Jorma Niinikoski tämän päivän Kalevassa:
>> Miksi näistä asioista pitää nostaa sota, kun me emme ole toista tuomitsemassa
Tuomitseminen
20
2058
Vastaukset
- SRK päättää!
SRK päättää mitä siitä puhutaan, ja miten! Tämä täytyy kaikkien muistaa.
- Uskomassa Jorman tav
Kyllä Jorma
muistaa ihan oikein! Olin kirkossa 25 vuotta sitten kun kirkkoherra Jorma Niinikoski saarnasi tästä tuomitsemisesta. Hänen sanansa teki minuun syvän vaikutuksen, sillä hän ilmoitti selkein sanoin, miksi on pitänyt erottaa väärähenkisiä uskovia, meidän oikeinuskovien jumalanlasten joukosta.
Hän sanoi näin, että jos ei olisi erotettu, väärähenkiset uskovat olisivat saastuttaneet meidät oikeat Jumalanlapset. Hän myös varoitti meitä, ettei kukaan erehtyisi erotettuja tervehtimään Jumalan terveellä. Kirjoitin rakkaan veljen sanat muistiin, että muistaisin väärähenkisiä olla tervehtimättä.
Näin rakas veljemme puhuu ihan totta, ei me tuomita, vaan on itseämme suojellaksemme pitänyt erottaa väärät oikeista uskovista. Eihän tästä nyt pitäisi, niin kuin veljemme Jorma sanoo:
>Miksi näistä asioista pitää nostaa sota, kun me emme ole toista tuomitsemassa - Ei tule Kalevaa
Uskomassa Jorman tav kirjoitti:
Kyllä Jorma
muistaa ihan oikein! Olin kirkossa 25 vuotta sitten kun kirkkoherra Jorma Niinikoski saarnasi tästä tuomitsemisesta. Hänen sanansa teki minuun syvän vaikutuksen, sillä hän ilmoitti selkein sanoin, miksi on pitänyt erottaa väärähenkisiä uskovia, meidän oikeinuskovien jumalanlasten joukosta.
Hän sanoi näin, että jos ei olisi erotettu, väärähenkiset uskovat olisivat saastuttaneet meidät oikeat Jumalanlapset. Hän myös varoitti meitä, ettei kukaan erehtyisi erotettuja tervehtimään Jumalan terveellä. Kirjoitin rakkaan veljen sanat muistiin, että muistaisin väärähenkisiä olla tervehtimättä.
Näin rakas veljemme puhuu ihan totta, ei me tuomita, vaan on itseämme suojellaksemme pitänyt erottaa väärät oikeista uskovista. Eihän tästä nyt pitäisi, niin kuin veljemme Jorma sanoo:
>Miksi näistä asioista pitää nostaa sota, kun me emme ole toista tuomitsemassaMihin asiaan Niinikosken tuore kannanotto Kalevassa liittyi?
- oikea uskova
Ei tule Kalevaa kirjoitti:
Mihin asiaan Niinikosken tuore kannanotto Kalevassa liittyi?
Kannanotto liittyy syntymäpäivähaastatteluun. Minäkin yhdyn Jorman toteamukseen, että miksi pittää sota nostaa pedofiiliasta ja muista synneistä jotka on jo upotettu armonmereen!
Aina on saarnattu, että armonmerestä on onkiminen kielletty! - Karavaani kulkee
oikea uskova kirjoitti:
Kannanotto liittyy syntymäpäivähaastatteluun. Minäkin yhdyn Jorman toteamukseen, että miksi pittää sota nostaa pedofiiliasta ja muista synneistä jotka on jo upotettu armonmereen!
Aina on saarnattu, että armonmerestä on onkiminen kielletty!Juuri näin.
Jos tulee nussittua omia lapsia, niin seuraavana su vilkuttelua rauhanyhdistyksellä ja vl-armonmereen vaan! - uskova
Karavaani kulkee kirjoitti:
Juuri näin.
Jos tulee nussittua omia lapsia, niin seuraavana su vilkuttelua rauhanyhdistyksellä ja vl-armonmereen vaan!Tule sinäkin rakas omavahurskan ihminen seuroihin, äläkä pilkkaa. Voi olla, että sinullekkin aukeaa miten pohjaton armonmeri on, usko ei tule muutoin kuin meidän kautta, meille on annettu valta. "Jeesus puhalsi heidän päälleen ja sanoi...."
uskova kirjoitti:
Tule sinäkin rakas omavahurskan ihminen seuroihin, äläkä pilkkaa. Voi olla, että sinullekkin aukeaa miten pohjaton armonmeri on, usko ei tule muutoin kuin meidän kautta, meille on annettu valta. "Jeesus puhalsi heidän päälleen ja sanoi...."
Oletko sinä vanhurskautettu Jumalan lapsi vai omavanhurskas ja saatanan lähteestä "uskosi" voimaa juova "vain me" -vanhoillislestadiolainen?
- rakkasti kutsuen
Melperi1 kirjoitti:
Oletko sinä vanhurskautettu Jumalan lapsi vai omavanhurskas ja saatanan lähteestä "uskosi" voimaa juova "vain me" -vanhoillislestadiolainen?
Jos sinäkin Melperi ymmärtäisit miten itse juuri nostit sodan, ihan niin kuin Jorma veljemme totesi! Minä kirjoitan ihan rakkaasi, miten ihmisen tulee tulla ja etsiä meidät. Me olemme Saara-äiti! ”Joka teitä kuulee, se minua kuulee, joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minut”. Näin viimeksi kuulin saarnattavan ja nämä on tosi sanoja.
rakkasti kutsuen kirjoitti:
Jos sinäkin Melperi ymmärtäisit miten itse juuri nostit sodan, ihan niin kuin Jorma veljemme totesi! Minä kirjoitan ihan rakkaasi, miten ihmisen tulee tulla ja etsiä meidät. Me olemme Saara-äiti! ”Joka teitä kuulee, se minua kuulee, joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minut”. Näin viimeksi kuulin saarnattavan ja nämä on tosi sanoja.
"Minä kirjoitan ihan rakkaasi, miten ihmisen tulee tulla ja etsiä meidät."
Itserakasta, omavanhurskasta ja SAIRASTA tekstiä.
Minä etsin ja löysin Kristuksen.
Joh. 14:6
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."- tutkimaan
Uskomassa Jorman tav kirjoitti:
Kyllä Jorma
>Miksi näistä asioista pitää nostaa sota, kun me emme ole toista tuomitsemassaNimimerkki ”Uskomassa Jorman tav” on merkinnyt muistiin tärkeän asian. Setäni oli ollut 30 – vuotta sitten kirkossa ja hänkin kuuli saman. Siis viisi vuotta ennen kuin nimimerkki merkitsi ylös Niinikosken toteamuksen: ”jos ei olisi erotettu, väärähenkiset uskovat olisivat saastuttaneet meidät oikeat Jumalanlapset.”
On hyvin vaarallista elää ”jumalan valtakunnassa” jos seassa on väärähenkisiä ihmisiä. Jorman saarna vaikutti terveen kyttäämisen, eli vilkuilimme toisiamme. Sitä kun ei, ihan varmasti näen tavallinen uskova, kuka on oikeassa hengessä.
Saarnaajaveljet näkevät ja tämän takia tulisi hoitokokouksia nytkin järjestää, että me oikeassa hengessä, siis minä ja Jorma ei saastutettaisi itseämme näistä mätänevistä kaloista. Kopsan Pentti oli Helsingissä saarnamiehenä, hän kysyi yhdeltä tutultani: ”Onko tutkittu, mikä henki sinussa on?” Kun tuttavani vastasi, että ei ole, Kopsa puisti päätään ja sanoi: ”Pitäisi tutkia, ette vai tule vahinkoa.”
Olen Kopsan kanssa samaa mieltä – pitäisi tutkia! Olisiko Niinikoski oikea veli tutkimaan, ainakin hän näyttää olevan yhteisessä ymmärryksessä tässä rakkaassa laumassa. - tutkimaan
tutkimaan kirjoitti:
Nimimerkki ”Uskomassa Jorman tav” on merkinnyt muistiin tärkeän asian. Setäni oli ollut 30 – vuotta sitten kirkossa ja hänkin kuuli saman. Siis viisi vuotta ennen kuin nimimerkki merkitsi ylös Niinikosken toteamuksen: ”jos ei olisi erotettu, väärähenkiset uskovat olisivat saastuttaneet meidät oikeat Jumalanlapset.”
On hyvin vaarallista elää ”jumalan valtakunnassa” jos seassa on väärähenkisiä ihmisiä. Jorman saarna vaikutti terveen kyttäämisen, eli vilkuilimme toisiamme. Sitä kun ei, ihan varmasti näen tavallinen uskova, kuka on oikeassa hengessä.
Saarnaajaveljet näkevät ja tämän takia tulisi hoitokokouksia nytkin järjestää, että me oikeassa hengessä, siis minä ja Jorma ei saastutettaisi itseämme näistä mätänevistä kaloista. Kopsan Pentti oli Helsingissä saarnamiehenä, hän kysyi yhdeltä tutultani: ”Onko tutkittu, mikä henki sinussa on?” Kun tuttavani vastasi, että ei ole, Kopsa puisti päätään ja sanoi: ”Pitäisi tutkia, ette vai tule vahinkoa.”
Olen Kopsan kanssa samaa mieltä – pitäisi tutkia! Olisiko Niinikoski oikea veli tutkimaan, ainakin hän näyttää olevan yhteisessä ymmärryksessä tässä rakkaassa laumassa.Nyt vasta huomasin, että kirjoitus, johon vastasin on viisi vuotta vanha. Eli setäni on ilmeisesti kuunnellut samaa saarnaa!
- Oulun ukko
Jorma Niinikoski on ittestään perkeleestä!
- Köpelökissa
Oulun ukko kärsii raskaasta mielen häiriöstä. Hoksaat sen viimestään ikuisuuden alussa, jos semmossaan kuolet.
- Krista 22v
Tästä vaan tulee mieleen, että miksi publikaani hurskaampana heitettiin saatanalle kun taas vähemmän hurskas fariseus sai jäädä liikkeeseen. Onko olemassa todellakin jumalan valtakunta, näin voisimme pohtia pienellä j:llä eri asia kuin Jumalan valtakunta ISOLLA J:llä, koska näin toimittiin?
- uhouhoiuhoi
Katselin muutaman pätkän Voittosen haastatteluita. Täytyy sanoa,että noin yksinkertainen kaveri ei olisi koskaan päässyt mihinkään korkeaan asemaan normiyhteiskunnassa. Hokemalla samaa matraa -telttahurmoksessa olevalle suviseuraväelle- uralla eteneminen on mahdollista. Selvästikin puhujat ja seuraväki ovat addiktoituneita tästä yhteisestä hurmostilasta (vrt. "kielillä puhujat")
- Krista 22v
Ainoa oikea addiktoituminen on: Pyhän Hengen saama kosketus ihmisessä, Kristuksen kirkastuminen Pyhässä Hengessä.
- harmapäky
Tämä pappi on nimenomaan se, joka vl häissä
tuomitsi kaikki muut helvettiin "Paitsi ME"
Eläkkeellä lienee, sanat ei sovi mihinkään julkitiloihin.
Rahaa laitettettiin vl häihin, haukut saatiin. Ikinä ei vl häihin.
Ainakaan Niittykosken. Sivistystä tarvii, vanha ukko.- armonajassa
Sinä oot ollu varmaan eppäilyttävän syntisen näkönen! Oliko tukkasi kenties sävytetty? Semmoisia ei ilman nuhtelua päästetä armonmereen. Näin se vain on käsitetty täällä ajassa ja Jumalan valtakunnassa. Meillä on päästön ja sitomisen avaimet. Kun te ootta väärähenkisiä, niin papin on ollu pakko sanoa tuomio.
- Krista 22v
Sinun vain täytyy muistaa, että hän oli vain ihminen, joka toimi vain oman uskon käsityksensä ja ymmärryksensä mukaan, jonka hän oli omaksunut ympäristöstään kopiona, eikä välttämättä oman etsiskelyn rukouksessa ja Pyhän Hengen ohjauksessa halunneena löytää raamatullinen totuus Jeesuksessa Kristuksessa avoimesti Pyhän Hengen valossa heijastamatta lihallista sidonnaisuutta mihinkään liikkeen uskoon tai käsitykseen omasta linjasta, vaan täyteen totuuteen uskoutuen yksin Pyhän Hengen ohjaukseen ja raamatulliseen totuuteen Jeesuksessa Kristuksessa, että vain HÄN on AITO, OIKEA TOTUUS.
- Sokeus ja vimma
"Tule sinäkin rakas omavahurskan ihminen seuroihin, äläkä pilkkaa. Voi olla, että sinullekkin aukeaa miten pohjaton armonmeri on, usko ei tule muutoin kuin meidän kautta, meille on annettu valta. "Jeesus puhalsi heidän päälleen ja sanoi...." "
Järkyttävää. Omavanhurskasta jos mikä. Pelottavaa.
Ihmisen psyyken ja armonkokemuksen mahtavuuden hyväksikäyttöä manipulointitarkoituksessa.
Meillä on valta päästää tähän huumaan, ja huumaavaan riippuvuuteen... ja vapahdukseen. Helpotukseen.
Pelottavaa.
Pahan valta käyttää tällaisia keinoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783