äänieristysikkunat?

Katumeluun tosi väsy

Olen ihan järkyttävän väsynyt kotiini kadulta kantautuvaan meluun. Asun stadionin lähellä ja nytkin parhaillaan joku helvetin tapahtuma ja megafonit pauhanneet aamusta. Asunto on muuten ok ja sijainti myös, mutta melu on sietämätöntä. Kesäviikonloppuisin ei ole toiveitakaan rentoutumisesta kotona, kun lähes joka vkloloppu joku peli tai tapahtuma.

Ratkaisivatko äänieristyikkunat ongelmat, vai tuleeko melu kiviseinänkin läpi? Mitä maksaisi uusia ikkunat? Paljonko melua voidaan eristysikkunalla vähentää. Täytyisi vähetä reippaasti yli puoleen, nytkin mä olen kotona korvatulpat korvissa ja melu on silti ihan hirveä. Vai jääkö ainoaksi ratkaisuksi muutto?

2

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks arvio

Ääntä eristävät ikkunat ratkaisisivat varmasti ongelman. Vaihto voi tulla ongelmalliseksi koska uusien ikkunoiden pitäisi vastata ulkonäöltään talon muita ikkunoita ja ne jouduttaisiin teettämään erikoistilauksena. Nykyaikainen 3-kertainen ikkuna eristää jo rakentamismääräysten mukaan 30db. Mitä parempi eristys, sitä kalliimpaa. Meluisimmissa uusissa kohteissa voidaan nykyään vaatia 40dB:n eristävyyttä mutta tuollainen ikkuna on jo kovin kallis. Samoin pelkkä uusien ikkunoiden (siis karmeineen) asentaminen lienee myös kovin arvokasta puuhaaa. Tuhansista euroista puhutaan joka tapauksessa mutta onhan töölön(?) kämpätkin arvokkaita.

• onko koneellinen tuloilma? Jollei, korvausilma huoneistoon tulee ikkunanraoista

ikkunarakenne pitäisi silloin olla "ääniloukku" jollaisen tarvitsin ja tein muinaisessa rivarissa naapurin pikkupoikien mopoterrorin takia. Eli ikkuna oli säädellysti vähän raollaan ja ilma tuli mutkitellen ja joka mutkassa oli akustiikkalevyä, samoinlasivälissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2238
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1260
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      102
      1031
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      193
      864
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      807
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe