250 4t crossi 13v

nissij

Eli 160 cm 13 vuotiaalle 250 4T crossi. Onko liian iso? Kiitos vastauksista jo etukäteen :).

51

5907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteaja.... honda cr

      alota 125 2t crossilla... taikka osta kiinalainen 250nelari.... älä vaa missää nimessä osta suorilta 250cc oikeeta 4t crossia.. saatat yllättyä siitä voiman määrästä.

    • nissij

      Nuista kiinalaisista vähän huonoa kokemusta, mutta pitää katsella noita 125 2t crosseja :)

    • prof.pontikka

      se riippuu aivan kuskin kokemuksesta. jos on eka pyörä niin ÄLÄ HELVETISSÄ joku 125-150cc olis sopiva ekaks pyöräks, mutta jos on jo ajanu väh. 2 vuotta jollain semmosella niin osta vaan jos yltää jalat maahan, mutta aito crossi tulee aika kalliiks

    • Miten haluat

      Itte ole 13v 164cm, ja 110 fude 4tahti, ja on se melekonen peli sekin.

    • iugyftdr

      Jos pappa maksaa sen huoltamisen liikkeessä niin osta pois, muuten kannattaa katsoa jotain 2t kulkupeliä.
      Pikku nelarit ovat täysiä paskoja koska huoltoja saat tehdä kerran viikossa!!!!!!!!

    • moimoi___

      huoltoja joudut tekemään joka tapauksessa crossiin/enskaan. Kenenkään perse ei kestä huollattaa niitä liikkeessä koko ajan. Ja jos et crossiradalla aja, niin osta enduro mieluummin (ja ehkä vaikka ajaisitkin). Ne tuottavat tehoa tasaisemmin, eivätkä ole repiviä ajaa. Veikkaisin että piikki 2t voisi olla ihan kiva, jos se koon puolesta sopii. Harrastelen 250cc 2t pelillä, eikä se tehojen puolesta ole pelottava antaa vähän kokemattomallekin. Kulkee kyllä jos vääntää tuppea, mutta teho tulee tosi tasaisesti ulos. Tenavana ajoin 80cc crossilla, ja sitä piti ajaa tehopiikillä. Välikokoja ja nelareita en ole ajanut.

    • nissij

      Kokemusta on crosseista aika paljon ja kiinalaisia pikkunelareita ei tuu meidän taloon enää. En nyt vain pääse koeajamaan kun käsi on poikki. Miten olisi tuollainen 80 2t crossi? Onko sopiva vai onko 125 2t parempi?

      • nissij

        Ja meinaan ajaa radalla kun ostan sen crossin :)

        Tuo on ensimmäinen kunnon crossi minkä ostan mutta oon ajanu kunnon crosseilla aika paljon :)


      • joku jonne

        Ite oon 13v 173cm, ja miulla on 250cc 4t.Oon harrastanu motocrossii noin 5vuotta. Ite en suosittele iha sellasta jos vasta alotat.


    • CR250

      Joops.. 125 2T on vähän haasteellisempi ajeltava kuin 250 4T. Harrasteajoon on aivan sama kumman valitsee. Suosittelisin kuitenkin opettelemaan ajamista alkuun 2T pyörällä.

      85 2T voi mennä isopyörä, mutta vuosi pari ja sitten on jo siirtyminen piikkiluokkaan (125 2T/250 4T).

    • nissij

      Nyt näyttää siltä että honda crf 150 on hakusessa. Onko tehoissa eroa verrattuna 85cc 2t pyörään?

      • tehoputkassa yö

        85cc vehkeessä on tehoja noin puolet vähemmän.


      • CR250

        Tehosuhde koneissa suurinpiirtein samaa luokkaa. Mielummin nämä junnut 85cc 2T pyörällä ajelevat, kun painoetua on n. 10kg CRF150R verrattuna.


      • osta se

        85cc siinäkin löytyy voimaa


    • nissij

      Nyt ensviikolla haetaan Honda crf 150. Kiitos vastauksista :) .

    • Valmentaja.

      250 4T on paras aloittelijalle.

      Itse aloitin 140-senttisenä 2T-piikillä.

    • oskari.boy

      riittäisköhä mulla pituus piikki crossiin oon 161cm pitkä

    • .....

      EI todellakaan sovi sulle hyvä jos pituutta 160cm ja voimat ei tosiaankaan riitä sellasen norsun pystyssä pitämiseen kun puhutaan jo yli 150kilosta.

    • nissij

      No mulla nykyään 125 kawasaki kx 2005 ja hyvin riittää voimat pitämän pystyssä :D

    • kawa poika

      moro 85 2t olis parempi vaihto ehto siinä on tehoa tarpeeks tai 150cc honda 4t siin on vääntöä ja tehoa jos olet ajellut fude 110 niin 250 4t on sinulle liian tehokas.250 kuutioine nelari vastaa 125 2t ja 125 2t menee 0-100 4sekunttii

      • xD

        Ehkä Isäs kiihtyy 0-100 neljä sekkaa:D Ei kyllä varmasti kerkee edes vaihteita vaihtamaan noin nopeasti:S Tai en tiedä mikä supermies siellä oikein on mutta...


    • motocross is my life

      mä sain 9.v heti 150cc 4t crossin mut sit alko kyllästyttää niin ostin kawasaki kx80 mut nyk ajelen jo 450cc 4t crossilla :)

    • Honda mies

      osta hondan crf150rb eli siis isommilla renkailla tehoo noin 22heppaaja 250r:ssä 44heppaa että ihan liikaa sun kokoselle ja jos ei oo ajo kokemusta

    • sydkjt

      125 2T on suunnilleen saman tehoihen kuin 250 4T.
      vanha ketju :o
      jou

    • bf3 & yamaha

      moro kaikki, meillä oli 110cc ja 150cc samurait, 110cc oli aivan liian tehoton, kun oon nyt 13v 164cm :DD mut 150 semmone iha jees ;D Mutta on nyt tullu uus YZ125cc ja sillä mennää !!!!

    • crossimiäs

      kyllä honda 150 kantsii ostaa minäkin osta tai sitten 80 2t

    • Jaska

      Mulla myynnissä 230cc Honda. Tuu hakemaan poies. Jos ostat 150:sen ni muutaman viikon jälkee haluat isompaa.

    • juujuu4

      onko sulla kokoemusta paljon edes 125cc pyörästä
      kuule laittaisin sinuna 80cc rossi pyörän siinä on ihan tarpeeksi vetoja sinulle aluksi
      80cc laitat pykälää pesää ja kaasun pohjaa nii se nakka ympäri jo

      • Honda4thewin

        vähä myöhäs mutta ei kx 85 mua ainakaa nakkaa pois vaikka kuinka huuattais ja ei kyllä ees kule tarpeeks että ennemmi crf150r koska se on äkäsempi


      • Jutustelija1
        Honda4thewin kirjoitti:

        vähä myöhäs mutta ei kx 85 mua ainakaa nakkaa pois vaikka kuinka huuattais ja ei kyllä ees kule tarpeeks että ennemmi crf150r koska se on äkäsempi

        85cc 2t voittaa 150cc nelarin.

        Aloittajan tilanteessa oleville sanon että juurikin se 250cc nelari on oikea valinta jos nelarin haluaa.


      • KahdenTahtisiaVermeitä

    • KawasakiPro

      siinä kaksaturaisessa nelarissa on tasasempi kierrosalue mutta tehoahan siinä on perrkeleesti mutta jos ei ole kokemusta kunnon krossista kuten Kawasakista niin onhan se kakspuokki aika ärjy mutta ei kun vaa pellolle harjottelemmaa varovaisesti nii kyllä se siitä ;)

    • wef2

      eise pituus ja pino kato sitä millane o hyvä crossi. vaa ajotaidot siiihe tarvii

    • yamahaeipamaha

      tulee myöhässä mutta aloittelevalle suosittelen 8-10v 65 2-t ja 11-14 85 2-t huom. aloittelialle

    • Honda13v

      150cc 4t on ihan hyvä oo itse 12v ja se on ihan hyvä 250cc on liian iso lähtee käsistä

    • Jutustelija1

      Tuon ikäiselle ihan oikea 250cc nelari crossi olisi jo ihan ok. Eli siis esim tällainen: https://www.youtube.com/watch?v=JfHh7WMSWf4

      Toki jos ei ole ikinä kahvaa kääntänyt niin joku halpatuotanto 250cc nelari voisi ihan ensi savuille olla sopiva. Ihan sillä että tottuu ajamaan moottoroisulla ylipäätään. Siitä sitten muutaman kuukauden jälkeen tuollainen Honda vaikka jonka linkkasin.

      Tämä siis jos nelari is the only one. Jos objektiivisesti harkitsee valintaa niin kannattaa ostaa mieluummin Honda CR 125 2-T koska se on parempi kuin tuo nelari.

      Mutta omilla liiduillanhan jokainen piirtää ja sen hankkii mikä itsestä hyvätä tuntuu. Ja kyllä se nelarikin on ihan ok.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

      • Kysymyskysymyskysymys

        Kannattaako 13v 175cm pitkä poika kahen vuoden 125 4t kokemuksella ostaa 250cc 4t vai 150cc 4t crossi


      • Jutustelija1
        Kysymyskysymyskysymys kirjoitti:

        Kannattaako 13v 175cm pitkä poika kahen vuoden 125 4t kokemuksella ostaa 250cc 4t vai 150cc 4t crossi

        Vähintään 250cc 4t.

        Siis vähintään.


      • Kysymyskysymyskysymys
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Vähintään 250cc 4t.

        Siis vähintään.

        Kiitos vastauksesta


      • Jutustelija1
        Kysymyskysymyskysymys kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta

        Eipä kestä :-)


    • YamahaYz250cc

      "Tehosuhde koneissa suurinpiirtein samaa luokkaa. Mielummin nämä junnut 85cc 2T pyörällä ajelevat, kun painoetua on n. 10kg CRF150R verrattuna.
      "


      Phahah, tuskinpa "10kg" hirveesti mihinkään mitään vaikuttaa.
      EIköhän se teho sieltä koneesta tule kun urku auki ajaa YLEENSÄ.

      • Jutustelija1

        10kg tuossa luokassa saa ylistämään jumalia/joulupukkia/menninkäisiä tai mikä sitten itsellä on SE juttu. On se niin iso asia kun sen ottaa pois painosta.


    • enoleneiti

      äläpä hölise joutavia.
      sama vaikutus kun laittaisi hiirepaskaa tankinkorkin päälle.

    • Kawasakikx

      Oisko 250 2T Kawasaki liian iso 13 vuotiaalle?:)

      • Jutustelija1

        Itselle ainakin sopi kuin nenä päähän tuon ikäisenä, eli jos siltä tuntuu ja aiempaa ajokokemusta löytyy laiskemmista niin anna mennä...


    • Anonyymi

      Oon 12v joku 140cm painoo 34kg haetaan iskänkans mulle huomenna 450 crf 2004 vm

      • Onko vankka ajokokemus taustalla?


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Onko vankka ajokokemus taustalla?

        Tais olla läppä :)
        Tai jos ei ni voi olla kuolema lähellä


    • Anonyymi

      saataa olla liaan tehokas ekaksi mopoksi

    • Anonyymi

      250 2t kawa on sairas vehje, iskälle tuli vaihdossa autoon. Pellolla ollaa paskaa lennätetty. En suosittele aloittelijoille vaikka itse olenkin sellainen.

    • Anonyymi

      tuossa viikon sisään haen ekaksi pyöräksi 450 4t kawan oon 15 ja 174 pitkä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe