TV-lupa ja työttömys

Kysymys N.1

Asun yksin, oon työtön ja mulla kuulolaite, kuulen 30%. Onkos mulle pakko maksa lupa:-)?
Ja miten muut työttömät olette pärjäänneet sen tv-maksun ,
kun tili tyhjä,eikä ruokalle oo raha ,sain kelalta 400€.....

5

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksuton

Työttömän yh-perheessämme emme maksa tv-maksua. Ei ole vuoteen tarkastajaa näkynyt, yksi kirje on tullut muistuksena tv-maksun tarpeesta.

Ymmärrän hyvin sua, työttömän ei kannata maksaa tv-maksua.

• yletön

Ei kannata kenenkään muunkaan. Miksi elättää jotain törkytuuttia joka ei osaa muuta kuin suoltaa propagandaa ja yrittää maksattaa paskansa niilläkin jotka eivät ylen kanavia edes katso.

• 87k

Itse asun kotona äitini, siskoni ja sikon vauvan kanssa

Äitini saa vuodessa noin 30.000€
      Minä saan vuodessa noin 48.000€
      Siskoni saa vuodessa noin 12.000€
      Vauva saa jotain ehkä 4.000€ vuodessa jotain tukia

Silti emme maksa lainkaan TV-lupaa eikä sitä ole koskaan kysytty, vaikka meillä on tällä hetkellä neljä telkkaria (sekä autossa myös telkkari, joka menisi samalla luvalla kuin kotona oleva)

Eli ei sun ole mikään pakko maksaa sitä TV-lupaa

• luonnontieteilijä

Minusta on ihan kohtuutonta sanoa, että tv-maksu on "vain 0,6€ päivää kohti". Itse olen opiskelija ja saan kelalta 420€ kuussa. Siitä puolet (tarkalleen 218€) menee vuokraan, 60€ laskuihin (paitsi silloin kun tulee sähkölasku menee enemmän), 45€ kissoihin. Jäljelle läävän osuuden kun jakaa päivää kohden, se tekee käytettävissä oleviksi varoiksi 3,46€/päivä. Ja tällöin tili menee ihan tyhjäksi, eli käytännössä nipistän vielä tuosta, että tilille jäisi joku kymppi vielä pohjalle. Eli käytännössä tämä "pieni" tv-maksu, jos sen siis maksaisin, olisi melkein kolmasosa päiväbudjetistani, jolla minulla ei ole varaa nytkään syödä yliopistolla esim ollenkaan :))

Eli joo, en todellakaan ajatellut maksaa. -Enkä nostaa opintolainaa, elän mieluummin niukasti kuin velkaannun.

• iumnbvdfsfg

en ole koskaan maksanut. 4 vuotta samassa kämpässä asuttu eikä kertaakaan tarkastajia näkynyt.. pari kertaa on kerjuu kirje tullut postissa vaan vastauskuoressa on yleensä lähtenyt vanhoja mainoksia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      33
      2339
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2010
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1932
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1661
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      135
      1337
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      22
      940
    7. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      873
    8. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      117
      855
    9. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      846
    10. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      67
      837
    Aihe