Otsikko kertoo kaiken, mistä köyhälle opiskelijalle löytyy halvimmat kämpät? Voiko pelkillä tuilla elää ja mitä kaikkia tukia voi saada opintotuen ja asumislisän lisäksi?
halvimmat kämpät pk-seudulla
4
240
Vastaukset
- KovaaPeliäMarkkinoil
Taitaa pieni kolmio/neliö hki kimppakämpäksi vuokrattuna olla halvin? Tosin pohjan pitäisi olla sellainen, että jokaisella olisi oikeasti oma huone ja niitä ehkä on vähemmän.
Yksiöt ja varsinkin pienet kaksiot hki alkaa mennä jo vähitellen YKSINÄISTEN opiskelijoiden kukkaron yläpuolelle. Ellei sitten jotain huonokuntoista löydä, jota pystyisi hieman itse kunnostamaan esim. lähinnä maalausta.
Heinäkuussa on taas vilkasta ja kämpät viedään viimeistään loppukuusta käsistä. Opiskelukämpän haku pitäisi periaatteessa aloittaa jo heti juhannuksen jälkeen, jotta oikeasti olisi vielä halvempia jäljellä ja voisi myös valita hieman aluetta missä haluaa asua...
Vuokraisännälle voi tulla PALJON hakemuksia heinä/elokuussa. Se opiskelija (vuokralainen) joka pystyy jättämään parhaan kokonaisvaltaisen tarjouksen, niin voittaa. Paljon vaakakupissa painaa, että on jotain tuloja myös opiskeluiden ohella esim. viikonloppuisin töissä mäkkärissä. Vuokravakuutta korottamalla (ei välttämättä vuokraa) voi myös kikkailla itselleen paremmat neuvotteluasemat muihin nähden. - Ex-köyhä opiskelija
Nyk. köyhä työntekijä.
Kimppakämppä on kaikista halvin vaihtoehto. Katso ilmotuksia, että etsiikö joku kämppistä, tai ryhdy itse etsimään halukkaita kämppiksiä. Opiskelija-asuntoloiden solukämpät on varmaan kaikista edullisimpia ja kämppikset tulee valmiina.
Kimppa-asuminen sopii mun mielestä opiskelijoille hyvin. Itsekin asuin ensin vuoden solukämpässä ja sitten 2 vuotta kaverini kanssa kämppiksinä.
Opinto- ja asumistuki ei montaa sataa kuussa ole, mutta ainahan voit lisäksi nostaa opintolainaa. Itse en pelkillä tuilla pystynyt elämään, enkä edes opiskellut Helsingissä. Onneksi oli vähän säästöjä ja yhdessä vaiheessa tein myös viikonlopputöitä. Opintolainaa otin loppuvaiheessa pari tonnia. "Onneksi oli vähän säästöjä ja yhdessä vaiheessa tein myös viikonlopputöitä"
Mikä ihmeen aatemaailma sinulla oikein on? Et oikeasti voi kirjoittaa tulevalle opiskelijalle työntekoa väheksyvää tekstiä! Joko teet kiltisti töitä opiskelun ohella 15 vuotiaasta alkaen (tietyisti järkevässä määrin, ensin vaikka kuukauden kesällä, ja sitten keskiasteella niin paljon ilta-/viikonlopputöitä kun voit ilman että opintotuki laskee). Muuten olet valmistuessasi valmis ikityötön, yksikään yritys ei palkaa työtävieroksuvaa ihmistä, vaikka olisikin joku tutkinto!- simpsakkaN-
^ Vai työtä vieroksuva asenne..Joopa joo. Totuus on se, että työnteko hidastaa opiskelua ja muutenkin opintoihin keskittyminen kärsii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549