Sydän reistailee

verenpaineet tapissa

Olen 22-vuotias mies, teen henkisesti ja fyysisestikin rasittavaa työtä 12-14 tunnin vuoroissa, viikonloput ovat vapaita ja keskellä viikkoa yksi vapaapäivä. Nyt on ruvennut tuntumaan painetta työstä, sydän muljahtelee ilkeasti välillä ja hakkaa normaalia lujempaa. Ennen vapaat helpottivat tilannetta mutta nyt edes vapaalla en saa ajatuksia pois työstä ja esim. äsken ei tullut päiväunista yhtään mitään kun sydän löi miten sattuu. Verenpaineet mulla on aina olleet korkealla, lääkäri on sanonut että voitais joskus selvittää mistä johtuu, mutta se on jäänyt tekemättä. Sitten mulla on sydänsuruja, siitä johtuvaa masennusta, henkinen taakka alkaa olla sietämätön.

Ei oikein kerkeä harrastamaan enää liikuntaa, työvuoron jälkeen olen valmis kaatumaan sänkyyn. Vapaa-ajalla olo tuntuu tressaantuneelta ja väsyneeltä. En tupakoi, alkoholia menee muutama annos viikossa.

Onko mulla stressi vai mikä mua vaivaa?

10

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kji9

      Stressiltä kuulostaa,leposykkeen pysyvä nousu myös kertoo jotakin,ainakin minulla.Esim vaikea päästä uneen kun pumppu hakkaa normaalia nopeammin=Riski tulla myös unettomuutta.Jatkuneesta unettomuudesta voi tulla pahakin masennus.

      Ilmeisesti se lähtee töistä?jos töissä tuntee että asiat ei suju oikein,väkisin tekemistä ym,epäonnistumisen tunnetta,näistähän se steressi voi alkaa jos tilanteen antaa jatkua.

    • srteterr

      Sinua vaivaa stressi, hoida nyt se verenpaineesi kuntoon.

      Töitä ehdit aina tekemään, mutta jos tuolla tahdilla jatkat, niin voi terveys mennä.

      Korkea verenpaine on vakavaa, sekä nuo sydänoireet kertovat stressistä, mene lääkäriin, vaikka sairaslomaa ja rentoutusta, verenpaineet kuriin lääkkeillä tai muilla keinoin.

    • leppsoisa stressaaja

      Ei työt tekemällä lopu. Ja jos saa ilkeästi sanoa, niin ei kukaan ole töissä korvaamaton. Näin sanoi joskus joku lääkäri stressaantuneelle. Tottahan se on.

      • hyvä ettei

        ole. Paiskikoon hullut töitä koko elämänsä. Toiset voi relata ja nautiskella... Sydämeen vaikuttaa kyllä psyykkinen stressi ja suru. Jos ottaa lisäksi alkoholia ja polttelee tupakkia, niin jo vain tuntuu.


    • jk

      sula on stresi

    • veeeeeeeera

      Mä oon 24 vuotiasn nainen. Mulla on samat oireet kun sulla, paitsi verenpaine on normaali. Saatan herätä vaikka päiväunilta siihen että sydän hakkaa hulluna. Perjantaina en päässy töihin, kun pulssi ei vaan laskenu. Menin sitten terveyskeskukseen ja sydänfilmiinhän ne laittoivat, maanantaina kävin sitten labrassa. Beetasalpaajilla saa sydämen rytmin normaalimmaksi. Ja muljahdukset ei ole vaarallisia. Stressistä olen itse sydänoireeni saanut luultavasti. Myös kilpirauhasen sairaudet voi aiheuttaa sydämen tykytyksiä joten se voi myös olla minun oireitteni taustalla. Kilpirauhas testin tulokset ei ollut vielä tullu, joten sitä odotellessa. Ensi viikolla saan myös holtterin itselleni vuorokaudeksi. Se ottaa koko ajan sydänfilmiä talteen, joka sitten lähtetään asiantuntijalle tutkittavaksi. Sellaista voit myös pyytää. Tsemmpiä sinulle tutkimuksiin hakeutumisessa. Poistaa stressiä, kun tietää, että asiaa tutkitaan! :)

      • wwwooo

        Mulla on myös nyt stressaava ajanjakso ja viime yönä nukkumisen kanssa oli niin ja näin : / pumppu hakkaa liikaa ja levoton olo. Kilpirauhaseen on lääkitys ja beetasalpaajia tarvittaessa eli nyt on pakko turvautua niihin, kun tukala olo.
        Taustalla rakkausmurheita, työstressiä ja yksinäisyyttä. Käyn yhtä kurssia nyt, että se taisi olla sitten tällä kertaa se piste iin päälle? Tiivis tahti ja paineita ensi viikon kokeista? Holderi oli lainassa samoista oireista n.5v sitten eikä siinä näkynyt mitään erikoista. Korkea leposyke geeneistä ja stressi pahentaa sitä?


    • !

      Mulla pulssi hyppää kattoon jo siitäkin,kun nousen vaikka sohvalta ylös :( Masennusta,unettomuutta,paniikkikohtauksia ja stressiä on,vaikka muille jakaa. Lääkitystä en ole saanut aikaiseksi hakea,vaikka oireita on ollut jo parikin vuotta. Kuntoutus olisi kohta edessä ja sehän se vasta stressaakin lisää,varsinkin kun kyseisessä kuntoutuskeskuksessa olleilla ei ole ollut mitään hyvää kerrottavaa paikasta ja sen "asiantuntijoista".

    • rilääks

      Täytyyhän sitä elämässä itellensäki antaa aikaa ei muutaku jonkun verran lomaa käyttöön etelän aurinkoon tai tuleville hangille lasketteleen :)

    • Työsuojelua

      Ihmeelliset työajat sinulla.

      Ei taida olla laillista.

      14 tuntia on 6 tuntia ylitöitä joka päivä.

      Ja jos jakaa koko viikolle 6*4 -8 = 16 viikossa eli kolme tuntia viitenä päivänä viikossa ylitöitä jatkuvasti.

      Kuulutko johonkin ammattiliittoon? Onko työpaikallasi luottamusmiestä tai työsuojeluvaltuutettua.

      Miten olet tuollaiseen päätynyt ylipäätään. Tuossa työnteossa ei ole päätä eikä
      häntää, miksi et tee viittä päivää viikossa töitä ja vähemmän tunteja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe