Eroan Itsenäisyyspuolueesta

Liityin Itsenäisyyspuolueeseen 6.12.2010 ja olin IPUn kansanedustajaehdokkaana huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Olen lähettänyt eroilmoitukseni IPUsta puoluejohdolle 27.5.2011.

Syyt erooni ovat seuraavat.

1. IPUn koko ajan laskeva kannatus

IPUn kannatus on laskenut koko sen olemassaolon ajan ensimmäisistä vuoden 1995 vaalien 28000 äänestä tämän vuoden vaalien 3389 ääneen. Olen vaalien jälkeen, kun itsekin sain vain 56 ääntä Uudenmaan vaalipiirissä, joutunut vakavan itsetutkistelun paikalle. Olen miettinyt sitä, onko IPUlla jatkossakaan mitään realistisia mahdollisuuksia saada tarpeeksi kannatusta. Jos 16 vuoteen ei ole tullut kannatuksen nousua vaan kaiken aikaa laskua, niin mitä edellytyksiä on ajatella, että kyllä se tästä vielä nousee. Ja mitä mieltä minun on olla mukana puolueessa, joka on jatkuvasti 0,1 prosentin marginaalipuolue, varsinkin kun seuraavissa v. 2015 vaaleissa Suomessa on todennäköisesti käytössä 3 %:n vaalikynnys.

Miksi näin on? Miksi IPUn kannatus on laskenut koko ajan, vaikka IPU mainosti viime vaaleissa olevansa Suomen paras puolue?

En tiedä. Olin puolueessa mukana vajaat 6 kuukautta, joten tietämykseni on vajavaista.

Mutta sen verran voin sanoa, että ehkä kaksikärkinen ohjelma eli "Ei EU:lle ja ei NATOlle" oli ja on liian kapea eikä se puhutellut suomalaisia. Toinen kysymys on johtajuudesta. IPUn johtaja Antti Pesonen on hyvä mies, mutta puuttuuko häneltä sitä karismaa, jota esim. Timo Soinilla on? Kolmas mieleeni tuleva näkökulma on se, että Suomessa on liikaa puolueita. Nytkin moni IPUa periaatteessa kannattava äänesti kuitenkin Perussuomalaisia varmuuden vuoksi.

2. Toissijaisesti eroni takana ovat myös seuraavat syyt.

Nämä ovat siis toissijaisia syitä. Minä eroan IPUsta kohdassa yksi mainitsemani syyn takia.
Tässä esiintuomani asiat ovat olleet vain asiaa vahvistavia tekijöitä, ikään kuin viimeisiä pisaroita ja tai oljenkorsia, jotka katkaisevat kamelin selän.

Ensimmäinen syy on IPUn puoluesihteeri Saku Mättö, joka on myös Share ry:n Suomen osaston puheenjohtaja, joka kääntää Benjamin Cremen välittämien Maitreyan, uuden maailmanopettajan, opetuksia suomeksi. Koen tilanteen hankalaksi, koska minä itse vastustan Maitreyan opetuksia pitäen häntä joko tulevana Antikristuksena tai hänen edeltäjänään. Maitreya puhuu kyllä kaikkea hyvää ihmiskunnan veljeydestä, yhteydestä ja jakamisen (share) tarpeesta, mitkä ovatkin hyviä asioita sinällään, mutta ne ovat loppujen lopuksi pahoja asioita, koska niiden avulla ihmiset saadaan suostumaan hyvin pitkälle menevään kontrolliin, eli maailmanhistorian pahimman poliisivaltion alamaisen orjamaiseen kuuliaisuuteen. Eli jos et ole samaa mieltä maailmanhallituksen kanssa, niin joudut mielisairaalaan, vankilaan tai teloitettavaksi, koska sinun täytyy olla hullu, jos et ole samaa mieltä kuin Uuden maailmanjärjestyksen rakentajat.

Toinen syy on IPUn Uudenmaan piirin uusi puheenjohtaja Jan Finskas, joka on homoseksuaali. Minä vastustan homoseksuaalisuutta ja pidän sitä Jumalan selvästi Raamatussa ilmaistun ilmoituksen loukkaamisena ja Jumalan lain rikkomisena. Minusta tuntuisi vaikealta jatkaa taivaltani IPUssa homon johdon alla.

Kolmas ja se viimeisin syy on IPUn Helsingin vaalipiirin kansanedustajaehdokkaan Kane Kanervan julkisesti Hermeetikon keskustelufoorumilla 24.5.2011 ilmaisema mielipide minusta: "Jouko Pihosta sen verran, että mielestäni ihminen, joka näkee profetioita (hallusinaatioita), joutaisi nimenomaan sinne missä Teemua pidetään." Kyse on Teemu Vehkalasta, jonka pakkohoitoon laittamista Hämeenlinnan psykiatriselle osastolle olen kyseenalaistunut ja tein siitä jutun eri foorumeille. Kanervan mielestä minä kuuluisin hullujenhuoneelle eli jonkin sairaalan suljetulle osastolle pakkolääkintään, koska julkaisen nettisivuillani  (http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu38.htm ) toisten saamia profetioita, unia ja näkyjä ja myös joskus omia uniani. Minä en katso voivani olla samassa puolueessa, jossa joku sen kansanedustajaehdokkaanakin ollut jäsen on sitä mieltä, että minun paikkani olisi mielisairaalassa.

Jouko Piho

54

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liittynytt

Katso peiliin niin näet yhden syyn IPUn ongelmiin. Valitettavasti IPUun on jatkuvasti etsimällä etsitty henkilöitä jotka karkoittavat äänestäjät. Se on puoluejohdon syy. Ehkä puoluejohto etsii ehdokkaiksi vertaisiaan. Valitettavasti sillä arsenaalilla vain hävitään.
      On myös käsitettävä että puolue jolla ei ole yhtään kannatusryhmää,ei menesty. Vaikka äänestäjä ei kannata EU-jäsenyyttä niin sillä perusteella IPUa ei äänestetä. Täytyy olla suora yhteys äänestäjiin. Sen pitää olla konkreettinen. Valtio-opilliset teoriat ei montaa kiinnosta. Uskonto on mennyttä aikaa. Useimmat pitävät uskontoja satuina.
      Olen tyytyväinen päätökseesi. Kun vielä muutamat muut häiriköt lähtivät pois niin voimme jatkaa uudella konseptilla kohti menestystä. Puolueen uudistus pitää tehdä heti. Saman toistaminen lopetettava ja ryhdyttävä konkreettisiin toimiin.Jyvä on löydettävä.
      Hyvää jatkoa PS:ssa.

• OO´o olen alien

En usko että Pihon hyväkyminen ehdokkaaksi oli ihan mikään rutiinijuttu. Luultavasti silloinen Uudenmaan piirin puheenjohtaja painoi kovasti päälle vaatien puoluehallitusta hyväksymään Pihon ja sitten päätettiin ottaa riski. Onneksi kaikkiin Vaskelan vaatimuksiin - esim. vaaliliitot ym. ei sentään suostuttu.

• päätä seinään
        OO´o olen alien kirjoitti:

En usko että Pihon hyväkyminen ehdokkaaksi oli ihan mikään rutiinijuttu. Luultavasti silloinen Uudenmaan piirin puheenjohtaja painoi kovasti päälle vaatien puoluehallitusta hyväksymään Pihon ja sitten päätettiin ottaa riski. Onneksi kaikkiin Vaskelan vaatimuksiin - esim. vaaliliitot ym. ei sentään suostuttu.

Mikä riski? Kaikki tiesivät mihin tuo johtaa.

• hyssyn-hyssyn
        päätä seinään kirjoitti:

Mikä riski? Kaikki tiesivät mihin tuo johtaa.

Jouko Pihko on, oli IPUN parhaimpiin lukeutuva kansanedustajaehdokas eduskuntavaaleissa.

Uudellamaalla oli lupa tehdä vaaliliitto.

Kyvykkäät henkilöt ovat ipu-kriikkien kauhistus.

• Pätevä Liperiläinen

´Jouko Pihko huomasi lyhyessä ajassa, ettei ole mitään oikeata puoluetta.

Jonkun kuulin yrittäneen aiemmin muuttaa puoluetta, hän havaitsi pian, että se on toivoton tehtävä . Ipusta ´lähtevät kaikki huomattuaan mikä on homman nimi.

• Kauhian hämmästyny

Mainitsemaasi Kanervan näkemykseen kantaa ottamatta minusta näyttää siltä, että olet alunperinkin tullut väärään puolueeseen valitessasi IPU:n. IPU:ssa korostetaan kaikkien ihmisten samanarvoisuutta.

Niin, miksi oikein liityit IPU:un? Eikö kukaan muu huolinut? Erehdyitkö luulemaan että Uudenmaan piirin edellinen puheenjohtaja edusti IPU:n virallisisa kantoja? Vai mistä oikeastaan oli kysymys? Oletko utilitaristi?

• Liityin IPUun, koska puolueen ohjelma vaikutti hyvältä. IPUn pienuus tosin arvelutti, mutta ajattelin, että huhtikuun vaaleissa saattaisi kuitenkin tulla läpimurto.
        Niin ei käynyt, ja nyt tuli johtopäätösten aika.

• PS:nen.
        JoukoPiho kirjoitti:

Liityin IPUun, koska puolueen ohjelma vaikutti hyvältä. IPUn pienuus tosin arvelutti, mutta ajattelin, että huhtikuun vaaleissa saattaisi kuitenkin tulla läpimurto.

Nyt Piho asetu PS:ten ehdokkaaksi tulevissa kunnallis-vaaleissa,siitä on hyvä aloittaa kohti lopullista tavoitetta kohti eduskuntaa.

• 66.666
        JoukoPiho kirjoitti:

Liityin IPUun, koska puolueen ohjelma vaikutti hyvältä. IPUn pienuus tosin arvelutti, mutta ajattelin, että huhtikuun vaaleissa saattaisi kuitenkin tulla läpimurto.

Näihinkö sitouduit: "Ehdokkaan on myös sitouduttava periaatteeseen, että jokainen ihminen on yhtä arvokas kansallisuudesta, etnisestä taustasta, uskonnosta tai seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta."

• nega tiivi
        PS:nen. kirjoitti:

Nyt Piho asetu PS:ten ehdokkaaksi tulevissa kunnallis-vaaleissa,siitä on hyvä aloittaa kohti lopullista tavoitetta kohti eduskuntaa.

Kohti eduskuntaa mutta ei kansanedustajaksi. Sen varmistamiseksi pitäisi äänestäjillä olla oikeus negatiiviseen äänestämiseen. Se pelastaisi eduskunnan myös näistä lahjotuista edustajista.

• syytä olisi
        JoukoPiho kirjoitti:

Jospa jo viimein poistetaan ne kristilliset arvot ohjelmasta jotta tällainen ei enää toistu.

• Pitkäaikainen jäsen

Pihon ero ei välttämättä kerro mitään huonoa ipu:sta.

• itsenäisyys ei riitä

Pihon ero kertoo hyvin paljon ipusta. Piho oli kovan luokan henkilö ja ipun parasta kaartia. Pihon tapaisia persoonia oli ipussa enemmänkin silloin alkuaikoina, kun äänisaalis oli melkein kymmenkertainen. Puolueen syvä olemus on muuttunut ja sen myötä äänisaaliit romahtaneet. Tähän jotkut näkevät lääkkeenä sen, että viimeisetkin arvokonservatiivit lähtevät puolueesta.

On olemassa myös maallisia arvokonservatiiveja. Ja lisäksi kristillisiä. Asetelma ei ole se, että olisi muutama uskonnollinen konservatiivi vastaan liberaali maallinen enemmistö. Näin ei ole ipun eikä koko kansan kohdalla, vaikka moista kuvaa yritetään luoda.

Kepu menetti paljon ääniä persuille, eikä suinkaan pelkästään eurokriittisyyden vuoksi vaan siksi, että persuilta löytyy sitä konservatismia, jota kepussa ei ole ollut enää pitkään aikaan. Vaaleissa olisi ollut saatavissa ipulle toisenlainen äänisaalis arvokonservatiivisella itsenäisyyslinjalla. Sellaisia arvioita näkyi tälläkin palstalla reilusti ennen vaaleja. Ja arvio toteutui. Syy on tämä: kansan parissa eu-kriittisyys ja arvokonservatismi korreloivat keskenään paljon useammin kuin eu-kriittisyys ja arvoliberalismi. Tietysti on myös toisenlaisia tapauksia, mutta politiikassa keskiarvot ratkaisevat ja erityisesti läpimurtoa yritettäessä. Strategioita tehtäessä pitää tunnistaa keskimääräiset arvostukset ja korrelaatiot sekä se, mikä ominaisuusyhdistelmä poliittisilta markkinoilta puuttuu. Mistä on suurin pula tyytymättömän äänestäjäkunnan keskuudessa.

Ipun vaaliliitot kd:n kanssa eivät toimineet, koska arvokonservatiivisia ääniä ei siirtynyt kd:ltä ja kepulta. Ipun eu-vastaisuus olisi miellyttänyt monia, mutta se ei riittänyt kompensoimaan sitä, että äänestäjät kokivat, että arvopohja ja puolueen yleinen olemus on persuilla parempi. Siksi kepun ja kd:n itsenäisyyshenkiset äänet menivät persuille siitä huolimatta, että persujen eu-linja on epäselvä ja moni äänestäjä sen tajusi.

Ipu mielletään liberaaliksi tai ainakin linjattomaksi. Mikään pehmeä, pyöreä ja haalea ei miellytä äänestäjiä. Euromyönteisyyteen yhdistettyä liberaalihöttöä on ollut tarjolla viimeiset 20 vuotta läpi puoluekartan. Paitsi nyt persuilta. Ipu on erikoinen yhdistelmä europuolueista tuttua liberalismia ja toisaalta itsenäisyysaatetta, jota kuitenkin ilmenee kansassa keskimäärin enemmän konservatiivisella laidalla. Pitää miellyttää kunnolla ainakin jotain äänestäjäryhmää. Varsinkin silloin kun yksikin edustaja on voitto. Kun loogista päättelyä jatketaan, niin suurin tällainen ryhmä olisi löytynyt pettyneistä kepulaisista. Tämä ryhmä on pettynyt sekä cityliberaaleihin kepun johtajiin että eu-jäsenyyteen. Vielä kunnon maaseutuohjelma kyytipojaksi, niin tulos olisi voinut tulla. Vaaliliitot olisi toimineet paremmin koska itsenäisyyshenkinen kd-aines olisi tykännyt. Pieniä määriä olisi tullut kautta puoluekartan. Kokoomuksen kannattajissa on paljon pienyrittäjiä, joita närästää kolme asiaa: puolueen siirtyminen pelkän suurpääoman etujen ajajaksi, puolueen perinteisten arvojen romuttaminen aivan hiljattain ja kohtuuton eu-mielisyys. Siinä olisi ollut yksi tunnistettavissa oleva ryhmä, joka olisi sopinut tähän pakettiin.

Piholla oli perinpohjaiset analyysit aiheesta kuin aiheesta. Erittäin paha menetys puolueelle ja kertoo selvää kieltä, minkälaiset voimat puolueessa väistyvät ja mitä tulee tilalle. Vaikea on nähdä miten eteenpäin, kun mennään vaan kauemmaksi niistä potentiaalisista äänestäjäryhmistä, jotka ovat selkeästi tunnistettavissa.

Seuraavat kannanotot tulevat kepun Oulun vaalipiiristä. Unohdettujen kepulaisten poliittiset tarpeet ja korrelaatiot on helppo nähdä.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9877805
      http://www.suomenmaa.fi/etusivu/karjula_palkittiin_kultaisella_ansiomerkillä_5279029.html

Myös kepussa osataan tunnistaa persujen erikoinen luonne puolueena. Tämä mielenkiintoinen arvio on jo eurovaalin alta. Näitä arvioita on kepulaisten piirissä luettu ja ipu olisi voinut miellyttää, mutta muutakin pitää olla kohdallaan kuin itsenäisyyslinja.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/05/879639

• vikatikki oli

Kepu hävisi koska ryhtyi keräämään rahaa itselleen äänestäjiltään. 3 miljardia jätevesilailla,kaivostoiminnan tukemisella, maajussien korkealla verotuksella, pyörittämällä tukiaisjärjestelmiä jotka maksavat veronmaksajille vuosittain 10 miljardia jonka vuoksi valtio ja kunnat ovat kohta konkurssissa ja hyväksymällä Väimeren maiden rappion omien lamailupaikkojen pystyssäpitämiseksi. KMS-saalistus paljasti Kepun arvot. Suomalaiset ovat kuitenkin vielä keskimääräistä rehellisempiä.
        Piho ei ole mitään. Noilla puheilla ei pärjää missään puolueessa. Muiden aliarvioiminen härskiä.

• ipun äänestäjä

Meneekö se nyt sitten niin päin että puolueohjelmart laaditaan miellyttämään kansaa - ei niin päin, että kerrotaan omasta aatteesta ja näkemyksistä ja sitten kysytään kansalta, ovtako nämä hyviä?

• nähty on

IPUn ohjelma ei kyllä miellytä kansaa.

• (pohdiskelija)

On aivan kamalaa että itseään kristittynä pitävä henkilö tuomitsee toisen ihmisen tälla tavalla: "oinen syy on IPUn Uudenmaan piirin uusi puheenjohtaja Jan Finskas, joka on homoseksuaali. Minä vastustan homoseksuaalisuutta ja pidän sitä Jumalan selvästi Raamatussa ilmaistun ilmoituksen loukkaamisena ja Jumalan lain rikkomisena. Minusta tuntuisi vaikealta jatkaa taivaltani IPUssa homon johdon alla." Kyllä tuosta on lähimmäisen rakkaus kaukana.

Luulen, etteivät ipuliaset noin yleisesti halua omaksua Pihon epähumaania arvomaailmaa kun taas Piho ei halua kannattaa ipulaista arvomaailmaa. Siksi on ilman muuta hyvä, että puolueen ja Pihon tiet eroavat. Ei siitä ole epäilystäkään.

• Minä en tuomitse Jan Finskasia ihmisenä. Minä tuomitsen homoseksuaalisuuden syntinä, koska Raamattu ilmoittaa, että homous on iljettävä synti.
        Jos Raamatun opetusten noudattaminen on epähumaania, niin sitten on. Mutta mieluummin minä seuraan Raamatun opetusta kuin humaanien ihmisten syntejä.

• Janin fani
        JoukoPiho kirjoitti:

Minä en tuomitse Jan Finskasia ihmisenä. Minä tuomitsen homoseksuaalisuuden syntinä, koska Raamattu ilmoittaa, että homous on iljettävä synti.
        Jos Raamatun opetusten noudattaminen on epähumaania, niin sitten on. Mutta mieluummin minä seuraan Raamatun opetusta kuin humaanien ihmisten syntejä.

Höpö löpö. Tuohon sinä et itsekään usko. Tuomitset hänet nimeomaisesti ja selkeästi ihmisenä, koska katsot, ettei hän saisi homoutensa vuoksi toimia piirin puheenjohtajana. Se on ihmisenä tuomitsemista!

• Janin fani kirjoitti:

Höpö löpö. Tuohon sinä et itsekään usko. Tuomitset hänet nimeomaisesti ja selkeästi ihmisenä, koska katsot, ettei hän saisi homoutensa vuoksi toimia piirin puheenjohtajana. Se on ihmisenä tuomitsemista!

En tuomitse Jan Finskasia ihmisenä. Jan on hieno ihminen. Minä vastustan vain homoseksuaalisuutta enkä halua olla puolueessa, jonka piirin puheenjohtajana on avoimesti homoseksuaalinen ihminen. Jos ja kun muut ovat valinneet Janin tähän tehtävään, niin se on OK. Mutta minä en halua olla sellaisessa puolueessa.
        En siis tuomitse Jan Finskasia. Minä tuomitsen vain homoseksuaalisuuden. Oikeastaan minä en tuomitse homoutta, vaan Raamattu. Minä vain noudatan Raamatun opetusta.
        Mutta vieläkin muistutan, että tärkein syyni IPUsta eroamiseen oli ja on realismi eli arvioni siitä, että IPU tulee jatkossakin olemaan hyvin pieni marginaalipuolue, jonka pönkittämiseen en halua antaa tätä enempää voimavaroja, koska kyseessä olisi lähinnä pään lyöminen uudestaan ja uudestaan seinään.

• typerää.
        JoukoPiho kirjoitti:

En tuomitse Jan Finskasia ihmisenä. Jan on hieno ihminen. Minä vastustan vain homoseksuaalisuutta enkä halua olla puolueessa, jonka piirin puheenjohtajana on avoimesti homoseksuaalinen ihminen. Jos ja kun muut ovat valinneet Janin tähän tehtävään, niin se on OK. Mutta minä en halua olla sellaisessa puolueessa.
        En siis tuomitse Jan Finskasia. Minä tuomitsen vain homoseksuaalisuuden. Oikeastaan minä en tuomitse homoutta, vaan Raamattu. Minä vain noudatan Raamatun opetusta.
        Mutta vieläkin muistutan, että tärkein syyni IPUsta eroamiseen oli ja on realismi eli arvioni siitä, että IPU tulee jatkossakin olemaan hyvin pieni marginaalipuolue, jonka pönkittämiseen en halua antaa tätä enempää voimavaroja, koska kyseessä olisi lähinnä pään lyöminen uudestaan ja uudestaan seinään.

On se ihmeellistä että on ihmisiä jotka lukevat tuhat vuotta vanhoja satuja. Yksi oli tää norski. Lopputulos kauhea. Kannattaisi kaikkien ipulaisten nyt miettiä syntyjä syviä omilla aivoillaan.Maailma oli aivan toinen kaksituhatta vuotta sitten. Mitä järkeä on tuoda sellaista yhteiskuntaa nykyaikaan? Nykyiset tiedot pitää päivittää ilman menneisyyden taakkaa. Ajatteleminen on sallittua.

• Äly hoi

Ihmisten pilkkaaminen oman uskonnon perusteella on epäasiallista. Huomioi se että uskonnot on satuja. Tuollainen puhe ei nykyään mene perille kuin muutamille jälkeen jääneelle. Jos tässä aiotaan puolueena menestyä niin pitää ensinnä kaikkien selvittää todellisuus itselleen. Kristillinen arvomaailma on mennyttä aikaa. Kukaan viisas ei siitä enää puhukaan.
      IPUn ongelma on ollut koko ajan se että sinne on tullut kiihkouskovaisia. Kukaan ei halua olla niitten kanssa tekemisissä. Uskonnot eivät ole mikään arvomaailma. Arvoiksi riittää työ ja rehellisyys.

• Nimimerkin "Äly hoi" viestissä tuleekin esille vielä yksi syy erooni IPUsta. Eli aloitusviestissäni mainitsemieni syiden lisäksi minä eroan IPUsta myös sen takia, että jotkut IPUn jäsenet ja kannattajat ovat hyvin uskonnonvastaisia tyyliin "uskonnot ovat satuja", "jälkeen jääneelle", "mennyttä aikaa", "kukaan viisas ei siitä enää puhukaan", "kiihkouskovaisia", "kukaan ei halua olla niitten kanssa tekemisissä" ja "uskonnot eivät ole mikään arvomaailma".

Minä en puhu muiden uskontojen puolesta, mutta kristinusko on erittäin hyvä arvomaailma, kristinusko ei ole satua vaan totta, kristityt eivät ole jälkeen jääneitä, kristinusko on tätä päivää ja tulevaisuutta ja viisaat puhuvat kristinuskosta.

Koska IPUssa on yllättävän paljon kristinuskon vastaisuutta, niin sekin on vielä yksi lisäsyy siihen, että IPU ei voi olla minun poliittinen kotini.

• Playback
        JoukoPiho kirjoitti:

Nimimerkin "Äly hoi" viestissä tuleekin esille vielä yksi syy erooni IPUsta. Eli aloitusviestissäni mainitsemieni syiden lisäksi minä eroan IPUsta myös sen takia, että jotkut IPUn jäsenet ja kannattajat ovat hyvin uskonnonvastaisia tyyliin "uskonnot ovat satuja", "jälkeen jääneelle", "mennyttä aikaa", "kukaan viisas ei siitä enää puhukaan", "kiihkouskovaisia", "kukaan ei halua olla niitten kanssa tekemisissä" ja "uskonnot eivät ole mikään arvomaailma".

Minä en puhu muiden uskontojen puolesta, mutta kristinusko on erittäin hyvä arvomaailma, kristinusko ei ole satua vaan totta, kristityt eivät ole jälkeen jääneitä, kristinusko on tätä päivää ja tulevaisuutta ja viisaat puhuvat kristinuskosta.

Koska IPUssa on yllättävän paljon kristinuskon vastaisuutta, niin sekin on vielä yksi lisäsyy siihen, että IPU ei voi olla minun poliittinen kotini.

IPu lähtee kristillisesltä arvopohjalta Tämä ei niinkään tarkoita itse uskontoa, vaan sitä kulttuuria ja niitä tapoja, jotka se on yhteiskuntaamme luonot.

• Uutta otetta
        Playback kirjoitti:

IPu lähtee kristillisesltä arvopohjalta Tämä ei niinkään tarkoita itse uskontoa, vaan sitä kulttuuria ja niitä tapoja, jotka se on yhteiskuntaamme luonot.

Poistakaa tuo lause ohjelmasta välittömästi. Juuri se on tuonut IPUun näitä käsittämättömiä uskovaisia jotka luulevat jotain olevansa,vaikka ovat nollia. KDaan ei näitä ota vastaan. Se sanoo paljon.

• asialinja
        JoukoPiho kirjoitti:

Nimimerkin "Äly hoi" viestissä tuleekin esille vielä yksi syy erooni IPUsta. Eli aloitusviestissäni mainitsemieni syiden lisäksi minä eroan IPUsta myös sen takia, että jotkut IPUn jäsenet ja kannattajat ovat hyvin uskonnonvastaisia tyyliin "uskonnot ovat satuja", "jälkeen jääneelle", "mennyttä aikaa", "kukaan viisas ei siitä enää puhukaan", "kiihkouskovaisia", "kukaan ei halua olla niitten kanssa tekemisissä" ja "uskonnot eivät ole mikään arvomaailma".

Puolue ei ole uskonjärjestö. Kuka sinulle on valehdellut että IPU on sellainen? Jotain mätää tässä on. Me emme halua keskustellakaan uskon asioista. Sinä ne toit tapetille. Se on suuri virhe puolueelle. Se karkoittaa äänestäjät kuten näet. Minä ainakin tiesin että äänet häipyvät tämän takia. Mutta pakkohan tämäkin oli käsitellä kun julistus alkoi. Samanlaista typeryyttä puolueessa alusta loppuun. Eikö tästä päästä eroon muuten kuin lopettamalla puolue?

• Backstage
        Playback kirjoitti:

Kummasti vaan IPU onnistuttiin luomaan siihen aikaan kun tuo arvopohja oli oikeasti olemassa. Ja puolueen olemus lähempänä sitä, mikä persuilla nyt. Äänisaalis oli ihan toisenlainen ja toiminta paljon yksituumaisempaa.

Nyt kun puolueen luonne on muuttunut: äänisaalis romahtanut murto-osaan, hässäkkää hässäkän perään jatkuvana virtana, puolueessa vilisee mitä merkillisempiä suuntauksia jopa johtopaikoilla. Ja tämä romahdus on tapahtunut aikana, jolloin IPUn asialle on periaatteessa paljon parempi kaikupohja kansan parissa, koska EUn haitat on jo nähty. Silloin alkuvaiheessa kansalla ei ollut täyttä käsitystä mihin jäsenyys johtaa, ja siksi oli ymmärrettävää että IPUn toiminta oli vaikeaa. Tämän toimintaympäristön muutoksen pitäisi tarkoittaa sitä, että IPUlla olisi nyt kymmenkertainen äänisaalis alkuvaiheeseen verrattuna eikä kymmenesosa.

Kyllä tähän täytyy jo hakea syitä siitä, mitä puolueessa on muuttunut eikä aina ulkopuolelta. Puolueen syrjiminen mediassa yms. pitää paikkansa, mutta tässä kokonaistilanteessa se on enää yksi selittävä tekijä. Pääosassa on muut tekijät ja puolueen merkilliset tapahtumat. Työtä on tehty 17 vuotta. Itsenäisyystavoite on pysynyt virheettömänä, mutta muilta osin puolue on muuttunut niin oleellisesti, ettei se kykene enää vastaamaan sen äänestäjäkunnan tarpeisiin, jonka heräämistä koko tämä aika on odoteltu. Äänestäjäkunta on nyt herännyt, mutta äänet menevät muualle kuin IPUun. Perussuomalainen puolue vastaa olemukseltaan monessa mielessä alkuperäistä IPUa. Jos IPU olisi lähellä perussuomalaista puoluekuvaa muussa mielessä, mutta EU- ja Nato-asiat ydinvoimakanta kuten IPUssa on nyt, niin tulosta olisi tullut.

• Playback kirjoitti:

IPU lähti Ilkka Hakalehdon aikaan selvemmin kristilliseltä pohjalta, mutta tilanne ei ole enää sama - valitettavasti.

• asialinja kirjoitti:

Puolue ei ole uskonjärjestö. Kuka sinulle on valehdellut että IPU on sellainen? Jotain mätää tässä on. Me emme halua keskustellakaan uskon asioista. Sinä ne toit tapetille. Se on suuri virhe puolueelle. Se karkoittaa äänestäjät kuten näet. Minä ainakin tiesin että äänet häipyvät tämän takia. Mutta pakkohan tämäkin oli käsitellä kun julistus alkoi. Samanlaista typeryyttä puolueessa alusta loppuun. Eikö tästä päästä eroon muuten kuin lopettamalla puolue?

Kyllä minä tiedän, että IPU ei ole uskonjärjestö.

Olisin kuitenkin toivonut, että olisin voinut kokea enemmän uskonkin yhteyttä IPUssa. Nyt jouduin törmäämään minulle aivan vieraisiin New Age henkisten uskomuksien kannattajiin. Eli minä kohtasin IPUssa minulle täysin vierasta uskonnollisuutta.

Voidaan toki sanoa, että pidetään uskonto ja politiikka erillään.

Mutta ei se niin mene. Esim. IPUn puoluesihteerin, Saku Mätön, Suomessa levittämä tulevan maailmanopettajan, Maitreyan, opetus ei ole minun mielestäni vain uskonnollista vaan myös mitä suurimmassa määrin yhteiskunnallista ja poliittista sanomaa, mikä ei käy yksiin Suomen itsenäisyyden kanssa.

• virhe 1
        JoukoPiho kirjoitti:

IPU lähti Ilkka Hakalehdon aikaan selvemmin kristilliseltä pohjalta, mutta tilanne ei ole enää sama - valitettavasti.

Siinä se virhe. Ei olisi pitänyt sekoittaa uskontoa politiikkaan. Hakalehdon vika. Eikä ole Pesonen päässyt siitä irti.

• Harras ipulainen

Hyvä kun lähdit. Piho piti Jumalaa tärkeämpänä kuin Stalinia. Meille ipulaisille Stalin on AINA tärkein. Muu on EU petos.

• Jumala on tärkeämpi kuin ihmisjumalat, joista Stalin oli yksi surkeimpia. Stalin oli gruusialainen rosvo, joka onnistui röyhkeydellään pääsemään Neuvostoliiton kommunistisen puolueen johtoon. Sen jälkeen Stalin tapatti kaikki kilpailijansa eli parhaimmat kommunistit ja kenraalit.

Stalin kuoli sitten itsekin lopulta 5.3.1953 sairauskohtaukseen. Kukaan ei mennyt auttamaan Stalinia, koska kaikki pelkäsivät häntä ja koska kaikki toivoivat salaa hänen kuolemaansa. Kun ovi lopulta avattiin, Stalin makasi kuolleena lattialla oman virtsansa ympäröimänä. Stalinin, ihmisjumalan, läheisimmät toverit hylkäsivät hänet viimeisillä hetkillä päästäkseen Pirusta eroon.

Samoin Saku Mätön propagoimasta Maitreyasta voi hyvinkin tulla vähitellen tällainen ihmisjumala, jolle aletaan vaatia palvontaa, tai muutoin vastustajat passitetaan vankilaan tai mielisairaalaan.

Mutta Maitreyankin loppukohtalo tulee olemaan hirvittävä.

Helvetin tulijärvi.

Sinne joutuvat kaikki Jumalan vastustajat - ja sitä Maitreya on. Maitreya on Saatanan käsikassara ja Luciferin työkalu.

En voi olla IPUssa, jonka puolusihteeri propagoi Suomessa Saatanan inkarnaation, Maitreya-Antikristuksen, oppeja.

• 12+20
        JoukoPiho kirjoitti:

Jumala on tärkeämpi kuin ihmisjumalat, joista Stalin oli yksi surkeimpia. Stalin oli gruusialainen rosvo, joka onnistui röyhkeydellään pääsemään Neuvostoliiton kommunistisen puolueen johtoon. Sen jälkeen Stalin tapatti kaikki kilpailijansa eli parhaimmat kommunistit ja kenraalit.

Stalin kuoli sitten itsekin lopulta 5.3.1953 sairauskohtaukseen. Kukaan ei mennyt auttamaan Stalinia, koska kaikki pelkäsivät häntä ja koska kaikki toivoivat salaa hänen kuolemaansa. Kun ovi lopulta avattiin, Stalin makasi kuolleena lattialla oman virtsansa ympäröimänä. Stalinin, ihmisjumalan, läheisimmät toverit hylkäsivät hänet viimeisillä hetkillä päästäkseen Pirusta eroon.

Samoin Saku Mätön propagoimasta Maitreyasta voi hyvinkin tulla vähitellen tällainen ihmisjumala, jolle aletaan vaatia palvontaa, tai muutoin vastustajat passitetaan vankilaan tai mielisairaalaan.

Helvetin tulijärvi.

Sinne joutuvat kaikki Jumalan vastustajat - ja sitä Maitreya on. Maitreya on Saatanan käsikassara ja Luciferin työkalu.

En voi olla IPUssa, jonka puolusihteeri propagoi Suomessa Saatanan inkarnaation, Maitreya-Antikristuksen, oppeja.

Et voi olla et. Ei noita horinoita todellakaan IPU:ssa kaivata.

• edelleen pakana
        JoukoPiho kirjoitti:

Jumala on tärkeämpi kuin ihmisjumalat, joista Stalin oli yksi surkeimpia. Stalin oli gruusialainen rosvo, joka onnistui röyhkeydellään pääsemään Neuvostoliiton kommunistisen puolueen johtoon. Sen jälkeen Stalin tapatti kaikki kilpailijansa eli parhaimmat kommunistit ja kenraalit.

Helvetin tulijärvi.

Mitäs sanot siitä että aurinko on meidän kaikkien jumala? Siitä käsin elämä on tänne syntynyt. Siis pakanuuden ajan ihmiset tiesivät totuuden ja nykyuskonnot ovat jotain petkutusta. Kannattaisi kaikkien miettiä syntyjä syviä sillä arvommekin ovat auringosta peräisin.

• harmittaaa
        JoukoPiho kirjoitti:

Helvetin tulijärvi.

Tuo tässä eniten harmittaa. Aikuiset uskovat jonkun sinivihreän läpinäkyvää suunsoittoa. Monesko jo uhri olit? Juuri teikäläiset ovat äänestäjät karkoittaneet. Uskovaiset näköjään uskovat kaikkeen.

• Hilla-Hullu

Mina muuten ymmarran ja kannatan taysin Jouko Pihoa .

Olin nelja vuotta sitten IPU:n kansanedustajaehdokkaana

Lapissa . Jouko Pihon mainitsemat seikat passivoivat minutkin .

Matti Keranen alias Hilla-Hullu , Salla .

• Hyvät Yöt

Tuon uskon. Olette monelle tavalla hyvin samanlaisia ihmisiä.

• huomioon
        Hyvät Yöt kirjoitti:

Tuon uskon. Olette monelle tavalla hyvin samanlaisia ihmisiä.

Kirjoittaja oli sinivihreä nainen.

• The Pirate Bay

Ehdotan, että Matti Keränen ja Jouko Piho koputtavat Muutos 2011:n tai Vapauspuolueen ovelle. Vapauspuolueen jätti jo kuitenkin Anu Palosaarikin Tampereelta.

• Ilkka Ha'atonlehto

Vaaliuudistus on peruttu ja vaalipiirejä muokataan uusiksi lähinnä niin kuin sosialidemokraatit ovat esittäneet. Pohjois-Karjalan,Etelä-Savon ja Pohjois-Savon vaalipiirit voidaan yhdistää ja Uudenmaan vaalipiiri jakaa kahtia, mitä mm. Timo Soini on vastustanut siksi, että alle 3%:n luonnollinen vaalikynnys suosii alkavia liikkeitä, kuten Vihreitä ja Perussuomalaisia.

Itsenäisyyspuolueen ongelma on siinä, ettei se saa Uudenmaan vaalipiiristä edes yhtä kansanedustajaehdokasta läpi ja pitää rekisteröidä aina uudelleen ja uudelleen.

• J. F. K.

Mitä olet Jouko Piho tehnyt Itsenäisyyspuolueen hyväksi? Et tunnu kannattavan niinkään itsenäisyyttä Suomessa kuin maapalloista Jumalan valtakuntaa hieman Jehovan todistajien tapaan. Uskovaisille, kommunisteille ja markkinaliberaaleille maailma on yksi ja jakamaton.

• Kaikkea hyvää

Eikö Joukolta ala jo puoleet loppua. Olet vissin ollut aika monessa puolueessa, ja jokaisessa aika lyhyen aikaa.

Uudet maailman järjestykset, Illuminatit ja kaikki muu huuhaa on nykyään jo aika out. Kristinuskokin ottaa Islamilta pataan koko rahalla.

Käänny Jouko muslimiksi niin sulla on edes jotain tulevaisuutta.

• äänet ratkaisee

Ongelma ei ole Piho vaan IPU joka on uskovaisten järjestö,eikä mikään puolue. Niin kauan kuin tämä peli jatkuu niin menestystä ei tule.
      Kristinusko ei ole luonut länsimaista sivistystä,vaan sen on luonut tiede ja tutkimus sekä ajattelijat jotka ovat erkaantuneet uskonnoista.Raamattua siteeraamalla tekee itsensä naurettavaksi. IPU kuitenkin antaa uskovaisten hillua vapaasti jopa virallisella nettisivullaan.

• Uganda

Miksi Piho sitten lähti puljusta, jos hörhöjä suvaitaan?

• näin se menee

Viisaampien seura ei kelvannut. Tyypillistä politiikassa.

• Olen kertonut eroni syyt aloituksessani.

• kaikki levällään
        näin se menee kirjoitti:

Viisaampien seura ei kelvannut. Tyypillistä politiikassa.

näin se menee , taulapäät ovat taulapäitä ne jääät nyökyttelemään.

Jouko on heti tehnyt ratkaisunsa, on havainnut turhan turhaksi.

• ipu on olematon!

Viisaasti tehty!

Niin tein itsekin erosin olemattomasta!

• linja pitää

Toistaiseksi. Mutta eiköhän tilanne muutu kun kaikki hihhulit ovat lähteneet pois.Hyvältä näyttää,sillä IPUn politiikka on edelleen vertaansa vailla muihin puolueisiin verrattuna. Meitä ei lahjota petkuttamaan suomalaisia kuten on nyt monasti nähty.

• rakennusmestari.

Ai sinä erosit. Jäinkin ihmettelemään, mihin katosit. Se on kuule niin, ettei kaikkia vaatimuksiaan voi aina saada läpi.

• rakennusmestari. kirjoitti:

Ai sinä erosit. Jäinkin ihmettelemään, mihin katosit. Se on kuule niin, ettei kaikkia vaatimuksiaan voi aina saada läpi.

Rakennusmestari

Kyse ei ollut ollenkaan siitä, että en olisi saanut kaikkia vaatimuksiani läpi.

Mistä erossani oli kyse, selviää aloitusviestistäni.

• niin se on

Saat Jouko seuraa,

tyhjän saa pyytämättäkin

• Linja on muuttunut

Tosi on se, että kaikenmaailman hihhuleiden salliminen puolueen jäseniksi ja edustajiksi on jatkossa estettävä. Näistä liittyjistä ja hetken päästä eroavista ei ole mitään hyötyä puolueelle. Nämä henkilöt ovat pelkästään rikkomassa sitä perimmäistä tarkoitusta mihin puolue on perustettu ja mitä asiaa puolue ajaa. Näille pikavoittoja puolueen kautta tavoittelevista ei todellakaan ole mitään hyötyä ja jatkossa tulee tarkistaa taustat enne kuin varsinaisiksi edustajiksi tai puolueen hallintoon otettaviksi heitä tulee hyväksyä. Jo pelkästään yksi hihhuli saa todella paljon pahaa aikaan, joten nyt kun puolue on näyttänyt tarpeellisuutensa ja ollut oikeassa siitä mihin kurjuuteen olemme menossa EU:n kautta, niin näitä hihhuleita on enenemässä määrin tulossa puolueeseen. Nyt alkanutta puolueen nousua todelliseksi vaikuttajaksi yhteiskunnan päätöksissä, ei kannat antaa pilata näiden hihhulipyrkyreiden toimesta.

• suurta tunkua ei

suurta tunkua ei IPUn kansanedustajaehdokkaaksi ole ollut. Siksi IPU on ottanut ne, ketkä ovat lupautuneet. Tuskin tämä tulee muuttumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe