Minkälaiset musatunnit?

sNeppi

Mun mielestä on ärsyttävää ku musatunnit voi olla eri kouluissa ihan erilaisia. Meidän kunnassa on kaksi yläkoulua, joista toisessa on kuulemma tosi mukava musanope ja siellä tehdään aina kaikenlaisia projekteja yms. Musassa ei oo mitään kirjaa, jota ois pakko käydä läpi niin opet voi itse päättää ihan kaiken mitä siellä tunneilla tehdään. Meillä usein katotaan jotain vanhoja videoita jotka on jo nähty sata kertaa. Mä oikeesti tykkään musasta ja haluisin päästä tekemään enemmän kaikkea.

Kertokaa minkälaisia musatunteja teidän koulussa on? Onks teillä musatunnit usein sellaisia et kaikki vaan riehuu kun ei oo mitään tekemistä? Tai onko jotain hyviä juttuja mitä ootte saanu tehdä?

8

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yo-lu

Meillä oli kanssa tosi tylsää musantunneilla, kun oli aina vaan jotain levyraateja yms. Meillä oli kyllä tosi usein sijainen musassa... On kyllä tosi paljon opettajasta kiinni, et minkälaisia tunnit on.

• Näin täällää entäs t

Täällä musikin tunneilla lauletaan ja soitetaan. Pari projektia vuodessa ja soitto/laulukoe.

• Noshe

Laulukoe on meilläkin. Muutenkin soitetaan ja lauletaan paljon. Mitenköhän opettaja arvioi oppilaansa, jos tunneilla ei edes tehdä mitään. Pärstäkertoimen perusteella?

• akgbmakfvmklr

Meil oli viel seiskal musatunteja, eikä tehty mitään muuta kun istuttiin ja kuunneltiin kun ne, jotka osasi soittaa jtn soitti

• ,,.,.,,,,.,.,.

Jotkut riehuu ja jotkut soittaa. Yleensä harjotellaan yks biisi ja sitä si soitetaa se 2h

• tahmatassu96

Minkälaisia biisejä te ootte soittanu tunneilla? Meillä oli tosi usein Beatlesin biisejä. Kai ne oli sen verran helppoja et mekin pystyttiin niitä soittaa.

• Musicce

Meiän vanha musaope oli TOSI pelottava, mut johtuu ehkä vaan siitä et oon aika ujo. Se oli semmone muka-rento ja pisti kaikki soittamaa ja oli älyttömän noloa yrittää siel luokan edes näpytellä bassoa enttententten-tyylillä. Ja olen jo nyt ihan paniikissa sillä ens vuonna on valinnaisena soittokurssi jota se opettaa. En ymmärrä enää yhtään mikä idea oli valita se kurssi ja todennäkösesti kuolen ahdistukseen ennen sitä-.-' rakastan musiikkia, mutta inhoan koulumusiikkia

• joku tyyppi

Väittäisin että tunnit ovat aika paljon opesta kiinni ;) Itselläni on jo reippaat pari vuosikymmentä aikaa yläasteesta, mutta joka vuosi (7 - 10 lk) oli eri ope - ja erilaiset tunnit... Joka vuosi oli laulukokeet / musiikinkokeet - mutta yhdellä opella oli myös "soittokokeet", ts. piti soittaa kitaralla "jotain pientä" esim. "jänis istui maassa" tms.
      Meillä oli musiikki pakollinen oppiaine 7- 8 ja 10 lk:lla, 9 lk:lla piti valita joko musiikki (jonka valitsin, vaikka tiesinkin ettei se 9:stä 10:ksi nouse ;) ) tai kuvis.
      Joka vuosi oli joku laulukirja - jota sitten kahlailtiin koko lukuvuosi, mutta oli myös ns. kirjan ulkopuolisia juttuja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe