On se aikuisten petivaateostoksilla helppoa, kun tyynyt ja peitot on pääsääntöisesti saman kokoisia ja tyynyliinat ja pussilakanat niihin sopivia. Mutta lasten kohdalla kirjo on hurja. Peittoja löytyy ainakin kokoja 70x100, 80x110, 80x120, 110x125, 115x130, ja tyynyjä ainakin kokoja 25x35, 28x35, 35x40, 35x45, 40x45, 35x55. Tokihan lapsikin on matkan varrella monen kokoinen, mutta ei kai nyt sentään moni peittokoko ole tarpeen :)
Ja sitten kun niitä lakanoita on yhtä montaa kokoa, niin kun lapsi saa lahjaksi petivaatesetin niin se voi olla täysin eri kokoa kuin kotoa löytyvät vuodevaatteet, tai jos itse löytää kauniin tai kivan hintaisen petivaatesetin, niin tsädääm, se on väärää kokoa. Tai pussilakana on oikeaa ja tyynyliina väärää kokoa. Meillä on vauvalla kaksi äp:n peittoa, keskenään eri kokoa, ja molempiin yhtä viheliäistä etsiä sopivia vaihtolakanoita kun ovat eri kokoa kun useimmat kaupan lakanat. Ja sitten kun vauva ei alussa sitä tyynyä kaipaa, niin siinä vaiheessa kun tyynyn osto on ajankohtainen, niin huomaa, että kotona on puolen tusinaa eri kokoista tyynyliinaa :D Ja sen itselleen sopivimman tyynykoon tasan jostain nettikaupasta tms.
Okei, jos tässä on elämäni suurin ongelma niin olen erittäin onnekas ihminen! Mutta silti.
Petivaatteisiin "peruskoot"!
Hullun hommaa
1
532
Vastaukset
- xvcvvxc
Juu,samaa olen minäkin ihmetellyt. Siksi päätinkin, että minä en tuohon rumbaan mene mukaan, vaan vauvaiän jälkeen lapset siirtyivät suoraan täysmittaisiin sänkyihin (tai siis jatkettavat sängyt jotain 180cm)ja tavallisen kokoisiin petivaatteisiin. Niinpä helppo sanoa kysyjille jotka haluaa pussilakanoita yms. ostaa että ostakaa niitä isoja vaan. Niitäkin kun löytyy ihan kivoilla lastenkuoseilla. Onneksi tilava lastenhuone, niin sängyt sopii hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181