Itse olen juonut lähes 2 VUOTTA putkeen, keskimäärin 8-9 keskikaljaa joka ikinen päivä, mutta herään aina uuteen aamuun raikkaana, joskus tosin on krapula jos keskimääräinen annos on ylittynyt ja/tai tullut juotua nopeaan tahtiin edellisenä iltana. Monesti aloitan heti herättyäni, joskus syön ensin ja useasti jopa hoidan asioitani monta tuntia, ennen kuin aloitan.
Siis mitä tarkoitatte sillä, kun kerrotte tarinan viikon tai kahden ryyppyputkesta ja sitä seuranneesta juoppohulluudesta harhoineen ja paranoidineen?
Mitä tarkoitatte viikon putkeen -juomisella?
38
2272
Vastaukset
- Kaappijuoppo
Minä olen juonut jo 30 vuotta putkeen. Ihminen kuolee jo muutamassa päivässä juomatta. Tyypillisesti ihminen juo 3-4 litraa päivässä, johon tuo sinun 8-9 keskikaljaa sopii varsin hyvin tähän. Alkoholimääräkin tuossa kaljamäärässä on varsin mitätön. Sama kai se mitä sitä juo kunhan tarpeeksi. Juominen ja ryyppääminen ovat aivan eri asioita. Kokeile nykästä se pullo viinaa per päivä pari viikkoa niin katotaan kuinka raikkaana heräät sen jälkeen!
- Kylmät kädet
Kun puhutaan pullosta viinaa, tarkoitetaanko 0.5L vai 1 litraa vai enemmän?
- ökojh khjn öäkjnm ök
Ei määrää voi sanoa. Alussa menee reilummin, lopussa pysyy kännissä vähemmälläkin. Idea on siis pysyä lännissä kokoajan, promillemäärät vaihtelevat, idea kuitenkin, että ei pääse krapulan puolelle ikinä.Elikkäs kun herää, ensin pari kaljaa ja sitten aletaan miettimään, mitä sitä joisi. Kännin ylläpitäminen vaatii noin korin kaljaa päivässä hiljakseen tissutettuna, siihen sitten terävää päälle.
- nupit kaakkoon
No ei tuo 8-9 kaljaa päivässä ole edes ryyppäämistä. Sitten kun menee kontti, eli 24 tai enemmän päivässä, niin aletaan vasta puhua asiasta.
Kokeilepa noilla annosmäärillä vaikkapa kuukauden putkea. Sitten lopetus seinään. Koet jännittäviä olotiloja sen jälkeen. - Tosikuinvesi
Nupit kaakkoon, olet oikeassa. mulle tuli yhdeksän päivän putkesta mielenkiintoiset olotilat. Näin mitä sattuu ja kuulin mitä sattuu. mulla alkoi kahvinkeitinkin keskustella mulle henkeviä,kaukosäätimen sisällä oli pikku-ukkoja..myöhemmin psykoosi syveni.ihoni alla oli mikrosiruja, FBI seurasi asuntoani. illemmalla mun asuntoni oli täynnä porukkaa ja minä pidin bileitä tyyppien kanssa joita oikeasti ei ollutkaan. yöllä gangsterilauma hyökkäsi asuntooni ja pakenin palotikkaita naapurin parvekkeelle alasti. tarina päättyi siihen että olin vuorokauden lepareissa..
- Seinilläkin korvat o
Opitko jotain?
- öhöh..
Kisko kossupullon verran terävää kitusiin joka päivä puoli vuotta aina aamusta aloittaen, niin sitten tiedät, mikä on ryyppyputki.
Minä tiedän.
Kalja on amatöörien vesilitkuja.- Veikko Vinetto
Eihän yksi kossupullo tunnu missään. Pitkän putken salaisuus on siinä, että ei ole paljoakaan tajut poissa, ideana on pysytellä mahdollisimman pitkään, mahdollisimman juovuksissa. Kosua pitääisi vetää vähintään litra päivässä, hitaasti, että putki toimii edes jotenkuten. Lähes kaikki aloittelijat nykäisevät tajunsa kankaalle heti aamusta ja sitten kärsivät liskojenyöstä, ennen alkon aukeamista.
Ei ei, kunnon putki vaatii nimenomaan runsaasti keskiolutta, jolla pidetään jatkuva humalatila yllä, sen lisäksi juodaan sitä kossua, riittäviä määriä..
- öhöh..
Äläs amatööri sössötä paskaa.
Näsäviisastelu sinulla onnistuu, mutta kossupullon juominen päivittäin pitkällä aikavälillä kaltaisiltasi suunpieksijöiltä ei onnistukaan.- öhöh..
Tämä siis Veikko Vinetto-sössöttäjälle.
- Pelkkää matematiikka
Teeppäs testi promillelaskurilla, ei kossupullo riitä mitenkään atkuvaan juovuksissa olemiseen. Sellainen putki, milloin ollaan välillä selvänä, ei ole putki.
http://www.ktl.fi/attachments/suomi/swf/alkolaskuri.swf - llllllllllllllllllll
Pelkkää matematiikka kirjoitti:
Teeppäs testi promillelaskurilla, ei kossupullo riitä mitenkään atkuvaan juovuksissa olemiseen. Sellainen putki, milloin ollaan välillä selvänä, ei ole putki.
http://www.ktl.fi/attachments/suomi/swf/alkolaskuri.swfTotta.
Vain pieni neiti pysyy juovuksissa kossupullolla jotenkuten, raavas mies tarvitsee ainakin kaksi. Kori keskiolutta, yksi kossu, yksi vuorokausi, aikuisella miehellä.
- Kylmät kädet
Mutta tosiaan, putkenkin aikana kuitenkin nukutaan välissä? Väkisillähän ne promillet laskee maatessa. Sitten ilmeisesti aina herätään hirveään kankkuseen, korkki auki ja uusi nousu heti tulille?
- qw.
mulla menee eurojallu ja noin 10 keskaria 24 h se riittää 85 kiloiselle.
- Humalan hinta nousee
qw. kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä, mitä hallitusneuvotteluissa päätetään alkoholin hinnoista.
- oj oljm äåoljm äåoj
Humalan hinta nousee kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä, mitä hallitusneuvotteluissa päätetään alkoholin hinnoista.
Alkon myynti laskenut valtavasti, tuonti ulkomailta ja kotitarvejeittely lisääntynyt. Johtuu liian korkeasta alkoholiverosta. Näyttää kestävän ihmeen kauan saada alkoholiverotus kv- tasolle.
Tärkein asia on arvonlisävero, sen nostaminen. Viimeksi kun veroa laskettiin partureilta ja ravintoloilta, veroale meni suoraan yrittäjien katteisiin. Nyt kun veroja on pakko korottaa, se tietää ongelmia ravintola-alalle. Ja se taas laskee verokertymää...
Niinsiis, ei hallitus mitään alkoholin hinnoista päätä. Kyllä valmistajat päättävät hintansa. Valtio voi päättää veroista, mutta ei yrittäjien katteista. Jos veroja nostetaan liikaa ja myynti vähenee paljon, on valmistajien pakko nostaa alvitonta hintaa, jolloin taas alkaa kauppa kiertämään ulkomaitten kautta jne.
Ihan anuksesta koko verokikkailu, kulutus ei muutu todellisuudessa yjhtään mihinkään, vaikka veroa tulisi kuinka paljon, ainoastaan alkon liikevaihto laskee, jolloin verokertymä laskee jne - Kylmät kädet
qw. kirjoitti:
Meikä on kans tasan 85 kg, mutta painoni hämää, sillä suurinosa siitä on turvotusta/nestettä ja läskiä päälle. Kun olin huippukunnossa vuosina 2000-2007, painoin 58 kiloa!
Olen 173 cm pitkä.
- tosi putki
Niinhän se on että tosi putki on sellainen, jossa promillet eivät koskaan käy nollissa. Noilla määrillä promillet ovat nollassa ison osan vuorokautta joka päivä. Silloin ei yleensä mitään kovin pahoja vieroitusoireita pääse syntymään, koska aivot ovat joka päivä tottuneet olemaan nollapromilleissa.
Mutta ei sinunkaan juomisesi ole haitatonta. - joskus vähän juonut
Jännä juttu muuten. Kun tavis juoja vetää ns. perseet olalle silloin tällöin, niin krapula alkaa vasta sitten kun promillet on nollassa.
Itselläni on usein promillet pysytelleet pitkiä aikoja (viikkoja) välillä 3-4. Noilla promilleilla normikäyttäjä sammuu. Itse olen aivan toimintakuntoinen 4 promillen hutikassa. Kerran menin a klinille, luulin olevani jo aivan selvä, mutta hönkäsin 2,1 promillea! Tuumasin jopa, että voin lähteä autolla, mutta menin sitten kuitenkin bussilla.
Todella pro juopolla alkaa krapula jo silloin kun promillet jostain syystä pääsee tippumaan välille 1-2. Tosin silloin ei voi voi puhua ehkä krapulasta, vaan vieroitusoireista. Todellinen helvetti alkaa yleensä sitten vasta parin päivän päästä, olettaen, että ei juo lisää. - Vanaha juoppo
Mikäs tässä on,
Neljäs viikko menossa, Tapioo 0,5 päivässä ja kolmen, neljä pinttiä Lapin Kultaa, aamusta pikku paukku Minttua. Eikä ole krapulaa. Ja AA :t jäi vain paskaksi muistoksi- Kylmät kädet
Sulla on sama meininki kuin mulla. 0.5L kossu tuskin vastaa enempää, kuin 10 keskikaljaa. Jos meikä vetää esim. 14 kaljaa nopeaan tahtiin, tiedän kyllä seuraavana päivänä herätessäni, että olen ottanut.
Jos pysyn korkeintaan 12:sta kaljassa per päivä, minkäänlaisia seuraamuksia ei tule. - aalantrainkia
Miks yleensä menit sinne. Muistot jäi. Ne saattaapi lisätä karvautta makeeseenkin juomaan.
On muisto vain mun rinnassain - rrrrrrrraitis
Kylmät kädet kirjoitti:
Sulla on sama meininki kuin mulla. 0.5L kossu tuskin vastaa enempää, kuin 10 keskikaljaa. Jos meikä vetää esim. 14 kaljaa nopeaan tahtiin, tiedän kyllä seuraavana päivänä herätessäni, että olen ottanut.
Jos pysyn korkeintaan 12:sta kaljassa per päivä, minkäänlaisia seuraamuksia ei tule.Kyllä niitä seuraamuksia tulee kun tarpeeksi kauan tuota jatkat.
- minttulaku67
Toimiiko teillä lähimuisti? Hoiperteletteko kävellessä? Olisi kiva tietää, kun yksi tuttu juo kai aika paljon, selviäisi minullekin missä mennään... Aloitin oman ketjunkin aiheesta.
- muisti menee
Toimin hummattavassakin humalassa yleensä järkevästi, en hukkaa kännyä, en lompakkoa.
Muisti sen sijaan menee aina, en tiedä missä olen ollut, mitä tehnyt, mutta lähes aina herään omasta sängystä tavarat tallella.
Illan liikkeitä voi sitten selvitellä taskuista löytyvillä taksikuiteilla yms. :)
Ei hyvä, pitäisi vähentää.- Goodeeku
Hmmm
Joskus markka-aikoina nauratti pirusti yhden paarireissun jälkeen, kun kaverilla oli aamulla vajaan tonnin visa-kuitti lompakossa paarista, jossa ei muistaaksemme oltu käytykään.
Nojoo, ei sitten niin paljoa naurattanut, kun omasta lompakosta löytyi samanlainen :(
- on tai off
Tosi putki on vasta sellainen kun kolmen viikon ryyppäämisen jälkeen jostakin katkolta palaillessa tai muuten selvitessä juotu viinamäärä paljastuu vain valtavista pullomääristä ympäri kämppää. Ei niitä pulloja ja litroja ynnäillä siinä vaiheessa kun on tlanne päällä.
- Wendyliini
Juoppohulluus iskee silloin, kun ei enää muista muutamasta edellisestä päivästä yhtään mitään, mutta juurikin ne pullot ja kuitit kertovat omaa tarinaansa. Juoppuhulluuteen liittyy fyysisiä oireita, mutta myös kuolemanpelko, ahdistustilat, masennus ja omaan hulluuteen käpertyminen kuuluvat asiaan.
Kohtauksen "saa" kunnolla vain sellainen juoppo, joka voi jo juoda sammumatta putkeen usean vuorokauden ajan - joiden aikana ei siis myöskään syödä tai nukuta. - 33v tuurijuoppo
Tämä on hyvä ketju, naurattaa kun jotkut teinit täällä heittää "vedäpä kossupullo päivässä parin viikon ajan"...eipä kuulkaa riitä se kossupullo kovin pitkälle per päivä kun on todellinen putki päällä. Juopotteluputki tarkoittaa sitä että heti herättyä aletaan juomaan, ja sitä jatketaan kunnes nukahdetaan: vähintään 15 tuntia päivässä siis juodaan. Määrät, jotka riittää humalassa pysymiseen alkaa olla luokkaa 1 litra kirkasta ja 15 olutta, vaihtoehtoisesti n 24 olutta ja 0.5 viinaa ikäänkuin humalan kirkastajana. Tälläistä kun teet jo parikin viikkoa ja lopetat seinään, niin kyllä siinä vähintään diapamia tai vahvahkoa unilääkettä tarvitsee kolmisen päivää, ja järkevää, kellontarkkaa loivennusta. Eli aloittajalle, 8-9 kaljaa päivässä ehkä pikkuhiljaa vuosien varrella rasittaa maksaasi, mutta mitään tekemistä todellisen ongelmadokaamisen kanssa tuolla ei ole.
- toinen tuurijuoppo
Tarkka loivennus on kaiken a ja o ja kun se onnistuu, voipi selvitä ilman pahempia vieroitusoireita. Mutta kun se tuppaa usein menemään päin persettä! Aamutärinään pitää korkata välittömästi ja kun jäisikin siihen, mutta usein voi illalla todeta, että samoissa määrissä mennään edelleen.
Pitäisi pystyä kärvistelemään jonnekin iltapäivään ilman viinan tippaa ja sitten hissukseen iltaa kohden juoda muutama kalja/lonkero. Väkiviinaan ei saisi alasajovaiheessa koskea lainkaan.
- Kaljaa työttömänä
Moni pitkäaikaistyötön just harrastaa tuollaista että noin 6-9 olutta illlalla naukataan.Meinaan tuttavapiirissä useita tollasia ja ansiosidonnaisellahan ne kaljottelee usein noin 2-3 vuotta joka ilta.Ja kun kysyn miksi aina pitää olla illalla nuo six packit auki ja vieläpä jokapäivä niin vastaus on että ei ole mitään tekemistä.Itse keksisin työttömänä paljon järkevämpääkin harrastusta.Mutta näköjään kaikki ei.No mutta jokaisen oma henkilökohtainen asia.Se tuntuu olevan keski-olut mainio ajantappojuoma todella monelle ihmiselle.
- karipekka....
kaveri vetää töissä 12 pulloa olutta eikä näy missään. Muutama olut sinne tänne, saunajuomaa se on.
- voisko uskoo
kova heppu. mitä tekee suunnilleen? millä alalla?
- markku420
aamu ryyppy kohti alkoholismia
- Maroolofi
Jos juon 10-12 olutta joka päivä, onko se hyvä vai paha? Koska joskus olen juonut litran viinaa ja 40 purkkia bisukkaa, niin eikös tämä ole kuitenkin edistystä parempaan suuntaan? Juominen on v'hentynyt, viina on kokonaan pois kuvioista ja herään aamulla raikkaana ja levänneenä.
- Karvat vittuun
Mul menee 24-30 kerralla ja sit nukun ja pidän krapulapäivän ja alotan uudelleen.
- Anonyymi
Olette kaikki ihan sekaisin!!
Eiks se tässä ollut vähän tarkoituskin
Hehheh :D- Anonyymi
Ota sekasin dry votkaa ja gambiinaa, saat hyvän horvelon. HAAAAAAAAAAHIIIIIIOOOOP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019