Olen tulossa n.1½ viikon päästä Turkuun pääsykokeisiin.. Paikka sijaitsee Lemminkäisenkadulla (joku Dentalia..) ja ymmärsin että se sijaitsee Kupittaan lähellä.. Kuinka kauan kestää kävellä Kupittaalle Turun bussiasemalta, onko se miten kaukana keskustasta? Pääseekö sinne edes hyvin kävellen, vai kannattaako ottaa taksi?
Kupittaa
5
1121
Vastaukset
- Polkija-kulkija
Pitäisihän sinun googlen karttahaun perusteella osata...?Puolisen tuntia sinne dallailet jalan.Junalla pääsisit ihan viereen!
- ---
Junalla pääsee viereen vaikka Tampereelta, Helsinkin kautta Turkuun.
- ----
Jotain ehkä parikilsaa, ehkä runsas. Runsas puolituntia.
Vähän voi olla jyrkkiä kurveja, onhan tässä koneessa karttoja.
Suosittelisin taksia, se tietenkin maksaa vähän. - turkulaistunut
Ota taksi mieluimmin. Jos tulet bussilla, niin bussi numero 110 Naantalista Kaarinaan menee sekä bussiaseman edessä olevan pysäkin ohi (missä pysähtyy kaikki bussit kauppatorille mennessään) kauppatorille ja lähtee Kupittaalle, ja pysäkki on aivan Dentalian edessä.
Voit tehdä niinkin että hyppäät em. pysäkillä mihin tahansa bussiin ja tulet torille, jossa jäät pois. Kymmenen minuutin välein lähtee bussit numero 32 ja 42 Varissuolle. Nämä bussit pysähtyvät Dentalian edessä olevalla pysäkillä. Seuraava pysäkki on Kupittaan asema.
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=11916&culture=fi-FI&contentlan=1
Kuten yksi tässä totesi, uhraisin itsekin taksiin, niin ettei tarvisi stressata muutaman euron tuhlaamisella kävelyn tai bussin sijaan (Googleta tai katso Turun joukkoliikenteen sivut), koska kävelyä kyllä tulee aika pitkästi. Olen itse aikoinaan tullut pääsykokeisiin Turkuun ja siinä on muuta miettimistä kuin matkat. Takseja lähtee bussiasemalta. Sanot vaan että Hammaslääketieteen laitokselle (tai kansan suussa "Hampaseen") Kupittaalle. Taksikuskit ei ehkä tiedä mikä Dentalia on. Itse olen tilannut taksia eri laitoksille yliopistossa ja kuskeilla on kyllä vähän hakusessa mikä Fennicum, Juslenia, Dentalia, Publicum ja Educarium esmes ovat. Parein tietty sanoa osoite eli se Lemminkäisenkatu 2.
Onnea ja tsemppiä pääsykokeeseen!!! - kävelee...
Lemminkäisen katu on oikeastaan vielä keskustaa, mutta ihan toisella reunalla kaupunkia kuin linja-autoasema.
Kartan mukaan matkaa noin 3km, eli 30-60min kävelyripeydestä riippuen.
http://maps.google.fi/
Jos tulisit Helsingin suunnasta junalla niin Kupittaan asemalta ei ole pitkä matka, tai jos tulee tampereelta junalla ja siitä helsingin junalla kupittaalle (junamatka asemoiden välillä 5 minuuttia).
Riippu vähän että mistä suunnasta olet tulossa, pitkänmatkan busseillakin saattaa olla linja-autoasemaa lähempänä pysäkkejä, jos tulet sopivasta suunasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1273776Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3262694Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02190Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k432001Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll111758No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....91344Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1341261- 931202
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu871006- 52972