Kiinteistövälittäjätuttavani paljasti eilen saunaillassa, että mökkikauppa on täysin seis. Oli humalassa ja sanoi, ettet sitten kerro kenellekään tämä on luottamuksellista, kollegat hirttäisivät munasarjoista, jos tietäisivät mitä on kertonut.
Toisaalta ei mikään ihme, asuntokauppa on seis myös, ei mene kaupaksi uudet ei vanhat.
Suomi on suistumassa lamaan.
Mökkikauppa pysähtynyt
21
1074
Vastaukset
- kertakaikkiaantäysin
Olen järkyttynyt. Shokissa.
Toivottavasti ystäväsi arvostaa avautumistasi täällä.
Nyt menen jokeen.- hyvänenaikajakerta..
En käsitä ollenkaan, kertakaikkiaan.
Ihan kamalaa.
Miksi se välittäjäkaverisi ei etsi itselleen sellaisia töitä, missä pärjää, kyllä kauppa käy, ihan yksityisssektorilla kuin kiinteistönvälittäjienkin keskuudessa.
ps. edelliselle; ei se mikään joki ole, vaan oja !!11yks!!
- seitsemäs veljes
Ei todellakaan ole enää muodissa ostaa mökkiä.
Nykyään kaikki tulee perinnönjaossa "ilmaiseksi".
Mökki myydään viimeisessä hädässä, kun verottaja (valtio) se perintökaaren ahnein haaskalintu tulee saaliille.
Ulkomaanmatkailu on paljon antoisampaa viikon-kahden lomalle, kuin krapulassa mökillä.- kahdeksas sisar
Tarvitseeko sitä olla krapulassa mökillä, minä en ole ollut koskaan. Parempi mökillä kuin "tollojen" kanssa aurinkosaarella.
- uimataidoton
kahdeksas sisar kirjoitti:
Tarvitseeko sitä olla krapulassa mökillä, minä en ole ollut koskaan. Parempi mökillä kuin "tollojen" kanssa aurinkosaarella.
Ei minullekaan kerkiä tulla kahden viikon mökkilomalla krapula. Se tulee vasta kolmannella viikolla kotioloissa loman loputtua.
- möksä''
uimataidoton kirjoitti:
Ei minullekaan kerkiä tulla kahden viikon mökkilomalla krapula. Se tulee vasta kolmannella viikolla kotioloissa loman loputtua.
Totta. Mökillä on niin paljon mukavaa puuhaa, että ei ehdi edes juomaan. Kohmelo tulee vasta kaupunki asunnossa.
- gff556778
möksä'' kirjoitti:
Totta. Mökillä on niin paljon mukavaa puuhaa, että ei ehdi edes juomaan. Kohmelo tulee vasta kaupunki asunnossa.
Mitä kettua mökillä voi touhata ilman saunaa, poreallasta, tenniskenttää, taulutv:tä, moottoriveneitä etc muuta kuin jotain typeriä rakennus- ja klapihommia????
Ei ole valjennut mulle 40 vuotta mökkeilyä läheltä ja omistajana seuranneelta.
- Näin on
Hinnat on romahtaneet. Kesämökin saa kymppitonnilla aivan Helsingin rannikolta ja asunnoista jopa maksetaan että joku ottaisi vastaan. Mutta kukaan ei huoli vaikka maksais. Mullekin on useampi tullut tarjomaan mutta en huoli, on niin niistä vaivaa ja kauppa seis.
- järki hoi
Kuka hullu ostaisi mökkiä humalaiselta kiinteistönvälittäjältä.
- korviesi valissa rom
hauskaa juttua hih-hii///Hinnat on romahtaneet. Kesämökin saa kymppitonnilla aivan Helsingin rannikolta ja asunnoista jopa maksetaan että joku ottaisi vastaan. Mutta kukaan ei huoli vaikka maksais.///
kato nyt tuosta ensix ,paljonko huudetaan pikku saaresta?
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/is-selvitti-myytavan-saaren-taustat/art-1288391360727.html - orvokki.kosonen
Olet säkin tosi luotettava kaveri! Toinen kertoo sulla salaisuuden ja vielä vannot, ette kenellekkään kerro...ja eiku heti nettiin tiedoksi koko Suomelle :D
Heh...mökkikauppa käy kuumana. Sano sääki tää erittäin salainen tieto pikku pieruissa sun välittäjäkaverillesi ; )- Punaisesta torpasta
Eipä hintapyynnöistä päätellen näytä siltä, että kauppa olisi pysähdyksissä! Oli minkälainen lätäkkö tahansa ja tupa kuinka laho tahansa, pyydetään silmää räpäyttämättä 200.000 euroa, jos ajomatkaa pk-seudulta on alle 300 km.
Kuivan maan paikoistakin voidaan pyytää lähelle sataa tonnia, mutta ranta lisää paikan hintaa vähintään sata tonnia. Jos kysyntää ei olisi, tällaisia hintoja ei voisi pyytää - jos siis tarkoitus on oikeasti saada mökki myydyksi.
- jfsjfdsö
Uskon että aloittajan jutussa piilee totuuden siemen. Suurin osa kiinteistönvälittäjillä olevista mökeistä ei mene kaupaksi. Tälläkin hetkellä mökkejä on myynnissä useampi tuhat.
Olen tiiviisti seurannut asiaa ja mökit poistuvat usein foorumeilta myymättöminä.
Ja syystä että: Kiinteistönvälittäjät pitävät korkeata hintatasoa yllä hinnoittelemalla mökit väärin. Mökkeilyllä on aina oma kannattajakuntansa, mutta näin epävarmoina aikoina (korot saattavat nousta rutkasti), ei uskalleta ottaa kulutuslainaa ja harvalla on 200.000 € ylimääräistä.
Tämä on minun mielipiteeni, saa olla eri mieltä!- Punaisesta torpasta
Eikö mökkikaupassa pädekään vanha kunnon kysynnän ja tarjonnan laki? Jos tarjontaa on liikaa kysyntään nähden, hinnat laskevat sille tasolle, jolla kysyntää taas on. Monta vuotta on ainakin uskoteltu, että tilanne on päinvastainen, kysyntä ylittää huimasti tarjonnan, ja hinnat voidaan siitä syystä pitää pilvissä.
Tilanne on tietysti hiukan toisenlainen kuin asuntokaupassa: mökkiä on harvoin pakko myydä (tai ostaakaan, sen puoleen, vaikka mökkikuumeisesta tuntuukin, että se on pakko saada heti). Asunto taas on välttämättömyyshyödyke, joka on pakko olla, ja jos haluaa asuntoa vaihtaa, entinen on yleensä myytävä uuden rahoittamiseksi.
- Elämä Elettävänä
Ei ilmeisesti päde. Jos ei mene kaupaksi, vedetään pois markkinoilta ja pahimmassa tapauksessa jätetään mädäntymään. (Pakko sanoa tähän väliin, että tarkastakaa nyt edes mökkien piipun ja katon kunto. Olen nähnyt useita kosteusvauriomökkejä, juuri piipunjuuresta alkaneena.)
Ilmeisesti odotellaan parempia aikoja. Ostajat odottavat hintojen laskua ja myyjät päinvastaista. Siinä sitten elämä vilahtaa ohi.
Ja yksi ongelma on perintöriidat, kukaan ei käytä mökkiä mutta ei uskalleta luopua siitä. - hyvä niin
kohta hinnat romahtaa,eu tukipaketit ohjaa rahavirrat pois kulutuksesta!
- FaktatFaktoina
Kauppahintatilastoa nopeasti silmäillessä, omassa läänissäni, omarantaisten kesämökkien hinnat ovat laskeneet 2006-2010 vuosi vuodelta. Ja kauppoja tehtiin viime vuonna todella vähän. Itsekin lukuisissa näytössä mukana olleena, voin vain todeta, että suurin osa, kuten epäilinkin, jäi myymättä.
Maksua vastaan rekisteristä saa myös yksittäisiä hintatietoja.
Nyt ei ilmeisesti ole mökin vaihdon aika tai kuka tietää, ehkä ensi vuonna vielä vähemmän. - 8
Näin on.
Etsin sellaista tavallisen pientä n. 30 neliön mökkiä. Ja hyvä kuntoista. Ei ole tarjolla, kuin saavuttamattoman hinnan päässä. Mutta olen koko kevään huomannut, että mökit jäävät myymättä tai hinnanmuutoksia tehty - tietty alaspäin. Ja sellainen -20% hintamuutos on ihan normaalia. Siitä sitten kauppaneuvotteluissa ainakin vielä -10%, joten jokainen voi laskea, millainen on loppullinen kauppahinta.
Ja sama tonteista, jos ei rahat riitä mökkiin, niin tonttikin kävisi, Hintapyynnöt niin ylhäällä ettei kohdalle ole kolahtanut vielä. Mutta hintamuutokset alaspäin ovat huikaeat, kannattaa katsastaa hintatietoja.
Etsin kunnes löydän sen....kesäpaikan, hinta/laatu -suhe kohillaan!- elämä hukassa
Mahtaa elämäsi olla tyhjää kun viitsit jutella itsesi kanssa päivästä toiseen, hanki elämä itsellesi. Ei voi tuntea muuta kuin suurta sääliä ihmistä kohtaan joka samaa jankuttaa aina, jonkinlainen sairaushan tässäkin on kysessä.
- Kesäpaikaksi
Olisi tarjolla autiohirsimökki korjauskelpoinen 2,7ha tontilla 1,5ha peltoa.
Ei ole saavuttamattoman hinnan eikä mtkan päässä Lammilla.
N100 km Helsingistä. H 18,500
Toinenkin tontti 2,5 ha puron varressa.
[email protected].
- hoi laari laari laa
faktalle---omassa läänissäni,,ja se lääni olikin?----
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838