Millainen tämä 50 plus palsta on?

15+18

Nyt tämä 50 v alkaa olla ajankohtainen ja nettiä tykkään jonkin verran selata... Se vaan, että lähes joka viestiketjua, mitä olen lukenut, niin lähes aina löytyy niitä, ketkä oikein odottaa, että pääsee ivamaan tai muuten nälvimään..

Olisi kiva, että jossain olisi fiksua keskustelua, eri näkemyksiä mutta rakentavasti.. huumoria ja myös kannustamista, eli sellaista rakentavaa yhteenhiileen puhaltamista. Onko täällä sellaista? Jos ei, niin mistä kannattaa etsiä?

30

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Ei sitä ole.
      Just toi nälviminen ja piikittely saa ihmiset varovaisiksi ja tympääntymään ja he lähtevät pois.
      Se on se virus joka tappaa palstat.

• Näin on näppylät

Ja paskat! Jos tänne laittaa jonkin leikkisän tsoukkiviestin niin se on heti poistatettu. Mutta vittuiluviestit kyllä elää ja voi hyvin .

• ..........

Minusta tuo riidanhalu alkaa olla kaikilla palstoilla.
      Tuntuu, kuin joillakin olisi täytettävänään kinakiintiö päivittäin.
      Jos se ei muualla täyty, se tullaan täyttämään näille palstoille.
      Tämä palsta on nykyisin kovin hiljainen, kuin 4-kymppinenkin.

• Ihan jostain muualta

kannattaa mennä foorumeille missä on rekisteröitymispakko, mieluiten ihan oikealla omalla nimellä. Ihan ekassa viestissä ei kyllä sielläkään kannata arvostella foorumille aikaisemmin rantautuneita kirjoittajia ja kirjoituksia.

• 55-vee-nuori

Ihan eka sanoisin että mihinkään yleiselle palstalle ei voi olla sellanen rek.pakko et pitäis käyttää käyttäjänimenä omaa nimeään, jos sitä tarkotit, se on jo Suomen laissa kielletty et sellasta sais vaatia - mut tarkotit varmaan että nimi pitää antaa sinne rek.vaiheessa; joo, se kyllä karsii aika paljon p-kanjauhajia pois, tosi rekisteröityminen uudella nimellä kyllä onnistuu mut useimmat ei sellasta viitti.

Se mikä mua tässä palstassa ärsyttää on ettei täällä saa keskustella mistään todella kiinnostavista ja kiihkeistä aiheista, esim meidän maailmassa tai yhteiskunnassa, olen sen huomannu - Täytyy vaan supistaa tajuntaansa ja yrittää keskustella "tästä arjesta", eli sellasta yhdentekevää jaaritusta.
        Mistään sellasesta ei täällä keskustella josta on pitkät satojen viestien ketjut keskustelupalstoilla Tiede, Iltalehti, Näkökulma, Astro, ja monet muut - ja noilla vähän nuorempienkin palstoilla käydään IMO mielenkiintosempia keskusteluja. Vaikka itse olen 55, kieltäydyn vaipumasta tällaseen "oottako jo kölökyttäneet" ja "mustikkapiiras, ae vot, se on hyvvää"- dementiaan.

• eka on paras

Minäkin kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa. Aina vaan vinoilevat ja suoltavat. Yhtään ei ole kiva. Voisi asiallisempaakin olla. Taidan mennä muualle kirjoittelemaan ensimmäistä kertaa.

• Hattuilua

Tuolla mielenterveyspalstalla varmaan kannustetaan toisiaan. Mene sinne kokeilemaan. 50 ja 60 palstoilla pitää olla munaa että kestää kirjoitella. Hyvää karaistusta. Sellaistahan se on tosielämässäkin. Tää on tällainen kuivaharjoittelupaikka että sanavalmius säilyy;D

• positiivinen asenne+

Hattuilu/kettuilu oli 1970-luvulla muotia. Kyllä hämmästyttää katsoa joitain sen ajan huumorilla höystettyjä leffoja. Clint nojaa reteesti baaritiskiin ja sanoo jotain epäkohteliasta naisille. Ja sen pitäisi olla hauskaa?

Pari mun vanhaa tuttavaa menneiltä ajoilta, ovat jämähtäneet nuoruuden kulta-aikojensa nälvimishuumoriin. Kyläillessäni heillä mieheni vie minut autolla perille, mutta lähtee itse samantien muualle. Kumpikin ihmettelee syytä ja loukkaantuvatkin. Joskus olen maininnut heille heidän typerästä nälvimistyylistään, joka paljastaa, että he ovat tippuneet ajan kelkasta, mutta molemmat uskovat olevansa nokkelia ja hyviä tyyppejä, kuten ennen vanhaan seitketluvulla.

• Keskustelua syntyy jos on kirjoittajia jotka osaavat ohittaa nuo "miinat". Sain itse jokin aika sitten ohjeen ettei kannata reagoida ja vastata näille "häiriköille". Se vain lisää vettä myllyyn. Kieltämättä hieman outoa kun kesken ketjun tulee ivaileva kommentti joka teilaa kokonaan. Kyllä ne erottaa huumorista. Aluksi minä reagoin mutta nyt hyppään yli. Jonkun on pakko keventää pahaa oloaan purkamalla se täällä netissä noihin nälviviin, mollaaviin kommentteihin. Kaikkea ei edes näytetä poistettavan. Mutta jottei keskustelu kuolisi niin luulen että paras vastaisku olisi se että jatketaan asiallista juttua huumorilla välittämättä moisista. On meillä hyvää keskustelukulttuuria kaipaavilla oikeus kirjoitella palstalla eikä meitä häädetä ihan noin vain :)

• Tämä palsta se ei ainakaan ole.
      Itse aikoinaan yritin täällä jotain kirjoitella, mutta tuntuu siltä, että määrättyjen niccien kirjoitukset saa aina olla ilman kettuiluja ja toiset taas on ihan jatkuvasti syynin alla.

Ei täällä kovinkaan paljoa arvosteta ihmistä, ikää tai sukupuolta. Kaikki on siinä suhteessa ihan samassa asemassa elio kiusauksen alaisina.

Kirjoittelin myös rakkausrunoissa ja runoissa, mutta sinne tahtoi tunkea ilmeisesti samat kiusanhenget ja jätin sitten nekin saitit. Kirjoittelen edelleen runoja, mutta sellaisella sivustolla jossa en ainakaan vielä 1,5 vuoden aikana ole saanut kokea samaa, mitä näillä 24:n palstoilla.

• jjjkkkkk

Tuntuuko joskus siltä, että seriffit paneutuvat poistamaan vääriä asioita
      Jokainen palsta on vartijansa näköinen ja tällä palstalla ei tunne viihtyvänsä

• viiskyt ja risat

Palstan olemus muotoutuu koko ajan kirjoittajiensa kaltaiseksi. Vuosi takaperin täällä synkisteltiin vanhuuden syövereissä rumuutta julistaen. Jos ei pitänyt tarpeellisena lukea kuolinilmoituksia lehdistä, niin joku vastasi, että silikonitissit ovat ikuisia. Hauskanpitoakin oli, mutta meni kuulemma chattailyn puolelle, ja ketjuja poistettin. Niin, ja yks koin syömä kettu havitteli palstan tipusia saaliikseen.

Viime talvena osa palstalaisista siirtyi muualle. Kirjoittelu väheni roimasti, mutta jäljelle jääneiden palstalaisten ajatukset ja keskimääräinen ikä istuvat paremmin otsikkoon 50 . Jospa palsta tästä virkoaisi. Siihen tarvitaan ihmisen parhaassa iässä eläviä tuoreita viiskymppisiä. Niin, että tervetuloa tänne palstaa viihtyisäksi muokkaamaan.

• Teemuna

Johtunee siitä, että tämä ei ole erityisen homogeeninen (he he) palsta. Josta johtuu taas, että tietynlainen ryhmäkuri puuttuu. Jos jollain on paskahätä, hän tulee sen tänne tekemään, jos siihen ottaa kantaa, niin eikös joku riennä puolustamaan kaikkien 'kukkien' kukkimisen oikeutta.

• Oliko viestisi, erityisesti sen johdanto, kannustava jne... ?

• peilaillaan.........

Se on sellainen, miksi sinä, minä ja muut sen teemme. Se muuttuu koko ajan.
      Itse en ivaa, eikä minua ole ivattu.
      Täällä saa, sitä mitä antaa, sanon nytkin, kuin olen sanonut ennenkin.

• Kettusen Lettu

Varmaan kuulun siihen enemmistöön, joka muutaman vuoden sisään on yritellyt täällä kirjoitella välillä nikillä ja sitten taas ilman. Tulin vissiin pahaan rakoon, kun ei mua oikein noteerattu. Vilkasta täällä on välillä tosin ollut. Ja helvetin ilkeää. Jos ei itse ole kettuilussa mukana, sitä voi joskus huvittuneena seurata.
      Tyyli on perinteinen, sukupuoliroolit on tärkeitä. Vähän ehkä homofabiaa, ainakin aikaisemmin. Jotkut kertovat itsestään ja perheestään melkein kaiken. Kaveriporukoita on syntynyt tai sitten saman kylän, korostan että kylän, väki on jutellut keskenään, siltäkin on vaikuttanut.
      Yritä elvyttää palstaa. Jos jaksat ja viitsit

• Vähän vaikea on sanoa. Joskus sellainen ja joskus tällainen. Päivät vaihtelee koska olemme vain ihmisiä ja vielä tässä pahassa murkkuiässä. Tuolla seuraavalla ikäpalstalla ei kyllä näytä sen helpommalla pääsevän, mutta mistäpä tässä helpolla pääsisi, rtauhoittuneeko koskaan. Ainahan kaikki on ennen ollut paremmin ja se kyllä pitää paikkansa.

• Meriläinen

Missä ihmiset kirjoittelee siellä on kaikenlaista.
      Täälläkin välillä ihan asiiallista ja sitten taas tulee hyvinkin väärinymmärretyksi toisinaan ja silloin tulee päin näköä vaikka ja mitä.
      Joskus täällä oli hyvinkin hauskoja ketjuja, mutta vähemmän enään kun niitä alettiin poistaa niin se siitä sitten.
      annattaa seurailla eri palstoja ehkä se löytyy se oma jostain muualta.
      itse kirjoittelen sinne ja tänne, silloin ja tällöin.

• ap vastaa....

Aloittaja vastaa... kiitos paljon Teille kaikille... :) :)

• Tykätäänkö tuubista?

Ihan uteliaisuuttani tulin tänne lukaisemaan. Olen vaan satunnainen surffailija keskusteluforumissa. Eräässä palstassa joku tykkää laittamaan linkiksi Youtuben musiikkia tai muuta, vaikka musiikkipalsta se ei olekaan. Samassa palstassa aina toistettiin mitä kirjoitettiin ja sen päälle oma kommentti/mielipide arvosteluineen. Koetetaanko ärsyttäväksi? Aika moni sanoi että painu hiiteen Youtuben kanssa.

• Marja Puska

Ikäryhmäpalstat ovat tarpeellisia. Suvaitsemattomuus paistaa läpi monessa asiassa. Joku niuhottaa ´Miksi on nostettu vanha ketju näkyviin?´ ja toinen ´Miksi on pitänyt tehdä avaus vaikka aiheesta on jo tehty avaus?´.

Eräitä koettelee, jos avaaja kirjoittaa saman avauksen useammalle ikäryhmäpalstalle. Mielestäni 80-vuotias saa kirjoittaa kaikille ikäryhmille. Onhan hän jo täyttänyt 70 vuottakin, jos kerran on yli 80 vuotias.

Joku saattaa kiukutella ´Ei kuulu tälle palstalle´. Mikä oikeastaan kuuluu ikäryhmäpalstalle? Lähes kaikelle on omat palstansa; terveys, politiikka, parisuhteet, liikenne, ruoka, laki, y.m. Joskus jopa sheriffi innostuu siirtelemään vailla minkäänlaista logiikkaa puheenvuoroja jollekin toiselle palstalle. Mielestäni sheriffin tulisi sietää kaikkea muuta, mutta ei mainoksia ja pomminteko-ohjeita.

Monet kirjoittajat ovat asiallisia. Huumorintajua ei tahdo löytää puheenvuoroista. Ilkeyksiä kyllä osataan ladella. Ehkäpä saavat niistä jonkinlaisia kiksejä.

• Itse olen kyllä sitä mieltä että vaikka olenkin 16 vuotta täyttänyt, kirjoitteluni, vaikka kuinka asiallista olisikin, koettaisiin häiriköintinä 16 -palstalla.

Sama näissä muissa, tarkoitettu noin suunnilleen samanikäisten keskusteluun. Keskustelun sävy muuttuu jos puhun vanhempieni ikäisten tai lasteni ikäisten kanssa verrattuna siihen että juttuseura on kanssani suunnilleen samanikäistä.

Eikä tämä ole mikään henkilökohtainen ongelma vaan yleisempikin havainto, menkääs kuuntelemaan miten hoitajat puhuttelevat potilaita vanhusten osastoilla tai kantaväki alokkaita armeijassa....

• anonyymilukija

Suomi24-ssa on runsaasti sopivia palstoja, johon voidaan kirjoittaa, lukea ja kommentoida. Olen ymmärtänyt, että tässä palstassa puhutaan 50 ihmisen elämästä. Olen saanut paljon hyviä vinkkejä toisessa palstassa. Mutta valitettavasti sinne pesiytyy nykyään ns. ulkopuolisia jotka nälvivät todella tai salaivaa ovelasti jos lukija osaa lukea rivien välistä.
      Tulin huomanneeksi että sefut eivät paljon puutu.

• Poti´

Huumoria et taida näiltä palstoilta löytää. En tiedä, mutta luulen, että sheriffi deletoi kaiken, jota voi epäillä huumoriksi.

Höpö. höpö. seriffi on fiksu, poistaa vain pas*amaisuudet ja muutkin sonnat.
        Ihan per*een alta haettua, häntä mistään moittia.

• SSiiirrr..

Hyymm.. Olen kyllä sitä mieltä, jotta suhtautuminen on ihan "Lukijasta kiinni".. Täällä ei saa olla herkkänahkainen vaan ottaa kaikki "Huumorlla vastaan"..

Kuten maintsit " Joka palstalla on nälviöitä" ?.

Voin sanoa omasta kokemuksestani tällä ja vähän muillakin palstoilla ettei nälviminen ole varteen otettavaa.. Eikä sitä ole tullut eteen vuosien saatossa, niin paljoa jotta se häiritsisi mitenkään kirjoitteluani..

Ei kannata syöksyä keskusteluihin, jossa riidan siemmentä on. Eikä myöskään aloittaa palstalla kirjoittelua "Moittien palstaa ja palstalaisia".. Tiedät millaisen vastaan oton saat heiltä..

Kannustan sinua jatkamaan, ei moittien vaan mielummin lepsummin..

• Taaiiinn

Yhteenlasku teki kysymyksen ja häippääs saman tein.. Turhaampa minäkin raapustin tekstiä hänelle.. Ei ainakaan elonmerkkejä näy missään..
      Käyhän sitä näinkin monesti.. Ei ressiä..

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      503
      4101
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      17
      3169
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      281
      2247
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      458
      2091
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      86
      1436
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1323
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1218
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      64
      1145
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      81
      1095
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1058
    Aihe