Elintarviketehdas

...

Jossain päin Lappeenrantaa sijaitsee 70-luvulla suljettu elintarviketehdas, tarkemmin sanoen makkaratehdas. Tietäisiköhän kukaan tarkemmin missä?

16

3579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Ei varmaankaan sijaitse enää missään.
      Tarkoittaisitkohan Karjaporttia Simolantiellä tai Karjakuntaa Viipurintien ja Eteläkadun risteyksessä. Tosin teurastamojahan nuo taisi olla.

      • ...

        Ei, en tarkoita Porttia ( ei muuten ole Simolantietä..:)), suunta saattaisi olla kyllä oikea. Eräs tuttu muistelee nuorempana, ehkä kymmenen-viisitoista kesää sitten, käyneensä paikan päällä, muttei muista tarkemmin, kuin että ehkä jossain Tilsalan suunnalla olisi ollut. Mutta eipä löydy vaikka kuinka kiertelee.


    • uukki

      Karjaportin vanha teurastamo todella sijaitsi jotakuinkin osoitteessa Simolantie 14, eli siinä nykyisen maakaasun tankkauspisteen alueella Kesämäen alakoulua vastapäätä.

      Sieltä teurastamo siirtyi joskus (90-luvulla?) nykyisen Selkäharjunkadun varteen, missä se pönöttää nyt tyhjillään.

    • ...

      Ai, anteeksi siis turha vinoiluni väärästä tiestä.

      Sattuuko uukki tietämään mitään siitä makkaratehtaasta, tai muista Karjaportin lailla hylätyistä tehtaista? Porttia tosin taitaa maanpuolustusopisto käyttää harjoittelupaikkana...?

    • lprlpr
      • yhjgf

        Imatralla Vuoksenniskallakin ollu makkaratehdas...


    • 50-70 luvulla

      Lappeenrannassa oli satamassa Veljekset Vaaterin makkaratehdas, joka valmisti todella erilaisia ja makkaroita, ilman näitä nykyisissä makkaroissa olevia myrkkyjä.

      Nykyisin siinä tiilirakennuksessa toimii savipaja,

      • dipl.kaufmann

        Veljekset Vaaterin makkaratehdas ehti muuttaa ennen lopettamistaan uusiin tiloihin Harapaisiin osuusmeijeriä vastapäätä.


    • Pulliiii

      Joutsenossa on ainakin yksi toiminnassa oleva "liha"tehdas!!

    • kakelius

      Voin tuottaa pienoisen pettymyksen.. Wroosit elikkäs Wahlroosit oy ei sijainnut lappeenrannassa vaan lakkautetun tehtaan kuvat ovat Kotkan hovinsaaresta. Sieltä sitä ennen kuuluisaa wahlruusin käyrää tuli.

    • kyrsäää

      oon kuullut että juuri entisen meijerin vastapäätä savenvalantiellä olisi ollut makkaratehdas.. voin olla väärässäkin..

    • keltunpoika

      savelantiellä oli oli vaaterin makkaratehdas

      • merymyy

        Nii ja olihan Lappeenrannassakin makkaratehdas vesitornin tuolla puolen aikanaa, sano.


    • MeinMuistelus

      Imatran Saareksiinmäellä toimi 1960 - 1970 livulla Imatran makkaratehdas joka teki surkeita makkaroita ( olen maistanut). Sittemmin 1980 luvulla samoissa tiloissa? aloitti laatumakkaroiden teon saksalainen Lohmannin lihaherkut, joka teki laadukkaita kokoliha makkaroita ja maistuivatkin hyviltä ( olen maistanut), mutta firma meni konkkaan kun eihän ne kelvannu Imatran demari surkimuksille.
      Muistan kun vuonna 1985 ( tai jotain sinnepäin) olin Valtvun (Valtion Hotellin) kellariravintolan vessassa kusella ja tämä kyseinen makkaratehtailija Lohman tuli sinne kuselle ja lauloi " Mein Wurst, Mein Wurst, Mein Wurst

    • Anonyymi

      Vaaterin makkaratehdas oli osoitteessa Savenvalajankatu 10.
      Rakennus yhä siinä paikoillaan

    • Anonyymi

      Sorry, Savenvalajantie 10.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe