Asun yksin, oon työtön ja mulla kuulolaite, kuulen 30%. Onkos mulle pakko maksa lupa:-)?
Ja miten muut työttömät olette pärjäänneet sen tv-maksun ,
kun tili tyhjä,eikä ruokalle oo raha ,sain kelalta 400€.....
TV-lupa ja työttömys
5
230
Vastaukset
- maksuton
Työttömän yh-perheessämme emme maksa tv-maksua. Ei ole vuoteen tarkastajaa näkynyt, yksi kirje on tullut muistuksena tv-maksun tarpeesta.
Ymmärrän hyvin sua, työttömän ei kannata maksaa tv-maksua.- yletön
Ei kannata kenenkään muunkaan. Miksi elättää jotain törkytuuttia joka ei osaa muuta kuin suoltaa propagandaa ja yrittää maksattaa paskansa niilläkin jotka eivät ylen kanavia edes katso.
- 87k
Itse asun kotona äitini, siskoni ja sikon vauvan kanssa
Äitini saa vuodessa noin 30.000€
Minä saan vuodessa noin 48.000€
Siskoni saa vuodessa noin 12.000€
Vauva saa jotain ehkä 4.000€ vuodessa jotain tukia
Silti emme maksa lainkaan TV-lupaa eikä sitä ole koskaan kysytty, vaikka meillä on tällä hetkellä neljä telkkaria (sekä autossa myös telkkari, joka menisi samalla luvalla kuin kotona oleva)
Eli ei sun ole mikään pakko maksaa sitä TV-lupaa - luonnontieteilijä
Minusta on ihan kohtuutonta sanoa, että tv-maksu on "vain 0,6€ päivää kohti". Itse olen opiskelija ja saan kelalta 420€ kuussa. Siitä puolet (tarkalleen 218€) menee vuokraan, 60€ laskuihin (paitsi silloin kun tulee sähkölasku menee enemmän), 45€ kissoihin. Jäljelle läävän osuuden kun jakaa päivää kohden, se tekee käytettävissä oleviksi varoiksi 3,46€/päivä. Ja tällöin tili menee ihan tyhjäksi, eli käytännössä nipistän vielä tuosta, että tilille jäisi joku kymppi vielä pohjalle. Eli käytännössä tämä "pieni" tv-maksu, jos sen siis maksaisin, olisi melkein kolmasosa päiväbudjetistani, jolla minulla ei ole varaa nytkään syödä yliopistolla esim ollenkaan :))
Eli joo, en todellakaan ajatellut maksaa. -Enkä nostaa opintolainaa, elän mieluummin niukasti kuin velkaannun. - iumnbvdfsfg
en ole koskaan maksanut. 4 vuotta samassa kämpässä asuttu eikä kertaakaan tarkastajia näkynyt.. pari kertaa on kerjuu kirje tullut postissa vaan vastauskuoressa on yleensä lähtenyt vanhoja mainoksia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1152628- 852264
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651790- 561767
- 1651690
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581546Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461546- 1221342
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281249Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3571234