Löytyykö Turunmaan sairaalassa kolonoskopiassa olleita? Kauheasti pelottaa ensinnäkin itse toimenpide, kun suolistossa kovia kipuja jo viikkoja sekä millainen on tutkimuksen suorittava lääkäri. Aiemmin olen aina viime hetkellä perunut tutkimusajan, mutta nyt olisi aivan pakko uskaltaa. Mutku..
kolonoskopia/ Turku
6
2381
Vastaukset
- kekomuurahainen
Oisko T Kojo tekemässä?? Kiva sisätautilääkäri Turunmaans airaalassa. En tiedä kuka tekee. Itse olen ollut Tyksin (kaupunginsairaalan) polilla kolonoskopiassa.
Älä nyt peru sitä. Pyydä diapamia esilääkkeeksi. - pää pensaaseen
Kiitos tsempistä! Sairaalan sivuilta katsoin että 10 viikon jono tähystykseen. Siinä ehtii jo pelko kasvaa, että katsotaan nyt uskallanko. Jossain keskustelussa vaan on nimitetty tähystyksen tehnyttä lääkäriä teurastajaksi tms niin karmii suuresti mitä tuleman pitää...
- Ei Turusta
Minä en mene ikinä toista kertaa moiseen tutkimukseen, en ikinä, en niin kipeä ole, on se niin hirvittävä rääkki että.
Tosin jotkut pääsevät vähemmällä, mutta kyllä minulle otti koville, että minulle riitti. - kolmesti kolonosk.
Rohkeasti vain tähystykseen. Mulle se on tehty kolmesti, eka tähystyksessä tuntui kovaa kipua neljästi, mutta siitä selviää, kun kipu kesti lyhyen aikaa kerrallaan. Toka tähystys, sama lääkäri, meni täysin kivutta. Oikein yllätyin, kun tähystävä lääkäri yhtäkkiä sanoi, että nyt ollaan täällä ohutsuolen puolella. Olin vain, että häh, luulin, että oltiin siinä vaiheessa vasta vasemmalla ylhäällä menossa, kun ei tuntunut mitään. Kolmannessa, eri lääkäri, tuntui pariin otteeseen kovemmin, mutta selvisin.
Jos tuntuu, että et millään uskalla, niin ilmoita sairaalaan etukäteen, että haluat humautuksen. Se ei välttämättä vie tajua ja muistia kokonaan, mutta tehnee toimenpiteestä siedettävän. - Keinoripuli
Kyllä sen kestin ihan huutamatta ja lääkkeettä vaikka kipukynnykseni on ikävän matala.
Itselläni suoli oli polveileva ja joutuivat vaihtamaan asentoani usein ja painamaan vatsaa. Pyysivät myös itseäni tekemään niin, koska kädet loppuivat. Homma oli lekurinkin mukaan harvinaisen vaikea ja kesti kauan.
Älkää pelätkö turhaa kuten minä näitä pelottelujuttuja luettuani, sillä etukäteispelko oli paljon pahempi ja raskaampi selvittää kuin operaatio, joka ei ollut kohdallani olleesta erityisestä vaikeudesta huolimatta yhtään mitään. Vähän nipisteli ja joskus oli sen verran kipua, kuin saisi luunapin otsaan. Niitähän annatte omille lapsillennekin. Kipu ei ole mitään "vasaralla peukaloon"-sarjaa, ei lainkaan.
Pari julmaa pierua touhun päätteeksi ja kaikki oli siinä. - Tähytty on
Aikanaan kun näitä juttuja omalla kohdallani selvittelin, niin sain sen käsityksen, että Turunmaan sairaala on nimenomaan erikoistunut potilasystävälliseen tähystelyyn. Itse en kuulunut ko. sairaalan asiakaskuntaan, joten jouduin menemään yksityiselle, että sain gastroskopian nukutuksessa. Käsittääkseni Turunmaassa ainakin humauttavat aina ko. varsin epämiellyttävän toimenpiteen ajaksi. Joten varmaan tekevät pyydettäessä niin kolonoskopiankin kohdalla. Kannattaa olla yhteydessä ko. paikkaan ennen tähyä ja kertoa peloista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63882Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744