Rakastan 1-vuotiasta lastani yli kaiken, mutta yksi päivä paloi hermot loppuun väsymyksestä ja suutuksissaan kun lapsi huusi ja itki, tönäisin lapsen kovaa lattialle, hän itki oikein kunnolla vähän aikaa, ja hänen otsaansa tuli päiväksi punainen jälki ... Olen edelleen järkyttynyt teostani enkä saa tätä hirveätä omantunnon tuskaa pois. Miten opin hillitsemään itseni ?
Tönäisin vauvaa
4
545
Vastaukset
- ...
Sinähän voisit käydä kesekutelemassa asian tiimoilta lastensuojelussa, eli ilmiantaa itsesi ja näin päästä lastensuojelun tarkkailuun ja tukitoimien piiriin. Mutta arvatenkin sinä et sitä tee, vaatisi tosi paljon pokkaa.
"Väsyttääkö tai ahdistaako vanhempana olo joskus? Tuntuuko arki rutiinien loputtomalta toistolta? Mietitkö lapsesi käyttäytymistä tai kehitystä?
Et ole yksin. Kaikki vanhemmat pohtivat joskus samankaltaisia asioita. Vanhempainpuhelimessa ja -netissä sinua kuunnellaan. Toinen vanhempi, vapaaehtoinen tehtävään koulutettu päivystäjä, keskustelee kanssasi puhelimessa tai vastaa nettikirjeeseesi. Voit soittaa tai kirjoittaa nimettömänä ja luottamuksellisesti.
Vanhempainpuhelimen numero on 0600 12277.
Puhelimeen vastataan
tiistaisin klo 10-13 ja 17-20,
keskiviikkoisin klo 10-13
torstaisin klo 14-20
Helatorstaina 2.6. Vanhempainpuhelin on suljettu."
http://www.mll.fi/perheille/vpn/
Kaikenkaikkiaan ota nyt opiksi tapahtuneesta. Tiedosta, että saatat tehdä myös erittäin julmia asioita, mikä oli varmasti yllätys itsellesikin ja tee toimintasuunnitelma sen varalta kuinka vältät tulevaisuudessa vastaavat jutut. Eli päätä esimerkiksi että siedät vielä kun näkyy vain punaista, mutta kun hammas alkaa kirskua, silloin on vaikka lähdettävä. Otat lapsen kainaloon, viet pinnasänkyynsä, suljet makuuhuoneen oven takana ja menet pihalle istumaan kolmeksi minuutiksi puutarha keinuun. Sitten palaat sisälle, käyt juomassa vettä ja menet hakemaan lapsen vuoteestaan. Toistat tarvittaessa. Pääasia siis, että toimit rationaalisesti etukäteen luodun suunnitelman tai ohjeistuksesi mukaan, etkä anna tunteen (vihan) viedä tilannetta. Suunnitelmaan pitää sisältyä turvallisuus, eli kaikki toiminta on turvallista lapselle. - äiti x 3
Monet vanhemmat joskus ovat lapselle lujia, liiankin lujia. Tönäisy on siinä mielessä huono juttu, että sen seurauksia ei voi aina tietää, jos on poissa tolaltaan. Jos vaikka tönäisee jotain terävää kulmaa päin. Ota mielummin lasta vaikka lujasti käsivarresta sanomisen vahvuudeksi. Itse olen niin tehnyt muutaman kerran vanhimmalle pojalle, kun on joskus niin sietämätön (nyt 11v). Ja kyllä sitä on sattunut. Olen kyllä anteeksi pyytänyt, mutta en sinällään pidä tekoa huolestuttavana. Kyllä lapselle voi olla luja, jos lapsi on jukuripäinen. Tietysti on vaikea analysoida tuota, kun ei ole nähnyt tilannetta.
- sdfsdf
Se lastaan vihaa joka vitsaa säästää. Ruitase remmillä seuraavaksi kun käy kakara hermoillesi, tehoaa paremmin kuin töniminen.
- dfgdfgdfgdfgdf
Mitäs teette niitä kersoja, jos on noin hankalaa -.-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531673- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276941Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11917- 146893
- 56824
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698