Osaiskohan joku auttaa kun en oikein saanut selvää tuolta koulujen nettisivuilta.. Tarkoitus olisi hakea ammattikorkeaan opiskelemaan kätilöksi. Luin, että koulumenestyksestä voi saada pisteitä? Tarkoitus olisi amispohjalla hakea, joten saako ammattikoulunkin arvosanoista noita pisteitä? Ja luin myös että ammattikorkeassa voi lukea itselleen maisterin paperit, mitä hyötyä siitä tittelistä on, minkälaisiin hommiin pääsee jos lukee terveys- ja hoitoalan maisteriksi? Ja lisää tietoa kätilön koulutuksesta/työstä saa mielellään kertoa jos joku tietää =)
AMK terveys- ja hoitoala
2
200
Vastaukset
- fhfjutyuiiuuiuiui
Toisen asteen oppilaitoksen koulumenestyksestä ja ensimmäisestä hakutoiveesta saa alkupisteet, joiden perusteella eniten pisteitä saaneet kutsutaan valintakokeeseen. Eli ammattikoulusta saat pisteitä, voit katsoa koulun jonne aiot hakea nettisivuilta edellisvuosien hakijatilastoja, niin saat osviittaa mahdollisiin lähtöpisteisiisi.
Ammattikorkeasta maisteriksi? Nyt taitaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Yliopistosta valmistuu maistereita ja kandeja, ammattikorkeasta valmistut kätilöksi, jolla on myös sairaanhoitajan pätevyys. Eli ei mitään terveys- ja hoitoalan maistereita. Esim Tampereen ammattikorkeakoululla on hyvät nettisivut josta voit lukea lisää alasta, hakumenettelyistä jne. Eli katsoppas www.tamk.fi - abc123456
Ok, kiitos!
Juu selittelin vähän omiani, tarkoitin tuota ylempää ammattikorkeakoulututkintoa, kun ainakin metropolian sivuilla lukee että semmoinen on mahdollista suorittaa ja wikipediassa taas kerrotiin että ylempi ammattikorkeakoulu saman kelpoisuuden julkisiin virkoihin ja toimiiin kuin ylempi korkeakoulututkinto :o
Sattuitko joku vielä tietämään mitä toi sitten tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394