TV-lupa ja työttömys

Kysymys N.1

Asun yksin, oon työtön ja mulla kuulolaite, kuulen 30%. Onkos mulle pakko maksa lupa:-)?
Ja miten muut työttömät olette pärjäänneet sen tv-maksun ,
kun tili tyhjä,eikä ruokalle oo raha ,sain kelalta 400€.....

5

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksuton

      Työttömän yh-perheessämme emme maksa tv-maksua. Ei ole vuoteen tarkastajaa näkynyt, yksi kirje on tullut muistuksena tv-maksun tarpeesta.

      Ymmärrän hyvin sua, työttömän ei kannata maksaa tv-maksua.

      • yletön

        Ei kannata kenenkään muunkaan. Miksi elättää jotain törkytuuttia joka ei osaa muuta kuin suoltaa propagandaa ja yrittää maksattaa paskansa niilläkin jotka eivät ylen kanavia edes katso.


    • 87k

      Itse asun kotona äitini, siskoni ja sikon vauvan kanssa

      Äitini saa vuodessa noin 30.000€
      Minä saan vuodessa noin 48.000€
      Siskoni saa vuodessa noin 12.000€
      Vauva saa jotain ehkä 4.000€ vuodessa jotain tukia

      Silti emme maksa lainkaan TV-lupaa eikä sitä ole koskaan kysytty, vaikka meillä on tällä hetkellä neljä telkkaria (sekä autossa myös telkkari, joka menisi samalla luvalla kuin kotona oleva)

      Eli ei sun ole mikään pakko maksaa sitä TV-lupaa

    • luonnontieteilijä

      Minusta on ihan kohtuutonta sanoa, että tv-maksu on "vain 0,6€ päivää kohti". Itse olen opiskelija ja saan kelalta 420€ kuussa. Siitä puolet (tarkalleen 218€) menee vuokraan, 60€ laskuihin (paitsi silloin kun tulee sähkölasku menee enemmän), 45€ kissoihin. Jäljelle läävän osuuden kun jakaa päivää kohden, se tekee käytettävissä oleviksi varoiksi 3,46€/päivä. Ja tällöin tili menee ihan tyhjäksi, eli käytännössä nipistän vielä tuosta, että tilille jäisi joku kymppi vielä pohjalle. Eli käytännössä tämä "pieni" tv-maksu, jos sen siis maksaisin, olisi melkein kolmasosa päiväbudjetistani, jolla minulla ei ole varaa nytkään syödä yliopistolla esim ollenkaan :))


      Eli joo, en todellakaan ajatellut maksaa. -Enkä nostaa opintolainaa, elän mieluummin niukasti kuin velkaannun.

    • iumnbvdfsfg

      en ole koskaan maksanut. 4 vuotta samassa kämpässä asuttu eikä kertaakaan tarkastajia näkynyt.. pari kertaa on kerjuu kirje tullut postissa vaan vastauskuoressa on yleensä lähtenyt vanhoja mainoksia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe