Altaan ympärille?

Sid

Appiukolla on ulkona terassi, joka on tehty painekyllästetystä laudasta. Tällä aluella on kaupasta valmiina ostettu allas ja siihen pumppu. Altaalle on siis jätetty "kolo" laudoitukseen. Ongelmana on altaan ympärys, eli mitä siihen voisi laittaa?

Tällä hetkellä altaan ympärillä on vain kiviä ja siihen on ostettu muutamia kesäkukkaruukkuja aina kesäksi kivien väliin. Ongelmana on lähinnä se, että altaalle varattu kolo on suunnilleen altaan kokoinen eikä ympärillä ole "tyhjää tilaa" mihin kukkia voisi istuttaa. Pitäisikö siis sahata lautoja niin, että reikä tulisi isommaksi ja istuttaa siihen sitten jotain, vai mitä ehdottaisitte?

2

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anne

      Jos altaalle siis tosiaan tahdotaan kasvien avulla rehevyyttä, kuulostaisi ehkä järkevimmältä ratkaisulta tehdä siihen niitä istutusaukkoja. Tai ottaa koko altaan ympäriltä laudoitusta vähän pois ja istuttaa siihen perennoja. Vähän vaikea sanoa näin näkemättä, mutta kyllä vesiaiheen ympärillä aina kasvit kauneimpia on. Muutamakin reheväkasvuinen perenna(esim. kuunlilja) muuttaisi ilmettä jo kummasti. Väliin voisi laittaa aina kauniisti kiviä.

      Onko allas aurinkoisella paikalla? Kovin paateiselle paikalle kuunliljat eivät sovi, mutta ovat kyllä kauniita veden lähettyvillä.

      • Anne

        että yksi vaihtoehto olisi tietysti istuttaa aivan altaaseen, mutta ihan reunaan jotain kasvia. Tässä tapauksessa ei tarvitsisi kuistia muuttaa mitenkään. Meillä itsellämme altaassa kasvaa rentukkaa, keltakurjenmiekkaa ja vehkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe