Möin Minorin ja ostin pienen Bella-530. Vanhassa paatissa oli Wallas 2400 enkä viitsisi alkaa asentaa kallista lämppäriä muutaman yön takia.
Mitä löytyy jolla voisi lämmittää? Aikoinaan oli ensimmäinen lämmitin kevytbensalla toimiva katalyyttilämmitin joka toimi hyvin. Mitä löytyy tänä päivänä?
Venelämmitin
12
1349
Vastaukset
- 443rddd
webasto 2000 on halpa ja tehokas, tonnilla veneasennusarjoineen ja putkineen captainshopin verkkokaupasta.
- Kuumaa kuumaa
Kyllä. Itsellä toisessa veneessä Webasto ja toisessa Eeberi ja molemmat toimineet moitteetta. Näiden välisistä hintaeroista ei hajua
- minor700
Kiitos vastauksista mutta ajattelin lähinnä jotain siirrettävä spriillä tai kevytbensalla olevaa laitetta. Diesel-lämmitin on tietenkin tehokkain mutta latausta tulee vain 6 A Yamahasta joten ei tule toimimaan. Silloin olisikin parempi asentaa pienin Wallas petroolilämmitin jos löytyisi käytettyä jostain.
- 444rrre33
Webasto ja lataus häh, okei meitin sisäkonelaturi antaa purkkarissa jotain 40 A, mutku sitä konettä pyöritetään viikonloppuna max 15 minsaa, niin koneen lataus on yhtä tyhjän kanssa ja akkuja lataan viikolla maasähköllä kotisatamassa yhden yön. 80 Ah akku on kestänyt webastokäytössä jo pari viikonloppua, eikä ole vielä latauksen tarpeessa.
- mä vaan
http://www.pan2000.se/
Tossa vaihtoehto jos on liesi. - naturist
Mihin ihmeeseen tarvitsee venelämmitintä? Tikitystä ja puhinaa sekä astmaattista kuivaa ilmaa. Suljetussa hytissä yleesnsä aina raikkaat min 15 C olosuhteet, ja kerrankin tarpeeksi ilmankosteutta, toisin kuin talvella kotona kun nenä on kuin beduiinin sandaali. Itse nautin viileästä ja kosteasta ilmasta kun sitä kerrankin saa.
- 10
Motonetissa on reilu 30e:llä kaasutoiminen (säteily-)venelämmitin. Sopii hätälämmittimeksi muttei voi jättää yöksi/ilman valvontaa päälle.
- minor700
Kiitos, se Pan 2000 oli fiksu, veneessäni vaan ei ole liettä, töytyy siinä tapauksessa hankkia. Täytyy selata Motonetin luettelo,kaasukäyttöinen on helppo käyttää.
Naturistille voin vaan sanoa että olen veneillyt vuodesta 1973 enkä ikinä lähde veneneellä ilman lämmitintä.Kun olen purjehdusseuran laiturissa voisin tietenkin käyttää auton söhkälämmitintä mutta ulkosaaristossa on mukavampaa olla kuin laiturissa kiinni.
- dekodeko
Tsekkaa Origo Heat Pal, ainakin clas ohlsson myi aikoinaan. Muutama kesä sillä menty ja hoitaa hommansa moitteetta. se on juurikin spriillä toimiva. Joo, kyllä, ottaa toki tarvitsemansa hapen suoraan siitä tilasta missä palaa, eli hyvästä ilmanvaihdosta kannattaa pitää huolta. Mutta tämän varmasti tiesitkin.
Kokemuksesta voin suositella. Ja siinä päällä valmistaa mainiosti ruokaakin.
Tällainen pointti.- 45tttrfff
Meillä oli joskus kasikytluvun alussa tuollainen heatpal 25 jalkaisessa, pulma oli pistemäinen lämpö ja käry kajuutassa. Wallas 1300 tuli tilalle ja paljon heatpalia kivempi laite.
- dekodeko
45tttrfff kirjoitti:
Meillä oli joskus kasikytluvun alussa tuollainen heatpal 25 jalkaisessa, pulma oli pistemäinen lämpö ja käry kajuutassa. Wallas 1300 tuli tilalle ja paljon heatpalia kivempi laite.
Kokemus kaikkien muiden joukossa. Jos ei sopinut teille, kiva että saitte Wallaksen.. Mutta tämä oli vaan vinkkinä spriilämmitintä kaipaavalle ja omakohtainen kokemus on ollut vain ja ainoastaan hyvä.
- minor700
dekodeko kirjoitti:
Kokemus kaikkien muiden joukossa. Jos ei sopinut teille, kiva että saitte Wallaksen.. Mutta tämä oli vaan vinkkinä spriilämmitintä kaipaavalle ja omakohtainen kokemus on ollut vain ja ainoastaan hyvä.
Heat pal näyttä olevan se jota etsin. Suurkiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842