Hei moi!
Harkitsen tässä tuollaisen 147. 1.6 l twin sparks koneella olevan alfan ostamista.
Kenelläkään tälläisestä kokemuksia?
hyviä ja huonoja puolia?
vikalistoja?
auton vuosimalli: 2003 ja ajettu 176 000
Alfan osto
8
341
Vastaukset
- miki-66
Kyllä se on jo loppuun ajettu rassi!
- gs birotor
Ilmeisesti kyse tuosta alfasta
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/4019283
Alkaa olla jo niin vanha että vain katsomaan autoa ja tutkimaan sen huolto/korjaus historiaa ja sen yleistä kuntoa.
Tai kysele/lue tuosta linkistä lisää
http://www.carf.fi/ - 16
Turhaan täältä kyselet oikea osoite on alfabbs.fi
Reilu 170000km on kyllä Alfalle melko paljon, ei siinä että nämä olisi jotenkin merkittävästi erilaisia autoja kuin joku muu merkki mutta monet ovat olleet ennemminkin kaupunkirasseja ja kyseessä ei kumminkaan viimmekädessä ole joku teutooni jossa tärkeintä on kestävyys ja jällenmyyntiarvo.
2003 16v TS moottorista oli jo lastentaudit karsittu, TS tuli markkinoille joskus 1995 ja muuttui hieman 156 mallin tullessa markkinoille. Moottoria vaivasi aina kuitenkin jakopään vauriot joten sen puolen huollon pitäisi olla kunnossa. Mitenkään merkittävästi bensapihimpi ei 1.6l versio ole kuin 2l ja muutoinkin moottorit ovat lähes identtiset. Eroja TS eri versioiden välillä on siinä löytyykö ajoituksenmuunninta, muuttuvapituuksista imusarjaa, tasapainoakselia, iskun pituus, sylinterin halkaisija, ym, mutta periaatteessa aina sama peruskonstruktio ja lohko.
Trakastettavaa:
- Huoltohistoria ja auton yleinen kunto - Tämä voi kieliä suurpiirteisestä auton pidosta ja Alfa ei ole sellaisille ihmisille, jos autoa on pidetty jossain vaiheessa vähän sinne päin unohda se
- Kolahtelut ajossa voi kieliä välyksistä alustan nivelissä, ei kannata hankkia sellaista yksilöä johon joutuu seuraavaksi vaihtamaan kaikki pallonivelet, ja yleensä myös niihin liittyvät tukivarret
- Tasainen veto ja riittävät menohalut - Menohalujen vähittäinen hiipuminen johtuu yleensä imamäärämittarin likaantumisesta, periaatteessa ilmiä voi jotenkin putsaillakkin mutta ainoa oikea lääke on ko putkenpätkän vaihtaminen, helppo homma mutta osa makssaa joitain satasia.
- 2l versiossa voi olla dieselmäistä käyntiä, johuu väljähtäneestä ajoituksenmuuntimesta (plotti nokka-akselin päässä), maksaa joitakin satasia ja yleensä vaihto tehdään jakopään huollon yhteydessä kun paikkoja muutoinkin availlaan siellä suunnassa. Monet twinsparkit rallattelee heti käynnistyksen jälkeen mutta kalkatusta ei saa jatkua muutamaa sekuntia kauempaa.
- Pakoputket näissä yleensä kestää mutta tuossa iässä voi vaihto olla lähellä
- Koska sytytystulpat on vaihdettu, yksi sarja kestää kauan, yli 100000km, mutta uudet on kalliita (liki 30e/kpl) ja niitähän tarvitaan 16kpl.
Jotenkin tulee mieleen että noita voisi löytyä vähemmänkin ajettuna, mutta tärkeämpää taitaa olla auton hyvä yleiskunto. Mielummin hyväkuntoinen vaikka vähän enemmän ajettuna kuin vähän ajettu ja jo pilattu. Kaikki halpis teinituning on Alfassa ei ei, kieliin pienen budjetin ylläpidosta ja kovasta käytöstä, hyvällä maulla tehdyt tunaukset voi kieliä taas täysin päinvastaista. Moni Alfa pilattiin myös takavuosina myyntimiesten leasing autona, haluttiin ajaa Alfalla mutta ei niin välitetty auton pidosta ja kohtelusta, toisaalta taas myyntimiehellä maantieajossa ollut auto voi olla hyväkuntoinen vaikka olisikin enemmän ajettu.- urpokarhu
TS tuli markkinoille vuonna 92.
- urpokarhu
urpokarhu kirjoitti:
TS tuli markkinoille vuonna 92.
Niin ja itselläni on 380 000km ajettu Alfa Romeo 155 2.0 TS '92 joka ei ole vielä lähellekään loppuun ajettu.
- 16
urpokarhu kirjoitti:
TS tuli markkinoille vuonna 92.
Siis se oikea mutta ei 16v
- Camaro SS -69
urpokarhu kirjoitti:
TS tuli markkinoille vuonna 92.
urpo hei, ohessa hieman faktaa:
8V TS on ollut markkinoilla vuodesta -87 malleissa 75TS ja 164TS, 16V TS tuli vuonna -95 155:n nokalle ja melkein samassa yhteydessä spideriin ja gtv:n, 8V TS kone oli viimmeinen täysin alfan omaan suunnitteluun pohjautuva rivinelonen, tuo uudempi 16V - kone perustuu Fiat/lancia - pohjaiseen rivineloseen.. - Urpokarhu
Camaro SS -69 kirjoitti:
urpo hei, ohessa hieman faktaa:
8V TS on ollut markkinoilla vuodesta -87 malleissa 75TS ja 164TS, 16V TS tuli vuonna -95 155:n nokalle ja melkein samassa yhteydessä spideriin ja gtv:n, 8V TS kone oli viimmeinen täysin alfan omaan suunnitteluun pohjautuva rivinelonen, tuo uudempi 16V - kone perustuu Fiat/lancia - pohjaiseen rivineloseen..Joo tajusin itsekin jälkikäteen tuon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899