
Sama juttu oli tuoksuherneen itämisen suhteen mullakin. Laitoin kuukausi sitten sisälle potteihin tuoksuherneen siemeniä esikasvatusta varten. Neljää eri lajiketta, neljästä eri siemenpussista ja yhteensä 30 siementä. On mulla nyt 8 alkua tuolla.... Toooooosi huonosti iti tänä vuonna. Viime vuonna muistan, että samat siemenet iti vähän liiankin varmasti ja taimia oli sitten liikaa.
- gfgdfgdf
Aloittaja tässä vielä. Jostain kyllä luin että 20 päivääkin voi itäminen kestää. Mutta ei tuossa tosiaankaan vieläkään näy kuin kaksi tainta nousseena. Laitoin siihen vielä loput siemenet, tällä kertaa liottamisen jälkeen vielä vähän raaputtelin, mutta jos ei nyt ensi viikolla niistäkään mitään näy, niin heivaan tuohon ruukkuun kyllä jotain muuta.
- alalämpö hyvä
Laita siemenet ruukussaan vaikka patterin päälle, että alla on lämpöä, itävät nopeasti.
- krasseleita
Mulla on punaisia tuoksuherneitä runsaasti istutettuina ja kaikkiin on tullut nyt noin 10 cm:n alut. Mutta kyllä se kestikin. Laitoin ne toukokuun alkupuolella ja nyt vasta muutaman päivän aikana on lähtenyt kasvu kunnolla käyntiin.
Minä en liotellut enkä raaputellut tuoksuherneitä.
Krassitkin ovat hyvin kasvaneet. Jonain vuonna kävi niin, että kanariankrasseista ei tullut mitään, mutta nyt ne ovat yllättävänkin hyvin kasvaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004847182- 2272558
- 262551
- 1571844
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31339Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01244Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41125