Horoskooppeihin uskominen.

another_time

Horoskoopit. Se kertoo että uskot massakulttuurin illuusioon, jonka mukaan auringon sijainti suhteessa sattumanvaraisesti määriteltyihin
tähtikuvioihin syntymäsi hetkellä vaikuttaa jotenkin persoonaasi.

9

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • At this time.

      Luuletko paremminkin asian olevan niin, että "Luulet joidenkin tyyppien pään sisäisen mielen sisällön määrittävän olemassaolosi ja elämäsi?"

    • tarkka porkkana

      Horoskooppeja tuottaa astrologia. Astrologiassa on kyse astrologian planeettojen suunnista tietyllä hetkellä suhteessa astrologian eläinradan merkkeihin. Massat eivät taida tietää tätä joten minusta se ei ole massakulttuuria. Massoilla tuntuu olevan sellainen illuusio että astrologiassa olisi kyse jostakin "täöhtikuvioista".

    • Onnellinen päästäni!

      Hei Porkkana! Olet täysin oikeassa. Astrologia on ainoastaan harvoille ja valituille.
      Ja miksi niin? Siksi, koska astrologian ymmärtäminen vaatii erityistä päätä!
      Vain harvoille on suotu sellainen/tällainen pää!

      • jhvjhjvh

        Astrologian todellinen ymmärtäminen tarkoittaa sitä että silloin tietää kuinka lapsellisesta ja valheellisesta uskomusjärjestelmästä astrologiassa on kyse.

        Tottakai sellainen vaatii erityistä päätä sillä sen pään täytyy ymmärtää ihmisen psykologiaa ja astronomiaa käytännössä ja ymmärtää se mihin muunmuassa perustuvat ihmisen halu uskoa, ihmisen kyky manipuloida, mihin perustuvat ilmansuunnat, eläinrata, avaruuden suunnat, sijainti avaruudessa jne.

        Sellainen järjestelmä joka ei voi toimia esimerkiksi avaruusaluksessa, ei voi antaa vastauksia siihen millainen ihminen on. Alpha Centaurinkin asukkaat itkevät verta siksi että heidän astrokartallaan kaikki planeetat ovat yhdessä suunnassa, aina. Heillä on varmaan tosi tylsää kun kaikilla on täsmälleen samanlainen luonne ja tulevaisuus.


      • Avoin ihminen.
        jhvjhjvh kirjoitti:

        Astrologian todellinen ymmärtäminen tarkoittaa sitä että silloin tietää kuinka lapsellisesta ja valheellisesta uskomusjärjestelmästä astrologiassa on kyse.

        Tottakai sellainen vaatii erityistä päätä sillä sen pään täytyy ymmärtää ihmisen psykologiaa ja astronomiaa käytännössä ja ymmärtää se mihin muunmuassa perustuvat ihmisen halu uskoa, ihmisen kyky manipuloida, mihin perustuvat ilmansuunnat, eläinrata, avaruuden suunnat, sijainti avaruudessa jne.

        Sellainen järjestelmä joka ei voi toimia esimerkiksi avaruusaluksessa, ei voi antaa vastauksia siihen millainen ihminen on. Alpha Centaurinkin asukkaat itkevät verta siksi että heidän astrokartallaan kaikki planeetat ovat yhdessä suunnassa, aina. Heillä on varmaan tosi tylsää kun kaikilla on täsmälleen samanlainen luonne ja tulevaisuus.

        Tahtoisin vastata sinulle jotain, mutta en tiedä kuinka. Esimerkiksi se, että minulle kirjoitettiin novelli rakkaudesta, joka ei koskaan tullut, mitä astrologi ajatteli? Elääkö astrologi vain mielensä, halunsa, himonsa mukaisesti?
        Samoin, mutta vain lyhyempi kertomus rakkaudesta tuli toiselta astrologilta. Elääkö myös tämä astrologi haluissaan ja himoissaan?
        Mitä siis ovat nämä astrologit? Mielensä vankeja, haluissaan ja himoissaan?
        Mielenkiintoista asiassa on se, että etiikka ja moraali puuttuu näiden ihmisten persoonasta täysin ja kokonaan. Tilanne muistuttaa psykopatiaa. En ole saanut minkäänlaista anteeksipyyntöä kummaltakaan, sellainen ei kuulu heidän sielunsa maisemaan, etiikkaan eikä moraaliin.
        Kesti vuosia oivaltaa, että olen syytön yksin elämiseeni. Vaikka minulle tuputettiin "lukkoja" vastaukseksi.


      • blhbj
        Avoin ihminen. kirjoitti:

        Tahtoisin vastata sinulle jotain, mutta en tiedä kuinka. Esimerkiksi se, että minulle kirjoitettiin novelli rakkaudesta, joka ei koskaan tullut, mitä astrologi ajatteli? Elääkö astrologi vain mielensä, halunsa, himonsa mukaisesti?
        Samoin, mutta vain lyhyempi kertomus rakkaudesta tuli toiselta astrologilta. Elääkö myös tämä astrologi haluissaan ja himoissaan?
        Mitä siis ovat nämä astrologit? Mielensä vankeja, haluissaan ja himoissaan?
        Mielenkiintoista asiassa on se, että etiikka ja moraali puuttuu näiden ihmisten persoonasta täysin ja kokonaan. Tilanne muistuttaa psykopatiaa. En ole saanut minkäänlaista anteeksipyyntöä kummaltakaan, sellainen ei kuulu heidän sielunsa maisemaan, etiikkaan eikä moraaliin.
        Kesti vuosia oivaltaa, että olen syytön yksin elämiseeni. Vaikka minulle tuputettiin "lukkoja" vastaukseksi.

        Pidän ensimmäisen lauseesi lopusta.

        "en tiedä kuinka"

        Uskomus ja uskominen ei ole tietoa ja ainoastaan tieto ja tietäminen on väylä kohti viisautta ja ymmärrystä.

        Opettele olemaan tyhjä. Älä kuuntele astrologien opetuksia jotka kertovat sinulle millainen sinun "pitää" olla.

        Esimerkiksi jos olet "vesimies", astrologisen järjestelmän mukaan, niin silloin lokeroit itsesi. Silloin joku muu on kertonut sinulle sen millainen sinun pitäisi olla.

        Astrologit ovat mielensä vankeja. Osa heistä on aidosti astrologiaan uskova, mutta kuten sanoin, uskominen ei ole tie ymmärrykseen, eikä tie valaistukseen. Osa astrologeista on taas rahan vankeja.

        Huomaatko!

        Raha määrää toisen elämää ja toisen elämää määrää usko. Ovatko he silloin oikeasti mitään aitoa, ovatko he silloin oikeasti vapaita?

        Mene tänään kadulle, pysähdy ihmisten keskellä ja katso ylös taivaalle. Älä tee sitä siksi kun minä kehoitin, vaan tee se siksi koska sinä pystyt siihen. Tee se siksi että haluat sen tehdä välittämättä siitä kuinka "normaalilta" sinä näytät.

        Älä ole "vesimies", tai jokin muu. Älä ole muiden vietävissä ja unohda pelot ja häpeät. Pelko ja häpeä kumpuaa aina siitä kun meidän oma mielemme vangitsee meitä sellaiseksi kuin me kuvittelemme muiden meidän haluavan olla.

        Unohda rajat ja syyt ja ole oma itsesi.

        Muista että sinä tiedät yhden asian, sinä tiedät ettet tiedä kuinka vastaisit minulle, se on jo tie viisauteen!

        Rakasta itseäsi hyväksymällä se mitä olet.

        Kaiken maailman elämäntaito-oppaat ja muut rahankeruuvälineet, niinkuin astrologiakin, pyrkii aina neuvomaan että ajattele positiivisesti, kehity ihmisenä. Se on kehotus pyrkiä muuttamaan itsesi. Mutta se on väärin!

        Suurin kehitys ihmisessä on hyväksyä itsensä nykyhetkessä.


      • Kaunis elämä.
        blhbj kirjoitti:

        Pidän ensimmäisen lauseesi lopusta.

        "en tiedä kuinka"

        Uskomus ja uskominen ei ole tietoa ja ainoastaan tieto ja tietäminen on väylä kohti viisautta ja ymmärrystä.

        Opettele olemaan tyhjä. Älä kuuntele astrologien opetuksia jotka kertovat sinulle millainen sinun "pitää" olla.

        Esimerkiksi jos olet "vesimies", astrologisen järjestelmän mukaan, niin silloin lokeroit itsesi. Silloin joku muu on kertonut sinulle sen millainen sinun pitäisi olla.

        Astrologit ovat mielensä vankeja. Osa heistä on aidosti astrologiaan uskova, mutta kuten sanoin, uskominen ei ole tie ymmärrykseen, eikä tie valaistukseen. Osa astrologeista on taas rahan vankeja.

        Huomaatko!

        Raha määrää toisen elämää ja toisen elämää määrää usko. Ovatko he silloin oikeasti mitään aitoa, ovatko he silloin oikeasti vapaita?

        Mene tänään kadulle, pysähdy ihmisten keskellä ja katso ylös taivaalle. Älä tee sitä siksi kun minä kehoitin, vaan tee se siksi koska sinä pystyt siihen. Tee se siksi että haluat sen tehdä välittämättä siitä kuinka "normaalilta" sinä näytät.

        Älä ole "vesimies", tai jokin muu. Älä ole muiden vietävissä ja unohda pelot ja häpeät. Pelko ja häpeä kumpuaa aina siitä kun meidän oma mielemme vangitsee meitä sellaiseksi kuin me kuvittelemme muiden meidän haluavan olla.

        Unohda rajat ja syyt ja ole oma itsesi.

        Muista että sinä tiedät yhden asian, sinä tiedät ettet tiedä kuinka vastaisit minulle, se on jo tie viisauteen!

        Rakasta itseäsi hyväksymällä se mitä olet.

        Kaiken maailman elämäntaito-oppaat ja muut rahankeruuvälineet, niinkuin astrologiakin, pyrkii aina neuvomaan että ajattele positiivisesti, kehity ihmisenä. Se on kehotus pyrkiä muuttamaan itsesi. Mutta se on väärin!

        Suurin kehitys ihmisessä on hyväksyä itsensä nykyhetkessä.

        Kaunista kirjoitusta kauniilta sielulta.

        Enemmän, kuin kenties raha, joitakin astrologeja ohjaa pakkomielteinen kunnianhimoa. Olla julkisuudessa, valita ystävikseen julkisuuden henkilöitä ja niin edelleen. Kenties vallanhalu, olen paras, minua parempaa ei ole, eikä tule.
        Eikä vastinetta ole vieläkään tullut minulle, koska se ei kuulu tuohon persoonallisuuden kuvaan. Kun he näkevät minun olevan lähellä, he sulkeutuvat, sulkevat sivustonsa. Täydellinen kuva persoonallisuudesta. Luultavasti tuo/tämä henkilö tulee kaatumaan itseaiheutettuun loppuunsa.

        Vanhenen kovaa vauhtia, sairauksia kertyy. Elämä jää taakse. Astrologia jää taakse.

        En tiedä, kuinka sinulle kirjoittaisin. Kirjoitin näin.


    • Raimo Nikula

      Olisiko aika palata käsitteiden määrittelyn pariin? Astrologia ei ole massakulttuurin osa. Sen sijaan suurin osa siitä, mitä nuoriso ja vanhemmatkin tällä hetkellä pyörittävät mielessään ja josta he etsivät elämäänsä sisältöä, viihdettä, tekemistä, on massakulttuuria. Myös tiede on massakulttuurin osa, sitä tarjotaan mahdollisimman monelle ja sen merkitys propagoidaan läpi irrotettuna kaikista kriittisistä näkökulmista. Astrologia ei ole missään historian vaiheessa ollut massojen hupia vaan se on rajoittunut melko suppean piirin asiaksi. Astrologia ei voi tulla massojen omaksi (onneksi) koska sen aktiivinen käyttö edellyttää jotain, jota ei voi hetkessä hankkia, ostaa tai puhelinviestinä lähettää. Wirallisessa kulttuurissa astrologia on marginaalinen rajatiedon alue.

      Astrologiasta on irrotettu pieni osa, "horoskoopit", millä tarkoitetaan 12 aurinkomerkin pyörittelyä. Se tuottaa juuri sitä, mikä on massakulttuurille tyypillistä. Se on standardisoitua pöperöä, jossa ei ole eikä voi olla kehittäviä piirteitä. Niitä, jotka eivät vieläkään osaa erottaa "horoskooppimerkkien" tuotantoa astrologista, on liian paljon.

    • 40 vuotta astrologia

      Aloitin urani astrologiassa 1970 alussa menemällä ensimmäiselle astrologiaa harrastavalle ihmiselle asiakkaaksi. En tehnyt itse päätöstä mennä, vaan minulle ehdotettiin. No, päätös oli siis minun.
      Nyt on vuosi 2011, onko menossa neljäskymmenes vuosi?
      Olen ollut viime laskujen mukaan 14 astrologin asiakas Suomessa ja ulkomailla. kenties useamman.
      Eniten tässä "risoo" vaihtelevat tulkinnat, annetaan ennusteita, vaikka en ole tilannut ennustetta. Tilasin vain ajankuvan!
      No, tänä päivänä en tahdo ennustetta. Katson transiitit itse.

      Voidaanko sanoa, että olen oppinut jotain astrologiasta? Olenko oppinut ihmisyydestä? Olenko oppinut "Kuka on Kuka" astrologi Suomessa? Mitä olen oppinut? - Laila Puustinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe