Edellisten kuukautisten aikana kärsin päänsärystä ja nyt taas. Ennen olen ollut melkein oireeton vuotaja ja nyt aloin tietenkin miettimään niitä tamponipakkauksissa olevia pelotteluja siitä -ennytnimeämuista-taudista, joka voi aiheutua tamponin käytöstä... Onko täällä ketään ko.vaivasta kärsinyttä? Melko vaarallisen kuuloinen. Mulla ei kyllä tietyssä vaiheessa auta minkäänlaiset vaipat ja tamponi on siistein, mutta joudunkohan nyt kokeeksi lupumaan niistä... Kuinka vaarallinen se tauti olikaan??? Ja ne oireet? Ei pakettia käsillä just nyt.
Tamponi ja päänsärky
3
1817
Vastaukset
- Minttu
Se on muistaakseni nimeltään Toxic Shock Syndrome eli TSS. Kokeile löytääkö google mitään.
- Mirage
TSS:ää on syytä epäillä, jos tunnet itsesi TODELLA sairaaksi menkkojen aikana (vaikka olisit viimeaikoina ollut terve), kova kuume (yli 39astetta), oksentelu, voimakas päänsärky, lihassärky, jne.
TSS on erittäin harvinainen, pelkkä päänsärky ei ole oire siitä. Minulla ainakin on usein menkkojen aikaan pää kipeä, ja pidän sitä ihan asiaan kuuluvana.
Ja kyseessähän on hoitamattomana hengenvaarallinen sairaus... Ja sulla on jo toiset päänsärkyiset menkat... Tuskinpa ihmettelisit keskustelupalstalla asiaa, jos kyseessä olisi TSS!
Siis olepa huoleti! :)
Niin joo, ja tamponipaketin ohjeessa sanotaan, että TSS:n voi saada kuukautisten aikana, vaikkei käyttäisikään tamponia!- Ap.
Joskus tulee heittäydyttyä hysteerisen puolelle:) Päätä särkee yhä, mutta muita oireita ei ole ilmaantunut joten olen tainnut vain saada uuden menkkavaivan :/ Parempi tietenkin niin kuin, että taudissa riutuisin. Mutta varman päälle mene kuitenkin tämän loppuun siteillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1997004- 1592076
- 1131708
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551150Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71026Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253971- 41959