juovaokamonni

jii

Jaksaiskos ihmiset kertoa mitä tiedätte juovaokamonnista? Ihan mikä vaan tieto tai kokemukset kelpaa.

13

506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miimu
      • jii

Juu, oon itekin jo googlesta hakenu tietoa, joten noi kaikki oon lueskellu. Kiitos kuitenkin. :) Lähinnä ajattelin kysellä ihmisten kokemuksia, joita ei netistä muuten löydy.

• Vaari

Kaunis ja rauhallinen pohjakala. TOTTA
        Omaa hillittömän ruokahalun ja tuleekin päiväsaikaan esille yleensä vain ruoka-aikoihin. TOTTA
        Kala liikkuu pääasiassa valojen sammuttua etsien ruokaa. TÄMÄKIN KUULOSTAA TUTULTA
        Joskus tuntuu kummalliselta että kala pysyy hengissä kun näyttää että se ei koskaan liiku mutta kuitenkin vatsa vaan pullottaa ja kala kasvaa. NÄIN MEJJÄNKI URPO
        Tarvitsee oman piilopaikan ja tarvittaessa sellaisen itselleen kaivaakin. Muiden okamonnien tapaan voi hädässä ollessaan päästellä kurnuttavia ääniä. JOO SE ON IHME KURNUTUSTA JA KUULUU HELPOSTI ILLALLA VARSINKIN KUN ON MUUTEN HILJASTA
        Ruuaksi kelpaa lähes kaikki mitä tarjotaan: pelletit, tabletit ja elävä ravinto sekä raemaiset pohjalle valuvat kuivaruuat. KAVERI ON VARSINAINEN SUURSYÖMÄRI.

Kyllä mun mielestä oli tuttuja piirteitä okamonnista. ´Tsekkaan vielä muut jutut...´

• Vaari

• Vaari
        Vaari kirjoitti:

Käykääs kattomassa tuolla mitä mieltä tyypin saitista.
        Omasta mielestäni ihan selkeitä kuvia ja selostuksia suamenkielellä!

http://www.sunpoint.net/~vesihiisi/kalaesittelyt.htm

Toi Miimu vaan tuossa arvosteli ja ite oon eri mieltä??? Mikäs nyt rassaa, vaikkas onhan meillä kaikilla huonoja päiviä.

Onneks on akvaariot ressileluna, niitä ku pällistelee niin jo unohtuu maailman huolet ja muu meno!!!

• Jani
        Vaari kirjoitti:

Kaunis ja rauhallinen pohjakala. TOTTA
        Omaa hillittömän ruokahalun ja tuleekin päiväsaikaan esille yleensä vain ruoka-aikoihin. TOTTA
        Kala liikkuu pääasiassa valojen sammuttua etsien ruokaa. TÄMÄKIN KUULOSTAA TUTULTA
        Joskus tuntuu kummalliselta että kala pysyy hengissä kun näyttää että se ei koskaan liiku mutta kuitenkin vatsa vaan pullottaa ja kala kasvaa. NÄIN MEJJÄNKI URPO
        Tarvitsee oman piilopaikan ja tarvittaessa sellaisen itselleen kaivaakin. Muiden okamonnien tapaan voi hädässä ollessaan päästellä kurnuttavia ääniä. JOO SE ON IHME KURNUTUSTA JA KUULUU HELPOSTI ILLALLA VARSINKIN KUN ON MUUTEN HILJASTA
        Ruuaksi kelpaa lähes kaikki mitä tarjotaan: pelletit, tabletit ja elävä ravinto sekä raemaiset pohjalle valuvat kuivaruuat. KAVERI ON VARSINAINEN SUURSYÖMÄRI.

Kyllä mun mielestä oli tuttuja piirteitä okamonnista. ´Tsekkaan vielä muut jutut...´

Kyseessä on mun aikoinaan väsäämä "Vetenalaiset Vehkeet" saitti. Asiapitoisuus kaloista on haettu googlella. Muu tarina on lähinnä omaa kokemustani ja mitä olen muuten seuran jäseniltä saanut inputtina. Kuvat on mitä on sillä nyt olen ottanut satoja uusia. Ei vaan ole aikaa laittaa uutta saittia pystöön.

En tiedä viittasiko Miimu että mun saitilla on jutut sekoja ja minuun ei ole luottamista. En tiedä mikä siellä oikein hirveesti ois väärin mutta luottoa sen verran minun akvaariokokemukseeni (20 v) on löytynyt että olen paikkakuntani akvaarioseuran puheenjohtajaksi valittu. Kalojen tietoja voisi tietty päivitellä mutta ei ne kalaesittelyt ole miksikään referensseiksi tarkoitettu. :)

Miimu voi tarvittaessa selventää jos tarkoitti että juttuihini ei ole luottamista. Siitä voitaneen keskustella sitten tämän palstan ulkopuolella.

• Jani
        Vaari kirjoitti:

Käykääs kattomassa tuolla mitä mieltä tyypin saitista.
        Omasta mielestäni ihan selkeitä kuvia ja selostuksia suamenkielellä!

http://www.sunpoint.net/~vesihiisi/kalaesittelyt.htm

Selvennyksenä vielä että tämä vaarin linkittämä saitti on minun. Miimun laittama google linkki jossa haukuttiin 2 linkki, ei siis viitannut tuonne minun sivuilleni (ainakaan minun haussani), joten Miimu ei liene viitannutkaan juttujeni todenperäisyyteen. Asia siis osaltani loppuunkäsitelty. :)

• bettaristic

Olen satavarma että tarkoitti malaakson sivua. Juovaokiksen kohdalla ei ole niin kaaauheita virheitä, mutta katsokaapa piruuttanne mitä tummaleväplekosta sanotaan.

Miimun vanhat silmät harittaa. :)

• Vaari
        Jani kirjoitti:

Selvennyksenä vielä että tämä vaarin linkittämä saitti on minun. Miimun laittama google linkki jossa haukuttiin 2 linkki, ei siis viitannut tuonne minun sivuilleni (ainakaan minun haussani), joten Miimu ei liene viitannutkaan juttujeni todenperäisyyteen. Asia siis osaltani loppuunkäsitelty. :)

Onko sulla uutta saittia ??

Vois käydä kattomasa !!

• Jani
        Vaari kirjoitti:

Onko sulla uutta saittia ??

Vois käydä kattomasa !!

Hirmu halut ois tehä kunnon saitti. Mulla on rakenteluprojektit dokumentoitu vimpan päälle, esim CO2 levitin, mattosuodatin EHEIM 2217 sisään, 3 toiminen monimetallivalaisin (yövalot, loisteputket ja 3x150 W monimetallit samassa kotelossa), kiskoilla liikkuvat akvaarion päällyslasit jne.

Harmi ettei riitä aika kunnon saitin tekemiseen. Vaikka eihän se niin kauaa veisi varmasti. Hyviä kuviakin on melkoinen nivaska mm kiekkojen kutua, plekoja ja rihmakirjoahvenia kuvissa ja samppareita kutuhommissa.

Pitänee ryhdistäytyä ja tehdä saitti. Lähinnä tökkii ettei osaa koodata HTML:ää ja nuo vamiit työkalutkin tekevät vähän kökköä tavaraa. Pitäis vähän perehtyä asiaan. Apua! :)

• Miimu

Onko meillä eri Googlet?

Ihan oikeasti, minä saan hakukoneellani toiseksi linkiksi juuri tämän malaakson sivut. Ja nimenomaan niiden sivujen jutut ovat ihan uskomattomia. Tässä tuo klassinen tummaleväpleko esimerkiksi
      http://www.geocities.com/malaakso/tummalevapleko.htm

Janin sivuissa ei mitään vikaa, väärinymmärryksestä olen kovin pahoillani, ja ihan väsymyksen piikkiin laitan sen etten tarkemmin vielä eritellyt ketä tarkoitin.

Anteeksi vielä kerran ja ei muistella pahalla. :)

• Vaari

Niinku Insinööri vainaa aikoinaan; PRGGLE PERGKLE TAISOLLAPAINOVIRHEPAHILAINEN!

• Miimu
        Vaari kirjoitti:

Niinku Insinööri vainaa aikoinaan; PRGGLE PERGKLE TAISOLLAPAINOVIRHEPAHILAINEN!

No jos nolla on jäänyt perästä, niin ei se maantietokaan mikään vahva laji tyypillä ole...

Edesmenneiden kalojen luettelokin puhuu omaa kaunistelematonta kieltään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe