patajoen kanava

sysmäläinen

jokos tämä kanava alkaa olla valmis että pääsisin himokselle bellani kanssa risteilee. olen koko viime kesän odottanut sitä hetkeä joilloin sinne pääsee.
terv.. sysmäläinen

95

4151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veneilijä huopaa

      Kyllä siitä pääsee soutuveneellä tai kanootilla. Hieman joutuu *padon* kohdalla nostelemaan kalustoa pienen esteen yli.

      Itsekin kyllä odottelen tuon valmistumista. Eihän tuollaista ympäristön raiskaamista voi hyväksyä edes Jämsän kaupungin taholta.

      Nyt vaan tarpeeksi hakemuksia EU:lle ja joku ELY-keskuksen rojekti pystyyn ja homma valmiiksi.

      Yksi asia johtaa toiseen ja kas vaan kohta kaikki ovat tyytyväisiä. Nyt kaikki ovat tyytymättömiä, koska rahat on tyhjässä kiinni.
      Mielikuvitusta nyt tuohon rahoitukseen, niin kaupungin kukkaro ei kulu.....;)

    • Predator 200

      Täällä mennään vähän kuin naapurissa - ulkomaat tukevat Venäjän hankkeita, mutta rahat katoavat kankkulan kaivoon.
      Venäjällä syntyy valmista vasta kun muut tulevat tekemään asiat loppuun asti.
      Pataoja odottaa rahaa ja tekijöitä.

      Tosin kanavasuunnitelma on alunperinkin mätä. Nykyiset matalat sillat tekevät väylän järkevän käytön mahdottomaksi.
      Siltojen rakentaminen se vasta kallista on.
      Tai sitten tästä kanavahankkeesta oli tarkoituskin tulla loputon lypsylehmä, ja ikuinen virkamiesprojekti.

    • Tehdään Portugalit

      Rakennetaan vaan loppuun - jos rahoitus saadaan kokonaan EU:lta. Omaa hyvää rahaa Jämsän ei missään tapauksessa kannata heittää huonon perään.

    • Salonkipaatti

      Onhan se loppuun tehtävä ilman muuta. Suunnitelmiin pitäisi kyllä sitä ennen saada semmoiset korjaukset, että sitä pitkin voisi ajaa veneellä. Kanoottiuomaksi on vähän turhan kallis.

      • Näin se on

        Vaan siitähän se kamala huuto ja vaikerrus nousee, jos kaupunki työmaata jatkaisi.


    • Kaivurit kanavaan

      Ihmettelen vaan kovasti, miten joku ympäristöviranomainen ei ole tuohon keskeneräiseen työhön puuttunut.
      Onhan tuo aikamoinen ympäristörikos jättää hommat levälleen tuonne luontoon.

      Luulisi tuonne tosiaan jotain kehitys- tai rakennerahaa löytyvän, jotta homma tulisi valmiiksi.

      Eikö kellään virkamiehellä nyt olisi riittävästi mielikuvitusta asian hoitamiseksi ?

    • Savikko hoitaa!

      Eihän Patajoen "törsö-sulkua" parane muuttaa miksikään. Tämähän on Himoksen seudun ainoa nähtävyys ja turistirysä, jota käydään kaukaakin katsomassa.
      Turistit nauraa tyrskivät Jämsän päättäjien saamattomuutta ja ammattitaidottomuutta hoitaa asia päätökseen ja samalla "teräs-törsö" painuu hiljalleen savikon uumeniin.
      Herrajumala...Eihän tämmöistä turhaa rahan tuhlausta saa kertakaikkiaan nykypäivänä enää tapahtua!!!!!

    • tosi on

      Kyllä kaupunki joutuu satsaamaan kanavaan ja muuhunkin infraan ennenkuin kylpylän piipusta savu nousee.

    • sysmaläinen

      Siinähän on vain pikku pätkä tekemättä miksi ei voi tehdä valmiiksi ?

    • Silti valmiiksi

      Kyllä siinä on pahimmat ja kalleimmaksi tulevat paikat, eli jokisuut jäljellä. Mahtaako siitä sulustakaan tulla kalua, kun on jo katkennut vaikka osa tukiseinämästä on jätetty paikoilleen kulman painumista estämään.

    • AKKAINKO JUORUJA?

      Voi tokkiinsa. patajoen kanavat ei oo kuulkaa mitään. Nyt jämsä pykäsee Himokseen sataman ja 5000 asukkaan satamakylän (ajatelkaa mitä rakennusoikeuksia!) . Ei varmaan oo yllätys, että maanomistajana on Jämsän hallituksen pj:n vaalipäällikkö vai mikä tukija olikaan. Näin pienissä piireissä kaavotus hoitoo - ei oo lohkomisesta uupeloa.

    • Hienuu!!!

      Sehän on hieno juttu, jos on totta! Tuommoisesta 5000 asukkaan satamakylästä hienolla näköalalla mikä hyvänsä kaupunki (Jämsän kateellisia lukuunottamatta) olisi ylpeä.

    • Lukihäiriökö?

      Keskustelun aiheena on PATAJOEN KANAVA!!!... Jos osaat, aloita ihan ikioma keskustelu satamakylästäsi.

      • Sovittelija.

        Np sinnehän se Patajoen kanava juuri johtaa. Kai siitä kanavan alapäästäkin sopii puhua?


    • sysmälainen

      Keskustelun perusteella Satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat kilpailevia vaihtoehtoja. Ymmärsinkö oikein ?

      • Ei jaksa

        Eihän ne mitään kilpailevia ole vaan toisiaan täydentäviä. Kyllä sinä olet nyt niin pahasti metsässä, ettei kukaan jaksa näitä asioita ryhtyä täällä vatvomaan.


      • veneilyn tarpeet
        Ei jaksa kirjoitti:

        Eihän ne mitään kilpailevia ole vaan toisiaan täydentäviä. Kyllä sinä olet nyt niin pahasti metsässä, ettei kukaan jaksa näitä asioita ryhtyä täällä vatvomaan.

        On verovarojen tuhlausta rakentaa etäälle suuri satama, jolla ei ole mitään käyttöä.
        Pienvenereitti on riittävä Himoksen tuleviin tarpeisiin.


      • Näköalat hallussa
        veneilyn tarpeet kirjoitti:

        On verovarojen tuhlausta rakentaa etäälle suuri satama, jolla ei ole mitään käyttöä.
        Pienvenereitti on riittävä Himoksen tuleviin tarpeisiin.

        Tietääkseni kukaan ei ole juuri nyt sinne mitään satamaa rakentamassakaan. Toisaalta huomaa, ettei sinulla ole minkäänlaista käsitystä siitä veneilijöiden määrästä, mikä jo nykyisin Päijänteellä kesäänsä viettää. Eikä myöskään nykyveneiden koosta. Patajoen kanavasta eikä matalasta Patalahdesta ei tule koskaan semmoista vesireittiä, joka näille alukselle riittäisi puhumattakaan purjeveneistä.

        Jos Himoksen kehitys etenee Master planin viitoittamalla tavalla, niin tokihan se satamakin aikanaan rakennetaan. Rakentaako Päijänteen komeimpiin kuuluvan sataman kaupunki tai joku muu toimija, on sen ajan asia. Kun Kultarannikon rinne on täynnä komeita omakotitaloja, niin sitäkin kautta iso satama tulee tarpeelliseksi. Mehän sitä aikaa valitettavasti emme tule kuitenkaan näkemään. Jonkinlaisen satamavaiheen alun näkeminen Patajokisuulla lienee meidänkin elinpäivänämme mahdollista


      • sysmälänen
        Näköalat hallussa kirjoitti:

        Tietääkseni kukaan ei ole juuri nyt sinne mitään satamaa rakentamassakaan. Toisaalta huomaa, ettei sinulla ole minkäänlaista käsitystä siitä veneilijöiden määrästä, mikä jo nykyisin Päijänteellä kesäänsä viettää. Eikä myöskään nykyveneiden koosta. Patajoen kanavasta eikä matalasta Patalahdesta ei tule koskaan semmoista vesireittiä, joka näille alukselle riittäisi puhumattakaan purjeveneistä.

        Jos Himoksen kehitys etenee Master planin viitoittamalla tavalla, niin tokihan se satamakin aikanaan rakennetaan. Rakentaako Päijänteen komeimpiin kuuluvan sataman kaupunki tai joku muu toimija, on sen ajan asia. Kun Kultarannikon rinne on täynnä komeita omakotitaloja, niin sitäkin kautta iso satama tulee tarpeelliseksi. Mehän sitä aikaa valitettavasti emme tule kuitenkaan näkemään. Jonkinlaisen satamavaiheen alun näkeminen Patajokisuulla lienee meidänkin elinpäivänämme mahdollista

        Mikäs mestarisuunnitelma se sellainen on jossa järven kaikki veneet parkeerattaisiin kultaiselle rannikolle omakotitalojen eteen.
        Taitaa olla tuulentupien kehittelijät taas asialla.


      • Näköalat hallussa
        sysmälänen kirjoitti:

        Mikäs mestarisuunnitelma se sellainen on jossa järven kaikki veneet parkeerattaisiin kultaiselle rannikolle omakotitalojen eteen.
        Taitaa olla tuulentupien kehittelijät taas asialla.

        Ethän sinä veikkonen ole ollenkaan perillä koko paikasta, mutta kantaa pitää silti ottaa ja suunnitelmia arvostella. Eiköhän se satama tule siihen jokisuulle ja siitähän on matkaa kultarannikon avariin järvimaisemiin puoli kilometriä. Eli sopiva kävelymatka veneelle. Tietysti jos homma oikein isoksi paisuu, niin sittenhän niitä veneitä voi olla vaikka Sammallahden koululle saakka. Minun silmääni hyvin hoidettu satama on hieno katseltava. Semmoista näkymäähän ne katselevat Monacon miljonääritkin.


    • Davy Crockett

      Vanhaan hyvään aikaan, kun Patajoki oli luonnontilassa, kuului vuosittaiseen Juhannuksen viettooni meloa kanootilla Patalahden huoltamolta Päijänteellä olevalle mökille (ei oma).
      Oli tuiskua, tuulta, sadetta ja ukkostakin. Pajukon vesoomista, kanootin kantoa ja muuta mukavaa puuhastelua.Jopa tarinointia Säyrylässä juhlivien uimareitten kanssa.
      Reitin haasteellisuuden vuoksi, oli sauna kaljoineen perille päästyä tavallaan ansaittu.
      Nyt tuo reitti on jo läpihuutojuttu, sopivalla tuulella pitää vain perää, ja yksi kanootin nosto kalapadon yli, eikä edes janota... No maksa ainakin tykkää :))

      • särkinen

        Pieni juttuhan on nostaa vene padon yli, jatkaa soutamista ja samalla tutustua kanavarakentamiseen


    • sysmälänen

      Törkeää ympäristön raiskaamista jättää työ keskeneräiseksi. Oikea virkamiesten taidonnäyte !

      • Hymyssä suin inffoa

        Minne katosi ideanisä, tuliko tunnit vai taskut täyteen kertokaa, kuka tietää tietää?


    • sysmäläiselle

      Pienvenereitti on kyseessä ja sille luvitus. Suuruudenhullut jälkiviisaat haikailevat suurlaivakanavasta toki eurahoituksella.

    • sysmäläinen

      kai me voidaan sitten unohtaa koko risteily himokselle ja mennä vaikka jyväskylää suoraa. ei taida patajoenkanava koskaa valmistua. aika saamatonta sakkia nämä teidän päättäjät..
      terv.. sysmäläinen

      • Risteilyisäntä

        Mahtaakohan sulla olla edes soutuvenettä? Jos on , niin sen voit kyllä nykäistä kivipadon yli. Siinä sulle on risteilyä.


    • kauan kestää
    • sysmäläinen

      pääseekös edes jämsän keskustaa jokea pitkin bellalla vai täytyykö kaipolasta tulla taksilla sinne. olis viikonlopulla asiaa jämsää päin.

      • Höhhöhhöö

        Kuinkahan iso Bella sinulla mahtaa olla, kun noin tyhmiä kyselet.


    • öööszäsazm,cn vå

      Tule taksilla, täältä saat juhannuspiparia.

    • Bella myös

      "Keskustelun perusteella Satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat kilpailevia vaihtoehtoja. "

    • Öönä tässä

      Mitenkäs ne nyt kilpailevia olisivat?

    • sysmäläinen

      ei toi niin hirveän iso bella ole, aattelin vaa kun kanavakin on vieläkin ummessa et jos vaikka jokikin olis ummessa jo.

      terv. sysmäläinen

    • Nocar

      "Pienvenereitti on kyseessä ja sille luvitus. Suuruudenhullut jälkiviisaat haikailevat suurlaivakanavasta toki eurahoituksella. "
      Satama tulisi liian kauaksi 7 kilometrin etäisyydelle aarenasta.

      • Ennustaja.

        Sammallahteen tulee yksi päijänteen suuremmista huvivenesatamista. Sitten kun ehtii.


      • Ennustaja 1
        Ennustaja. kirjoitti:

        Sammallahteen tulee yksi päijänteen suuremmista huvivenesatamista. Sitten kun ehtii.

        Vesialueiden omistajat eivät ole niin tyhmiä että myyvät tai vuokraavat vapaata vesirajaa pois jokamiehenkäytöltä.


      • Hohhoijaa taas kerra
        Ennustaja 1 kirjoitti:

        Vesialueiden omistajat eivät ole niin tyhmiä että myyvät tai vuokraavat vapaata vesirajaa pois jokamiehenkäytöltä.

        No minkähänlaista jokamiehen käyttöä sillä letolla nykyisin esiintyy? Kyllä minun mielestäni hieno nykyaikainen satama yksityisin rahoin rakennettuna olisi siinä rannassa paljon hienompi asia.


      • UkkoPekka.
        Ennustaja 1 kirjoitti:

        Vesialueiden omistajat eivät ole niin tyhmiä että myyvät tai vuokraavat vapaata vesirajaa pois jokamiehenkäytöltä.

        No jopa on kova pula Päijänteellä vesirajoista, jos tuommoinen pätkä rantaa on jokamiehille niin tärkeä asia. Paljon olen Päijänteellä liikkunut, mutta ei ole toistaiseksi tuommoista ongelmaa eteen sattunut. Taitaa olla niitä "vesirajoja " tuhansia kilometrejä. Siinä ei muutama sata metriä tunnu yhtään missään. Olisko taas kerran tässäkin silkasta kateudesta kysymys? Se on kuitenkin turhaa siinä mielessä, ettei kadehtijoilla itsellään ole varmasti resursseja toteuttaa minkäänlaisia hankkeita.


      • Älykäs ja varakas
        Ennustaja. kirjoitti:

        Sammallahteen tulee yksi päijänteen suuremmista huvivenesatamista. Sitten kun ehtii.

        "Sammallahteen tulee yksi päijänteen suuremmista huvivenesatamista. Sitten kun ehtii"

        Niin tulee. Eikä siinä auta elämäänsä katkeroituneiden tyhmien kommunistien jupinat ja valitukset yhtään mitään. Ja se on hyvä se.


    • Osta lentovene

      Harva sinne areenalle veneellä tulee.

    • Jääpora

      "Satama tulisi liian kauaksi 7 kilometrin etäisyydelle aarenasta."

      Tuskinpa sillä Areenalla on kovinkaan paljon tekemistä asian kanssa. Sehän toimii pääasiassa talvella ja silloin veneilijöitä liikkuu Päijänteellä aika vähän.

    • Kyllä sulku etenee

      Nyt näyttäisi sulkutörsön ympärillä olevan aitaus, varmaankin sen vuoksi, ettei nauruunsa tukahtumaisillaan olevat turistit horjahtaisi monttuun. Heko heko!

      • lupaehto10

        "10. Työ on aloitettava 16.11.2007 mennessä ja tehtävä valmiiksi 16.11.2009 mennessä. Työn valmistumisesta on ilmoitettava ympäristölupavirastolle, Keski-Suomen ympäristökeskukselle ja Jämsän kaupungin ympäristönsuojeluviranomaiselle 60 päivän kuluessa valmistumisajankohdasta."


      • sulku vahti

        "Satama tulisi liian kauaksi 7 kilometrin etäisyydelle aarenasta."
        Miksi rakentaa liian kauaksi kun kaikki nykyiset kaukana olevat satamat retuperällä.


    • Hölypöly

      Mistä se on liian kaukana? Ja mitäs sillä on väliä vaikka olisi kuinka kaukana, jos yksityinen raha haluaa siihen sataman rakentaa?

    • sysmäläänen

      Bellanen on käytössä muutaman kesäkuukauden, en tarvitse suuria venelaitureita ja satamaa. Pieni vesiväylä riittää lomakeskukseen.

      • Hölypöly

        Ei kai niitä satamia rakenneta sen mukaan mihin sinnä kaukalosi haluat nykäistä.


    • Mikähän autuus

      Sieltä kanavan Himoksen päästä sitten sitten löytyisi? Ei kertakaikkiaan yhtään mitään :((
      Parasta olis, kun ajas savikot sulkumonttuun ja nurmikko päälle, eipähän olisi turistien "silmissä"!

      • hohhojaa

        Vähän on turisteja kun vertaa muiden lomakeskusten kesäsesonkiin.
        Kanavakin on pieni mutta tärkeä osa alueen kehittämistä.


    • huopaajatyttö

      Ei ei valmistu kanava, pissnessmiesten täytyy ensin saada vaikka verorahoilla satama pystyyn !

    • rikas???

      Minä ajan taksilla tansseihin ja teatteriin.

      Olenhan rikas kaupungin virkamies.

      • Asuntoautoilijana

        Niin ja tietysti te veronmaksajat maksatte minun taksikyytini ja lippuni tansseihin tai teatteriin.

        Enhän minä voi maksaa kun saan vaan vähän yli 6.000 € / kk palkkaa ja kaupunki maksaa muut kuluni.

        Ajelen vain työpäivinä asuntoautollani ympäri kaupunkia, että aika kuluisi. Saanhan siitä kilometrikorvaukset.


    • reaa listi

      Täytyisihän sinne päästä vähän kookkaammallakin veneellä. esim.
      risteily ym.aluksilla. Antaisi enemmän mahdollisuuksia kasvavalle alueelle ja turismille.Palvelua sitä ihmiset vaatii.

      • Turhapuroko

        Se puro on aivan älyttömän pieni ja se silta on helevetin matala. Ei siitä yksikään kajuuttavene läpi pääse ajamaan. Hitonmoista hulluutta koko turhapuron rakentamisen aloittaminen. Kun jollain pikkuisella perärutkulla siitä läpi vain pääsee, ei kenenkään kannata eikä tarvi mitään satamia rakennella. Laottakaapa ne kaksi hernettänne siellä yläkerrasanne töihin ja miettikää "onko järkee vai ei!"


      • Kanava kuntoon
        Turhapuroko kirjoitti:

        Se puro on aivan älyttömän pieni ja se silta on helevetin matala. Ei siitä yksikään kajuuttavene läpi pääse ajamaan. Hitonmoista hulluutta koko turhapuron rakentamisen aloittaminen. Kun jollain pikkuisella perärutkulla siitä läpi vain pääsee, ei kenenkään kannata eikä tarvi mitään satamia rakennella. Laottakaapa ne kaksi hernettänne siellä yläkerrasanne töihin ja miettikää "onko järkee vai ei!"

        Tottahan se on, että kanavaa alettiin rakentaa menneiden aikojen veneille. Miljoonasatsaus johonkin kanoottikanavaan ei kovin järkevältä tunnu. Kun kanavan suunnittelu vuosikymmeniä sitten alkoi, veneet olivat toisenlaisia, eikä silloinkaan isoimmat olisi sulkuun mahtuneet.

        Eiköhän se koko suunnitelma pistetä jonakin päivänä uusiksi. En oikein jaksa uskoa, että kanava jäisi ikiajoiksi tuommoiseksi keskeneräiseksi häpeäpilkuksi ja natkuttajien kinastelussa viimeiseksi oljenkorreksi.


      • Turhapuroko
        Kanava kuntoon kirjoitti:

        Tottahan se on, että kanavaa alettiin rakentaa menneiden aikojen veneille. Miljoonasatsaus johonkin kanoottikanavaan ei kovin järkevältä tunnu. Kun kanavan suunnittelu vuosikymmeniä sitten alkoi, veneet olivat toisenlaisia, eikä silloinkaan isoimmat olisi sulkuun mahtuneet.

        Eiköhän se koko suunnitelma pistetä jonakin päivänä uusiksi. En oikein jaksa uskoa, että kanava jäisi ikiajoiksi tuommoiseksi keskeneräiseksi häpeäpilkuksi ja natkuttajien kinastelussa viimeiseksi oljenkorreksi.

        Jo sen sillan mataluus estää kanavaan ajon lähes kaikilta matkaveneiltä. Totta on, että jonain päivänä siinä on kunnon kulkuväylä himokseen, mutta toistaiseksi siihen riittää pelkkä maisemointi.


      • maansiirtäjä
        Turhapuroko kirjoitti:

        Jo sen sillan mataluus estää kanavaan ajon lähes kaikilta matkaveneiltä. Totta on, että jonain päivänä siinä on kunnon kulkuväylä himokseen, mutta toistaiseksi siihen riittää pelkkä maisemointi.

        Jos joku tai jokin yksityinen taho jättäisi rakennelmansa noin pahasti kesken, niin kyllä postilaatikkoon pukkaisi jos jonninmoista uhkasakkoa harva se kuukausi.
        Mutta kaupunkihan se voikin tehdä ympäristörikoksia ihan oman halunsa mukaan.

        Joku kait sanoi, että maksaisi 1 milj euroa tehdä kanava loppuun. Outo summa, kun alunperinkään tuohon ei pitänyt mennä kuin murto-osa tuosta esitetystä summasta.

        Jostakin nyt vaan EU-rahaa hakemaan ja osaurakat kunnon kilpailutukseen ja hyvä projektinjohto, niin homma olisi talven aikana paketissa.


      • Ihmetys.
        Turhapuroko kirjoitti:

        Jo sen sillan mataluus estää kanavaan ajon lähes kaikilta matkaveneiltä. Totta on, että jonain päivänä siinä on kunnon kulkuväylä himokseen, mutta toistaiseksi siihen riittää pelkkä maisemointi.

        "toistaiseksi siihen riittää pelkkä maisemointi."

        Mitenkäs sinä kanavaa maisemoit?


      • Anonyymi
        Turhapuroko kirjoitti:

        Se puro on aivan älyttömän pieni ja se silta on helevetin matala. Ei siitä yksikään kajuuttavene läpi pääse ajamaan. Hitonmoista hulluutta koko turhapuron rakentamisen aloittaminen. Kun jollain pikkuisella perärutkulla siitä läpi vain pääsee, ei kenenkään kannata eikä tarvi mitään satamia rakennella. Laottakaapa ne kaksi hernettänne siellä yläkerrasanne töihin ja miettikää "onko järkee vai ei!"

        Juuri noin, kun edellinen kertoi, asia on. Ei mennä Himokseen kun soutuvenetyyppisillä paateilla Patajokea pitkin, vaikka kuinka kanava siinä olisi.


    • Poru te Kanawa

      Kanavan kustannukset oli laskettu halvimman eli ihanneolosuhteiden mukaan. Mutta ihanteellista kovaa pakkastalvea ei tulllutkaan, koneet ja padot upposivat sulaan mutaan.
      Jälkviisaasti voi sanoa, että kunpa se olisi kaivettu töiden aloittamista edeltäneenä kesänä, joka oli kuiva ja vähävetinen. Mutta ei käynyt, koska ympäristölakien mukaan kesällä ei saa ruopata, koska vesi samentuu.

      • vetämättömät virkahe

        Pieni pätkä ei voi miljoonia maksaa kun lähes sadan hehtaarin kolfkenttä rakentuu vain 2,8. Konemiehiä ja ammattilaisia on saatavissa nyt hyvin työhön.


      • Muta-Masa
        vetämättömät virkahe kirjoitti:

        Pieni pätkä ei voi miljoonia maksaa kun lähes sadan hehtaarin kolfkenttä rakentuu vain 2,8. Konemiehiä ja ammattilaisia on saatavissa nyt hyvin työhön.

        Kyllähän siinä vaikeimmat paikat on jäljellä.


    • Anonyymi

      Asia käy vielä Vaasan hallinto-oikeudessa, sitten pääsee Himokselle veneellä.

    • Anonyymi

      Kuka epätoivonen yksilö jaksaa vielä jauhaa tätä toivotonta kanavahanketta? Luulisi, että , on jo unohtunut, kun ei sillä ns. kanavalla valmiinakaan ole mitään tekoa. Samaa pehmeää mössöä rannat, kun nyt sulkuporttityömaan keskeytyksen aiheuttamalla kohdalla.
      Ei siitä, jos joskus valmistuisi, sittenkään voisi kulkea, kun joillakin pikkuveneillä läpi. Himossuunnitelmathan on aina "isollaan", että isoja huviveneitä juhlivine porukoineen sinne odotettaisiin. Eipä onnistu, ei.

    • Anonyymi

      Toivottavasti pääsee veneellä, lisäisi alueen elinvoimaisuutta.

      • Anonyymi

        Veneellä vaikea kulkea koska on kasvanut miltei umpeen, vesikasvien niitto on laiminlyöty.


      • Anonyymi

        Mikäs pakko siitä on veneellä mennä, onhan siinä tiekin vieressä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs pakko siitä on veneellä mennä, onhan siinä tiekin vieressä?

        Totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!

        Kanavan pitää tuottaa sitä rahaa. Ei riitä, että se vain "kannattaa" plusmiinus nolla. Suezin kanava on hyvä esimerkki, samoin Panaman kanava. Jotkut Jämsän haaveilijat olivat miettineet että Suomi on pirun iso huvipuisto, ja ihmiset haluavat vain haaskata rahaa jota tulee kaikista ovista koko ajan, niin kanava Päijänteeltä tekisi Himoksesta kesäpaikan jonne muutamat veneilijät kantaisivat rahaa niin paljon, että paperitehtaan sulkeminen unohtuisi.


    • Anonyymi

      Miksi kanava on päästetty kasvamaan umpeen, kenen vastuulla on aukipito ?

    • Anonyymi

      Valmiiksi se on tehtävä maksoi mitä maksoi.

      • Anonyymi

        Paljonko laitat hankkeeseen rahaa? Jos riittävästi, niin eiköhän hankettaa saa eteenpäin.


    • Anonyymi

      Eiköhän olis aika ylläpitäjän sulkea tämä keskustelu. Joku näitä aina kaivaa katkerana ylös.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Vaikka kuinka kauan tätä kanava-asiaa vatvottaisiin, niin siihen saisi vain "kanavan". Sellaista kulkuväylää, josta vähänkin isommalla huviveneellä kuljettaisiin, niin ei siihen saa.
        Se tuli jo kokeiltua, että maa, niin Patajoen pohjassa ja laidalla on niin pehmeää, että se valuu takaisin väylään, jos sen saa kaivettua pois. Laitamaat on pitkälle samaa sohjoa. Siihenhän se alkuperäinen työmaakin tyssäsi, kun kaivurit, sulkuportit sun muut upposi maahan.
        Se kaivurikin, millä sitä yritettiin kaivaa, taisi olla uponnenna talven yli siinä muusimaassa.

        Pitäisihän se "kanava" tietysti saada kauniiksi Patajoen mökkiläisten ja ranta-asujien silmää miellyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Vaikka kuinka kauan tätä kanava-asiaa vatvottaisiin, niin siihen saisi vain "kanavan". Sellaista kulkuväylää, josta vähänkin isommalla huviveneellä kuljettaisiin, niin ei siihen saa.
        Se tuli jo kokeiltua, että maa, niin Patajoen pohjassa ja laidalla on niin pehmeää, että se valuu takaisin väylään, jos sen saa kaivettua pois. Laitamaat on pitkälle samaa sohjoa. Siihenhän se alkuperäinen työmaakin tyssäsi, kun kaivurit, sulkuportit sun muut upposi maahan.
        Se kaivurikin, millä sitä yritettiin kaivaa, taisi olla uponnenna talven yli siinä muusimaassa.

        Pitäisihän se "kanava" tietysti saada kauniiksi Patajoen mökkiläisten ja ranta-asujien silmää miellyttämään.

        Kanava kaivetaan, jos se on taloudellisesti niin kannattava että joku saa siitä runsaasti rahaa. Noin se menee. Nyt vain sattuu olemaan niin, että huuhaa-haaveilijoiden juttuja kuuntee yhä harvempi raha-asiantuntija.
        Kuka muistaa vielä 90-luvun lamaan ja pankkien ahdinkoon johtaneet asiat? Kun opiskeljat lopettivat opiskelunsa ja perustivat firman, ostivat pari autoa, daycruiserin, Armanin puvun jne. Ihmust en äly ei ole lisääntynyt, mutta toivottavasti muistissa on väärin tehdyt asiat.
        Himos on saavuttanut pisteen jossa tarvitaan älyä, ei älytöntä intoilua. Himokseen ei saada matkailijoita muualta kuin Suomesta, ja ne on jo suunnilleen katsottu.


    • Anonyymi

      Kukaan ei ole sattunut kuulemaan stabiloinnista kalkki sementti sideaineena.

      • Anonyymi

        Tuolla keinolla kyllä onnistuu, osaamista vaan puuttuu.


    • Anonyymi

      " Onhan se loppuun tehtävä ilman muuta. Suunnitelmiin pitäisi kyllä sitä ennen saada semmoiset korjaukset, että sitä pitkin voisi ajaa veneellä. Kanoottiuomaksi on vähän turhan kallis. "

      • Anonyymi

        Alkaneella u-reittirahoituksella tämäkin asia hoitunee kuntoon.


    • Anonyymi

      " Asia käy vielä Vaasan hallinto-oikeudessa, sitten pääsee Himokselle veneellä. "

      • Anonyymi

        Hämeenlinnan hallinto oikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinnan hallinto oikeudessa.

        Vaasan hallinto-oikeudessa on vesioikeus ja valitusasia siellä nyt nähtävänä.


    • Anonyymi

      Valitus on asiantuntevasti ja erinomaisesti laadittu.
      Toivottavasti saadaan pienvenereitti lähivuosina kuntoon.

      • Anonyymi

        "leuhka lahtinen" valittaa kun muuta ei voi. Täytyy valittaa sen tekemisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "leuhka lahtinen" valittaa kun muuta ei voi. Täytyy valittaa sen tekemisistä.

        Nimeä ei ole mainittu mutta mukana on suuri joukko hiimosta kehittämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimeä ei ole mainittu mutta mukana on suuri joukko hiimosta kehittämässä.

        Kuinkahan isosti se Himos kehittyy, jos soutuvene -perämoottorilla pääseen kanavaa pitkin? Ja mitähän Himoksessa on kesällä tarjolla pienveneilijälle, jos ei festarit tai seksihurjailut kiinnosta? Missäs se Himoksen venesatama on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan isosti se Himos kehittyy, jos soutuvene -perämoottorilla pääseen kanavaa pitkin? Ja mitähän Himoksessa on kesällä tarjolla pienveneilijälle, jos ei festarit tai seksihurjailut kiinnosta? Missäs se Himoksen venesatama on?

        Johtopäätös keskustelun perusteella satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös keskustelun perusteella satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.

        Patajoen ns, kanavaa ja sen kautta mahdollisesti kulkevan veneliikenteen satamaa Patalahdella ja jokisuun satamaa ei voi millään kriteereillä verrata. Jokisuun satamaan pääsee isoillakin laivoilla, Patajoen mahdollisesta kanavasta vain pienveneet.
        Täysin hukkaan heitettyä rahaa kanava ollut jo nyt, puhettakaan, että sitä pitäisi vielä jollakin tavalla entrata.
        Patajoen rannat on kautta-aikan kasvaneet ruokoa ja heinää, eihän rantojen kunnostus millään muotoa pitäisi kuulua kaupunkilaisten verorahoilla siistittäväksi. Jos ranta-asukkaat haluavat rannat siistiä, niin siitä vaan. Niinhän muutkin rannoilla mökin tai talon omistavat tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös keskustelun perusteella satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.

        Patajoen ns, kanavaa ja sen kautta mahdollisesti kulkevan veneliikenteen satamaa Patalahdella ja jokisuun satamaa ei voi millään kriteereillä verrata. Jokisuun satamaan pääsee isoillakin laivoilla, Patajoen mahdollisesta kanavasta vain pienveneet.
        Täysin hukkaan heitettyä rahaa kanava ollut jo nyt, puhettakaan, että sitä pitäisi vielä jollakin tavalla entrata.
        Patajoen rannat on kautta-aikan kasvaneet ruokoa ja heinää, eihän rantojen kunnostus millään muotoa pitäisi kuulua kaupunkilaisten verorahoilla siistittäväksi. Jos ranta-asukkaat haluavat rannat siistiä, niin siitä vaan. Niinhän muutkin rannoilla mökin tai talon omistavat tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös keskustelun perusteella satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.

        Patajoen ns, kanavaa ja sen kautta mahdollisesti kulkevan veneliikenteen satamaa Patalahdella ja jokisuun satamaa ei voi millään kriteereillä verrata. Jokisuun satamaan pääsee isoillakin laivoilla, Patajoen mahdollisesta kanavasta vain pienveneet.
        Täysin hukkaan heitettyä rahaa kanava ollut jo nyt, puhettakaan, että sitä pitäisi vielä jollakin tavalla entrata.
        Patajoen rannat on kautta-aikan kasvaneet ruokoa ja heinää, eihän rantojen kunnostus millään muotoa pitäisi kuulua kaupunkilaisten verorahoilla siistittäväksi. Jos ranta-asukkaat haluavat rannat siistiä, niin siitä vaan. Niinhän muutkin rannoilla mökin tai talon omistavat tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös keskustelun perusteella satamakyläläiset ilmeisesti vastustavat kanavan valmiiksi kaivamista, koskapa kanava ja satama jokisuulla ovat keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.

        Tätä ns, kanavaa ja sen kautta mahdollisesti kulkevan veneliikenteen satamaa lahdella ja jokisuun satamaa ei voi millään kriteereillä verrata. Jokisuun satamaan pääsee isoillakin laivoilla, Joen mahdollisesta kanavasta vain pienveneet.
        Täysin hukkaan heitettyä rahaa kanava ollut jo nyt, puhettakaan, että sitä pitäisi vielä jollakin tavalla entrata.
        Patajoen rannat on kautta-aikan kasvaneet ruokoa ja heinää, eihän rantojen kunnostus millään muotoa pitäisi kuulua kaupunkilaisten verorahoilla siistittäväksi. Jos ranta-asukkaat haluavat rannat siistiä, niin siitä vaan. Niinhän muutkin rannoilla mökin tai talon omistavat tekevät.


    • Anonyymi

      Bellani on käytössä muutaman kesäkuukauden, en tarvitse suuria venelaitureita ja satamaa. Pieni vesiväylä riittää lomakeskukseen.

    • Anonyymi

      " Täällä mennään vähän kuin naapurissa - ulkomaat tukevat Venäjän hankkeita, mutta rahat katoavat kankkulan kaivoon.
      Venäjällä syntyy valmista vasta kun muut tulevat tekemään asiat loppuun asti.
      Pataoja odottaa rahaa ja tekijöitä. "

      • Anonyymi

        Eikös entinen kaupungin pääjäjä
        ja patajoen kanavan lobbari
        T.T voisi käydä kaivamassa sen loppuun.
        Vastuuta kunnalispolitiikkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      254
      4659
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      78
      3105
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2483
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1873
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      85
      1497
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      975
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe