Aava vai Tuike?

äiskäjaiskä

Auttakaa valitsemaan tytöllemme nimi. Kumpi on kivempi nimi?
Myös Nimiä Iitu, Eevi ja Tiia ollaan harkittu. Saa antaa myös ehdotuksia muista nimistä.

28

2297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Aava on ihan kiva, Tuikkeesta en pidä lainkaan.

      Iitua ja Tiia en ikinä laittaisi, Eevi sen sijaan aika kaunis.

      Tässäpä ehdotukseni:

      Unna
      Enni
      Aada
      Aino
      Lilja

    • Aava ehdottomasti! Tuike-nimeä jotenkin itse vierastan, samoin Iitua... Eevi puolestaan on kaunis nimi! Jos teille joskus siunaantuisi toinen tyttö, niin Eevi sopisi mainiosti Aavan pariksi... ;) Tiia sitten taas on ihan perus ok nimi, ja mietinkin voisiko se olla tyttärenne toisena nimenä, jos siitä pidätte...?
      Tässäpäs omat ehdotukseni pikku-neidin kokonimeksi, miltäs kuulostaa...? :)

      Aava Tiia Aurora
      Aava Tiia Matilda
      Aava Tiia Amanda
      Aava Tiia Helmiina
      Aava Tiia Alisa
      Aava Tiia Olivia

    • sibyllavon

      Ehdottamistanne Aava enemmän mieleeni. Muita Sirke, Helje, Hely

    • Aavalle..

      Hely ja Sirke ovat aivan kauheita!

      Aava sen sijaan nätti.

      Aava Aini Ilona
      Aava Aino Olivia
      Aava Iitu Unelma
      Aava Tuike Emilia
      Aava Tuike Kamilla
      Aava Anni Elisa

    • dfdsfdsffdfddfd

      Tuike on kamala nimi ja helposti varmaan kiusattaisiinkin. Liputan siis Aava nimeä.

    • Primrose

      Nimeä Tuike on hankala taivuttaa: Tuiken vai Tuikkeen?

    • Täti

      Aava taitai olla varmempi valinta, mutta Tuikekin vaikuttaa aika vekkulilta. Tosin sen taivuttaminen voi tuottaa ongelmia.

      Mitäs näistä pidät: Taika, Tinka, Tinja ?

      Iitukin on kiva. Eevistä en niinkään pidä, enkä Tiiasta.

    • Eräs lukija

      Aava on mielestäni aivan ihana nimi, mutta Tuikekin on jotenkin vekkuli ja takuulla harvinainen. :-) Tekisi mieli siis melkein suositella sitä, vaikka kummassakin tapauksessa lapsi saa sievän nimen.

    • ????

      Aava ja Tuike.....???: Entä

      Tiia Madlena
      Assi Ilona, Assi Sylvia
      Taika Amanda
      Aada Elina
      Essi Annika
      Iisa Eerika
      Aisla Linnea
      Emmi Lydia
      Eva Maria

    • Muumityttönen

      Mielestäni Aava on ihanampi :)

    • _Ava_

      Jos on pakko olla Aava, niin eikö siitä voisi vääntää Avaa.. Ava kumminkin on harvinaisempi ja _minusta_ kirjoitusasultaan kauniimpi..
      Tuike on myös ihana nimi, sopisi myös toisena nimenä (:

      Eevi on nätti nimi (;
      Mitäs pitäisit nimestä Saina?

    • Meidän esikoinen on Aava. Ja kuopus on Usva... Aava on mielestäni tosi kaunis nimi :)

      Unna on kanssa kaunis, ja erikoinen nimi

    • Jenita...

      Aava on kyllä tämän päivän pikkulapsilla todella yleinen nimi..Tässä kesänkin aikana mitä olen hoitolapseni kanssa leikkipuistoissa käynyt,niin on jo ainakin neljä pikku Aavaa tullut vastaan..Onhan se toki ihan nätti nimi,mutta itseäni ainakin alkaa äkkiä ärsyttämään ja kyllästyttämään sellaiset nimet,joita tulee kokoajan vastaan (ehkä siksi,kun itsellä niin harvinainen nimi).

      Tuike-nimeen en sen sijaan ole vielä kertaakaan törmännyt,vaikka päiväkodeissakin teen välillä sijaisuuksia,ja sielläkin tulee jos jonkinmoisia uusia nimiä vastaan.Mutta onhan tätäkin nimeä jo jonkin verran annettu,mutta Taika taitaa olla huomattavasti yleisempi näistä kahdesta,jotka luettelen melko samaan kategoriaan.

      Eevi-nimi on aina ollut mielestäni tosi nätti,ja kiva lyhyt nimi,joka ei kuitenkaan ole kovin yleinen,vaikka siihenkin nimeen olen itse jo lapsena ensimmäisen kerran törmännyt,kun luokallani oli Eevi niminen tyttö :)

      Tiia-nimikin on ihan kiva,myös siskoni nimi,eikä ainakaan tämän päivän lapsilla ole hirveän yleinen :)

      Iitu-nimikin on ihan jees,mutta en omalle lapselleni antaisi.


      Noista nimistä antaisin siis itse ainoastaan tuon Eevi-nimen,mutta sehän on tietenkin vain minun makuasiani :) Kaikki harkitsemanne nimet ovat kuitenkin kauniita,eivätkä ainakaan liian harvinaisia tai mitenkään outoja nimiä :)

      • Mymmelii

        En ole ikinä tavannut ketään Aava nimistä, paitsi itseni.


    • Ninniliipii

      Aava ja Tuike molemmat kauniita nimiä. Aava Tiia Aurora mitä joku oli ehdottanut on ihana :) Taika Ja Aisla myös kivoja. Taika vaan kuulostaa oudolta ..Taikan kanssa vai Taian kanssa, Tuike vääntyy paremmin.

    • hijui

      Aavaa äänestän (=

    • jk

      aava

    • suomineitooooo

      Aava, mutta kivempi kirjoitettuna Ava
      Tuike on aika kamala suoraan sanottuna.

      Eevi on kaunis, tai Eve
      Iitu ok,
      Tiia kaunis

    • mie

      Tuoke on kamala! Onko kiva kun koulussa lapsellenne kuittaillaan: "Mitäs tuike tuikuttelee?" Aava on nätti nimi, laittakaa Aava.

    • alisaelena

      Aava ja Eevi ovat ihania!:) tai sitten pelkkä Ava, tosin tulee tuosta se telkkarikanava mieleen...

      Miten olisi?

      Tytti
      Aada
      Eena
      Oona

    • dlgkdkgöädgä

      Tuikku

    • ...

      Itse kannatan Aava, todella nätti nimi (ja myöskin oman lapsen nimi, tosin kirjoitettuna Ava.) Myös jonkun mainitsema Usva kuullostaa todella ihanalta ja Eevistä pidän myös

    • &&

      Ava Mariia
      Eva Maria

    • eevi.

      Eevi

      Lisäehdotuksia:
      Tuuli
      Ida
      Iina
      Silja
      Lilja
      Suvi

    • iitupiitu

      Aava tai Eevi. Huomaa, että olisi kaunis myös sisarusparina (jos joskus saisitte toisen tyttären). Siis Eevi ja Aava tai Aava ja Eevi :)

      Iitukin kiva... tosi kiva :) Tiia ei, liian yleinen ja tylsä. Tuike vaikea taivuttaa, eikä ole minusta yhtään kiva.

    • Eräs lukija

      Onko näitä muinaisketjuja pakko nostaa? Lapsella takuulla jo nimi.

      • Anonyymi

        On pakko. Aika monella lapsella ei ole vitun nimeä, hiffaats pelle


    • Anonyymi

      On pitänyt käydä tämäkin keskustelun ruikutuksessa, yleisavaimin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe