Volvon moottori ei kestä

Volvon moottori ei ole kovin kestävä.

Omalla 1988 740 Volvollani (moottorina B200K) oli ajettu vasta 541 000 km kun siitä levisi aivan yllättäen kesken ajon vesipumppu! Sylkäs kuulat stefan läpi maantielle vesien kera. Uusi pumppu maksoi 35 euroa. Joudunko varautumaan muihin yllätyksiin lähiaikoina? Kyllähän autolla pitäisi se 1 000 000 km päästä ennen koneremonttia!
Ilmoita


Pumppu oli auton alkuperäinen tehtaan ensiasennuspumppu...
1 VASTAUS:
lämpimästi uuteen Volvoon vaihtamista. Olen ajanut jo 8000 km eikä vielä mitään vikaa..
+Lisää kommentti
ei ne kovin lujia ole. Pahoittelen tietysti haveria, mikä on kohdallesi sattunut, mutta eipä ole omanikaan juuri sen lujempi.
Viime viikolla pyörähti 600 000 kilsaa rikki ja tuolta Wetterin tietokoneelta paljastui, että edellinen omistaja oli joutunut 535tkm:n kohdalla turbon uusimaan, sekä kannentiivisteen.
Piruko senkin liene syönyt?
Eli vesipumppuremonttiin tässä pitää ilmeisesti alkaa säästämään jos ne noinkin yllättäen hajoaa.
550tkm:n kohdalla oli taas rempattu: tuulilasi oli vaihdettu, ilmastointi oli paineistettu ja takaluukun verhoilu vaihdettu.
Ei tule perkelettäkään jos nämä ei ala pikkuhiljaa kestämään.
Autoni on vm -88 farkkumalli ja itse jouduin jo keväällä kesärenkaatkin vaihtamaan.
Eikä puhettakaan, että olisin ne takuuseen saanut.
Tämä syö miestä.
Mittari on vasta ensimäisellä kierroksella ja esimerkiksi Räikkösen mersu hajoaa vasta yhdeksännellä kierroksella.
Pakko hankkia mersu.
Ilmoita
Minne tämä maailma menee ,kun Volvon vesipumppu ei kestä 600tkm .
Ilmeisesti viallinen lähetäppä Ruotsiin katsovat mistä johtui rikkoituminen.
Minulla meni raidetangon päät 350tkm maksoivat alkuperäiset 25 euroa hintaan sisältyi vaihtö,oma työ.Autona oli 240 .Siitä huolimatta turvallisia ja ajonautinollisia kilometriä .eläkä polta itseäsi auringossa ,kun tulee kuuma kesä.
Ilmoita
Väitätkö, ettei kansi ole koskaan ollut auki?
Samoja materiaaleja Volvo käyttää pakoventtiileissä ja niitten istukoissa kuin muutkin merkit.
Jossain vaiheessa seetit kuoppaantuvat ja vuoto alkaa. Se ei korjaannu itsekseen.

Pitää myös ottaa huomioon, että maantiekilometrit ovat ihan eri juttu kuin kaupunkisahaukset.

Lohko kestää monessa muussakin merkissä miljoona kilometriä kun vain öljyjä vaihdetaan.

Ne muut merkit vain kuluttavat 3 litraa satasella vähemmän !!!
21 VASTAUSTA:
Minulla on Volvosta ollut jo useamman kerran kansi auki vaikka se on vasta pari kuukautta ollut ajossa. Miten muuten sinne tavaratilaan voi mitään laittaa jos ei kantta aukaise ? Mitään venttiili-istukoita en ole siellä nähnyt.
Minulla nykyinen Volvoni vie 100km n 8.5 litraa bensaa.
Sanoit että vastaavat autot vie 3 litraa vähemmän kerroppa auto joka painaa 1600kg menee 5,5 litralla bensaa ja kulkee yli 210km/h.
Nimim. Epätietoinen
Reiska kirjoitti:
Minulla nykyinen Volvoni vie 100km n 8.5 litraa bensaa.
Sanoit että vastaavat autot vie 3 litraa vähemmän kerroppa auto joka painaa 1600kg menee 5,5 litralla bensaa ja kulkee yli 210km/h.
Nimim. Epätietoinen
1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.
J H kirjoitti:
1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.
joo noissa piheissä autoissa saakin istua talvella turkikset päällä että tarkenee!
teukka kirjoitti:
joo noissa piheissä autoissa saakin istua talvella turkikset päällä että tarkenee!
juu, ainakin passat tdi:ssä paleltu talvella jalat. kulki kyllä alle 6 l sadalla.
Bensavolvo S60 170 hv vie kyllä mulla 9.3l seka-ajossa sisältäen paljon kaupunki- ja moottoritieajoa raskaalla kaasujalalla. Maantieajossa meneekin sitten alle 8 l. Mutta ainakin tällaisella 25 tkm./vuosi -ajoilla on aika turha maksella dieselveroja...
Kansi ei ole ollut koskaan pois paikoiltaan. Kantta ei ole tarvinnut koskaan remontoida. Alakerrasta nyt puhumattakaan. Toisena omistajana, ensimmäisen omistajan hyvin tuntien, tiedän tämän. Tehoista on yli 90 % tallella ja öljyä ei kulu juuri nimeksikään. Venttiilinjouset olisi kuulemma hyvä vaihtaa 600 000 - 700 000 km kohdalla.

Ajatko itse jollain sellaisella autolla jonka kansi tai koko moottori täytyy jo remontoida 350 - 400 tkm tyyppisten sisäänajokilometrien paikkeilla, kun tunnut epäilevän kannen kestävyyttä..?

- Moottorilla pitää päästä 1 000 000 km ennen remonttia -
Volvomies kirjoitti:
Minulla on Volvosta ollut jo useamman kerran kansi auki vaikka se on vasta pari kuukautta ollut ajossa. Miten muuten sinne tavaratilaan voi mitään laittaa jos ei kantta aukaise ? Mitään venttiili-istukoita en ole siellä nähnyt.
Jos siinä sun volvossa saa takapenkit käännettyä sillai et sieltä pääsee tavaratilaan niin ei tarvi avata kantta
B200K kirjoitti:
Kansi ei ole ollut koskaan pois paikoiltaan. Kantta ei ole tarvinnut koskaan remontoida. Alakerrasta nyt puhumattakaan. Toisena omistajana, ensimmäisen omistajan hyvin tuntien, tiedän tämän. Tehoista on yli 90 % tallella ja öljyä ei kulu juuri nimeksikään. Venttiilinjouset olisi kuulemma hyvä vaihtaa 600 000 - 700 000 km kohdalla.

Ajatko itse jollain sellaisella autolla jonka kansi tai koko moottori täytyy jo remontoida 350 - 400 tkm tyyppisten sisäänajokilometrien paikkeilla, kun tunnut epäilevän kannen kestävyyttä..?

- Moottorilla pitää päästä 1 000 000 km ennen remonttia -
Yleensä olen asiallinen, jopa suomi24:n palstalla... Herranjumala sentään... Onko meitä?

Mutta nyt, pakko kysyä. Kuka helvetti haluaa ajaa miljoonan rikki vanhalla volvolla? Ei taida ko. kaveri liiemmin arvostaa mukavaa ja luotettavaa ajamista.

Ensinnäkin, hermoilet sen verran että lähitulevaisuudessa maksat pillereistä enemmän kuin autosi remonteista.

Toiseksi, oletko oikeasti tosissasi?

Kolmanneksi, oletko ikinä kuullut termistä maanantaikappale? Epäonnistunut tai hieman marginaaleista laadussa karkaava tuote, joka silti päätyy myyntiin, ja hajoaa 10tkm aikaisemmin kuin annetaan oletusarvona kapineelle kestoarvio.

Voi jeesus hyvä isä sentään... Mitä vittua, kysyn vain!?
JJK65 kirjoitti:
Yleensä olen asiallinen, jopa suomi24:n palstalla... Herranjumala sentään... Onko meitä?

Mutta nyt, pakko kysyä. Kuka helvetti haluaa ajaa miljoonan rikki vanhalla volvolla? Ei taida ko. kaveri liiemmin arvostaa mukavaa ja luotettavaa ajamista.

Ensinnäkin, hermoilet sen verran että lähitulevaisuudessa maksat pillereistä enemmän kuin autosi remonteista.

Toiseksi, oletko oikeasti tosissasi?

Kolmanneksi, oletko ikinä kuullut termistä maanantaikappale? Epäonnistunut tai hieman marginaaleista laadussa karkaava tuote, joka silti päätyy myyntiin, ja hajoaa 10tkm aikaisemmin kuin annetaan oletusarvona kapineelle kestoarvio.

Voi jeesus hyvä isä sentään... Mitä vittua, kysyn vain!?
Miksi pitää vaihtaa autoa jos vanha on ajokelpoinen ???
Mikään eiole kallista eikä mikään auto kuluta liikaa, kuka sitä kulutusta viitsii seurata. kannattaa sitten olla ostamatta autoa. Jos on rahaa ei mikään ole kallista. Pers aukinaisten jorinaa.....
Roope Ankka kirjoitti:
Mikään eiole kallista eikä mikään auto kuluta liikaa, kuka sitä kulutusta viitsii seurata. kannattaa sitten olla ostamatta autoa. Jos on rahaa ei mikään ole kallista. Pers aukinaisten jorinaa.....
kaivoit 2004 vuoden keskustelun esiin???
Roope Ankka kirjoitti:
Mikään eiole kallista eikä mikään auto kuluta liikaa, kuka sitä kulutusta viitsii seurata. kannattaa sitten olla ostamatta autoa. Jos on rahaa ei mikään ole kallista. Pers aukinaisten jorinaa.....
Mulla on kulutus ollut 10.4 luokkaa, että ei paha noin raskaalle kalustolle.
v___70 kirjoitti:
Mulla on kulutus ollut 10.4 luokkaa, että ei paha noin raskaalle kalustolle.
Tuossa alla mainitsemassa 142:ssa museo Volvossa kulutus on maantiellä 9 litraa sataselle kunhan ei ala hurjastelemaan yli 90 km/h vauhtia. Kaluston raskaudesta en kommentoi mitään, kun auto painaa vain 1140 kg. Uudet Yarikset, Coltit, Corsat, Polot yms. pikkuautotkin painavat sen ja jopa enemmänkin ja kulkevat pienemmällä.
J H kirjoitti:
1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.
vanhat vollet: auton moottorit on aivan loistava, kestävä kuin mikä, jos käytät huolloissa, auton huollattaminen halpaa, osat lähes ilmaisia, kulutuskin varsin maltillinen jos vaan kaasupoljinta osaa käyttää toki ei ole mikään hybridikään, auto on itsessäänkin halapa, melko turvallinenkin muihin ikäisiinsä verrattuna, myös hyvä ajaa, tilaa on etenkin farkussa, ei mätäne helposti ja voi hitsatakkin kun peltikin on paksua... volvo on hyvä auto jos ei mahdottoman paljoa aja, sillä silloin alkaa kulutus hieman harmittamaan

uusista autoista yleisesti (älä loukkaannu jos tunnet piston sydämmessäsi) : saatanan moisia anturi paskoja, huollot prkl kalliita samoin osat, puskurit ihan syvältä hipaset niin halkee, alustan osat heikompia, aika moni lämpenee hitaasti ja kaikki vielä saman näköisiäkin, itse huoltaminen lähes mahdotonta kun koko auto on suunniteltu päin... jakopäänrempan hinnat pirun kalliita, aina mittaristossa palaa joku vikavalo.
J H kirjoitti:
1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.
Onhan nuita Volvoja ollu ja ainut miten on tullut koneeseen jotakin vikaa niin oli kun serkkupoika oli päättäny talvella ottaa luvatta seisonnassa olevan 940:n (minun auton) vähän käyttöönsä ja veethän siellä oli syylärissä eli vesi ei kiertäny, kansi solmuun ja pari lämpöleikkausta. Nyt on kansi oiottu ja männänrenkaat vaihettu ja taas kulkee :) ja mitä siihen kulutukseen tulee niin löytyy multa 740kin b230k niin säätöissä kun on kaasutin niin menee 7l/100km kun sievästi ajeleepi, toki se pomppaa heti pilviin ku alkaa leikkimään vähänkään. Ja kyllä tuo 940 b230FD automaatillakin mennee sammoihin hujakoihin, siitä kyllä löytyy vakkari että se avittaa jokseenki kulutuksenki kans. Mutta se 7l edellyttää sen taloudellisen matka-ajon.
voipa olla, mutta volvoja ne ei ole joten ei maksa vaivaa..
minulla oli 240 mallin B23 rautapääukko moottorilla.
ei ollut vaivoja,möin 574 000 ajettuna ,
uusi omistaja koe ajolla ,varomattomasti kun oli diiselillä
ajellut kaasua antoi (itse pinta kaasulla aina ajoin) keuli perkele
kun kylmän hien pois sai ,latoi ne muutamat sataset tassuuni .
Vielä kun lähti asvaltille mustaa viirua molemmilta takasilta jäi,
ei vaimolleen älynnyt mainita joka rattiin oli hypännyt , haikia olo jäi.
Nykyään 740 Farmari sarjalla mennään sisään ajossa on vielä 234 874 vasta
mittarilla.
Vesi pumpuissa on tosiaan ollut siinä 500 000 jälkeen heikkoutta,
tuostakin ukkopäästä vaihdoin siinä 540 000 reilut ajettuna kun tippaa
alkoi ilmestyä pumpun alavuoto reijästä.
J H kirjoitti:
1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.
hommaaa audi ja eri sivusto..
JJK65 kirjoitti:
Yleensä olen asiallinen, jopa suomi24:n palstalla... Herranjumala sentään... Onko meitä?

Mutta nyt, pakko kysyä. Kuka helvetti haluaa ajaa miljoonan rikki vanhalla volvolla? Ei taida ko. kaveri liiemmin arvostaa mukavaa ja luotettavaa ajamista.

Ensinnäkin, hermoilet sen verran että lähitulevaisuudessa maksat pillereistä enemmän kuin autosi remonteista.

Toiseksi, oletko oikeasti tosissasi?

Kolmanneksi, oletko ikinä kuullut termistä maanantaikappale? Epäonnistunut tai hieman marginaaleista laadussa karkaava tuote, joka silti päätyy myyntiin, ja hajoaa 10tkm aikaisemmin kuin annetaan oletusarvona kapineelle kestoarvio.

Voi jeesus hyvä isä sentään... Mitä vittua, kysyn vain!?
ajanmielummin miljoonan ajetulla vanhalla volvolla kun uudella mersulla mikä voi sammua millonmistäkin syystä tien varteen eikä lämpiä talvella mitenkäänpäin ellei ole webastoa tai eberiä. se millin ajettu vana volvo on kuitenki luotettavampi kun ykskään uus auto ja kuitenkin mukava ja vakaa ajettava ikäsekseen. vanhassa varaparempi
jite kirjoitti:
juu, ainakin passat tdi:ssä paleltu talvella jalat. kulki kyllä alle 6 l sadalla.
Bensavolvo S60 170 hv vie kyllä mulla 9.3l seka-ajossa sisältäen paljon kaupunki- ja moottoritieajoa raskaalla kaasujalalla. Maantieajossa meneekin sitten alle 8 l. Mutta ainakin tällaisella 25 tkm./vuosi -ajoilla on aika turha maksella dieselveroja...
Suuntaa antavasti, sinun polttoainekulut vuodessa:
9.3 l * 250 = 2325 l => 2325 l * 1,5 e/l = 3487,5 e

Mulla 2015 V60 D4: 5 l x 250 = 1250 l => 1250 l * 1,2 e = 1500 e

Erotus: minun eduksi lähes 2000 euroa, jolla ainakin neljä kertaa maksaa käyttövoimaveron.
Reiska kirjoitti:
Minulla nykyinen Volvoni vie 100km n 8.5 litraa bensaa.
Sanoit että vastaavat autot vie 3 litraa vähemmän kerroppa auto joka painaa 1600kg menee 5,5 litralla bensaa ja kulkee yli 210km/h.
Nimim. Epätietoinen
Kolme esimerkkiä Audi, BMV, ja Mersedes, näistä löytyy malleja tuon rajan rikkomiseen, uskon että on nykyautoissa monta muutakin, ja huippunopeutta ainakin ilmoittaa moni merkki jolla Volvo kepitetään, 240 volvo oli joskus kauan sitten itsellä, ja se oli vahva, moottorin osat kuin kuorma-autosta, vesipumput uusitaan nykyautoissa jonkun huolto-ohjelman mukaisesti, koska hinta on muutaman kympin, ja se on helppoa, ja järkevää kun samalla usein vaihdetaan jakopäänhihna, sekä muita kulutus osia. 700 sarjan Volvot olivat susia taksimiesten tietojen mukaan etupään kaikki osat kutus tavaraa, pohja ruostui helposti, ihan puhki, kallis nopeusmittariin tuleva piuha kaikista lopetti toimintansa ennen 120000 km. talvella kevyt perä ei mitään pitoa, ja se ylivaihteen nimellä oleva pykälä myös hetken ilo.
+Lisää kommentti
Mulla on volvo 850 vm.95. Ajettu 290 000km. Vesipumppu hajosi ja rikko moottorin. Oisko sen pitänyt kestää enemmän? Mistä sais uuden moottorin? Kannattaako moottorin vaihto?
Ilmoita
joo ei ne volvot kovin lujia ole. Omassa 740:ssä vasta 445000km mittarissa ja uudet kesärenkaat piti jo ostaa. Lisäksi tuulilasin pesunestettä piti lisätä ja rasvata kuskinoven sarana kun alkoi narisemaan kuivuuttaan. Volvoni on kyllä bensakoneella eli olisko kannattanu laittaa diesel kun jotkut puhuu että ovat kestävempiä? Laitan varmaan seuraavaksi toyotan kun kehuvat niitä lujiksi.
Ilmoita
kilvissä 142 Volvo B20 moottorilla ja nyt kilsoja noin 230tkm. Auto on ollut meillä taloudessa uudesta lähtien joskin 25v täytettyään pääsi museo rekisteriin ja osaaika eläkkeelle. Remppoja, mitä on tullu, niin 130 tkm kytkinlevyt, kardaaniakselimen kannatin laakeri, 140 tkm takapyörän laakerit sekä sisätilanlämppärin kenno lahos ja alko vuotamaan, edestä puslat sekä raidetangonpäät ja laturin hiilet, 180tkm etupyöränlaakerit ja lasinpyyhkimenmoottori ja nyt pitäis vaihtaa vesipumppu ja kannentiiviste. Vesihana, jolla säädetään lämpimänveden tuloa sisätilanlämppärin kennolle alkoi vuotamaan vettä lattialle. Ja tässä oli vain osa, mitä tulee mieleen. Kori on vielä aivan oma juttu sinänsä.
2 VASTAUSTA:
nuo vanhat kesti.mutta voi tuota 850 2.4 20 v mallia.huohottavat jo 300 tkm:ssä.useimmissa moottorit väljiä.vittumainen kokemus koko kasipätkä.meni luotto koko volvon laatuun.suomi auto ja varmat kilsat.puristuspaineiden mittaus paljasti karun totuuden,kyllä vitutti.

entinen 740 2.3 16 v doch kesti mukavasti,myin sen 420 tkm ajettuna ja vielä kattila tikissään.toki pientä remonttia,mutta ei tuollaista,mitä kasipätkä vaati osakseen.
prkleen 850 kirjoitti:
nuo vanhat kesti.mutta voi tuota 850 2.4 20 v mallia.huohottavat jo 300 tkm:ssä.useimmissa moottorit väljiä.vittumainen kokemus koko kasipätkä.meni luotto koko volvon laatuun.suomi auto ja varmat kilsat.puristuspaineiden mittaus paljasti karun totuuden,kyllä vitutti.

entinen 740 2.3 16 v doch kesti mukavasti,myin sen 420 tkm ajettuna ja vielä kattila tikissään.toki pientä remonttia,mutta ei tuollaista,mitä kasipätkä vaati osakseen.
jos vaan se imuilman tuloletku pysyy ehjänä ja tiiviinä, niitä on joistain 850 murtunut jollon suodattamatonta ilmaa pääsee koneeseen. Se on yleensä syy väljyyteen. Muuten se kone on luunkova ja kestää vaikka 600.000km.
+Lisää kommentti
Varmaan sopii tämän ketjun jatkoksi..
Ostin nimittäin V40 volvon pari vuotta sitten ja aloin nyt miettiä, että mikäs sen moottorin huoltoväli mahtaa olla, kun ei tullut sitä ohjekirjaa mukaan. Koneena on 1.9 diesel ja olen ajellut reilu 100tkm. Kaveri sano että pitäis jo kiireesti vaihtaa öljyt ja joku suodatin, mut en oikein tiedä, mistä oli kyse.
Tää on mun eka auto ja oon aatellu, et huoltaa sitten, kun huollettavaa tulee. Mittarin mukaan on ajettu 477tkm ja myyjän mukaan tällä ajelee helposti 600-700tkm..
1 VASTAUS:
Jep mullakin oli V40.
Se kesti aivan saamarin hyvin.
30tkm huollossa vaihdettiin moottori, kun oli mennyt öljyt ja vedet samaan tilaan.
Merkkihuolto suoriutui tehtävästään hienosti.
Takuu pelasi hienosti.
70tkm huollossa vaihtoivat pakkasnesteet.
Pari paivää myöhemmin tulikin sitten pakkasella liemet ulos. Tais se glykooli unohtua. Taas toimi takuu.
Kolme vuotiaana autosta hyytyi akku. Sekin vaihdettiin merkkiliikkeessä.
OOPs tais mennä navat väärinpäin. Läja sähkölaitteita laitettiin uusiks ja takuu kesti vieläkin. :)
Luojan kiitos yhteiselomme loppui kun vaihdoin merkkiä.
Eipä ole enää kengänpohjat kuluneet tienposkea tarpoessa.
+Lisää kommentti
Onkohan(?) nämä kaikki täyspäisiä kun lukee kirjoituksia??????????????
Ilmoita
Mulla taas seisoo kulli yötä päivää.
2 VASTAUSTA:
joo no kun volvo on se normaalia,
minula ei ollut kahteen vuoteen aikoinaan,
voinete arvata kun volvo taas alla oli,
ei taipunut vaikka kuinka yölläkin kun nukkumaan meni
ja aamulla heräsi ,ihan kankena.
laita hyvä mies itelles yaris, ota se takkaat päin ni herkiää!
+Lisää kommentti
Näyttää seisovan muutakin eli järki.
1 VASTAUS:
Ai jaa , teillä onkin jokin muu merkki ,vaiko Bussi piletti.
Aja millä ajat ja volvolla loput.
+Lisää kommentti
voi hyvä helvetti :AS:DA:D:DE::ED:D jossei vesipumppua voi vaihtaa 600tkm välein niin miksi vitussa olet auton laittanu.. osta polkupyörä jos et halua vaihella vesipumppuja
5 VASTAUSTA:
on ihan luonnollista että vesipumppu vaihdetaan jakohihnan kanssa ainakin omassa 740 koneessa kun jakohihna pyörittää vesipumppua.. Ja tottahan se on että vanhemmat volvot lähtee talven pakkasilla käymään, on lämpimiä ja halpoja autoja loppujen lopuksi..varaosia löytyy rutkasti ja ne on halpoja..bensaa menee mutta ei kaikkea voi saada.. itse maksan mieluummin bensasta ja istun lämpimässä enkä lähde rämpimään -20 asteen pakkasessa bussipysäkille ja myöhästy töistä 30min. Uudella autolla korjaamossa menee se 150e ennen kuin on purettu autoa jotta päästään ongelmaan käsiksi..
volvo 740 B230K kirjoitti:
on ihan luonnollista että vesipumppu vaihdetaan jakohihnan kanssa ainakin omassa 740 koneessa kun jakohihna pyörittää vesipumppua.. Ja tottahan se on että vanhemmat volvot lähtee talven pakkasilla käymään, on lämpimiä ja halpoja autoja loppujen lopuksi..varaosia löytyy rutkasti ja ne on halpoja..bensaa menee mutta ei kaikkea voi saada.. itse maksan mieluummin bensasta ja istun lämpimässä enkä lähde rämpimään -20 asteen pakkasessa bussipysäkille ja myöhästy töistä 30min. Uudella autolla korjaamossa menee se 150e ennen kuin on purettu autoa jotta päästään ongelmaan käsiksi..
Vanhat Volvot ovat todella paljon yksinkertasempia kuin nykyajan autot..... Niitä joutuu käyttämään kalleissa huolloissa ja niissä on aina sähkö vikaa :( Volvoja sentää pystyy korjaamaan ite, ja osatkin on ihan helvetin halpoi nykyajan autoihin verrattuna. Saatana kun nykyajan autot hajoo jo 200000 kohalla...... Vanhoilla volvoil ajo reippaasti yli 600000 ilman korjauksia..... (Riippu mallista ja yksittäis vioista!)
Mutta mielipiteeni on että pitäkää ne vanhat volvonne ja jättäkää uudet autot pöllyttymään autokauppaan.
volvo 740 B230K kirjoitti:
on ihan luonnollista että vesipumppu vaihdetaan jakohihnan kanssa ainakin omassa 740 koneessa kun jakohihna pyörittää vesipumppua.. Ja tottahan se on että vanhemmat volvot lähtee talven pakkasilla käymään, on lämpimiä ja halpoja autoja loppujen lopuksi..varaosia löytyy rutkasti ja ne on halpoja..bensaa menee mutta ei kaikkea voi saada.. itse maksan mieluummin bensasta ja istun lämpimässä enkä lähde rämpimään -20 asteen pakkasessa bussipysäkille ja myöhästy töistä 30min. Uudella autolla korjaamossa menee se 150e ennen kuin on purettu autoa jotta päästään ongelmaan käsiksi..
erikoinen mootori kieltämättä kun kaikki volvon B2xx sarjan mootorit on kuoriltaan samat ja yhessäkään mootorissa en oo nähny jakopään remmillä pyörivää vesipumppua, poikkeus n tietysti varmaanki tämä B280 mootori joka on renu volvo yhteistyömoottori, en ole koskaa nähnyt mutta veikkaisin että vesipumppu pyörii jakopäänmukanan. mutta ei näissä volvon vinokoneissa, vesipumppu pyörii kiilahinalla mutta kuitenkin suositeltavaa vaihtaa jakoprempan yhteydessä, sama vaikka vaihtas öljynvaihdon yhteydessä kun on niin halpa.
volvoforever kirjoitti:
erikoinen mootori kieltämättä kun kaikki volvon B2xx sarjan mootorit on kuoriltaan samat ja yhessäkään mootorissa en oo nähny jakopään remmillä pyörivää vesipumppua, poikkeus n tietysti varmaanki tämä B280 mootori joka on renu volvo yhteistyömoottori, en ole koskaa nähnyt mutta veikkaisin että vesipumppu pyörii jakopäänmukanan. mutta ei näissä volvon vinokoneissa, vesipumppu pyörii kiilahinalla mutta kuitenkin suositeltavaa vaihtaa jakoprempan yhteydessä, sama vaikka vaihtas öljynvaihdon yhteydessä kun on niin halpa.
Joo, ei tosiaankaan pyöri vesipumppu jakohihnalla noissa Volvoissa - nämä onnettomat kirjoittelijat eivät näköjään edes tiedä mikä se jakohihna oikeasti on ja missä se on - sekoittavat entivanhaiseen "tuulettimen hihnaan" varmaanikin.....
volvoforever kirjoitti:
erikoinen mootori kieltämättä kun kaikki volvon B2xx sarjan mootorit on kuoriltaan samat ja yhessäkään mootorissa en oo nähny jakopään remmillä pyörivää vesipumppua, poikkeus n tietysti varmaanki tämä B280 mootori joka on renu volvo yhteistyömoottori, en ole koskaa nähnyt mutta veikkaisin että vesipumppu pyörii jakopäänmukanan. mutta ei näissä volvon vinokoneissa, vesipumppu pyörii kiilahinalla mutta kuitenkin suositeltavaa vaihtaa jakoprempan yhteydessä, sama vaikka vaihtas öljynvaihdon yhteydessä kun on niin halpa.
On ketjukone, kiilahihna pyörittää vesipumppua.
+Lisää kommentti
Silloin kun meillä oli vielä Volkkari vesipumppu piti uusia kun ajettu oli 90000 km. Ei päästy ihan Volvon lukuihin!

koskaan ei tule enää Volkkaria, nyt on kaksi Volvoa ja riittää kun tankkaa ja ajaa!!!
Ilmoita
volvo s40 vm 2007 2,0 juuri mittariin tuli 107000 km kaikki huollot merkkiliikkeesstä tehtynä . maahan tuoja/ huoltokirja lupaa vesipumpulle 160 tkm:n vaihtovälin . tämä yksilö hajosi näillä kohdin 107 tkm , vaikka edellinen huolto suoritettiin 8000km sitten niinkuin huoltokija haluaa.? pumppua ei löytynyt liikkeen hyllystä tilailtiin ja odotettiin päiviä, lupasivat aloittaa työn kun pumppu saapuu,,,sekin lupaus petettiin ja siirtyi seuraavalle viikolle.
asiaa tutkittu ja hutkittu ..auto-killan mielestä auton omistaja on vastuussa auton hajoamisesta vaikka huoltokirjassa sanotaan huoltoväleiksi aivan muuta?
onkohan merki vaihdon aika kun tälläiseksi on mennyt?

Imatra:13.01.2013
Ilmoita
Vanhemmat Volvot on lujia (omaa kokemusta on 240-sarjan d5 ja d6 autoista 80-luvulla ja 740:stä myöhemmin).
V40 oli itselläni 2000-luvun alussa pari vuotta ja kesti sekin ihan hyvin (aika vähän
ajoa). Ei ole isompien Volvojen veroinen kestävyydeltään, mutta ei ole hinnaltaankaan samaa luokkaa.
V70 :ssä 90-luvun lopulta ajossa vielä ja siinä on melko usein sähkövikoja ym. pientä.
No on niitä ongelmia muillakin ns. premium merkeillä. Tiedän tapauksen jossa
BMW:n maasturiin on vaihdettu turbo jo 4 kertaa 3 vuoden aikana.
Ilmoita
itse jouduin vaihtamaan kannen tiivisteen 740 kun edellinen auton omistaja olis kasannut vanhalla tiivisteellä kannen paikalleen kun kone oli hoonattu ja rengastettu uudelleen, leimattiin tuolla hajonneella kannen tiivisteellä ja saatiin vielä pästötkin, 1 vuoti nestettä 2 eri kohdasta ja 4 ja 3 väliltä oli molemmat liekkirenkaat poikki. siitä huolimatta päästöt olivat paremmat kuin 97 mallisen opel vectra b 1.6 16v ecotec mootorilla mihkaä oli vaihdettu uusi katti ja lamda ja mootori oli muutenkin hyvässä kunnossa. vesi pumpun vaihto ja kannen vaihto tuee seuraavan jako rempan aikana oleeliseksi, kansi siksi että joku prkl idiootti oli vääntänyt aikasemmin tulpan 4 väärille jengoille ja tietysti venttiilit läpätään ja vaihdetaan eri nokka akseli. muuta kuitenkaan en auto merkkiä enään vaihda ja volvossa pysytään niinkauan kun nouta takavetosia bensakoneelisia löytyy, dielei takapotkua en hommaa ikinä kun niisä on niiitä kuplan moottoreita ja niistä on erittäin huonoja kokemuksia
1 VASTAUS:
Oletko kännissä ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa(?) kirjoituksessa sekapaskaa epäselvää loistavine kirjoitus virheineen.Kannattas opetella oikein kirjoitus ettei teksti olisi sillisalaattia et taida omistaa mitään vaan olet näitä lellittyjä pullaposki vapaan kasvatuksen mamman poikia vai lienetkö peräti frantsu(?).
+Lisää kommentti
No voi perkule. Toihan meinaa sitä, että mun pitänee varautua omalla v70:lläni siihen, että ihan heti kohta, jo jossain tuossa vuoden 2030 kohdilla saattaa olla harmeja edessä. Ai helkuta.
Ilmoita
Onpa kyllä kumma et on jo nyt hajonnu. Itse aloin testaamaan meidän volvoa jo vuonna 2007. Sen vuoden jälkeen autolle ei ole tehty mitään muuta kuin ajettu, eli nyt on mittariin kertnyt jo 273 tkm eikä edes öljyjä ole vaihdettu ja kokonais luku on 538tkm ja on ollut rankkaa ajoa. Viime kesänä veimme volvon lomalle saksaan ja ajelimme siellä kaasupohjassa satoja kilometrejä. Auto on kestänyt todella hyvin ajan patinaa, jonka jälkeen myös persdyno kertoo että kaakit olisivat kutakuinkin kaikki tallissa. Vikojakin on ajan saatossa ilmennyt nimittäin täytin öljysäiliön vuonna 2007 kolme milliä yli ylämerkin ja nyt tikku juuri ja juuri kastuu joten vuoto on ilmaantunut jonnekkin. Toinen vika on että moottori on luultavasti ruennut huohottamaan, mutta sitä saattoi ilmetä jo testin alussa. Kaikenkaikkiaan voisin sanoa että kestäväthän nämä volvot. Itse arvelin ajaa tällä sen miljoonan ja ehkä niin kauan kuin se liikkuu ja tekemättä moottorille mitään. Ai niin ja moottorina toimii se ärhäkkä b230et ja autona se kaikkien tuntema väkivahva veturi ja jässikkä.
1 VASTAUS:
Kannattaa lisätä sitä öljyä ku mulla oli kans tuommonen volvo ja kokeilin sitte et miten kauan kestää ilman öljyä niin 31 km meni niin turbo hajos. koneeseen ei tullu mitään vikaa mutta se turbo oli ihan täys paska.. haje vaikka jostaki korjaamolta jäteöljyä sinne niin ei turhia öljynlaatu parane ja varmaan antavat ilmaseksi sitä
+Lisää kommentti
Taas varmaan jotain hirveen provoja joilla ei volvoa ole ollutkaan.

Volvon moottorihan yleensä kestää sinne 500 tkm ja se on sillon vasta sisäänajettu.

Ei volvolla ole koskaan oikeastaan moottoriongelmia ollut
ainoastaan jotain sähkövikoja ja yms -.-

Eli lopettakaas ne Provot jo :)
Ilmoita
Oon samaa mieltä että volvot ja muutkin laadukkaat autot kestää sen 500tkm(diesel 500tkm. ) moottorin puolesta, jos kaikki huollot tekee ajallaan mm.öljyt,hihna vesipumpun vaihdon. Onhan tietysti joukossa aina poikkeuksia niitä niin sanottuja ´maanantai malleja.` Meikäläisellä on ollut s40 1.6(tiedän rellunkone, mutta VOLVON SÄHKÖT:) käytössä ja mittarissa on semmoiset 311 456km. hyvin on pelittänyt ei tarvitse öljyn vaihtojen välissä lisäillä oljyä ja katastuksessa päästöt hyvällä mallilla. Ainut moite, että kytkin hieman tärisyttää liikkeelle lähdössä, muttei kuitenkaan luistata tippaakaan. Taitaa olla luonnollista kytkimen oleentumista.
Ilmoita
Kyseisellä autollasi ei ole mitään tekemistä nykyvolvojen kanssa, ainoastaan merkki.
Tuollaisilla museoautoilla joutuvat ajamaan nykymaailmassa vain suomalaiset ja afrikkalaiset, jopa Romanian mustalaisilla on paremmat autot.
Ilmoita
Sä oot nero.
Ilmoita
On varmaan tosi hyviä joo. Broidilla on poksahtanu kansi ja oli toinen volvo silllä vuoden sisään mikä levis. Uusia eivät toki olleet. 2001 ja ajettu vähän päälle 200 tkm.
Ilmoita
Viestin kirjoittaja : volvo 740 B230K , 740 :ssä jakohihna ei pyöritä vesipumppua paitsi diisselissä ....
Viestin kirjoittaja : Huoltoa huoltoa : s40 1,6 ei ole rellun kone , ja jos kysees on diisseli nii se on 1,9 litrane
1 VASTAUS:
Nii se 1.9 diisseli on rellun kone ....
+Lisää kommentti
Provoa pukkaa =)
Kaasarivolvossa ei vesipumppu ole kovinkaan hajoava vika. Ja jos hajoaakin, homma on iisi ja halpa =)
1 VASTAUS:
onhan se halpa yhtä halpa kuin skodassa
sillä se on täsmälleen sama osa
volvo kasataan nykyään skodan osista.
tieto on 100%varma
mulla myös volvo s60
VALITAMME
OSTOSTA
LÄHETÄMME
VARA
OSIA
+Lisää kommentti
Joo provohan tuo on ja volvon moottorit ovat kestävimpiä mitä eri automerkeiltä löytyy vai löytyykö muilta merkeiltä kestäviä moottoreita???

Näissä ovat erittäin huonot moottorit esim.

- Volkkarin tsi dsg vaihteisto
- Fordin ecoboost
- Subarun boxer moottorit

Sekä mersun cdi moottorit (voivat olla kestäviä mutta paljon erilaisia vikoja tuntuu olevan jotka tulevat kalliiksi muuten hyvä peli)

Että kyllä Volvo päihittää monet 100-0 ja älkääs valittako vaan miksi ette huolla autojanne eikai mikään toimi jos autoa ei huolleta milloinkaan.

Suomessa on sekin mielikuva vielä että kyllä se kestää ja ei tarvi autolle tehdä mitään !!!!! huvittavia nämä kateelliset suomiprovot :D
Ilmoita
Mulla oli joskus 360 glt, vuosimallia en edes muista. 200E ruuttakoneella. 450.000 mittarissa ja oli pakko myydä. Yks äijä vonkas ja vonkas sitä autoa ja kyllästyin hätyyttämään sitä ukkoa pois nurkista. Kerroin hinnan mitä halusin. Ukko maksoi vikisemättä enemmän kuin itse ostaessani 6 vuotta aiemmin ja polki volvon matkaan. Kurkistin kerran 400.000 kinttaalla öljytikkua ja lopetin siihen. Nokka akseli oli kuin uusi. Kyllä vitutti välillä körötellä ooppelilla, onneks varkaat vei ettei tarvinnu kitua ratissa. V70 tällä haavaa käytössä, luultavasti niin kauan kuin korttia saa pitää. En ole viittiny renkaita potkia. Aina se käy ja kukkuu, 290.000 mittarissa eli sisäänajot alkaa olla siinä. Ei mitään vikaa. Paitti vänkärin penkillä äänekäs akka.
Ilmoita
Kai senkin vaihto huoltoohjekirjan mukkaan olisi tehtävä joka viides vuosi tai 300 tkm välein. Äänen sävyn muuttuessa viimeistään, mun on pitäny vaihtaa joka toisesta volvosta se uuteen, kohta alkaa viisi vuotta tulla täyteen.
1 VASTAUS:
Ihme porukkaa, itse ajan autolla aina max. 60tkm ja vaihdan uuteen. Miten joku voi muka ajaa yli satatonnia rullatulla romulla, johan ne haiseekin vanhalle? No kaipa niitä köyhiä vielä Suomessakin on...
+Lisää kommentti
Ostin käytetyn v70 -99 farkun muutama vuosi takaperin kun narkkarit varasti ooppelin ja tuhosivat. On muuten ottanut otsalohkoon, ei mulla ole mitään askareita enää auton kimpussa! Mukuloiden kanssa jatkuvaa leikkiä ja peuhaamista kotona kun auto ei hajoa vaikka kuinka potkii. 300000 mittarissa ja se ei vaan voi ruveta tökkimään. Katsastuksessakaan ne ei keksi mitään mistä saisi tekemistä. En sitä kyllä viitsi vaihtaakaan kun on mukava suhailla. Olen ostanut askartelusarjan ja nyprään niitä tuossa iltapuhteina. Ai juu! Alkuperäinen akku sano sopimukset irti edellisviikonloppuna ja se teki nannaa, sai näpertää 10 minuuttia sen kanssa. Pitää varmaan hankkia toinen auto että saa taas tekemistä, olisiko ehdotuksia mikä merkki hajoaa helpoiten? Ooppeli varmaan aika hyvä vaihtoehto, vai mitä olette mieltä...?
Ilmoita
Osta BMW, niin varmasti riittää korjaamista!
Ilmoita
Mulla Opel Olympia vm 1957 ajettu 2.345.123km
Osia vaihdettu:
Tulpat:23 kertaa
jarrupalat:4 kertaa
levyt:kaksi kertaa
renkaat talvi kesä molempia 60 kappaletta
öljyt joka 10 välein
suodatin samoin.
venttiilit säädetty 50000 välein
katsastettu 58 kertaa joka kerta ekalla läpi
Nyt eläkkeellä aikaa puunata autoa joka päivä
auto maaleiltaan kuin uusi.
uudesta asti ruiskuttanut lakkaa pohjaan ja palkkeihin,ei ruostetta missään.
no kuskin housun helmassa vähän.
En ole niitäkään vaihtanut 50 vuoteen käännellyt vaan toisinpäin joka vuosi.
Että ei se kestä tuo ooppeli varmaan mun pojan poikien ajoa enää.
huono auto on ooppeli.
Mutta kaikista autoistahan tulee ooppeleita vanhemmiten.
O=on
P=parasta
E=elää
L=lujaa
1 VASTAUS:
O=olis
P=perkele
E=edes
L=Lada
+Lisää kommentti
JOO ITELLÄ 700th ajettu Volvo 240 seisoo tallissa, itseasiassa on seissut jo 10 vuotta ja odottaa bensan hinnan alenemista. Eipä ooo tarvinu konetta aukoo ja öjyä ei tarttenu lisäillä. WV golf tdi tällä hetkellä ajossa ja yli 600th mittarissa ja näyttäis että vieläki lujempi laite ku volvo. Vanhalla mennään ja pitkälle,V
Ilmoita
Nimimerkillä tietyn vuosmallin v70 volvot on kuraa tai sit on sattunu paska tuuri jokaisella kerralla on saanu tehä remonttii remonti perää sit aattelin että no ostampa vanha kunnon 740 farkku volvon sillä oli rullattu jo 410thk epäilyttihän se vähän mutta mittarissa on nyt 573thk eikä oo ollu mitää vikaa toiminu moitteetta ainut oli ku ostin että ruostetta oli kaarissa ja pohjassa mutta hitsasin ja alustasuoja laitoin ja katsastuksesta sen jälkee menny aina läpi bensaa syö muttei muuta.
Ilmoita
Aivan käsittämätöntä volvo 740 kansipahvi rupesi vuotamaan 570thk kohdalla ja jouduin itse sen vaihtamaan 17e pahvi, uudet kannenpultit 32e. Eihän tämä viellä mitään mutta kun kauheata käsiään liata autoilun takia, saatika kannen oikaisu lasia käyttäen vesihiomapapereilla 4,5e sekin. Mokomaa rahastusta autoilu, kun netistä tilaamalla maksoi uusi jakohihnakin 9,90e. Mistä tämmöinen kansipahvin rikkoutuminen voi johtua? Saanko takuusta rahani osiin takaisin volvolta?
Vakuutuksetkin aivan kohtuuttomat 142e vuodessa. Muutenkin aivan onneton olo kun puuttuu vikakoodit, abs, katti, airbag ja muut tärkeät ominaisuudet ajokokemuksesta. Mikä tossakin ongelmana, että jarrulevyt tarvis vaihtaa vaikka kantit saa rälläkällä pois ennen katsastusta? Hmm Turvallisuus ja järjen käyttö ennenkaikkea autoilussa pitää olla eikä mikään säästöjutska. Joo nyt pitää mennä ostamaan uusi auto, kun ne kuluttaa vain 4.5l satasella ja ovat halpoja :)
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volvon moottori ei kestä

Volvon moottori ei ole kovin kestävä.

Omalla 1988 740 Volvollani (moottorina B200K) oli ajettu vasta 541 000 km kun siitä levisi aivan yllättäen kesken ajon vesipumppu! Sylkäs kuulat stefan läpi maantielle vesien kera. Uusi pumppu maksoi 35 euroa. Joudunko varautumaan muihin yllätyksiin lähiaikoina? Kyllähän autolla pitäisi se 1 000 000 km päästä ennen koneremonttia!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta